Gå til innhold

Hva kan man gjøre med Tailgaters?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Man skal følge øvrig trafikk, uavhengig om hva som står på skiltene.

jeg er helt enig i at man ikke skal satse, men gjør man ikke det hver gang man kjører forbi? Jo.

Du evner helt klart ikke forstå hva jeg sier...

Mange bilister følger med foran bilen sin (Altså i utganspunktet langt nok fram), men hadde de beveget blikket ENDA lengre frem kunne de sett om det kom noen imot lenge før.

Vanskelig å komme med konkret eksempel.

Den som ikke evner helt klart å forstå er deg!

Man skal ikke følge øvrig trafikk. Man skal følge skiltingen. Om en tufs bestemmer seg for å kjøre i motsatt retning på en enveiskjørt gate, skal resten følge med?

Nei, man satser ikke hver gang. Det er heller ikke det jeg skriver.

Jeg skjønner at du ikke kjører mye langs svingete veier. Og med svinger menes det svinger som er slik at man ikke ser utgangen, ei heller hva som kommer bak svingene lenger fram. Man kan dermed ikke kjøre forbi før det kommer strekninger som tillater dette. Som regel kjører jeg daglig en avstand på rundt 10 mil. På denne strekningen (5 mil pr. vei) er det 4 strekninger som er oversiktlige nok til å kjøre forbi. Resten av veien består av svinger og smale veier hvor to biler ikke kan passere hverandre.



Anonymous poster hash: 298e4...5e4
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Maks fartsgrense mellom Drammen og Oslo er 100. De som kjører i fartsgrensen eller tett oppunder følger loven, det gjør ikke du. Det er dermed du og resten av saueflokken som kjører for fort som skaper de farlige situasjonene. Om du presterer å møte biler på den ruta der, så burde du vel egentlig ikke kjørt bil i det hele tatt.

Klassisk eksempel av en mann som tror han er alene på veien...

Nei, du er ikke alene på veien. Møter på biler hele tiden jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klassisk eksempel av en mann som tror han er alene på veien...

Nei, du er ikke alene på veien. Møter på biler hele tiden jeg.

Alene på veien? Hvor i alle dager fikk du det fra? På strekningen du nevnte(Drammen - Oslo) er det ikke møtende trafikk, ergo du møter de ikke, du tar de igjen (med mindre du kjørte i 110 på sideveier).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen ligger klint oppi meg selv om jeg ligger gjerne 5 over fartsgrensa på en vei som det er umulig å kjøre forbi på, selv etter at jeg har småbremsa litt for å hinte...

Da bråbremser jeg, helst der de ikke kommer seg forbi så jeg kan stå der og ta meg en røyk mens dusten bak ikke kommer seg noen vei.

Har faktisk skjedd med en taxi en gang, men han lå så nærme at jeg ikke så lysa hans i speilen engang. I en 80-sone. Unødvendig som faen, så jeg stoppa bilen jeg mens herr taxisjåfør fikk rase fra seg litt :fnise: Det var heller ingen andre biler ute, i og med at klokka var 3 på natta.. Han kjørte ganske langt bak meg etterpå gitt :danse:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alene på veien? Hvor i alle dager fikk du det fra? På strekningen du nevnte(Drammen - Oslo) er det ikke møtende trafikk, ergo du møter de ikke, du tar de igjen (med mindre du kjørte i 110 på sideveier).

? Så det er ikke lov å kjøre fra Oslo - Drammen? Er jo strengt tatt samme strekning som Drammen - Oslo.

Hadde ikke kjørt så sakte på sideveier, var hovedveien..

Når jeg kjører bil, møter jeg på mange biler, jeg treffer på mange biler. Irrelevant om de er i mitt felt eller motgående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om noen ligger klint oppi meg selv om jeg ligger gjerne 5 over fartsgrensa på en vei som det er umulig å kjøre forbi på, selv etter at jeg har småbremsa litt for å hinte...

Da bråbremser jeg, helst der de ikke kommer seg forbi så jeg kan stå der og ta meg en røyk mens dusten bak ikke kommer seg noen vei.

