Gå til innhold

Oppgitt bonusmamma!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Å ville lære store barn å delta i enkle oppgaver som å fjerne skittent servise etter seg og tømme gymbagen, er der en slem og kritisk ting bare ikke-biologiske foreldre finner på?

Jeg er ikke interessert i å ta fars plass, så hvis han mener det er foreldres oppgave å skåne barnet for her minste oppgave får han gjøre det selv.

Fellesbarnet er 2 år, det er naturlig å ikke sidestille barn på 2, 10 og 14 når det gjelder å stå på pinne og rydde for dem.

Anonymous poster hash: ea052...c64

Er enig der.

Men hva gjør man når far ikke forventer noe da? Kun at lekser skal være gjort? Jeg har ikke lyst til å bruke tiden jeg har sammens med min toåring til å rydde etter hans barn hele dagene. Det er sykt mye rot som dukker opp ila. en dag. Trodde ikke det gikk ann.. Og å la alt ligge å flyte, greier jeg ikke. Noe går, men om jeg skal gi helt opp, så er jeg redd huset forfaller..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme situasjon her... Hvordan var det når de var 16-18år?

Anonymous poster hash: 4bd94...1bf

Der er vi nå. Jeg driver hotell. Hun som er atten kommer og går som hun vil, gjør hva hun vil.

Anonymous poster hash: d98e6...a6b

Skrevet

Er enig der.

Men hva gjør man når far ikke forventer noe da? Kun at lekser skal være gjort? Jeg har ikke lyst til å bruke tiden jeg har sammens med min toåring til å rydde etter hans barn hele dagene. Det er sykt mye rot som dukker opp ila. en dag. Trodde ikke det gikk ann.. Og å la alt ligge å flyte, greier jeg ikke. Noe går, men om jeg skal gi helt opp, så er jeg redd huset forfaller..

Hvis han ikke vil at hans store barn skal rydde etter seg, er det selvsagt han som skal rydde etter dem.

Skrevet

Mitt bonusbarn er noe yngre enn dine bonusbarn ts. Barnet er hos oss annen hver helg, og det synes at far er mindre streng på husregler enn det jeg er. Kan godt være fordi barnet er her såpass sjeldent, men syns ikke det er greit at barna skal slippe unna alt fordi foreldrene ikke er sammen lengre. Tviler på at mor og far hadde ryddet for barnet til hver tid hvis de hadde bodd sammen.

Mor til mitt bonusbarn gjør alt for ham, han har så og si null krav hos henne. Det gjør ikke meg noe at hun velger å ha det slik, men hos oss stilles det krav, noe som barnet ofte motsetter seg. Denne delen får far ta seg av. Jeg rydder kun etter meg selv de helgene barnet er hos oss, så får far rydde etter seg selv og barnet. Vi har det fint ellers altså, men jeg er ingen hushjelp og barnet er gammelt nok til å rydde etter seg selv.

• Liker 1
Gjest Ive Lina
Skrevet

Mitt bonusbarn er noe yngre enn dine bonusbarn ts. Barnet er hos oss annen hver helg, og det synes at far er mindre streng på husregler enn det jeg er. Kan godt være fordi barnet er her såpass sjeldent, men syns ikke det er greit at barna skal slippe unna alt fordi foreldrene ikke er sammen lengre. Tviler på at mor og far hadde ryddet for barnet til hver tid hvis de hadde bodd sammen.

Mor til mitt bonusbarn gjør alt for ham, han har så og si null krav hos henne. Det gjør ikke meg noe at hun velger å ha det slik, men hos oss stilles det krav, noe som barnet ofte motsetter seg. Denne delen får far ta seg av. Jeg rydder kun etter meg selv de helgene barnet er hos oss, så får far rydde etter seg selv og barnet. Vi har det fint ellers altså, men jeg er ingen hushjelp og barnet er gammelt nok til å rydde etter seg selv.

Endel bonusmødre har et veldig urealistisk syn på det å ha barn,

Jeg har aldri hørt om noen familier hvor det aldri ryddes etter barna.

• Liker 4
Skrevet

Så lenge far rydder selv er at ok. Denne faren irettesetter ts når hun ber store barn rydde etter seg. Da håper jeg far har et realistisk syn på hvor mye arbeid det er å rydde etter dem.

Gjest Ive Lina
Skrevet

Så lenge far rydder selv er at ok. Denne faren irettesetter ts når hun ber store barn rydde etter seg. Da håper jeg far har et realistisk syn på hvor mye arbeid det er å rydde etter dem.

Som du ser så svarte jeg på Gøril sitt innlegg.

Skrevet

Det er ikke snakk om og aldri rydde etter barna, men når de blir eldre så må de lære seg at de har plikter de også. Hvordan skal det bli hvis mor og far aldri krever noe av sine barn?

• Liker 1
Skrevet

Der er vi nå. Jeg driver hotell. Hun som er atten kommer og går som hun vil, gjør hva hun vil.

Anonymous poster hash: d98e6...a6b

Det er tungt å ha det slik :( Jeg håper virkelig det vil bli bedre når barna blir større.. Jeg og han har det fint, så får holde ut litt til. Rart å bo i et hjem der man føler man ikke "bestemmer" :(

Anonymous poster hash: 4bd94...1bf

• Liker 2
Skrevet

Klokka 21 er det viktigst at barnet får lese leksene tenker jeg... Ellers blir det fort en sen kveld..

• Liker 3
Skrevet

Morsomt at steforeldre alltid virker oppriktig oppgitte over at de ikke blir oppfattet på samme måte som biologiske foreldre. Hva skal de lære av deg, egentlig? Barna har foreldre til slikt, du burde heller konsentrere deg om toåringen, du. Anonymous poster hash: 9cc12...ad4

Morsomt med bitre biomødre som er sjalu på stemødre.

