Gå til innhold

Saksøkt av skole


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Evt. at leieprisene er så høye at man faktisk ikke har mulighet til å betale tilbake lån før man er ferdigutdannet og ute i jobb. Har så dårlig råd at jeg av og til å låne penger bare for å få råd til vaskemiddel fordi jeg ikke finner noe billigere sted å bo. Ikke alle er så heldige å finne en plass å bo til en rimelig pris, eller har rike foreldre til å hjelpe.

Anonymous poster hash: edd16...4a7

Da må du sette tæring etter næring og skaffe deg jobb ved siden av skolen. Og du bruker helt sikkert penger på ting som ikke er helt nødvendige, dette kan du lett kutte. Dersom man er ute etter billigere bolig, så er tiden fra ca oktober og utover tiden å gå på boligjakt (med unntak for desember/januar på steder med høyere utdanning som begynner vårsemesteret). Færre som leter etter hybel, og en del hybler blir ledige fordi beboere slutter på skole/studie, og flytter.

Anonymous poster hash: 8993e...be3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan er det mulig å jobbe hver dag etter skolen og allikevel leve på first price?

Jeg er oppriktig nysgjerrig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det mulig å jobbe hver dag etter skolen og allikevel leve på first price?

Jeg er oppriktig nysgjerrig.

Altfor dyr bolig kombinert med en del festing, vil jeg anta.

Anonymous poster hash: 8993e...be3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, du vet at du kunne fått den tusenlappen betalt av lånekassen? Alle VGS-elever som søker får kostnad til skolePC dekket.



Anonymous poster hash: 520cb...6a1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS. Du har fått en utleggsforretning av namsmannen og det har ikke vært en rettsak. De har nok varslet deg tidligere om at uteggsforretning skal avholdes ( og det er svært få som dukker opp på dette møte hos namsmannen) videre står det i brevet at de ikke finner noen midler eller at du har lønn slik at de kan trekke deg i lønn eller lignende for å drive inn pengene. De opprettholder likevel kravet mot deg og så fort du får penger vil de ta pengene å dekke gjelden din. Det beste for deg nå er å skrape sammen pengene å betale siden det påløper renter og gebyrer og vokser i rekordfart. Du har nå fått en betalingsanmerkelse.

Dette. Jeg har selv fått ett par sånne pga. gammel gjeld. Det er heller ingen vits i å møte opp sånne møter, med mindre man har en motklage, altså, at man er uenig i det man er "beskyldt" for. Vet man derimot at man skylder pengene, lønner det seg å komme til enighet med de du skylder penger å lage en nedbetalingsavtale; at du kan få betale alt innen xx.xx.xxxx eller ett visst beløp hver måned.

Anonymous poster hash: 82b8f...8fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...