Gå til innhold

Kjæresten min slår opp med meg om jeg ikke blir tynnere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Heartbeat

Hvor finner dere de der mennene hen?

Er så glad jeg ar en mann som elsker kroppen min selv om jeg har alt for stor rumpe og lår.

Ville ikke ha vært sammen med en slik en som ikke likte meg for den jeg er.

Noe annet blir det jo om du var slank da dere ble sammen og plutselig begynte å drite i å ta vare på kroppen din.

Var du lik i kroppen da dere ble sammen?

Uansett så kan man jo faktisk ikke for at man foretrekker, tenner på en spesifikk kroppsform.

Jeg ville svært gjerne ha visst det om kjæresten min ikke tente på meg mer og foretrakk en annen kroppstype.

Da måtte jeg enten ha trent for å oppnå det, eller bare gått ifra han.

Jeg hadde gått ifra han :P

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Olivia Benson

Tror ikke de fleste kvinner har noe i mot å verken spise mindre eller trene mer dersom vekt og helse tilsier det. Men motivasjonen skal være nettopp det, helse. Ikke at man blir dumpet dersom man går opp x antall kilo.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke de fleste kvinner har noe i mot å verken spise mindre eller trene mer dersom vekt og helse tilsier det. Men motivasjonen skal være nettopp det, helse. Ikke at man blir dumpet dersom man går opp x antall kilo.

Er det ikke det å gjøre seg fin for mannen sin en motivasjon? Nå spør jeg bare generelt, har ikke no sympati for typen i akkurat denne saken.

Anonymous poster hash: 0900b...e33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikkert du får valget... men poenget er at selv 60 åringer kan klare å ta vare på kroppen sin. Det fins også botox og facelift. Derfor er ikke dette noe argument for å være sammen med en nybakt mamma som ikke gidder å holde seg sexy.

Jeg synes du overdriver med botox og facelift. Men jeg leser ingen steder at TS er nybakt mamma?

Anonymous poster hash: 0d9ef...622

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Newsflash: det fins også 60 åringer med slanke kropper og fine legger.

Selvsagt! Men en 20-åring med fit kropp vil uansett ha finere kropp. En overfladisk mann vil gjerne ikke ha en fit 60-åring om han kan få en fit 20-åring.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Olivia Benson

Er det ikke det å gjøre seg fin for mannen sin en motivasjon? Nå spør jeg bare generelt, har ikke no sympati for typen i akkurat denne saken.

Anonymous poster hash: 0900b...e33

Det kan det selvfølgelig være. Men det må komme fra en selv, ikke "gjør deg fin for meg eller så drar jeg!".

Det er jo for øvrig heller ikke alle som anser noen kilo "for mye"(hva nå det skal bety) som å ikke være fin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan det selvfølgelig være. Men det må komme fra en selv, ikke "gjør deg fin for meg eller så drar jeg!".

Det er jo for øvrig heller ikke alle som anser noen kilo "for mye"(hva nå det skal bety) som å ikke være fin...

Som sagt, ingen sympati fra meg heller :) Bare lurte siden du bare nevnte opp helsemessige årsaker som grunnlag for motivasjon

Anonymous poster hash: 0900b...e33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Papirfly

Tror ikke de fleste kvinner har noe i mot å verken spise mindre eller trene mer dersom vekt og helse tilsier det. Men motivasjonen skal være nettopp det, helse. Ikke at man blir dumpet dersom man går opp x antall kilo.

Helt riktig. (Det er noen som overrasker ved å skrive smarte ting, altså. :) )

Derfor er denne mannen en idiot.

Han burde prøvd på helt andre måter, og så dumpet henne hvis hun ikke klarte og det var dumpegrunn.

Det er da ingen som vil leve med en som stiller ultimatum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greia er at "mye fett på magen" ikke er det samme som litt utrent mage, mangel på synlig sixpack eller en liten kul på en damemage. Hofte/midje-ratio er en grei målestokk som for alt vi vet ts består med glans.

