Gå til innhold

Tror du på "konspirasjonsteorier"?


Summers

Anbefalte innlegg

Min erfaring er at folk som har rusa seg på andre ting enn alkohol lettere får en følelse av å ha "skjønt noe som de fleste andre ikke skjønner."

Da skal jeg heller leve et naivt liv.

Anonymous poster hash: edc65...c02

Aaah, mest irriterende jeg vet! Kan godt hende de forstår mer enn andre gjør, men vi har hvertfall forstått at det for det første er ulovlig med dop, og for det andre at det er sinnssvakt irriterende med skryt om hvor mye du doper deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om man klarer å holde 11.september angrepet hemmelig før det ble gjennomført, hvorfor skal man ikke klare å holde det hemmelig i etterkant? Det blir jo bare færre involverte(flykaprerne forsvinner).

- man hadde trengt maaange fler enn noen flykaprere for å få til en sånn aksjon. Det er usannsynlig at tusenvis av mennesker skulle hatt samvittighet til å være med på et angrep mot sitt eget land og fortsatt ikke innrømme noe etter ti år, ikke en gang på dødsleiet.

Personen som angivelig var ansvarlig(Bin Laden) har man bare noen videoer av, ingen har sett han i livet! og merkelig nok så bestemmer USA seg for å henrette han(uten at man får se liket) i stedet for å ta han til avhør. Alt vi har å gå på som bevis for at Bin Laden er ansvarlig er amerikanske myndigheter og noen videoer av en mann ingen har sett på sikkert 20 år. Og om Bin Laden først eksisterte, hvordan vet vi at han er troverdig, nok av folk som er villige til å ta på seg skylden for terrorangrep.

- jeg vet ikke alt for mye om bin Laden, men det er ikke så rart at en ettersøkt terrorist lever i skjul. Det er sikkert mulig å finne bevis på at han har eksistert hvis du prøver, han kommer jo fra en velkjent familie og var en ganske offentlig fyr før han ble jihadist.

Og hvis al-quaida ikke sto bak burde vel de som egentlig sto bak vært litt sure for å ikke få æren for det. Det er tydelig at noen som gjør noe sånt vil ha oppmerksomhet. Med mindre USA selv sto bak da, men den diskusjonen gidder jeg ikke ta enda en gang.

Månelandingen, all informasjon fikk vi fra amerikanske myndigheter. Hvorfor skulle Neil Armstrong og Buzz Aldrin innrømme at de aldri var på månen? Hva hadde de tjent på det?

Ren samvittighet, kanskje?

Vet du hvor mange spioner fra Sovjet som var innom NASA på 60-tallet? Alt for mange til at ingen skulle ha fått med seg at alt var fake. Og de hadde tjent mye på å gå ut med det.

Sier ikke at konspirasjonsteoriene er sanne, det er ikke de jeg tror på. Men jeg ler selvsagt ikke av dem som tror på de teoriene, for de er ikke så far fetched som enkelte hevder.

Dette med at mange ikke kan holde en hemmelighet lenge er jo bare en påstand fra deres side. Det er jo ikke mulig å bevise for enten sprekker hemmeligheten og dere kan si "se det går ikke an å holde en hemmelighet lenge" eller så sprekker den ikke og dere sier "se ingen har inrømt noe så det er ingen hemmelighet".

- det går jo andre veien også. En som tror på konspirasjonsteorier kan si at "grunnen til at ingen vet dette er fordi det er hemmelig" og hvis det først kommer ut kan de si "hva sa jeg?"

Det er ikke sånn at ingen kan holde på hemmeligheter, men veldig mange kan ikke holde på en stor hemmelighet veldig lenge. NSA er et ekstremt eksempel med sine 10 år. Når enda større hemmeligheter skal ha blitt holdt skjult i 50 år (månelandingen) eller hundrevis av år (illuminati) ser du vel at det virker litt rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

 

Jeg kan tro noen ganger.

 

F.eks. dette med om USA var på månen i 1969. Det var midt under den kalde krigen. Det var et kappløp mellom Sovjet og USA, og det var klart at det var viktig å være først. Så om det er scenesatt og juks hadde ikke vært utenkelig. Så ved å se på ulike teorier ang. den saken er på mange måter troverdig.

Anonymous poster hash: f8576...67a

 

 

Hadde det vært iscenesatt hadde Sovjet gjort alt det de kunne for å avsløre USA. Så det du sier henger ikke på greip.

Anonymous poster hash: 56914...31c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det har med kritisk sans å gjøre. Det er mange godt utdannede kvinner på kg, fler enn menn (ikke rart siden dette er et kvinneforum).

 

Så derfor flyter forumet over av kvinner som tror på all mulig slags overnaturlig ræl?

 

Ta deg en titt på alternativmessa. Det er stort sett kun kvinner der med unntak av de mennene som er blitt dratt med av kona si.

Anonymous poster hash: 03f74...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror definitivt ikke at fargerike kvartsbiter og kokt gress kan kurere sykdom. Og hadde noen av konspirasjonsteoriene vi har fått ørene tutet fulle med det siste århundret (illuminati, WMD osv.) hatt noe med virkeligheten å gjøre ville vi vel ha visst det nå?

De jeg kjenner om faktisk tror på sånt vås er allerede så apatiske og skjermet fra virkeligheten at de kan tro på hva som helst som ikke krever noen anstrengelser fra deres side. Heldiggrisene.

 

Så du tror ikke at det foregår noen som helst konspirasjoner her i verden?

Anonymous poster hash: 03f74...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hofmann

Nei. Jeg tror kun på offisielt godkjente forklaringer, servert til meg av enten politiske eller økonomiske myndighetspersoner, og støttet opp under av flertallets konsensus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg tror så absolutt litt på konspirasjonsteorier. Kanskje ikke alle, men mange. Jeg er jente.



Anonymous poster hash: 38525...e67
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg tror kun på offisielt godkjente forklaringer, servert til meg av enten politiske eller økonomiske myndighetspersoner, og støttet opp under av flertallets konsensus.

 

Jepp. Så hadde du vært amerikaner så hadde du benektet NSA sitt overvåkningsprogram. Og hadde du vært nordmann på 60, 70 og 80 tallet ville du ha benektet U2 og SR-71 sine flygninger fra Bodø.

Og i dag benekter du selvsagt alle dopingpåstander i idretten...

Anonymous poster hash: 03f74...b40

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hofmann

 

Jepp. Så hadde du vært amerikaner så hadde du benektet NSA sitt overvåkningsprogram. Og hadde du vært nordmann på 60, 70 og 80 tallet ville du ha benektet U2 og SR-71 sine flygninger fra Bodø.

Og i dag benekter du selvsagt alle dopingpåstander i idretten...

Anonymous poster hash: 03f74...b40

 

 

For å si det sånn: Om Jens Stoltenberg sier han ikke har en skjult formue på 45 millioner, så har han etter mitt syn ikke det. Og om FBI sier at Oswald drepte Kennedy med en magisk kule, ja så drepte Oswald Kennedy med en magisk kule. Ferdig snakka.

Endret av Hofmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innimellom skulle jeg ønske at jeg var konspirasjonsteoretiker. Det må være spennende å leve i en annen virkelighet enn alle oss andre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at det finnes en plan for å ødelegge vesten med innvandring. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noe værre å tro på konspirasjonsteorier enn religion?

 

Jeg er ingen ivrig tilhenger av de villeste konspirasjonsteoriene, men mener det likevel er viktig å være kritisk. Informasjon (spesielt fra media) er ikke alltid den fulle sannhet.

 

 



Anonymous poster hash: 81158...954
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig. Bare å google "conspiracies that turned out to be true" det så ser dere hvorfor man skal tro på det og ikke avfeie det.



Anonymous poster hash: d6aee...f2b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Så derfor flyter forumet over av kvinner som tror på all mulig slags overnaturlig ræl?

 

Ta deg en titt på alternativmessa. Det er stort sett kun kvinner der med unntak av de mennene som er blitt dratt med av kona si.

Anonymous poster hash: 03f74...b40

 

 

Aldri hevdet noe annet jeg. Vet at noen kvinner tror på åndenes makt, tarot og healing. Tipper de fleste av dem er uten utdanning også (hvis det var det poenget du kicka på i forrige innlegg). Poenget mitt er fortsatt det samme; jeg, personlig, har hørt om flere menn enn kvinner som tror på konspirasjonsteorier da (typ illuminati, øgler som styrer verden, og 9/11 var innside-jobb osv..), men jeg sier ikke at kvinner ikke tror på det, tror bare de har en tendens til å helle mer mot tarot og sånt crap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...