Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Stakkar deg, er mor selv, jeg kunne aldri ha sagt det til barnet mitt uansett, får håpe du har en snillere mor ? det er nok på tide du flytter ut snart, men du får be den iskalde faren din om du kan få lov å bo der lenger, lykke til.

Anonymous poster hash: c6f57...085

virker som ts har skrevet dette selv! hørtes ikke mye voksent ut "iskalde faren din" det er jo snakk om voksent menneske. hvorfor gjemme seg bak ab hvis du er så "snill"

Anonymous poster hash: d18b7...ea8

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det første jeg tenker er at du altså har mottatt veldig mye hjelp fra foreldrene dine, og når faren din setter en stopper for dette søker du imiddelbart etter noen andre som kan hjelpe deg (NAV). Hva med å ta ansvar for din egen situasjon og ditt eget liv?

Det du bør gjøre nå er for det første å ta en prat med faren din, svelge stoltheten og spørre om det er greit om du bor hjemme en liten stund til (foreslå 1-2 mnd). Kanskje inngå en avtale om at du kan betale litt leie, eller i alle fall gjøre mye husarbeid for å gi noe tilbake til foreldrene dine for at du får lov til å bo hjemme. Dersom du legger dette frem på en fin måte vil nok foreldrene dine vurdere det i alle fall. Da har du litt mer tid på deg, og bør umiddelbart begynne å søke på nye jobber, og mens du er i denne prosessen må du prøve å få så mye jobb i din nåværende jobb som mulig - si at du vil jobbe ekstra, kanskje si fra til kolleger at du godt kan ta et par av deres skift dersom de har lyst på litt fri og kan avse pengene. Slutt å bruke penger på unødvendige ting og begynn å spare penger, evt. selg ting du ikke trenger på finn. Du må bygge opp litt kapital. Når du har fått mer penger og en stabil inntekt (forhåpentligvis ny jobb) kan du finne et rom i kollektiv fram til du, på lang sikt, kan finne deg egen leilighet.

Dette vet vi jo faktisk ikke noe som helst om. Har ikke lest noe info om bakgrunnen til konflikten mellom ts og far. Hvor får du dette fra ? :)

Skrevet

Klar deg uten nav. Jeg har dessverre måtte være sykemeldt et år og fikk deretter aap. Målet mitt har hele tiden vært å komme meg ut av det. Nav har vært et helvete og gjør deg til en liten mann i en stor verden. Til slutt klarte jeg å få meg 60% vikariat stilling. Nå har jeg fått ny jobb i samme yrke med 100% fast jobb. Det var målet mitt. Det var ikke målet til nav. Roter du deg borti nav tar de fra deg selvstendighet, putter deg inn i et system, og gjør at du mister livsglede og restarbeidsevnen. Det er vanskelig å reise seg fra nav som tråkker på deg.

Jeg gleder meg over at jeg har nådd mine mål med fast jobb og inntekt. Uten nav.

Mann deg opp, skaff deg jobb, du vet ikke hvor verdifullt det er å være en del av samfunnet.

Roter du deg borti nav mister du livsgnisten. Det virker som om du har lite av den fra før av, du gjør jo ingenting.

Når andre forsørger deg skjer det noe med deg innvendig som gjør deg likegyldig, deprimert og tiltaksløs. Du mister evnen til å jobbe etterhvert.

Start i dag - bli en mann du selv kan være stolt av.

Hilsen mann i 30 årene.

Anonymous poster hash: 3e1a8...e85
  • Liker 3
Gjest caramiacaramella
Skrevet

Dette vet vi jo faktisk ikke noe som helst om. Har ikke lest noe info om bakgrunnen til konflikten mellom ts og far. Hvor får du dette fra ? :)

Hvor får jeg hva fra? