Gå til innhold

Jenter 25-30+

Fremhevede innlegg

Skrevet

Selv er jeg 21 nå, så jeg kan jo ikke si bastant hva jeg vil tenke om noen år. Men jeg har alltid tenkt at kvinnen bør komme i gang med å få barn før man er 30år, om man vil har flere enn 1. Dette kun av medisinske årsaker som at det blir vanskeligere med befruktning og større fare for komplikasjoner dess eldre man blir. At mannen er noe eldre gjør ikke så mye så lenge han ikke er over 40+, da det også har medisinske konsekvenser. Uansett, kjærligheten har ingen alder og som mann har du også biologien på din side! Lykke til!

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv er jeg 21 nå, så jeg kan jo ikke si bastant hva jeg vil tenke om noen år. Men jeg har alltid tenkt at kvinnen bør komme i gang med å få barn før man er 30år, om man vil har flere enn 1. Dette kun av medisinske årsaker som at det blir vanskeligere med befruktning og større fare for komplikasjoner dess eldre man blir. At mannen er noe eldre gjør ikke så mye så lenge han ikke er over 40+, da det også har medisinske konsekvenser. Uansett, kjærligheten har ingen alder og som mann har du også biologien på din side! Lykke til!

Blabla. Jeg fikk mitt første barn som 31-åring. Er nå 34 og venter nummer to. Gravid på første forsøk hver gang.

Ja, komplikasjoner kan oppstå. Men jeg har ikke hørt noe om at disse skal være særlig aldersbetinget for kvinner.

PS - mange av de kvinnene som sliter med å få barn i trettiårene, ville slitt i tyveårene også. Noen er rett og slett lite fruktbare - uavhengig av alder. Det kan gjelde hvem som helst. Ikke sikkert du får noe forvarsel.

Og: De fleste kvinner ønsker seg ikke en ti år eldre mann. Aldersgrensene dine blir derfor noe virkelighetsfjerne.

Anonymous poster hash: 17090...7ad

• Liker 3
Skrevet

TS her.

Dersom noen absolutt vil ha en jente som er ti år yngre enn seg selv, kan jeg godt forstå at dette virker rart, det er jeg enig med deg i. (selv om det er en helt fair preferanse, som de fleste andre preferanser, og forståelig biologisk sett.).

Jeg har ikke fremsatt noe slikt i alle fall, da jeg helst ville foretrukket en som var en del nærmere min egen alder, da det er større sjanse for at vi har match.

Hvorfor jeg ikke har barn nå skyldes nok flere ting, hadde et forhold som ikke gikk dessverre. Helst ville jeg ha hatt barn når jeg var i slutten av 20-årene.

Anonymous poster hash: 16be2...fa9

Jeg synes det framstår som at TS har et litt instrumentelt forhold til mennesker. Med det mener jeg at du er veldig opptatt av at de skal passe inn i ditt skjema over det livet du vil ha. På grunn av din manglende åpenhet avgrenser du deg selv fra den potensielle lykken du kan få med en kvinne som nettopp _ikke_ passer inn i skjemaet.

Selvsagt skal man til en viss grad ha preferanser, men dine preferanser synes jeg er virker mot sin hensikt. Du sier jo selv at det er mer sannsynlig at du får match med en kvinne på din egen alder. Du reduserer jo dine muligheter til å få en kvinne du kan trives med når du luker bort halve datingmassen din på grunn av deres alder. Bør ikke fokuset ditt heller ligge på at du skal finne en kvinne å elske, og som elsker deg, heller enn at hun skal være i en viss alder? Og så tar dere det med barn derfra?

Skjematenkningen får meg til å tenke at du er umoden og ikke har så mye erfaring med det å være i forhold og hvordan man jobber ut løsninger sammen. Det virker som om kvinnen du leter etter bare skal være en boks du skal krysse av på i skjemaet over "Livet, slik jeg skal ha det". Det minner meg om en person jeg leste profilen til på sukker som sa at "Hittil har jeg oppnådd alle mål jeg har satt meg i livet og derfor kommer jeg også til å oppnå målet om å få kjæreste". Veldig lett å se at det var en kar som ikke var så interessert i kvinnen som et helt menneske med en unik personlighet.

Selv er jeg 35 år. Jeg var over 30 før jeg i det hele tatt tenkte at jeg hadde lyst på barn. Jeg har funnet kjærligheten med en mann som er like gammel som meg, og vi har ingen hast med å få barn. Vi har så mye å gjøre enda, vi vil ha sex i alle rom i huset, reise sammen, kunne jobbe til langt på kveld, kose oss med hverandre. Likevel tenker vi jo på at verken jeg eller han blir yngre, så vi fokuserer på å spise sunt, trene flere ganger i uka, og fordi vi er glade i å jobbe har vi økonomi til å fryse ned egg slik at vi faktisk har mulighet til å vente til vi blir nærmere 40 før vi får barn.

Men dersom jeg skal følge din litt instrumentelle tankegang, kan jeg summere innlegget mitt som følger: Dersom det overordnede målet ditt er å ha et godt og lykkelig liv, og at kone og barn er midler for å oppnå dette, så vil det øke sannsynligheten for at du finner noen dersom du utvider preferansegrunnlaget ditt - det kan godt hende at lykken ligger hos ei gammal dame på 33.

Anonymous poster hash: 443ba...6b8

• Liker 1
Skrevet

Vel, ni år kan gå veldig hurtig.

• Liker 2
Skrevet

Likevel tenker vi jo på at verken jeg eller han blir yngre, så vi fokuserer på å spise sunt, trene flere ganger i uka, og fordi vi er glade i å jobbe har vi økonomi til å fryse ned egg slik at vi faktisk har mulighet til å vente til vi blir nærmere 40 før vi får barn.

I frysern, sammen med Grandiosaen og iskremen? :P

Anonymous poster hash: 89bde...4d4

Skrevet

Så jenter er/var dere innstilt på å få familie/barn i begynnelsen og til midten av 20-årene? :)

Nei, herregud! De aller, aller færreste er det! Finn deg heller en i slutten av 20-årene/begynnelsen av 30-årene. Mye mer sannsynlig å være klar for sånt da :-)

Anonymous poster hash: 57174...2b0

Skrevet

"Det stemmer,men dette er uansett en ubetydelig nedgang.De fleste får barn,enten de er 28 eller 35 så lenge de er friske."

Dette er jeg helt uenig i!

"Fruktbarheten til en kvinne på 30 år er bare halvparten av hva den var når hun var 20. En kvinne på 35 år har bare 20 % av den fruktbarheten hun hadde da hun var 20.",jf. http://www.nrk.no/trondelag/forstegangsfodende-er-for-gamle-1.8178333

Du linker til en artikkel fra 2012, nyere forskning viser at fruktbarheten ikke synker så kjapt som de viser til der. Faktisk var det ikke store forskjeller på å bli gravid ved 25 som 35.. (Google it!)

Anonymous poster hash: 57174...2b0

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det framstår som at TS har et litt instrumentelt forhold til mennesker. Med det mener jeg at du er veldig opptatt av at de skal passe inn i ditt skjema over det livet du vil ha. På grunn av din manglende åpenhet avgrenser du deg selv fra den potensielle lykken du kan få med en kvinne som nettopp _ikke_ passer inn i skjemaet.

Selvsagt skal man til en viss grad ha preferanser, men dine preferanser synes jeg er virker mot sin hensikt. Du sier jo selv at det er mer sannsynlig at du får match med en kvinne på din egen alder. Du reduserer jo dine muligheter til å få en kvinne du kan trives med når du luker bort halve datingmassen din på grunn av deres alder. Bør ikke fokuset ditt heller ligge på at du skal finne en kvinne å elske, og som elsker deg, heller enn at hun skal være i en viss alder? Og så tar dere det med barn derfra?

Skjematenkningen får meg til å tenke at du er umoden og ikke har så mye erfaring med det å være i forhold og hvordan man jobber ut løsninger sammen. Det virker som om kvinnen du leter etter bare skal være en boks du skal krysse av på i skjemaet over "Livet, slik jeg skal ha det". Det minner meg om en person jeg leste profilen til på sukker som sa at "Hittil har jeg oppnådd alle mål jeg har satt meg i livet og derfor kommer jeg også til å oppnå målet om å få kjæreste". Veldig lett å se at det var en kar som ikke var så interessert i kvinnen som et helt menneske med en unik personlighet.

Selv er jeg 35 år. Jeg var over 30 før jeg i det hele tatt tenkte at jeg hadde lyst på barn. Jeg har funnet kjærligheten med en mann som er like gammel som meg, og vi har ingen hast med å få barn. Vi har så mye å gjøre enda, vi vil ha sex i alle rom i huset, reise sammen, kunne jobbe til langt på kveld, kose oss med hverandre. Likevel tenker vi jo på at verken jeg eller han blir yngre, så vi fokuserer på å spise sunt, trene flere ganger i uka, og fordi vi er glade i å jobbe har vi økonomi til å fryse ned egg slik at vi faktisk har mulighet til å vente til vi blir nærmere 40 før vi får barn.

Men dersom jeg skal følge din litt instrumentelle tankegang, kan jeg summere innlegget mitt som følger: Dersom det overordnede målet ditt er å ha et godt og lykkelig liv, og at kone og barn er midler for å oppnå dette, så vil det øke sannsynligheten for at du finner noen dersom du utvider preferansegrunnlaget ditt - det kan godt hende at lykken ligger hos ei gammal dame på 33.

Anonymous poster hash: 443ba...6b8

Ja, og det er nettopp derfor jeg er interessert å i finne ut hva jentene i 20-årene tenker angående barn. (og ikke bare de som er rundt 30.)

Menn er nok ofte litt mer rasjonelle enn jenter når det kommer til planlegging, da vi er mindre påvirket av følelser. Noen vil kalle dette skjema, andre vil kalle det planlegging.

Flott at du har funnet kjærligheten og at dere har samme syn på barn og tanker angående muligheter for senere få barn dersom dere vil dette!

Ja, jeg ser den. Jeg tror man må se an sin posisjon på datingmarkedet, en vil jo alltid finne en partner som passer best med sine preferanser. Og dersom en har gode muligheter til dette, (eks for mitt vedkommende jenter i 20-årene, ja da går man jo etter dette).

Litt det samme som om man er jente og liker høye gutter, samt har draget på disse, da går man ikke etter dem som er lavere enn seg selv, selv om en da ekskluderer enkelte potensielle partnere.

Skrevet

Spørsmål: Når føler dere at det begynner å haste med å stifte familie?

Skrevet

Hvor gammel er du da Maleficenta?

Skrevet

Selv har jeg for lengst bikket 30, er 32, og innser at tiden er i ferd med å renne ut for meg. Har vært singel i over 8 år, lengste forhold jeg har hatt kan bare måles i uker (da var jeg 20), har aldri hatt samboer og kunne ikke tenke meg å treffe noen med barn fra før. Jeg ønsker heller ikke å få barn med en gang (avviser det ikke, selvfølgelig), må bli kjent med henne først, og ting må gå sin gang i sitt eget tempo før jeg er klar for familie. Dette tar tid, og jeg blir ikke mer attraktiv for kvinner med årene heller. Og når mange jenter/kvinner rundt 30 er verpesyke, så blir det fort en utfordring for en som meg. Konsekvensen er nok at jeg kommer til å gå singel livet ut. Noen ganger er det ganske kjipt å tenke på, men det er noe som jeg i større og større grad har tatt innover meg, og begynt å akseptere at kan bli utfallet. Heller det enn å ta til takke med noe i desperasjon.

Anonymous poster hash: 4f8fa...7ca

Man blir aldri helt klar og det passer aldri. Kjør på sier jeg heller

Skrevet

Hvor gammel er du da Maleficenta?

Tjuetolv..

Gjest Strandet
Skrevet (endret)

Er det kanskje noen sedvane for hvilket tidspunkt ei dame ser for seg et giftemål med en de har vært sammen med en tid? Folk er sikkert forskjellige, men tenkte det kanskje var en kultruell vri på slikt uansett.

Kanskje etter 5år?

Er kanskje økonomiske fordeler også med å inngå i et ekteskap, eller det er på en måte et inntrykk jeg sitter med.

Endret av Strandet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...