Gå til innhold

Regning på skolepc


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk en regning for litt siden av skolen. Denne har jeg ikke betalt, frist 3.desember. Har ventet lenge på en regning til med meld om inkasso varsel, men har ikke kommet? Betyr det at jeg slipper å betale?



Anonymous poster hash: 01aa9...175
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk en regning for litt siden av skolen. Denne har jeg ikke betalt, frist 3.desember. Har ventet lenge på en regning til med meld om inkasso varsel, men har ikke kommet? Betyr det at jeg slipper å betale?

Anonymous poster hash: 01aa9...175

Fristen var 3 desember? Det har jo ikke gått 14 dager enda, du må nok vente lenger på purring, og enda litt lenger før inkassovarsel.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er bare å stikke hodet i ræven og glemme hele regningen. Ta en skikkelig fest for pengene i stedet. Nytelse i dag er mye viktigere enn orden på økonomien i morgen!

... Jada...

Anonymous poster hash: a28dc...7d3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer sikkert etter nyttår... du vet hvordan det er med juletiden, alle er jo opptatte med sitt.



Anonymous poster hash: 60cd2...447
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst? slippe å betale?? Tror du skal lære deg litt om hvordan verden virker.... Du må garantert betale uansett :)



Anonymous poster hash: 88f0f...dc5
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en regning for litt siden av skolen. Denne har jeg ikke betalt, frist 3.desember. Har ventet lenge på en regning til med meld om inkasso varsel, men har ikke kommet? Betyr det at jeg slipper å betale?

Anonymous poster hash: 01aa9...175

Det normale er at purring sendes etter 14 dager. Selvfølgelig slipper du ikke unna. Hvorfor sitter du å venter på en ny regning? Hvorfor betaler du ikke regningen?

Anonymous poster hash: 4b686...f39

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk en regning for litt siden av skolen. Denne har jeg ikke betalt, frist 3.desember. Har ventet lenge på en regning til med meld om inkasso varsel, men har ikke kommet? Betyr det at jeg slipper å betale?

Anonymous poster hash: 01aa9...175

har du så lyst til å betale mer for denne pcn enn den egentlig koster? Enkelte selskaper har som prosedyre å legge på gebyr dagen etter forfall. Good luck

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke du betaler regningen så fort du kan allerede nå, så ville jeg ha tatt en telefon til skolen, og forklart dem situasjonen. Feks. at du har lite penger nå som vi er i julemåneden, og at du ønsker å forskyve betalingen noen uker frem i tid.

Gjør dette så fort du kan slik at du kanskje kan få litt forståelse for din økonomiske situasjon før purringen dukker opp i postkassen din. Selv om fristen har gått ut. Men jo raskere du reagerer, jo større forståelse vil du møte på av skoleledelsen.

Venter du med å ta kontakt til etter purringen, så er det forsent. Lykke til!



Anonymous poster hash: 31bcd...d1b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en regning for litt siden av skolen. Denne har jeg ikke betalt, frist 3.desember. Har ventet lenge på en regning til med meld om inkasso varsel, men har ikke kommet? Betyr det at jeg slipper å betale?

Anonymous poster hash: 01aa9...175

Selvfølgelig, må du betale :)

Innkassovarsel kommer gjerne 14-21 dager etter tiden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer sikkert etter nyttår... du vet hvordan det er med juletiden, alle er jo opptatte med sitt.

Anonymous poster hash: 60cd2...447

Er du seriøs?

Anonymous poster hash: 01aa9...175

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig, må du betale :)

Innkassovarsel kommer gjerne 14-21 dager etter tiden. :)

Jeg tenkte at de kanskje hadde glemt det

Anonymous poster hash: 01aa9...175

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemt det eller ikke - man vil helst ikke klusse det til for seg selv med tanke på økonomi. Har du mulighet til å betale nå, så betal. Det er ikke en god holdning å håpe på at folk glemmer å sende deg regninger.



Anonymous poster hash: 25b09...de1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare betale den regninga du har fått, da? Det legges gjerne til purregebyr, så du kan regne med at det blir dyrere og dyrere jo lengre du venter.

Tror neppe skolen er særlig interessert i å gi bort pc'er gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig, må du betale :)

Innkassovarsel kommer gjerne 14-21 dager etter tiden. :)

men det blir jo bare 100 kr ekstra pga av purring?

Anonymous poster hash: 01aa9...175

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det blir jo bare 100 kr ekstra pga av purring?

Anonymous poster hash: 01aa9...175

Hvis du liker å kaste penger ut av vinduet, så værsågod!

:rolleyes:

Anonymous poster hash: 31bcd...d1b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du liker å kaste penger ut av vinduet, så værsågod!

:rolleyes:

Anonymous poster hash: 31bcd...d1b

Var svaret ja eller nei her`? :)

Anonymous poster hash: 01aa9...175

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Var svaret ja eller nei her`? :)

Anonymous poster hash: 01aa9...175

Jeg synes du skal betale NÅ slik at du slipper enda flere utgifter omkring skolepc-en du har fått av skolen. Men om du liker å sløse bort penger på purringer og gebyrer, og lignende, så vent helt til sommeren med å betale :P

Som jeg skrev litt lenger oppe, så kan du sikkert få betale senere bare du ringer og informerer skolen om det. Da kan de "fryse" betalingen til over nyttår slik at du får brukt pengene dine på julegaver istedet. Men du velger jo selv hvilken løsning du ønsker å gå for....

Anonymous poster hash: 31bcd...d1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du så lyst til å betale mer for denne pcn enn den egentlig koster? Enkelte selskaper har som prosedyre å legge på gebyr dagen etter forfall. Good luck

DET har de vel strengt tatt ikke lov til ;)

Har ikke kunden betalt innen forfallsdatoen? Husk at du må vente til det har gått minst 14 dager etter forfall på den originale fakturaen før du sender purring med gebyr.

Purring uten gebyr dog, tror jeg man kan gjøre dagen etter forfall.

Endret av AndreasBR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er det for et spørsmål egentlig? så klart de ikke glemmer det. hva slags holdning er det du har til regninger??



Anonymous poster hash: 1cc66...e91
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er det for et spørsmål egentlig? så klart de ikke glemmer det. hva slags holdning er det du har til regninger??

Anonymous poster hash: 1cc66...e91

Vedkommende spurte bare.. ro ned ;)

For alt vi vet er dette en person på vgs som ikke har særlig peiling på økonomi.. Og det er også skolens skyld.. Privatøkonomi burde vært et fag fra 8. klasse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...