AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #41 Skrevet 5. desember 2014 Enig. Jeg er i begynnelsen av tyveårene og kunne aldri tenkt meg å få barn med en som er 30+. Hadde blitt stresset over at han nærmer seg 40. Vil ha barn med en på min egen alder. Det er så vanvittig ekkelt med menn som absolutt skal ha jenter som er 10 år yngre. Hadde jeg datet en fyr med slik holdning hadde han aldri hørt fra meg igjen. Hvorfor har du ikke barn allerede da, TS, hvis man liksom planlegger i god tid det som er viktig for en? TS her. Dersom noen absolutt vil ha en jente som er ti år yngre enn seg selv, kan jeg godt forstå at dette virker rart, det er jeg enig med deg i. (selv om det er en helt fair preferanse, som de fleste andre preferanser, og forståelig biologisk sett.). Jeg har ikke fremsatt noe slikt i alle fall, da jeg helst ville foretrukket en som var en del nærmere min egen alder, da det er større sjanse for at vi har match. Hvorfor jeg ikke har barn nå skyldes nok flere ting, hadde et forhold som ikke gikk dessverre. Helst ville jeg ha hatt barn når jeg var i slutten av 20-årene. Anonymous poster hash: 16be2...fa9
Sofia123 Skrevet 5. desember 2014 #42 Skrevet 5. desember 2014 TS her. Dersom noen absolutt vil ha en jente som er ti år yngre enn seg selv, kan jeg godt forstå at dette virker rart, det er jeg enig med deg i. (selv om det er en helt fair preferanse, som de fleste andre preferanser, og forståelig biologisk sett.). Jeg har ikke fremsatt noe slikt i alle fall, da jeg helst ville foretrukket en som var en del nærmere min egen alder, da det er større sjanse for at vi har match. Hvorfor jeg ikke har barn nå skyldes nok flere ting, hadde et forhold som ikke gikk dessverre. Helst ville jeg ha hatt barn når jeg var i slutten av 20-årene. Anonymous poster hash: 16be2...fa9 Du skrev jo tyveårene, da kan det jo bety alt fra 20 og oppover. 25 er jo også relativt ungt i forhold til deg. Jeg studerer og er har goe venninner med veldig mange på den alderen og kan ikke helt se for meg noen av de ønske å få barn med en som er et helt annet sted i livet og over 30. Du skriver blant annet dette"TS her. Enig med deg. Man planlegger godt det som betyr mye for oss, og da familie og barn er ganske viktig, er det lurte å være føre var!" Hvorfor er det bare greit for deg å ha et forhold som ikke fungerte og derfor ikke har barn nå, men ikke for en kvinne? 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #43 Skrevet 5. desember 2014 f Du skrev jo tyveårene, da kan det jo bety alt fra 20 og oppover. 25 er jo også relativt ungt i forhold til deg. Jeg studerer og er har goe venninner med veldig mange på den alderen og kan ikke helt se for meg noen av de ønske å få barn med en som er et helt annet sted i livet og over 30. Du skriver blant annet dette"TS her. Enig med deg. Man planlegger godt det som betyr mye for oss, og da familie og barn er ganske viktig, er det lurte å være føre var!" Hvorfor er det bare greit for deg å ha et forhold som ikke fungerte og derfor ikke har barn nå, men ikke for en kvinne? Svar til ditt første avsnitt: Takk for innspillet! Selv om det hadde veid mer om det kom fra dem og ikke deg, da som du selv sier, er noe du "tror". "Hvorfor er det bare greit for deg å ha et forhold som ikke fungerte og derfor ikke har barn nå, men ikke for en kvinne?" Litt merkelig spørsmål som du stiller. Mitt tidligere forhold har ikke noe med saken å gjøre. Regner med at det du egentlig lurer på er: hvorfor jeg på litt over 30 år kan se etter jenter/kvinner som er i 20-årene for forhold istedenfor jenter i 30-årene? Svaret er nok todelt. For det første fordi jeg har muligheten og jenter i min målgruppe er bedre egnet for det jeg ser etter i et forhold.(f.eks. flere barn). Det handler jo om preferanser. Nå skal det sies at det er mange jenter i 30-årene som ser etter gutter i 20-årene, og det er ikke noe galt i det heller! Alle har forskjellige preferanser da en vektlegger egenskaper forskjellig, og ser etter forskjellige ting i et forhold. Anonymous poster hash: 16be2...fa9
