Gå til innhold

Fløyelsmyk dagbok


Zenobia

Anbefalte innlegg

Og vi som ikke får det til helt med en gang kan akte oss litt og litt høyere på en stige opp mot veggen.

Ett trinn høyere av og til....så løsner det nok en vakker dag med det andre også. :jepp:

 

Vi? :blush: og jeg som trodde du nærmest var høyskole-utlært i selvaktelses-faget :lillesky:

 

Jeg må ha vært i svime da jeg skrev resymé i går; mye som ble utelatt. Hadde sovet bare to timer, så skylder på det. Håper det ble bedre nå. Har sovet bra i natt, men er trø-ø-ø-tt i dag også! Kanskje må jeg titte innom forrige bolk én gang til.

 

Har planer om en økt til senere i aften.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aftenens Hay-epistel:

 

Mange har lært at de skal greie seg selv. De ber ikke om hjelp, fordi deres ego ikke tillater det. I stedet for å prøve å greie tingene helt alene, og så bli sint på deg selv fordi du ikke greier det, skal du neste gang be om hjelp når du trenger det.

 

Henvend deg til vennene dine og la dem hjelpe deg. Meld deg inn i støttegrupper. Hay foreslår at mennesker med samme slags idéer møtes regelmessig og tilbringer tid sammen. Når mennesker som deler de samme idealer møtes, kan de ta de rene kvantesprang fordi de lærer av hverandre.

 

Du er sterk i ordets egentlige forstand hvis du ber om hjelp når du trenger det.

 

 

641870ppg80zamwm.gif

 

 

Et sjette steg mot høyere selvaktelse.

Endret av Zenobia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hay - denne har jeg problemer med:

 

 

Elsk dine negative sider.

 

Vi har alle foretatt negative valg, og hvis vi fortsetter å straffe oss selv for dem, blir det fort et vanemessig mønster. Å bli kvitt sine inngrodde mønstre, kan føles vanskelig. Hvordan gi slipp på dem, slik at man kan komme videre og foreta mer positive valg?

 

Hay mener at uansett hvilken negativ situasjon vi har havnet i, har den en årsak, ellers ville den ikke ha oppstått. Uansett hvilket problem vi står overfor, har vi bidratt til å skape det.

 

"Hva er det jeg får ut av denne opplevelsen? Hva er det positive ved den?"

 

Vi liker ikke å svare på det spørsmålet.

 

Humor er et slagkraftig redskap. Vi skal ikke alltid ta oss selv så fryktelig høytidelig. Kan du ta et steg tilbake og le av problemene dine? Livet kan være både melodrama, komedie og tragedie. Å se livet ditt som et teaterstykke, kan skape avstand til opplevelsen, og gi et rikere perspektiv.

 

Et negativt handlingsmønster kan dekke et behov vi har. Vi kan lære å få tilfredsstilt behovene våre på en positiv måte, men da må vi avdekker hvilke behov det faktisk er. Ser vi inn i oss selv, og er ærlige mot oss selv, vil vi finne svaret.

 

 

 

548318g7mw6q1do9.gif

 

 

 

Dette blir det syvende steget til økt selvaktelse.

Endret av Zenobia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er faktisk en fantastisk kvinne, Zenobia. Nå er det sagt i natten. Jeg er lysvåken men kjempetrøtt.  :sjokkert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost

Tråden din er som dop, den eneste forskellen er at man kan ikke bli tatt for det :)

Endret av Winza
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk at det kan være så ok å være høy på Zenobia. :biggrin:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost

Eller Zenobia World. Mye bedre enn Disney World. Hva er forskellen på Disney World og Land egentlig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost

Jo men har ikke besøkt noen av Disney plassene så vet ikke :) Er ikke Disney Land i Orlando eller? Syns jeg har hørt det. Jeg hygger meg på kg nå om natta :) Vi er som Bonnie og Clyde på kvinneguiden :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bonnie og Clyde som hygger seg og skåler med saft vel. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå begynner jeg å bli fløyelsmyk og gummiaktig i både fingre og hode. Tror jeg må finne senga mi. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natta Clyde. :)  

*feie bort litt smuler, dunke opp putene og rydde så det ser pent ut nå Z dukker opp i morgen en gang*

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er faktisk en fantastisk kvinne, Zenobia. Nå er det sagt i natten.

 

:lillesky: føler ikke at jeg fortjener den meldingen (og dét er vel noe jeg ville ha fått en Hay'sk pekefinger for å si  :fnise:  )  men skal trosse instinktet og si TAKK! :blomst:  Og ta til meg meldingen. Tusen, tusen takk for at du sier noe så pent til meg. Det er mange flotte mennesker på KG, og du Hoppetaujenta, er definitivt

et herlig menneske rose.gif

 

Tråden din er som dop, den eneste forskellen er at man kan ikke bli tatt for det :)

 

Heeeyy shades.gif Nyt den weee.gif Håper den er helt uten uønskede bivirkninger wiggle.gif

 

Tenk at det kan være så ok å være høy på Zenobia. :biggrin:

 

Hø hø; du mener Hay på Zenobia, vel trampoline.gif

Proud to be a Zenobier :)

 

Zenobier :P  Nå ble jeg kry, og litt :lillesky: Det stakkars egoet mitt holder på å sprekke. Er det sånn det føles når man holder på å gå ut av sitt gode skinn? Får helt superhelt-følelse, jeg batman.gif

Winza – i løpet av den korte tiden jeg har lest deg her på KG, har du blitt en mer og mer tiltalende person. Du er god som gull :kghjerte:

 

La oss dra til Zenobiagalaksen sammen! :hoppe:

 

Jaaaa! :hoppe:

 

 

*feie bort litt smuler, dunke opp putene og rydde så det ser pent ut nå Z dukker opp i morgen en gang*

 

Det var så rent og pent her, så :)

 

 

Eller Zenobia World.

 

:fnise: Galakse er størst. Jeg har herved, etter å ha lest nattens bekjennelser, ervervet meg et gigantisk ego. Nå blir jeg helt umulig å holde styr på.

 

- - -

 

 

Enn at jeg gikk glipp av festen her! Det var ustyrtelig trivelig å komme inn hit og lese alt dette. Må haste videre, men kommer tilbake.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...