Gå til innhold

Regning på skolepc


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det burde ikke være noe problem å betale regningen for pc'n da kostnaden for denne dekkes av utstyrsstipendet (unntak for lærlinger. De får stipend de første 2 skoleårene, men må betale siste avdraget 3. året selv da de da har lærlinglønn). Dette kan alle få og blir ikke behovsprøvd mot foreldrenes inntekt.

Jeg vil anbefale deg å betale regningen så snart som mulig. Hvis ikke så må du betale purregebyr.

Anonymous poster hash: af45d...014

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er bare å stikke hodet i ræven og glemme hele regningen. Ta en skikkelig fest for pengene i stedet. Nytelse i dag er mye viktigere enn orden på økonomien i morgen!

... Jada...

Anonymous poster hash: a28dc...7d3

Det smarteste er jo å betale regningen når man får den. Nytelse er ikke viktigere enn å ha orden på økonomien sin. Man må jo ha orden på økonomien sin, eller så kan man jo havne i trøbbel. Kan du ikke betale akkurat nå, så ringer du og ber om utsettelse. Man får jo et utstyrstipend som skal gå til akkurat dette. Så jeg kan ikke skjønne at du ikke har penger til regningen. Med mindre du har brukt det på fjas da... En ting er sikkert: regninger blir ikke glemt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det smarteste er jo å betale regningen når man får den.

Det er ganske idiotisk faktisk... Betaler konsekvent ikke før forfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske idiotisk faktisk... Betaler konsekvent ikke før forfall.

Så det er bedre å vente til forfall og kanskje ikke ha nok penger til den enn å betale den når man får den og vet at man har nok penger? Mulig jeg er en komplett idiot nå, men jeg betaler regninger lenge før forfall fordi jeg har penger til å betale den regningen nå. Er det en ting jeg ikke vil ligge etter på, så er det regninger. Jeg synes det er idiotisk å vente med å betale regninger.... Man må betale uansett og i verste fall så får man masse gebyrer i tillegg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det smarteste er jo å betale regningen når man får den. Nytelse er ikke viktigere enn å ha orden på økonomien sin. Man må jo ha orden på økonomien sin, eller så kan man jo havne i trøbbel. Kan du ikke betale akkurat nå, så ringer du og ber om utsettelse. Man får jo et utstyrstipend som skal gå til akkurat dette. Så jeg kan ikke skjønne at du ikke har penger til regningen. Med mindre du har brukt det på fjas da... En ting er sikkert: regninger blir ikke glemt.

Tror de fleste har brukt dette utstyrstipendet sitt lenge før Desember da dette stipendet kommer i August eller September, alt etter som.. Er mange som har andre regninger også hvor pengene brukes opp like fort som de kommer inn. Er heller ikke alle som vet at man må betale rundt 750 kr eller hva det er for å få låne en skole-pc av skolen.

TS: Betal den du, før du får mer å betale.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte at de kanskje hadde glemt det

Anonymous poster hash: 01aa9...175

Slikt glemmes ikke, men er registrert inn i skolens faktureringsprogram. Det sendes ut purring en gang etter 14 dager etter betalingsfrist, denne vil det være lagt på purregebyr, og betales ikke denne, så sendes saken til inkasso, og da vokser den veldig.

Anonymous poster hash: 7dad8...271

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er bedre å vente til forfall og kanskje ikke ha nok penger til den enn å betale den når man får den og vet at man har nok penger? Mulig jeg er en komplett idiot nå, men jeg betaler regninger lenge før forfall fordi jeg har penger til å betale den regningen nå. Er det en ting jeg ikke vil ligge etter på, så er det regninger. Jeg synes det er idiotisk å vente med å betale regninger.... Man må betale uansett og i verste fall så får man masse gebyrer i tillegg.

Hvorfor skulle man ikke ha nok penger?

Om man ikke har nok penger ved forfall, da har man et seriøst problem og må øke inntekten sin..

Man vet da vel hvilke utfgifter man har hver mnd?

Tenker du ikke på rentene? Du må jo være komplett idiot... ? (Bare bekrefter det du selv har sagt, intet personangrep)

Det er LANGT fra idiotisk å vente med regninger...

Masse gebyrer? Jeg sier da virkelig ikke at man skal vente til inkassoen kommer.. Får du lese hva jeg skriver.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slikt glemmes ikke, men er registrert inn i skolens faktureringsprogram. Det sendes ut purring en gang etter 14 dager etter betalingsfrist, denne vil det være lagt på purregebyr, og betales ikke denne, så sendes saken til inkasso, og da vokser den veldig.

Anonymous poster hash: 7dad8...271

Det holder ikke at det er en purring for å sende til inkasso, det må vel være inkasso-varsel.. Tror jeg :P

Endret av AndreasBR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det holder ikke at det er en purring for å sende til inkasso, det må vel være inkasso-varsel.. Tror jeg :P

Holder med en purring, så lenge det står inkassovarsel på den. ;)

Anonymous poster hash: 7dad8...271

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder med en purring, så lenge det står inkassovarsel på den. ;)

Anonymous poster hash: 7dad8...271

Var vel det jeg mente, men det må stå inkasso-varsel.. Holder ikke med f.eks "1.gang purring"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...