Lillesiren Skrevet 5. desember 2014 #44 Skrevet 5. desember 2014 Tja...33+ kanskje? Jeg er 27 nå og føler jeg har good tid enda:) 2
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2014 #46 Skrevet 5. desember 2014 Spørsmål: Når føler dere at det begynner å haste med å stifte familie? Anonymous poster hash: 16be2...fa9 33-35, men nu er jeg for gammel og slapper totalt av. Vil bare treffe en fyr og bli glad i. 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #47 Skrevet 5. desember 2014 Du skrev jo tyveårene, da kan det jo bety alt fra 20 og oppover. 25 er jo også relativt ungt i forhold til deg. Ja Ja, og det var et spørsmål. (og denne aldersgruppen ville være litt i ytterkant av hva jeg vil anse som forholds-materiale). Jeg skrev ingen steder at jeg "absolutt ville ha en jente som var 10 år yngre"(dette er et stråmannargument, som ikke bidrar til diskusjonen). Anonymous poster hash: 16be2...fa9
Gjest krokodillen Skrevet 5. desember 2014 #48 Skrevet 5. desember 2014 Spørsmål: Når føler dere at det begynner å haste med å stifte familie? Anonymous poster hash: 16be2...fa9 er 34 og kjenner ikke presset i det hele tatt faktisk. jeg ønsker ikke barn
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #49 Skrevet 5. desember 2014 f Svar til ditt første avsnitt: Takk for innspillet! Selv om det hadde veid mer om det kom fra dem og ikke deg, da som du selv sier, er noe du "tror". "Hvorfor er det bare greit for deg å ha et forhold som ikke fungerte og derfor ikke har barn nå, men ikke for en kvinne?" Litt merkelig spørsmål som du stiller. Mitt tidligere forhold har ikke noe med saken å gjøre. Regner med at det du egentlig lurer på er: hvorfor jeg på litt over 30 år kan se etter jenter/kvinner som er i 20-årene for forhold istedenfor jenter i 30-årene? Svaret er nok todelt. For det første fordi jeg har muligheten og jenter i min målgruppe er bedre egnet for det jeg ser etter i et forhold.(f.eks. flere barn). Det handler jo om preferanser. Nå skal det sies at det er mange jenter i 30-årene som ser etter gutter i 20-årene, og det er ikke noe galt i det heller! Alle har forskjellige preferanser da en vektlegger egenskaper forskjellig, og ser etter forskjellige ting i et forhold.Anonymous poster hash: 16be2...fa9 'Fordi du har muligheten?'Det vet du da strengt tatt ikke. Du er i alle fall singel og barnløs nå. Kanskje 'muligheten' er noe du innbiller deg.Anonymous poster hash: 17090...7ad 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #50 Skrevet 5. desember 2014 'Fordi du har muligheten?'Det vet du da strengt tatt ikke. Du er i alle fall singel og barnløs nå. Kanskje 'muligheten' er noe du innbiller deg.Anonymous poster hash: 17090...7ad Hvordan kan du vite hva jeg har eller ikke har muligheten til? (den kommentaren virker litt bitter hehe). Det er veldig vanlig i Norge som de fleste steder i verden at jenter liker eldre gutter. Alt fra noen år til en god del år. Ser man bra ut og har god jobb og utdannelse stiller man sterkt. Gjennomsnittsalderen for førstefødende er derimot høyere i den vestlige verden, og det er da interessant å finne ut når dagens jenter i 20-årene tenker seg å stifte familie, og når de syntes at det virkelig begynner å haste. "Du er i alle fall singel og barnløs nå. Kanskje 'muligheten' er noe du innbiller deg." Ja, det er jeg, og det er alltid mulig at en innbiller seg sin egen verdi på datingarenaen. Er det flust av jenter i 20-årene som er interessert i en taler det imidlertid for det motsatte. Anonymous poster hash: 16be2...fa9
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #51 Skrevet 5. desember 2014 Hvordan kan du vite hva jeg har eller ikke har muligheten til? (den kommentaren virker litt bitter hehe). Det er veldig vanlig i Norge som de fleste steder i verden at jenter liker eldre gutter. Alt fra noen år til en god del år. Ser man bra ut og har god jobb og utdannelse stiller man sterkt. Gjennomsnittsalderen for førstefødende er derimot høyere i den vestlige verden, og det er da interessant å finne ut når dagens jenter i 20-årene tenker seg å stifte familie, og når de syntes at det virkelig begynner å haste. "Du er i alle fall singel og barnløs nå. Kanskje 'muligheten' er noe du innbiller deg." Ja, det er jeg, og det er alltid mulig at en innbiller seg sin egen verdi på datingarenaen. Er det flust av jenter i 20-årene som er interessert i en taler det imidlertid for det motsatte. Anonymous poster hash: 16be2...fa9 'Fordi du har muligheten?'Det vet du da strengt tatt ikke. Du er i alle fall singel og barnløs nå. Kanskje 'muligheten' er noe du innbiller deg.Anonymous poster hash: 17090...7ad Hvordan kan du vite hva jeg har eller ikke har muligheten til? (den kommentaren virker litt bitter hehe) My bad, leste feil, den virker ikke bitter. Anonymous poster hash: 16be2...fa9
Sapree Skrevet 5. desember 2014 #52 Skrevet 5. desember 2014 Det haster ikke for jeg synes det er helt ok å leve uten
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #53 Skrevet 5. desember 2014 TS Gjennomsnittet for førstefødende i Norge var i 2012 27.7 år. Selv om dette er gjennomsnittet i dag så er det ikke optimalt. Det er en kjensgjerning at jenter biologisk sett er best egnet til å få barn fra slutten av tenårene til midten av 20-årene. Videre har jeg ikke noe problem med å få barn med en som er rundt 30, poenget er imidlertid som jeg nevnte innledningsvis, at det tar tid før man kommer så langt. Dersom man da begynner å date en som allerede er 33, vil dere tidligst få barn rundt 35 (hvis man venter og ser at forholdet er liv laga først). Anonymous poster hash: 16be2...fa9 Ja.....men hva har det å si dersom det er en kvinne du faktisk vil leve med resten av livet hvorvidt hun er 35 eller 27 når dere får barn? Man blir fint flerbarnsforeldre sålenge man ikke starter ved fylte 40. Og selv da er det endel som fint får flere barn. Poenget må vel være at forholdet skal vare? Ikke at hun er 27 eller 33 eller hvaenn? Snittalderen når jeg føste i 2014 var 32,5. Anonymous poster hash: fe14c...49b
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #54 Skrevet 5. desember 2014 Det er det aldeles ikke, og det er synd at sånt skal ødelegge. Det er folk i 40-årene som får helt friske unger.Anonymous poster hash: 4077e...b6d Ja det er fakta,hva nysete forskning viser... Når kvinnen er 40 år er kroppen hennes mer selektiv når det gjelder befruktede egg.En 40 årig kvinne spontan-aborterer oftere enn yngre kvinner,HVIS det er noe feil med det befruktede egget... De yngre kvinnene bærer frem barn med feil på... Mens de eldste på 40+ bærer kunn frem de friskeste barn.Forde de spontanaborterer narurlig vekk "misfostre" : )Deilig å vite egentlig.Vi trenger ikke å føle oss diskriminert og ubrukelige selv om vi nærmer oss 40 eller er 40+ : ) KATASTROFE å bære frem et sykt barn..Eldre kvinner har ikke tid til å bruke sin knappe fruktbarhets-tid på dødfødtsler og på å bære frem syke barn.Derfor spntanaborteres de hurtig vekk av seg selv. Og god er det.Naturen er klok : )Og har gitt de eldste denne fordelen....større risiko for spontanaborter på svakelige fostre. Anonymous poster hash: 73ff7...58d
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #55 Skrevet 5. desember 2014 Jeg blir 24 om en mnd, singel og vurderer å ta en master neste år, så jeg er absolutt ikke på det stedet i livet der jeg er klar for å slå meg til ro. Det blir mer og mer vanlig for kvinner å fokusere på karriere, så jeg ser for meg at jeg er der helt i slutten av 20-årene/starten av 30-årene, og det er helt greit for meg! Anonymous poster hash: 9878d...659 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #56 Skrevet 5. desember 2014 Ja.....men hva har det å si dersom det er en kvinne du faktisk vil leve med resten av livet hvorvidt hun er 35 eller 27 når dere får barn? Man blir fint flerbarnsforeldre sålenge man ikke starter ved fylte 40. Og selv da er det endel som fint får flere barn. Poenget må vel være at forholdet skal vare? Ikke at hun er 27 eller 33 eller hvaenn? Snittalderen når jeg føste i 2014 var 32,5. Anonymous poster hash: fe14c...49b OBS..Finnes hvert år flere kvinner på 50 år-som føder i Norge... Så 40 år er ikke så gammelt.Har hun gode gener-så holder hun lenge : )Har hun dårlige gener-så kommer hun nok tidlig i overgangsalderen,og blir infertil.Forde hun har dårlige gener... Bedre med en 40 årig kvinne med gode gener... Enn en 25 årig kvinne med dårlige gener... Husk at mange blir angrepet av eks KREFT i ung alder ,27 -35+ års alder og dør ...og overlever ikke til de fyller 40 år engang ...pga kreft-gener... Mens en som er sunn og frisk i 40+ årene-har jo bevist gode gener og god holdbarhet allerede... Eldre friske har gode gener. De unge menneskene vet man ingenting om-hvilken fæle sykdommer de kan utvikle grunnet dårlige gener.... Anonymous poster hash: 73ff7...58d
Sofia123 Skrevet 6. desember 2014 #57 Skrevet 6. desember 2014 f Svar til ditt første avsnitt: Takk for innspillet! Selv om det hadde veid mer om det kom fra dem og ikke deg, da som du selv sier, er noe du "tror". "Hvorfor er det bare greit for deg å ha et forhold som ikke fungerte og derfor ikke har barn nå, men ikke for en kvinne?" Litt merkelig spørsmål som du stiller. Mitt tidligere forhold har ikke noe med saken å gjøre. Regner med at det du egentlig lurer på er: hvorfor jeg på litt over 30 år kan se etter jenter/kvinner som er i 20-årene for forhold istedenfor jenter i 30-årene? Svaret er nok todelt. For det første fordi jeg har muligheten og jenter i min målgruppe er bedre egnet for det jeg ser etter i et forhold.(f.eks. flere barn). Det handler jo om preferanser. Nå skal det sies at det er mange jenter i 30-årene som ser etter gutter i 20-årene, og det er ikke noe galt i det heller! Alle har forskjellige preferanser da en vektlegger egenskaper forskjellig, og ser etter forskjellige ting i et forhold. Anonymous poster hash: 16be2...fa9 Hva mener du det med det? Jeg er i begynnelsen av tyveårene. Det er ikke et merkelig spørsmål. Det viser dobbeltmoralen din. 1
Sofia123 Skrevet 6. desember 2014 #58 Skrevet 6. desember 2014 Ja, det er jeg, og det er alltid mulig at en innbiller seg sin egen verdi på datingarenaen. Er det flust av jenter i 20-årene som er interessert i en taler det imidlertid for det motsatte. Anonymous poster hash: 16be2...fa9 Hvorfor spør du om hjelp her inne da hvis du har et flust av jenter i 20-årene som er interessert? 2
Inwe Skrevet 6. desember 2014 #59 Skrevet 6. desember 2014 Tar det som det kommer, først må jeg finne en jeg vil lage barn med (som vil lage barn med meg og). 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #60 Skrevet 6. desember 2014 Hva mener du det med det? Jeg er i begynnelsen av tyveårene. Det er ikke et merkelig spørsmål. Det viser dobbeltmoralen din. Det jeg mente, som kanskje ikke kom klart fram klart nok var at hva dine venninner mener om saken ville veid mer dersom det var dem selv som svarte, og ikke deg. (Da det var en antagelse fra deg, jf. "kan ikke helt se for meg noen av de ønske å få barn med en som er et helt annet sted i livet og over 30.", men enig at min kommentar kanskje var litt kverulantisk ). Det jeg har spurt om var ganske enkelt om når jenter føler at det begynner å haste med å få barn, og deretter hvorfor min interesse for dette spørsmålet. Mine tidligere forhold er irrelevant i denne sammenhengen, og derfor et merkelig spørsmål. "Det er ikke et merkelig spørsmål. Det viser dobbeltmoralen din." Hva er dobbeltmoralsk ved å ha enkelte alderspreferanser når en ser etter en partner?(særlig mtp. at jenter har et kortere fruktbarhetsvindu enn hva menn har?). Er det dobbeltmoralsk når 99% av alle jenter har preferanse for menn som minimum er høyere enn dem selv? Du skrev "Hvorfor er det bare greit for deg å ha et forhold som ikke fungerte og derfor ikke har barn nå, men ikke for en kvinne?". Jeg har aldri uttalt meg om hva som er greit, eller ikke greit for en kvinne. Hun må gjerne ha hatt fem forhold for min del, men er hun over en viss alder vil dette medføre at hun ikke er en relevant parter for min del, jf. mine preferanser og ønsker. Anonymous poster hash: 16be2...fa9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå