AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #21 Skrevet 4. desember 2014 Det er det aldeles ikke, og det er synd at sånt skal ødelegge. Det er folk i 40-årene som får helt friske unger.Anonymous poster hash: 4077e...b6d Jeg vil heller si at det er skadelig at det er såpass mange kvinner som alltid må ut og snakke om hvor fleksibel fertiliteten er, når den ikke er det for de aller fleste. Jeg forstår at det kan oppleves som stigmatiserende å snakke om kvinners alder på den måten, men realiteten er at veldig veldig mange kvinner har et helt galt bilde av disse tingene. Undersøkelser har faktisk vist til at den jevne kvinne har urealistiske forventninger til hvor lenge hun kan vente med barn. Rett og slett pga. alle kjendisene vi leser om som popper ut barn i godt voksen alder og hvor skjev fordeling av historier vi forteller. Alle har en tante med en kollega som fikk barn da hun var over 40 etter kun et par måneder. Vi deler ikke historiene om alle som må gi opp håpet om barn fordi de ventet for lenge og hvor sårt det er for dem. Fertiliteten til en kvinne synker fra 35 og drastisk etter 38. Mange sliter og selv om noen kvinner ikke liker å snakke om det, så skyller vi unge kvinner å informere om hvordan statistikken faktisk ser ut og si det som det er - skal du ha flere barn, må du planlegge for det. Anonymous poster hash: 008c7...bca 6
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #22 Skrevet 4. desember 2014 Vel, jeg vil ikke ha mer enn ett barn. Mitt problem er at jeg ikke har en mann. Men jeg har tatt en test av eggene og de er helt utmerkede fremdeles. Anonymous poster hash: 4077e...b6d
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #23 Skrevet 4. desember 2014 Re: "hvorfor finner du deg ikke en på din egen alder?" Jeg har ikke noe i mot å date en på min egen alder, men: 1. For å date noen må en jo bli tiltrukket av dem, og for mitt vedkommende blir jeg mye sjeldnere tiltrukket av jenter som er på min egen alder, enn dem som er i 20-årene. 2. Jeg vil ha flere barn, helst to eller tre. Skal man starte familie, med barn og hele pakken, så trenger man tid til å bli kjent først, og trygg på at dette er en person som man vil starte familie med. Dette tar tid, og dersom jenten er 33 år når jeg treffer henne, og er klar for barn tidligst etter ett år, blir hun fort 35 før vi får startet. Dette er i seneste laget både mtp. flere barn og risiko for feil med fosteret. (Downs syndrom etc).Anonymous poster hash: 16be2...fa9 Joda. Men du nevnte faktisk 16-åringer. Finnes en mellomting mellom det og 33.Anonymous poster hash: 17090...7ad 4
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #24 Skrevet 4. desember 2014 Vel, jeg vil ikke ha mer enn ett barn. Mitt problem er at jeg ikke har en mann. Men jeg har tatt en test av eggene og de er helt utmerkede fremdeles.Anonymous poster hash: 4077e...b6d Det er fint for deg, men fertilitet har mange sider annet enn antall egg og deres kvalitet. Den jevne 40åring vil slite langt mer enn den jevne 30åring og det kommer ingen til gode å late det som det ikke er tilfelle, uavhengig av om det finnes unntak. Anonymous poster hash: 008c7...bca
Gjest Hummels Skrevet 4. desember 2014 #25 Skrevet 4. desember 2014 (endret) Re: "hvorfor finner du deg ikke en på din egen alder?" Jeg har ikke noe i mot å date en på min egen alder, men: 1. For å date noen må en jo bli tiltrukket av dem, og for mitt vedkommende blir jeg mye sjeldnere tiltrukket av jenter som er på min egen alder, enn dem som er i 20-årene. 