Anonymous poster hash: a1d85...294

• Liker 2
Skrevet

Både bonusmor og far bør spille på lag. Det er merkelig at så mange har problemer med å forstå at bonusmor faktisk er en viktig person i barnas liv, og er en stor del av oppdragelsen.

Anonymous poster hash: a1d85...294

• Liker 1
Skrevet

Klokka 21 er det viktigst at barnet får lese leksene tenker jeg... Ellers blir det fort en sen kveld..

Jeg syns at når klokka er 21, så burde vell 10 åringen strengt tatt vert ferdig med leksene for lenge siden og egentlig være på vei til sengs. Og siden jeg som bonusmamma verken er i stand til å lære barna noe, eller ikke skal blande meg i oppdragelsen dems. Så trenger jeg vell strengt tatt ikke hjelpe dem med lekser på ettermiddagen så de blir ferdige før ettermiddagsaktivitetene starter mens pappaen jobber heller?

• Liker 4
Skrevet

Jeg syns at når klokka er 21, så burde vell 10 åringen strengt tatt vert ferdig med leksene for lenge siden og egentlig være på vei til sengs. Og siden jeg som bonusmamma verken er i stand til å lære barna noe, eller ikke skal blande meg i oppdragelsen dems. Så trenger jeg vell strengt tatt ikke hjelpe dem med lekser på ettermiddagen så de blir ferdige før ettermiddagsaktivitetene starter mens pappaen jobber heller?

Tung setning, vet det!

Skrevet

Det er litt sårt det der. Hos oss fikk jeg aldri "sette på plass" eller bestemme noen ting. De biologiske barna fikk gjøre som de ville. Selv ikke i perioder jeg stilte opp mye.

Når vi kranglet var det alltid om ungene. Noen ganger hadde han rett, jeg hakket kanskje litt på de. Men store deler av tiden har jeg gjort så godt jeg har kunnet, kjørt og hentet og stilt opp.

Nå er forholdet vårt så og si over.

Anonymous poster hash: e421b...399
  • Liker 1
Skrevet

Du "bonusmamma" må innse at du aldri blir mor til dine stebarn. Jeg tror ikke forholdet er dårlig mellom dere pga at du ber de rydde av bordet etter seg, men derimot fordi du tror du kan leke mamma for de.
Du blir aldri moren deres. Det er din samboer som bestemmer her.
Du kan spørre enhver psykolog og samtaleterapeut, og de vil si det samme: fingrene fra fatet.

Dette er ikke dine barn.

Anonymous poster hash: f4d77...fc7
  • Liker 2
Skrevet

Du "bonusmamma" må innse at du aldri blir mor til dine stebarn. Jeg tror ikke forholdet er dårlig mellom dere pga at du ber de rydde av bordet etter seg, men derimot fordi du tror du kan leke mamma for de.

Du kan spørre enhver psykolog og samtaleterapeut, og de vil si det samme: fingrene fra fatet.

Dette er ikke dine barn.

Jeg er ikke ts, men mannen min har barn.

Det er ikke noe problem å ikke leke mor for stebarn. Jeg gjør ikke det selv. Problemer oppstår først idet far heller ikke "leker mor", dvs ikke oppdrar barna aktivt. Da bor barna 40-50% av tiden uten at noen tar foreldreansvar hvis fars partner ikke vil eller er velkommen til å gjøre noe.

Som hos ts. Barna vil ikke gjøre lekser, hun skal ikke blande seg, og far er ikke hjemme for å ta seg av dem selv. Han synes det er for ille at de skal rydde etter seg, men overlater til partner å rydde etter dem.

• Liker 1
Skrevet

Dette er ikke dine barn.

haha.. Det dummeste jeg har lest i dag! :) Jeg har ikke lyst til å være mamma for mine bonusbarn. Så absolutt IKKE!

Men i ett hjem der jeg skal bo og oppdra mine egne barn, så forventer jeg at alle tar i ett tak..

• Liker 3
Skrevet

Du "bonusmamma" må innse at du aldri blir mor til dine stebarn. Jeg tror ikke forholdet er dårlig mellom dere pga at du ber de rydde av bordet etter seg, men derimot fordi du tror du kan leke mamma for de. Du blir aldri moren deres. Det er din samboer som bestemmer her. Du kan spørre enhver psykolog og samtaleterapeut, og de vil si det samme: fingrene fra fatet. Dette er ikke dine barn. Anonymous poster hash: f4d77...fc7

Enda en bitter mor der far har fått seg ny kjæreste gitt.

Tror du virkelig at bonusmødre tror at de er barnas mor? Ærlig talt, barna har stort sett en mor, med mindre mor ikke er egnet til å være mor. Men det er flott at barna har en ekstra omsorgsperson i livet deres. Og hvis far ikke "gidder" å gjøre lekser sammen med barna, hva er det som er så galt med at bonusmor gjør det? Heller det enn at barna ikke gjør leksene vel?

Anonymous poster hash: f5bb5...09e

• Liker 1
Skrevet

Jeg er også i samme situasjon som flere her, der mine bonusbarn ikke har plikter, selv om de er her halvparten av tiden. De er 17 og 19, og løfter ikke en finger, men de tar heldigvis sin egen tallerken etter middagen. Men kaffekopper, glass og bærbare pc'er kan fort ligge og slenge i dagesvis uten at noen tar det. Og dersom jeg sier noe, blir far sur. På meg!

Anonymous poster hash: d7c88...d04
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...