Har faktisk skjedd med en taxi en gang, men han lå så nærme at jeg ikke så lysa hans i speilen engang. I en 80-sone. Unødvendig som faen, så jeg stoppa bilen jeg mens herr taxisjåfør fikk rase fra seg litt :fnise: Det var heller ingen andre biler ute, i og med at klokka var 3 på natta.. Han kjørte ganske langt bak meg etterpå gitt :danse:

Om han signaliserer at han vil forbi skal du faktisk vike og om nødvendig stoppe for at han skal komme seg forbi. ;)

HÅper du gjør det der med meg, da har jeg deg på kamera, og skal gjøre alt jeg kan for at du mister lappen for brudd på VTL §3 samt trafikkreglene §12-4 (tror det er 4.. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om han signaliserer at han vil forbi skal du faktisk vike og om nødvendig stoppe for at han skal komme seg forbi. ;)

HÅper du gjør det der med meg, da har jeg deg på kamera, og skal gjøre alt jeg kan for at du mister lappen for brudd på VTL §3 samt trafikkreglene §12-4 (tror det er 4.. )

Vel, når jeg holder fartsgrensa, det er autovern/midtdeler og kun ett felt og glatt vinterføre, og ingen mulighet whatsoever på 3-4 km før det går an å kjøre forbi... Så tviler jeg på jeg hadde mista lappen.

Egentlig hadde jeg tenkt å bråbremse, for han hadde garantert krasja rett i meg, og DET mister du lappen for.

Så det at jeg skulle vika for han, når det kun er plass til en bil... skal jeg kjøre oppå autovernet for å slippe ham forbi mener du?

Det er helt idiotisk å ligge klint oppi noen som allerede holder fartsgrensa, og blinke som en tulling med lysa når det er NULL mulighet for å komme forbi. Så her var det faktisk taxisjåføren som var idiot, jeg kunne fint latt ham miste lappen og krasje inn i meg, men jeg hadde lite lyst til å ødelegge bilen min.

Det var ikke snakk om mange sekundene jeg stod stille heller, det var mest for å vise ham poenget.

Det å ligge en meter eller to oppi en annen bil som ligger i 80 kmt er igrunn nok til å miste lappen for en god stund.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, når jeg holder fartsgrensa, det er autovern/midtdeler og kun ett felt og glatt vinterføre, og ingen mulighet whatsoever på 3-4 km før det går an å kjøre forbi... Så tviler jeg på jeg hadde mista lappen.

Egentlig hadde jeg tenkt å bråbremse, for han hadde garantert krasja rett i meg, og DET mister du lappen for.

Så det at jeg skulle vika for han, når det kun er plass til en bil... skal jeg kjøre oppå autovernet for å slippe ham forbi mener du?

Det er helt idiotisk å ligge klint oppi noen som allerede holder fartsgrensa, og blinke som en tulling med lysa når det er NULL mulighet for å komme forbi. Så her var det faktisk taxisjåføren som var idiot, jeg kunne fint latt ham miste lappen og krasje inn i meg, men jeg hadde lite lyst til å ødelegge bilen min.

Det var ikke snakk om mange sekundene jeg stod stille heller, det var mest for å vise ham poenget.

Det å ligge en meter eller to oppi en annen bil som ligger i 80 kmt er igrunn nok til å miste lappen for en god stund.

Hadde du stoppet bare for å sperre fremkomst så bryter du loven. Du har ikke lov å sperre øvrig trafikk.

Jeg mener selvfølgelig ikke at du skal kjøre opp på autovernet for å slippe han frem, selv om det hadde vært morsomt å se :P

Jeg mener at du skal slippe forbi ved første mulighet. Det kan være f.,eks bussholdeplass eller lignende egnet plass.

Vel, du vet ikke hvorfor han kjører så fort som han gjør..

Du hadde lett fått en saftig bot for å bråbremse uten grunn.

Når det er sagt, synes jeg at mange taxier kjører som noen jævla idioter..

Jeg hadde holdt avstand inntil jeg kunne kjøre forbi, men hadde det vært en meget spesiell grunn til at jeg MÅTTE forbi hadde jeg vel blinket jeg også tror jeg.. (Ikke hatt det problemet enda, og vil ikke ha det heller)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du en tailgaiter, sett på varsel lysene og stopp pent og pyntelig i veien.

om tailgaiteren kommer sint ut og spør hva "faen du driver med" kan du si at bilen laget en forferdelig lyd og du tror det er noe galt med den.

så kan du bare gå ut se på alle 4 dekkene dine (ha selvfølgelig på deg refleks vest), start bilen å si "ja nå hører jeg ikke ulyden lengre" og kjør avgårde.

da kastet du ihvertfall bort tiden til drittsekken :)



Anonymous poster hash: 6e9ee...0c2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du stoppet bare for å sperre fremkomst så bryter du loven. Du har ikke lov å sperre øvrig trafikk.

Jeg mener selvfølgelig ikke at du skal kjøre opp på autovernet for å slippe han frem, selv om det hadde vært morsomt å se :P

Jeg mener at du skal slippe forbi ved første mulighet. Det kan være f.,eks bussholdeplass eller lignende egnet plass.

Vel, du vet ikke hvorfor han kjører så fort som han gjør..

Du hadde lett fått en saftig bot for å bråbremse uten grunn.

Når det er sagt, synes jeg at mange taxier kjører som noen jævla idioter..

Jeg hadde holdt avstand inntil jeg kunne kjøre forbi, men hadde det vært en meget spesiell grunn til at jeg MÅTTE forbi hadde jeg vel blinket jeg også tror jeg.. (Ikke hatt det problemet enda, og vil ikke ha det heller)

Vel, forsåvidt enig. Men han utgjorde fare for både hans egen del og min del, og det hjalp ikke å sette opp farten litt heller. Jeg synes absolutt ikke at noen skal ligge 20 kmt over fartsgrensa på sånt føre som det var da (nullføre, griseglatt) uansett hvor dårlig tid de har...

Når det ikke hjalp å bremse ned, og ingen mulighet for at han kunne kjøre forbi så måtte jeg få ham til å skjønne at han ikke kunne ligge med så kort avstand til min bil. Derfor bremsa jeg såpass at jeg stoppa opp, da skjønte han visst poenget også.

Noen glemmer seg helt bort når de er stressa, det er mange ulykker som kommer av slike ting. Han hadde mista lappen på stedet om politiet hadde sett ham.

Så det er sjeldent jeg gjør sånne ting, om noen kjører tulling så lar jeg dem ikke sette meg i fare av den grunn. Om det hjelper å kjøre til sida gjør jeg selvfølgelig det. Men grunnen til at jeg heller bremser opp den bak meg i stedet for å la dem kjøre forbi på et jævlig uoversiktlig sted er at jeg har sett en front mot front kollisjon og det er ikke et pent syn.

Jeg vil heller hindre noen enn å la dem risikere en kollisjon :) Det er så mange tullinger der ute som tror de er verdensmestere, det er lite koselig når det først går galt med noen uskyldige.

Det er i alle fall slik jeg tenker, jeg er som regel ganske grei i trafikken og kjører ikke som en dust. Jeg ser som regel fort når og hvordan en ulykke kan skje og gjør mitt beste for å unngå slike situasjoner.

For alt jeg vet kunne det kommet en elg ut i veien når han duste-taxien lå klint oppi ræva mi, det kunne fort endt veldig galt. Og det ville vært større sjanse for at det gikk bra om han overholdt trafikkreglene, som i de fleste tilfeller :)

Regner med vi er på ganske samme side, de fleste vil nok ikke at ulykker skal oppstå..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk stoppet for en tailgater. En idiot som lå tett bak på en strekning det var umulig å kjøre forbi (heller ingen busstopp el avkjørsler jeg kunne slippe han forbi). Rimelig sikker på han var under 0,5 sek grensen, som er grensen der man mister lappen.

Jeg kjørte 10 km/t over grensa (80-sone), men likevel ville han ikke gi seg med tullet sitt. Prøvde først å gi signal med bremselysene. Prøvde å slakke ned farten til var 80-75, uten at han tok noen hint.

Til slutt måtte jeg bare stoppe, gå ut av bilen og fortelle han at jeg var nødt å stanse av sikkerhetsmessige grunner. Har vært gjennom en påkjørsel før med dertil nakkeskade og aktet ikke å sette helsa mi på spill. Derfor stoppet jeg. Måtte jeg ha bråstoppet hadde du ikke hatt sjans til å stoppe og jeg ville sannsynligvis ha ødelagt nakken min for godt. Merkelig nok ble han paff og ba om unnskyld. :fnise:



Anonymous poster hash: f7c01...dcd
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo helt blåst.

Sa den u-oppladbare kvinnen. (Med referanse til batteriet som er bruk og kast batteri, og ikke oppladbart :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får du en tailgaiter, sett på varsel lysene og stopp pent og pyntelig i veien.

om tailgaiteren kommer sint ut og spør hva "faen du driver med" kan du si at bilen laget en forferdelig lyd og du tror det er noe galt med den.

så kan du bare gå ut se på alle 4 dekkene dine (ha selvfølgelig på deg refleks vest), start bilen å si "ja nå hører jeg ikke ulyden lengre" og kjør avgårde.

da kastet du ihvertfall bort tiden til drittsekken :)

Anonymous poster hash: 6e9ee...0c2

DEN kan jeg nesten være enig i.. Sett på varselblink først, slik at vedkommende oppfatter at det skjer noe..

Å bare klemme på bremsene uten noe forvarsel er bare direkte rasshøl-mentalitet.

PS! Jeg var og så på en BMW 325d idag.. Kanskje jeg blir bmw-idiot igjen :P muahaha

Endret av AndreasBR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for bremselys er jo virkelig ikke et tegn på at det skjer noe.

:ironi:



Anonymous poster hash: 298e4...5e4
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du en gammel bil du ikke er noe særlig glad i et et bare å gire ned et eller 2 hakk og slippe kløtsjen, har du en virkelig tailgaiter i rumpa vil det "smelle" uten at noe bremselys går på, så kan du si at han kjørte i deg!

da mister han lappen :)



Anonymous poster hash: 6e9ee...0c2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

har du en gammel bil du ikke er noe særlig glad i et et bare å gire ned et eller 2 hakk og slippe kløtsjen, har du en virkelig tailgaiter i rumpa vil det "smelle" uten at noe bremselys går på, så kan du si at han kjørte i deg!

da mister han lappen :)

Anonymous poster hash: 6e9ee...0c2

Helt til han viser fram video at du plutselig "bremset"

Seriøst,hva FAEN er galt med flere av dere her inne, som faktisk klarer å lirke ut av seg at man skal ty til hærverk? Ikke tør dere skrive dette uten å huke av AB heller, så jeg må jo nesten konkludere med at det ikke er annet enn trolling.

Er garantert de samme menneskene som klager over folk i bmw, audi og mercedes. (Vel, audi-sjaførerer er jo på bærtur så.. :P )

Endret av AndreasBR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

man må da kunne bremse på giret, slakke gassen eller gire ned i feil gir(nybegynnere) uten å bli kjørt i ræva?

mener du man skal ta hensyn til tailgaitere?



Anonymous poster hash: 6e9ee...0c2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

man må da kunne bremse på giret, slakke gassen eller gire ned i feil gir(nybegynnere) uten å bli kjørt i ræva?

mener du man skal ta hensyn til tailgaitere?

Anonymous poster hash: 6e9ee...0c2

Hvem?

Jeg bremser med cruisecontrollen min, gjorde det senest isted.. (Ja, den er av typen som bremser virker det som, og ikke bare slipper opp gassen.)..

Var en gang det var en som lå så utrolig nærme, da bremset jeg pent, og h*n tok hintet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner faktisk ikke hvorfor det er så vanskelig å bare stoppe og slippe folk forbi jeg da? Hvem var det som ga Ola Nordmann jobben som selvutnevnt ordenspoliti?

Selv om jeg ligger 5-10km/t over fartsgrensa så slipper jeg ALLTID idioter som ligger i støtfangeren min forbi. Jeg annser det ikke som min oppgave å prøve og oppdra dem. Det er politiet sin jobb.

Jeg aner faktisk ikke grunnen til at de ønsker å forbi meg. Kanskje har de en god grunn, kanskje er de kort og greit idioter. Jeg vet ikke, og mest sannsynlig vil jeg aldri finne ut av det heller.

Jeg har selv kjørt det forteste jeg har kunnet mot sykehuset med en syk venninne i bilen. Ingen ambulanser var i nærheten (dette var i øde strøk) og ambulansen kjørte oss i møte. Legen ga oss beskjed om å kjøre det forteste vi kunne, for hun måtte komme seg på sykehuset NÅ! Jeg skal LOVE dere at det var frustrerende å havne bak en idiot som NEKTET å slippe meg forbi samme pokker hvor mye jeg signaliserte med lysene at jeg måtte forbi. Den arrogansen bilisten som bestemte seg for å "oppdra meg" kunne faktisk kostet venninna mi livet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...