2. Jeg vil ha flere barn, helst to eller tre. Skal man starte familie, med barn og hele pakken, så trenger man tid til å bli kjent først, og trygg på at dette er en person som man vil starte familie med. Dette tar tid, og dersom jenten er 33 år når jeg treffer henne, og er klar for barn tidligst etter ett år, blir hun fort 35 før vi får startet. Dette er i seneste laget både mtp. flere barn og risiko for feil med fosteret. (Downs syndrom etc). Anonymous poster hash: 16be2...fa9 Haha unge foreldre kan også få barn med downs syndrom Risiko er det på alt. Jeg hadde nå elsket barnet mitt uansett! De fleste jentene jeg kjenner som er i 20 åra vil leve livet sitt uten barn enda. Har ei venninne på 25 som er mor til 3 stk. Mens de i 30 åra begynner å tenke litt, men tar det som det kommer sier de, og to av de er mødre. Du går altså kun etter utseendet at de må være yngst mulig? Skjønner meg ikke på folk som er så jævla opptatt av hvor gammel partneren må være. Blir man forelsket så har alder ingenting å si Jeg er faktisk litt betatt av ei dame på 34 år. Hadde jeg vert i et forhold med ei på den alderen så hadde jeg med glede fått barn med henne. Er ikke redd for å få barn med downs syndrom. Endret 4. desember 2014 av Hummels 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #26 Skrevet 4. desember 2014 Jeg vil heller si at det er skadelig at det er såpass mange kvinner som alltid må ut og snakke om hvor fleksibel fertiliteten er, når den ikke er det for de aller fleste. Jeg forstår at det kan oppleves som stigmatiserende å snakke om kvinners alder på den måten, men realiteten er at veldig veldig mange kvinner har et helt galt bilde av disse tingene. Undersøkelser har faktisk vist til at den jevne kvinne har urealistiske forventninger til hvor lenge hun kan vente med barn. Rett og slett pga. alle kjendisene vi leser om som popper ut barn i godt voksen alder og hvor skjev fordeling av historier vi forteller. Alle har en tante med en kollega som fikk barn da hun var over 40 etter kun et par måneder. Vi deler ikke historiene om alle som må gi opp håpet om barn fordi de ventet for lenge og hvor sårt det er for dem. Fertiliteten til en kvinne synker fra 35 og drastisk etter 38. Mange sliter og selv om noen kvinner ikke liker å snakke om det, så skyller vi unge kvinner å informere om hvordan statistikken faktisk ser ut og si det som det er - skal du ha flere barn, må du planlegge for det. Anonymous poster hash: 008c7...bca TS her. Enig med deg. Man planlegger godt det som betyr mye for oss, og da familie og barn er ganske viktig, er det lurte å være føre var! Biologien er ikke nådig, og en må ta forbehold om at det kan ta lang tid å få barn, selv om man er forholdsvis ung.. Heldigvis har menn litt lengre tid enn kvinner da vi kan få barn langt opp i årene, men etter min mening er det ikke heldig for noen parter å vente så lenge, man bør også kunne være såpass ung at man kan ta seg av barna på en god måte! Anonymous poster hash: 16be2...fa9
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #27 Skrevet 4. desember 2014 Haha unge foreldre kan også få barn med downs syndrom Risiko er det på alt. Jeg hadde nå elsket barnet mitt uansett! De fleste jentene jeg kjenner som er i 20 åra vil leve livet sitt uten barn enda. Har ei venninne på 25 som er mor til 3 stk. Mens de i 30 åra begynner å tenke litt, men tar det som det kommer sier de, og to av de er mødre. Du går altså kun etter utseendet at de må være yngst mulig? Skjønner meg ikke på folk som er så jævla opptatt av hvor gammel partneren må være. Blir man forelsket så har alder ingenting å si Jeg er faktisk litt betatt av ei dame på 34 år. Hadde jeg vert i et forhold med ei på den alderen så hadde jeg med glede fått barn med henne. Er ikke redd for å få barn med downs syndrom. TS her. Helt korrekt at unge også kan få barn med DS, men det er mye mindre risiko for den slags. Jeg ville også elsket barnet mitt uansett, men jeg ville ikke valgt å beholde barnet dersom det hadde DS. Nei, jeg går ikke "kun etter utseendet" eller at de må være yngst mulig(hvor har du det fra?). Optimalt skulle hun vært 26-27 år; moden nok til at vi har en del felles erfaringer, og ung nok til å starte en familie med. Anonymous poster hash: 16be2...fa9
