Gå til innhold

Bortsett fra sæd, har vi behov for menn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest brutal_mann

Rapporten sin oppbygning og språkbruk viser en utfordring når det kommer til voldsutøvelse mot menn. Der voldsutsatte kvinner følges videre med f.eks. :

Halvparten (49 %) av kvinnene som rapporterte voldtekt hadde opplevd
voldtekt før fylte 18 år
Det var ingen indikasjoner på at voldtekt mot unge kvinner har gått ned over
tid. Like mange
yngre som eldre kvinner rapporterte voldtekt
før fylte 18 år
Så droppes tilsvarende oppfølging for menn.
.
Rapporten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rapporten sin oppbygning og språkbruk viser en utfordring når det kommer til voldsutøvelse mot menn. Der voldsutsatte kvinner følges videre med f.eks. :

Halvparten (49 %) av kvinnene som rapporterte voldtekt hadde opplevd

voldtekt før fylte 18 år

Det var ingen indikasjoner på at voldtekt mot unge kvinner har gått ned over

tid. Like mange

yngre som eldre kvinner rapporterte voldtekt

før fylte 18 år

Så droppes tilsvarende oppfølging for menn.

.

Rapporten

Det var ikke min plan å bevise noe spesielt annet enn at norske kvinner ikke er like tilbøyelige til å ty til vold som Amerikanske og komme med mer relevant forskning.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer virkelig på om noen av dere dominansekåte gutter/mannfolk som skriver i denne tråden, er klar over at hele deres instinkter er styrt etter - jo nettopp - kvinnen? Uten kvinner hadde dere vært uten drifter. Ingen å hevde dere ovenfor. Så totalt sett er det kvinnens fortjeneste at dere har strebet etter erkjennelse i alle år.

Så menn forsøker ikke å hevde seg i miljøer med utelukkende menn? Idrettslag? Militær? Ekspedisjoner?

Som åtte år som singel er det kun EN ting jeg trenger fra menn, og det er faktisk sæd. Vurderer å dra til Danmark for å kjøpe.

Kan ikke se noen nytte i menn for min egen del.

Så er det jo spørs om man hadde hatt Internett, datamaskiner, fly, frysere og teknologi til kunstig befruktning uten menn. Amerikanske kvinner står bak 1/20 av patenter i USA.

Endret av Meeh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digg det, en verden uten krig og med masse feite, lykkelige kvinner.

Neida.. tanken om at menn bare skulle forsvinne nå er jo helt absurd, vi er vant med at det skal være to kjønn og vi elsker jo menn.

Hypotetisk sett så tror jeg dog mennesket kunne levd som et kjønn så lenge man klarte å reprodusere seg selv, det finnes jo eksempler fra naturen hvor kjønn er mer flytende eller skiftende.

Jeg tror ikke som andre her at det ikke ville fantes noen mekanikere eller noe om vi var ett kjønn fra starten av, dere kan ikke bruke heteronormative "teorier" fra en tokjønnsverden for å tenke om hvordan verden hadde vært om det bare hadde vært et kjønn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er det jo spørs om man hadde hatt Internett, datamaskiner, fly, frysere og teknologi til kunstig befruktning uten menn. Amerikanske kvinner står bak 1/20 av patenter i USA.

Du kan jo godt få legge frem en valid kilde for at kvinner er så betydelig mindre intelligente og kreative enn menn.

Har du glemt at du har tapt denne diskusjonen adskillige ganger før her inne?

Anonymous poster hash: d23a5...639

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo godt få legge frem en valid kilde for at kvinner er så betydelig mindre intelligente og kreative enn menn.

Har du glemt at du har tapt denne diskusjonen adskillige ganger før her inne?

En av de beste indikasjonene er at kvinner står bak langt mindre patenter enn deres representasjon i relevante områder skulle tilsi, og at nesten ingen nobelpriser i medisin, fysikk, kjemi og økonomi har blitt gitt til kvinner (mens kvinner har noe mindre, men fortsatt svært stor underrepresentasjon i fred og litteratur). Kvinner er ikke mindre intelligente og kreative i snitt, men kvinner er kraftig underrepresentert hos folk med veldig høy IQ - som er dem som står bak flest oppfinnelser, og særlig dem som er ekstremt banebrytende.

iq.jpg

chartoftheday_2805_Nobel_prize_winners_b

http://www.aei.org/publication/greater-male-variability-its-a-fact-but-it-can-sometimes-be-deadly/

Endret av Meeh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En av de beste indikasjonene er at kvinner står bak langt mindre patenter enn deres representasjon i relevante områder skulle tilsi, og at nesten ingen nobelpriser i medisin, fysikk, kjemi og økonomi har blitt gitt til kvinner (mens kvinner har noe mindre, men fortsatt svært stor underrepresentasjon i fred og litteratur). Kvinner er ikke mindre intelligente og kreative i snitt, men kvinner er kraftig underrepresentert hos folk med veldig høy IQ - som er dem som står bak flest oppfinnelser, og særlig dem som er ekstremt banebrytende.

iq.jpg

chartoftheday_2805_Nobel_prize_winners_b

http://www.aei.org/publication/greater-male-variability-its-a-fact-but-it-can-sometimes-be-deadly/

Hvorfor tror du de er underrepresenterte?

Og hvorfor tror du IQ er et godt mål på intelligens?

Dette har vi vært gjennom før, da du prøvde å leke nevrolog og påpeke funksjonelle forskjeller mellom mannehjerner og kvinnehjerner. Det gikk ikke så bra.

Du er vel klar over at den eneste som har fått to nobelpriser for to forskjellige fagområder er en kvinne?

Anonymous poster hash: d23a5...639

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser forresten nå at statistikken din er fra 1932. Du tror ikke det kan ha skjedd endringer siden den gang? Har kvinners intelligens blitt MER eller MINDRE fremdyrket og stimulert siden 1932?

Anonymous poster hash: d23a5...639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digg det, en verden uten krig og med masse feite, lykkelige kvinner.

Neida.. tanken om at menn bare skulle forsvinne nå er jo helt absurd, vi er vant med at det skal være to kjønn og vi elsker jo menn.

Hypotetisk sett så tror jeg dog mennesket kunne levd som et kjønn så lenge man klarte å reprodusere seg selv, det finnes jo eksempler fra naturen hvor kjønn er mer flytende eller skiftende.

Jeg tror ikke som andre her at det ikke ville fantes noen mekanikere eller noe om vi var ett kjønn fra starten av, dere kan ikke bruke heteronormative "teorier" fra en tokjønnsverden for å tenke om hvordan verden hadde vært om det bare hadde vært et kjønn.

Det finnes ingen grunner til at det ene kjønnet ikke skulle klart seg uten det andre.

Det hadde vært nedtur å våkne en dag, og se at alle av det motsatte kjønn var borte, men det er jo ikke sånn at damer ikke kan lære seg å bygge hus, eller at menn ikke kan lære seg å være sykepleiere... Har man en funksjonell hjerne, armer og bein, kan man stort sett gjøre det som trengs.

Det var ikke min plan å bevise noe spesielt annet enn at norske kvinner ikke er like tilbøyelige til å ty til vold som Amerikanske og komme med mer relevant forskning.

Det står ikke noe om at det er tatt høyde for at menn stort sett ikke rapporterer når de er utsatt for vold i sånne settinger, og det var etter de begynte å gjøre det, at tallene blei høyere for damer.

Problemet er at menn som får bank av damer, ser på det som en skam, og de holder det derfor for seg selv.

Endret av Yme
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke min plan å bevise noe spesielt annet enn at norske kvinner ikke er like tilbøyelige til å ty til vold som Amerikanske og komme med mer relevant forskning.

Du kom ikke med noe som helst relevant. rapporten viser jo med tydelighet at den er ekstremt biased og dermed verdiløs.

Anonymous poster hash: d06e6...2b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvem som alltid starter slosskamper og starter krig jeg..? Er ikke det drama så vet ikke jeg;)

Anonymous poster hash: fe833...b1f

Masse kvinner ihvertfall.

Anonymous poster hash: d06e6...2b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Husker jeg drømte at feminister hadde overtatt makten, og at menn i mange generasjoner hadde utelukkende fungert som "melkekuer", dvs at de hang fast i et slags apperat med en sonde ned i kjeften hvor de ble foret, og hver time ble de ronket av en robotarm ned i en skål som så ble fraktet til der hvor man inseminerte kvinnene med sperm.

Vurderte å skrive en bok basert på den drømmen..men det ble med tanken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kom ikke med noe som helst relevant. rapporten viser jo med tydelighet at den er ekstremt biased og dermed verdiløs. Anonymous poster hash: d06e6...2b0

Det er noen som mener at forskning som ikke støtter deres antagelser er feil. Vi får ikke noe mer relevant utgangspunkt før vi kan begynne å scanne folks minner.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor hadde kvinner ikke klart seg uten menn:

Kvinner er hysteriske, ekstremt emosjonelle

Menn er rasjonelle, har orden på alt

Ser for meg at en verden, en nasjon eller til og med bare en landsby med bare kvinner ville blitt ett eneste kaos som aldri fikk noe utrettet.



Anonymous poster hash: f9c54...fcb
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står ikke noe om at det er tatt høyde for at menn stort sett ikke rapporterer når de er utsatt for vold i sånne settinger, og det var etter de begynte å gjøre det, at tallene blei høyere for damer.Problemet er at menn som får bank av damer, ser på det som en skam, og de holder det derfor for seg selv.

vet du hva? Damer lar også vær å rapportere og anmelde på grunn av skam. Har vært i et mishandlingsforhold selv og var fantastisk god på å skjule det for omverdenen fordi jeg skammet meg og fordi jeg ikke ville være et " offer" .
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

vet du hva? Damer lar også vær å rapportere og anmelde på grunn av skam. Har vært i et mishandlingsforhold selv og var fantastisk god på å skjule det for omverdenen fordi jeg skammet meg og fordi jeg ikke ville være et " offer" .

Okei, la meg prøve å forklare det på denne måten da...

Når de gjør undersøkelser, og finner ut at en enkelt gruppe feks ikke rapporterer like mye som en annen, betyr det at gruppa som ikke rapporterer, rapporterer signifikant mindre enn de andre gruppene... Dette betyr at menn rapporterer signifikant mindre enn damer, som da forårsaker at studiene blir feil, selv om det finnes damer som heller ikke rapporterer hendelsene sine.

Man veit at ikke alle rapporterer, både menn og damer, men det viser seg at menn rapporterer veldig mye mindre enn andre. Din personlige erfaring har ingen betydning i en sånn sammenheng, i og med at du da bare er ett tall, av feks 3000, så det hadde ikke hatt noen ting å si, fordi en god studie har tatt høyde for dette allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, la meg prøve å forklare det på denne måten da...

Når de gjør undersøkelser, og finner ut at en enkelt gruppe feks ikke rapporterer like mye som en annen, betyr det at gruppa som ikke rapporterer, rapporterer signifikant mindre enn de andre gruppene... Dette betyr at menn rapporterer signifikant mindre enn damer, som da forårsaker at studiene blir feil, selv om det finnes damer som heller ikke rapporterer hendelsene sine.

Man veit at ikke alle rapporterer, både menn og damer, men det viser seg at menn rapporterer veldig mye mindre enn andre. Din personlige erfaring har ingen betydning i en sånn sammenheng, i og med at du da bare er ett tall, av feks 3000, så det hadde ikke hatt noen ting å si, fordi en god studie har tatt høyde for dette allerede.

Amerikansk og Canadisk forskning er uansett ikke mer relevant for norske forhold.

Grunnen til en høyer forekomst av kvinner som utøver vold mot partner kan være at det er større forskjeller på menns og kvinners inntekt i disse landene. At man har høyere sosioøkonomisk status en partner øker utsattheten for vold fra den " underlegne" parten, både om man er mann og kvinne. http://kilden.forskningsradet.no/c17251/artikkel/vis.html?tid=87279

...og så er det jo det med at kvinner i disse landene deltar mindre i yrkeslivet og er mer hjemme med barn og hus.

Dette har likevel lite med åpningspørsmålet å gjøre - klart vi vil ha menn, jeg ville blitt fullstendig gal om vi ikke kunne ha både kvinner og menn, synes det er ille nok å jobbe på et sted der bare renholderen er mann og har tidligere omtrent bare jobbet der man var omtrent halvt om halvt.

Endret av absinthia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner er hysteriske, ekstremt emosjonelle

Menn er rasjonelle, har orden på alt

Anonymous poster hash: f9c54...fcb

La meg tenke.. Rasjonelle menn slik som Putin, Hitler, Mussolini, Bill Clinton, George Bush, Saddam, Jagland, Sandberg, Rune Rudberg.... trenger jeg å nevne flere "rasjonelle" menn? LOL

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amerikansk og Canadisk forskning er uansett ikke mer relevant for norske forhold.

Grunnen til en høyer forekomst av kvinner som utøver vold mot partner kan være at det er større forskjeller på menns og kvinners inntekt i disse landene. At man har høyere sosioøkonomisk status en partner øker utsattheten for vold fra den " underlegne" parten, både om man er mann og kvinne. http://kilden.forskningsradet.no/c17251/artikkel/vis.html?tid=87279

Mulig norske damer ikke slår like mye som resten av den vestlige verden, men landet vårt har færre innbyggere, så det er fortsatt sånn at damer slår mer enn menn.

La oss si at det er 1000 damer i amerika, som slår mannen sin uprovosert, og 300 menn som gjør det samme.

Så har vi 400 damer i norge, som slår, og 600 menn som gjør det samme... Da er det fortsatt sånn at damer slår mer enn menn.

Forøvrig sto det noe om at damer slår mer enn menn, i land hvor de tjener like mye eller mer enn menn, så det er jo ganske i strid mot det du linket til. Jeg veit ikke hvem av studiene som er riktige, men det er da tydeligvis ikke enighet om hvorfor damer har begynt å slå mer enn de gjorde tidligere.

La meg tenke.. Rasjonelle menn slik som Putin, Hitler, Mussolini, Bill Clinton, George Bush, Saddam, Jagland, Sandberg, Rune Rudberg.... trenger jeg å nevne flere "rasjonelle" menn? LOL

Ja, du må faktisk nevne ganske mange flere, om du skal ha noe poeng her, siden de er veldig få i forhold til hvor mange menn som faktisk eksisterer.

Endret av Yme
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...