Anonymous poster hash: 6d811...0f7

Si til verdens sterkeste mann og vent på en reaksjon.;) Fakta er at hofte midjemål trenger ikke å si noe om hvor sterk/ godt trent en person er. Alle de som trener for å bli sterkest mulig, trenger å ligge i et kalorioverskudd for å yte og løfte tunge vekter. Modellslanke menn er pingler i forhold til de som driver med styrkeløft/strongman osv.:)

Anonymous poster hash: 5ed71...457

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitrondrops

Elsker du han egentlig når du ikke engang er villig til å spise litt mindre snop for han?

elsker han henne virkelig når han ikke kan holde ut med litt fett? Hjelper hvertfall ikke å true med å slå opp for å få fortgang i slankingen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så med en gang man kommer i et forhold så er det bare å spise snop, slutte å trene og legge på seg? "Personen elsker meg jo uansett".

- Jente 21.

Anonymous poster hash: 0e240...6a5

Nei, kjære deg. Men det er forskjell på å være 20 år med null plikter utover en studenthybel og skolegang, og det å være 35 år med ansvar for flere små barn, en krevende jobb, timevis med husarbeid hver dag, 1-2 biler som skal vedlikeholdes, en økonomi som skal gå opp OG et ekteskap som skal pleies. Når 90 % av våkentiden er fylt med plikter så er dwt ilke så lett å bruke de siste 10 % på å ta situps og spise gulrøtter.

Tobarnsmor, 33.

Anonymous poster hash: 9277f...e13

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har et lite problem, og trenger virkelig hjelp til å finne ut hva jeg skal gjøre. Kjæresten min fortalte plutselig at han ikke ville være sammen med meg lenger og jeg ble selvfølgelig knust. Jeg skjønte det lå noe mer ved det her og fikk tilslutt ut at det er fordi han skulle ønske jeg var tynnere og så mer "fit" ut. Jeg har hele tiden vist at han virkelig hater fett, og at han skulle ønske jeg så bedre ut. Han er også en treningsnarkoman! Jeg har selvfølgelig litt for mye av det gode rundt magen, men er ikke overvektig. Jeg trener endel og prøver å spise sunt, men er vanskelig å gå ned i vekt. Jeg vil veldig gjerne gå ned i vekt også, så det hadde vært godt for oss begge. Men skal jeg godta dette? Er det greit? Og hva om det plutselig kommer noe nytt han ikke liker ved meg? Jeg elsker han utrolig mye og alt annet med oss er helt supert! Vi har det utrolig bra sammen og vi har en veldig god kjemi og alt stemmer. Derfor dette er veldig vanskelig. Hva skal jeg gjøre?

Anonymous poster hash: e2855...6a5

Du skal finne en som er like fornøyd med deg som du er selv. Ikke en som drar deg ned! Stå på ditt, blir det slutt? Javel! Han fortjener deg ikke!

Anonymous poster hash: de355...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reaksjonene her inne er alltids så forutsigbare.

Ts er verken på deres alder med tusen plikter, han ber tydeligvis ikke at hun skal se ut som ei med bf på 3, om du har kulemage og føler deg i form så bra for deg, ja forholdet mellom inntak/uttak av mat får deg i form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da trener du mer, spiser litt mindre av det som gjør at du legger på deg. Bli slank, veltrent og lekker.

Så dumper du ham! :nigo:

Nettopp.

Noe trening og forming, daglig aktivitet er ikke av vegen.

Men det høres ikke ut som det er en spesielt bra fyr du er med. Hadde han vært bekymra for helsa di, hadde han forslått å hjelpe deg på annet vis, "bli med på trening," f.eks.

Det er litt viktig at du gjør det for din egen del, ikke for noen andre.

Litt flaut å være mann og se det komme sånt som i overskriften og i ingressen på tråden her.

(Motsatt tråd: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=888696)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Reaksjonene her inne er alltids så forutsigbare.

Ts er verken på deres alder med tusen plikter, han ber tydeligvis ikke at hun skal se ut som ei med bf på 3, om du har kulemage og føler deg i form så bra for deg, ja forholdet mellom inntak/uttak av mat får deg i form.

Om hun har tenkt å være sammen med han en stund, så må hun tenke fremover. Hvis det bare er en ungdomsfling hvor man bor hjemme og har uendelig med fritid, så er det jo noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville satt meg ned og tenkt på fordeler og ulemper. Greit at han var gjerne litt kvass i tankegangen sin, men det trenger ikke bety at han mener noe vondt med det.
Har du lagt på deg etter at dere gikk inn i et forhold?

Har du blitt latere, og mindre aktiv?

Ofte er det en sammenheng med vektøkning og aktivitet, og at han gjerne føler at du bidrar mindre?

For min egen del, så kunne ikke jeg vært sammen med hun fine slanke damen som etter et vel etablert forhold passerte 3 siffret vekt. Personligheten forandrer seg med vekt, det påvirker humør, utstråling, selvtillit og mye mer.

Det at mange svarer med "Jamen hva med når du blir gravid?!" syns jeg er tåpelig, da det han kanskje er redd for, er nemlig at du skal legge på deg, og aldri kunne returnere til det du en gang var. Og det er ikke slik at han forventer at du skal det, men om du har problemer med å gå ned 5 kilo nå, hva tilsier at du klarer det etter graviditeten? Og hvor giddeløs blir du da? En mann tenker kanskje lenger enn de 5 kiloene, kanskje han vil ha en sunn og frisk unge, noe som kan vise seg å bli problematisk om du har for mye å dra rundt på.

Et enkelt google-søk ga meg dette som kilde for nå: http://www.dagensmedisin.no/nyheter/-gravid-fedme-like-stor-risikofaktor-som-royking/

Og ja, jeg er veldig klar over at ei på 200 kilo kan få et sunt og friskt barn, men sannsynligheten for dette reduseres med overvekten.

Som sagt, tenk deg godt om. Det er ikke sikkert at det kun er snakk om de 5 kiloene ekstra, du kan ha forandret deg en hel del på grunn av dette, noe som resulterer i at fremtiden skremmer han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir jeg vel mest sansynlig halshugget her, men la gå...

Hvis han ikke er fysisk tiltrukket av ditt utseende, så er det vanskelig for han å se bort ifra det! Alle har noe dem foretrekker, og han foretrekker tydeligvis slanke/trente jenter. Så enkelt er det, og han har lov til det. Hvis han ikke klarer å se for seg å tilbringe livet med en han ikke er tiltrukket av, så er det forståelig. Så må du gjøre deg opp en mening om hvordan DU VIL se ut. Jeg forstår han godt (ikke det at han ikke liker litt mer 'plump' jenter), men at han vil være sammen med noen han synes er attraktiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et lite problem, og trenger virkelig hjelp til å finne ut hva jeg skal gjøre. Kjæresten min fortalte plutselig at han ikke ville være sammen med meg lenger og jeg ble selvfølgelig knust. Jeg skjønte det lå noe mer ved det her og fikk tilslutt ut at det er fordi han skulle ønske jeg var tynnere og så mer "fit" ut. Jeg har hele tiden vist at han virkelig hater fett, og at han skulle ønske jeg så bedre ut. Han er også en treningsnarkoman! Jeg har selvfølgelig litt for mye av det gode rundt magen, men er ikke overvektig. Jeg trener endel og prøver å spise sunt, men er vanskelig å gå ned i vekt. Jeg vil veldig gjerne gå ned i vekt også, så det hadde vært godt for oss begge. Men skal jeg godta dette? Er det greit? Og hva om det plutselig kommer noe nytt han ikke liker ved meg? Jeg elsker han utrolig mye og alt annet med oss er helt supert! Vi har det utrolig bra sammen og vi har en veldig god kjemi og alt stemmer. Derfor dette er veldig vanskelig. Hva skal jeg gjøre?

Anonymous poster hash: e2855...6a5

Stemmer alt mellom dere to? Da hadde han ikke brydd seg om hvor mye fett rundt kroppen du hadde. Dump han før han dumper deg å gå videre med hodet hevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...