Gjest Hummels Skrevet 4. desember 2014 #28 Skrevet 4. desember 2014 TS her. Helt korrekt at unge også kan få barn med DS, men det er mye mindre risiko for den slags. Jeg ville også elsket barnet mitt uansett, men jeg ville ikke valgt å beholde barnet dersom det hadde DS. Nei, jeg går ikke "kun etter utseendet" eller at de må være yngst mulig(hvor har du det fra?). Optimalt skulle hun vært 26-27 år; moden nok til at vi har en del felles erfaringer, og ung nok til å starte en familie med.Anonymous poster hash: 16be2...fa9 De fleste som får barn idag er jo over 30 år. 3
Sandie Skrevet 4. desember 2014 #29 Skrevet 4. desember 2014 TS her. Helt korrekt at unge også kan få barn med DS, men det er mye mindre risiko for den slags. Jeg ville også elsket barnet mitt uansett, men jeg ville ikke valgt å beholde barnet dersom det hadde DS. Nei, jeg går ikke "kun etter utseendet" eller at de må være yngst mulig(hvor har du det fra? ). Optimalt skulle hun vært 26-27 år; moden nok til at vi har en del felles erfaringer, og ung nok til å starte en familie med. Anonymous poster hash: 16be2...fa9 Jeg har en kompis som tenker som deg.Han vil helst ikke date damer over 30 og har tenkt slik i alle år siden han selv ble 30.Selv om han nå nærmer seg 40 er det uaktuelt å date noen over 35. Resultatet av denne strenge utsorteringen på bakgrunn av alder har vært at han fortsatt sitter singel og leter etter damer under 30 som vil føde hans barn.Samtidig ser vi at jevnaldende kamerater forlengst har etablert seg,og de fleste med damer på omtrent samme alder som dem selv. Det jeg vil frem til er at det å ha for strenge preferanser i forhold til alder av typen "Vil ikke date jevnaldrende damer" kan for mange ende opp med at de ødelegger sine egne sjanser. 5
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #30 Skrevet 4. desember 2014 De fleste som får barn idag er jo over 30 år. TS Gjennomsnittet for førstefødende i Norge var i 2012 27.7 år. Selv om dette er gjennomsnittet i dag så er det ikke optimalt. Det er en kjensgjerning at jenter biologisk sett er best egnet til å få barn fra slutten av tenårene til midten av 20-årene. Videre har jeg ikke noe problem med å få barn med en som er rundt 30, poenget er imidlertid som jeg nevnte innledningsvis, at det tar tid før man kommer så langt. Dersom man da begynner å date en som allerede er 33, vil dere tidligst få barn rundt 35 (hvis man venter og ser at forholdet er liv laga først). Anonymous poster hash: 16be2...fa9
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #31 Skrevet 4. desember 2014 TS her. For min del som er mann på litt over 30 år, så skulle jeg ønske å ha hatt familie og barn nå, da jeg føler dette er en av målene mine i livet. Jeg får mye oppmerksomhet fra jenter som er en god del yngre enn meg (6-14 år yngre), og de er jo veldig flotte og sexy. Problemet er bare at jeg er usikker på hvor seriøse disse er til forhold og familie, og har ikke veldig lyst til å kaste vekk tid på småromanser som ikke vil føre til noe seriøst forhold. Så jenter er/var dere innstilt på å få familie/barn i begynnelsen og til midten av 20-årene? Anonymous poster hash: 16be2...fa9 Jeg er overhodet ikke innstilt på å få barn nå som jeg er i 20 årene,og ihvertfall ikke med en mann på 30+. Det blir for gammelt for meg. Synes det er ett litt rart argument at man ikke kan være sammen med damer på egen alder fordi man skal bruke flere år på å være kjærester før man får barn. Du har jo ingen garanti med en yngre dame heller.Dersom forholdet tar slutt etter noen år vil du være nærmere 40 og stå tilbake på bar bakke. Tror det er mye bedre å finne en dame i 30-årene som vet hva hun vil og at hun er klar for barn, og så prøve å stifte familie etter 1-1/2 år. Anonymous poster hash: aadc9...763 5
Gjest Hummels Skrevet 4. desember 2014 #32 Skrevet 4. desember 2014 TS Gjennomsnittet for førstefødende i Norge var i 2012 27.7 år. Selv om dette er gjennomsnittet i dag så er det ikke optimalt. Det er en kjensgjerning at jenter biologisk sett er best egnet til å få barn fra slutten av tenårene til midten av 20-årene. Videre har jeg ikke noe problem med å få barn med en som er rundt 30, poenget er imidlertid som jeg nevnte innledningsvis, at det tar tid før man kommer så langt. Dersom man da begynner å date en som allerede er 33, vil dere tidligst få barn rundt 35 (hvis man venter og ser at forholdet er liv laga først). Anonymous poster hash: 16be2...fa9 I bydene er de ofte tidligere ute, mens i byene er de seint ute med å få barn 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #33 Skrevet 4. desember 2014 I bydene er de ofte tidligere ute, mens i byene er de seint ute med å få barn For 2014 er gjennomsnittsalderen i Danmark 29,1, Sverige 29 og Norge 28,6. I Oslo er gjennomsnittsalderen for førstefødte 31 år. Anonymous poster hash: 4077e...b6d 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #34 Skrevet 4. desember 2014 TS her. Enig med deg. Man planlegger godt det som betyr mye for oss, og da familie og barn er ganske viktig, er det lurte å være føre var! Anonymous poster hash: 16be2...fa9 Hvorfor har ikke du vært ute tidligere selv,om jeg tør spørre? Anonymous poster hash: aadc9...763 5
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #35 Skrevet 4. desember 2014 Du har lenger tid selv om det er noen som mener at man dauer når man er 35. Anonymous poster hash: 4077e...b6d Ja, men har mest lyst å stifte familie før jeg fyller 35. Håper mann og barn er da i boks.Anonymous poster hash: b1020...7bb
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #36 Skrevet 4. desember 2014 Håper jeg har et stabilt forhold når jeg er rundt 28 i hvert fall og få første barn rundt 30 års alderen. "Haster" gjør det ikke før man blir 38 + Anonymous poster hash: e3253...ab0
Gjest Rhaegar Targaryen Skrevet 4. desember 2014 #37 Skrevet 4. desember 2014 Jeg synes at man skal omtale dem som kvinner og ikke jenter når de er over 25 Det er alt jeg har å si. 3
FriCol Skrevet 4. desember 2014 #38 Skrevet 4. desember 2014 Så jenter er/var dere innstilt på å få familie/barn i begynnelsen og til midten av 20-årene? Anonymous poster hash: 16be2...fa9 Jeg er bare 21, ferdig med studier (forhåpentligvis) når jeg er 23 og da begynner det å bli aktuelt å tenke på barn Min samboer er 4 år eldre enn meg, og han vil helst ha barn innen han er 30, så da passer jo det fint
Thorn Skrevet 4. desember 2014 #39 Skrevet 4. desember 2014 Jeg er 27 nå, og ideelt sett ville jeg ikke ventet så mye lenger før jeg fikk barn. Så var det dette med å finne mannen man vil ha barn med, da...
Sofia123 Skrevet 5. desember 2014 #40 Skrevet 5. desember 2014 Jeg er overhodet ikke innstilt på å få barn nå som jeg er i 20 årene,og ihvertfall ikke med en mann på 30+. Det blir for gammelt for meg. Synes det er ett litt rart argument at man ikke kan være sammen med damer på egen alder fordi man skal bruke flere år på å være kjærester før man får barn. Du har jo ingen garanti med en yngre dame heller.Dersom forholdet tar slutt etter noen år vil du være nærmere 40 og stå tilbake på bar bakke. Tror det er mye bedre å finne en dame i 30-årene som vet hva hun vil og at hun er klar for barn, og så prøve å stifte familie etter 1-1/2 år. Anonymous poster hash: aadc9...763 Enig. Jeg er i begynnelsen av tyveårene og kunne aldri tenkt meg å få barn med en som er 30+. Hadde blitt stresset over at han nærmer seg 40. Vil ha barn med en på min egen alder. Det er så vanvittig ekkelt med menn som absolutt skal ha jenter som er 10 år yngre. Hadde jeg datet en fyr med slik holdning hadde han aldri hørt fra meg igjen. Hvorfor har du ikke barn allerede da, TS, hvis man liksom planlegger i god tid det som er viktig for en? 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå