Gå til innhold

Hverdagen med lille V <3, trening & kosthold.

ShiningStar

Anbefalte innlegg

Åh det var en nydelig wallsticker, hvor stor er den :hjerte::) Mulig å se bilde av karusellen med hestene på? Ser ut som du koser deg med interiørbiten altså ;) Blir rett og slett inspirert!

Håper treningsøkta gav deg mer overskudd da, ikke noe gøy med dagtidsjobb på kontor og rævva konsentrasjon :o

Tror den er rundt 150-160 høy og bredden tror jeg avhenger av hvor du setter figurene men rundt 50-60 tipper jeg. Så den er vertfall grei str på :D

Ja litt mer overskudd fra treningsøkten :P kjenner det er skikkelig vanskelig å motivere seg til jobb når en vet hva som venter :P. Neste uke er heldigvis mitt egentlige skift på jobb, da blir det mye kjekkere med engang da føler jeg at jeg hører til mer på en måte....

Bilde av karusellen skal bli :biggrin:

Syns det er kjempe gøyt å styre med interiøret til babyrommet. Føler at der har jeg helt blanke ark og god tid til å planlegge hvordan det skal bli :D

post-34533-0-24986200-1432826039_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei :) 

Her vil jeg følge med videre. Gratulerer med graviditeten :blomst:

Velkommen skal du være :D :D 

*inn å leser i din dagbok* 

Håper det klaffer for dere også snart :)  Sender masse babystøv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 Uker idag :gravid:

Lillemor i magen gir skikkelige spark fra seg nå, synes det er så koselig å kjenne henne :D :D 

I neste uke skal vi hente vognen, gleder meg til å prøvetrille den i stuen :P  

Begynner å fylle seg opp med ting på barnerommet også nå, tenker å starte på maling og litt diverse om et par uker :D  Må huske å ta før og etter bilder. 

Ellers vokser magen litt men ikke mye, folk blir sånn "er du nesten 6 mnd på vei, DET synes jo nesten ikke"    

*lurerpåhvorde10kg har lagt seg da* :grine: Sa til samboer her for et par dager siden, at jeg gleder meg til hun er ute og jeg kan ta en skikkelig svett treningsøkt og bli kvitt gravidkiloene igjen  :fnise:

Jordmor er ivertfall fornøyd med vektoppgang og alt annet er helt supert så jeg tenker at så lenge lillemor har det bra  i magen, som er det aller viktigste så får heller evt vektøkning og andre mindre hyggelige ting komme etterpå :P  Har jo uansett hele barseltiden til mange trilleturer å komme tilbake i form på :P  

Tenk at vi allerede er i juni mnd :D  

Fra og med neste uke får jeg ikke lenger være ute i prosessen på jobb, så da blir det bare kontorarbeid frem til jeg går i permisjon i starten av september. 

Skal ivertfall ha 2 uker fri om ca 1 mnd så får se frem til det :)

Nå venter ukens 1 treningsøkt, det skal bli godt å komme tilbake etter en helg med mye god mat... 

Måtte alle ha en fin uke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært morsomt å sammenligne mager, vi som er ganske akkurat like langt på vei. ;) Jeg syns nemlig jeg har fått gigamage! Så jeg håper det er der mine kilo har lagt seg. :fnise:

Syns du må dele før og etter-bilder av barnerommet her inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde vært morsomt å sammenligne mager, vi som er ganske akkurat like langt på vei. ;) Jeg syns nemlig jeg har fått gigamage! Så jeg håper det er der mine kilo har lagt seg. :fnise:

Ja jeg synes også det hadde vært morro å sammenligne! Folk sier også til meg at jeg nesten ikke har mage, mens jeg selv synes den begynner å bli schvær!  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :)

Så gøy med oppussing og innkjøp! :)

Hva slags vogn har dere kjøpt?

Vi har kjøpt en Emmaljunga Mondial Deluxe, tror jeg har lagt ut bilde av den tidligere :P 

Har siklet på den vognen LEENGE og har vel alltid sagt at en sånn vogn skal jeg ha, den er litt stiv i pris men vi har vert heldige med snille svigerforeldre og mine foreldre  :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg synes også det hadde vært morro å sammenligne! Folk sier også til meg at jeg nesten ikke har mage, mens jeg selv synes den begynner å bli schvær!  :fnise:

Kanskje vi må sammeligne da :P  Må få rotet meg til å tatt magebilde. Vi har faktisk ikke tatt et eneste :S 

Noen av dere som har tatt mnd for mnd eller noe?  Hadde trodd jeg kom til å gjøre det men det har gått helt i glemmeboken, :P 

Eneste vi skal til fotograf og ta gravid/par bilder om et par uker dersom jeg klarer å somle meg til å bestille og finner en som ikke koster så altformye :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, har du DEN vogna?!  :laugh:

Akkurat noe sånt jeg kunne tenkt meg også en gang. Den er så klassisk og vakker  :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi har kjøpt en helt lik som jeg la ut bilde av :D Gleder meg til å hente den om en uke, og ja som du sier skikkelig klassisk og pen vogn :D :D 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt bilde sånn 1 gang i uka ca, med noen mellomrom når jeg har vært på jobb, og litt i forglemmelse :P Med speilrefleksen da, så jeg har ikke sett bildene på siden av hverandre enda! Planlegger opprydding i bilder på regnværsdager ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 25... Shit hvor blir det av tiden.. (Tidligere inlegg før uke 12 ble startet med HERREGUD tiden går så sent :pasha: ) .  

Heldigvis rimelig god tid enda, satser på at frøkna holder seg der inne en stund til. 

Idag har jeg tatt en glukosebelastingstest på legekontoret for å utelukke svangerskapsdiabetes. Jordmor sa jeg kunne velge selv om jeg ønsket å ta en slik test da jeg ikke hadde så høy BMI i starten til at de anbefaler å ta testen.... Hadde jeg visst hvor ekkelt den guffen du må drikke smakte hadde jeg sterkt revurdert det, men alt for at lillemor i magen skal ha det bra  :rodmer:

Heldigvis hadde jeg superfine tall og ikke i nærheten av noe svangerskapsdiabetes  :hoppendeglad:

Etter testen, måtte jeg nesten unne meg litt shopping til både meg selv om lillemor. 

Nye treningsklær og en kjole til mor, et par bodyer og bukser til frøkna + litt annet stæsj.. Feriepengene forsvinner jo raskere enn de har kommet på konto :hoho:

På onsdag skal jeg og min søster hente barnevognen + kjøpe inn div utstyr ååh som jeg gleder meg :D 

Mannen er bare glad til at han slipper å være med på IKEA ++, han får heller ta jobben med montering osv ;)  

Satser på at denne uken blir SUPER, jeg har fri frem til torsdag, (mulig jeg tar fri hele uken). Så denne uken blir det ivertfall 4-5 treningsøkter + planting og kos i hagen :D  Satser på at været holder seg bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra for feriepenger og fine tall hos legen :hoppendeglad:

Synes du skal få lov til å unne deg noe selv også. Viktig å ta litt vare på seg selv oppi det hele :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns tiden fremdeles går sakte jeg! :fnise:

Feriepengene får virkelig penger å gå på i år ja, og det uten at vi skal på noen skikkelig ferie engang! ;) Men det er jo egentlig super timing for oss da, som får feriepengene omtrent i den perioden det er naturlig å gjøre mesteparten av shoppingen. Føles litt dyrere hvis man må ta pengene UT fra sparekonto først, istedenfor at de bare aldri blir satt inn der. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår fikk vi vognen hjem :hjerte:  kjenner jeg nesten er misunnelig på frøkna som skal få ligge oppi den myke deilige vognen der... Har prøvetrillet den litt på stuen, men må fylle luft i dekkene før jeg triller mer... 

Var også innom IKEA igår å fikk fatt i kommode, seng og en stellekommode +++ annet stæsj. 

Barnashus ble også besøkt så nå har vi det aller meste, mangler litt sånn små greier som vi tar litt utpå sommeren. 

Ser at jeg har kjøpt meg MYE skruarbeid men heldigvis er det IKEA å de har ivertfall OK bruksanvisning.. 

Tenker også at jeg skal bestille tid til 3D UL. hadde skikkelig lyst å ta det før vi reiser på ferie om 2-3 uker men da har ikke de ledig time, (følger med hele tiden om det dukker opp avbestilling) dersom vi ikke får time før vi reiser på ferie blir ikke timen før i slutten av juli og da er jeg ca 30-31 uker, men i følge google så får en fine bilder da også.. Mest redd for at det er gutt der inne nå (sel om jordmor var sikker på OUL  sitat: Dette er en JENTE!) så vi håper det fremdeles er en liten frøken ellers blir det mye som må byttes fra rosa til blått  :fnise:

Kjenner det skal bli godt med litt ferie også nå selv om det bare er 1 uke, stillesittingen på jobb er ikke godt for ryggen og energinivået er ikke det samme etter jeg er ferdig på jobb. Holder ut til ferien så får jeg snakke med lege/jordmor etter ferien dersom formen fremdeles ikke er helt på topp.... 

Jeg vil ha energi og overskudd til å trene, men etter en dag på jobb er jeg helt ferdig :P  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26+2  og 97 dager til termin, syns det ikke var lenge siden det var sånn 200 + dager igjen  :fnise:

Uken har begynt bra treningsmessig, en fin lang tur på mandagen, og en styrke/utholdenhets time igår. Idag tror jeg det blir hvile dag eller en lett tur, uansett såg nettop at det tydligvis skal være dugnad i boligfeltet idag. Altså hva med varsel litt tidligere å ikke samme dag :glare:  Kjenner jeg har MINDRE lyst til akkurat dette idag....   

Formen ellers er helt grei, merker fremdeles godt til at jeg er mer sliten og det hender jeg må sove litt etter endt arbeidsdag...  Satser på å holde ut et par uker til da er det ferie, også heller ta diskusjonen med legen etter ferien :D

Har også bestillt time til 3D UL om ca 1 mnd de hadde ikke ledig før men en skal visst få veldig bra bilder i uke 30 har jeg lest så håper det stemmer :D  

Til helgen satser vi på å få begynt på barnerommet ivertfall med å male det :D  Gleder meg skikkelig til å lage det koselig der inne :D 

Måtte alle ha en fin uke  :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varsel SAMME dag om dugnad? Det hadde jeg lett droppet og skyldt på magen om det så var nødvendig. Sånne ting bør virkelig varsles om i veldig god tid! Men hvis man dropper det bør man holde seg inne og vekk fra vinduene da, og ikke komme joggende forbi sånn midt i dugnaden. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ja altså jeg sendte mannen ut jeg :D Så tok jeg heller på meg arbeidet med å servere de kaffe og kjeks og kom ut veldig mye mer vaggende og gravid enn vanlig :P   :fnise:  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh endelig kan lørdagsfreden senke seg  :laugh:  Idag har vi gjort en masse både ute og inne. 

Mannen har satt opp stillas og fått vasket huset  samt han holder på å male. Kjenner jeg er litt glad jeg slepper akkurat den biten med å male huset utvendig, jeg stiller heller opp som servitør av mat og drikke når han ber om det. 

Vi har også hevet et lass på gjenvinningsstasjonen med MASSE papp og et klesskap som sto inne på det fremtidige barnerommet som "desverre" ble ødelagt da vi prøvde å flytte på det  :fnise:

Jeg har malt 1 strøk på rommet til frøkna idag, skikkelig fornøyd med fargen. Tenker å legge ut bilder før og etter når barnerommet er helt ferdig. :D

Nå skal lørdagskvelden nytes med film og melkesjokolade med oreo Den er FARLIG god  :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...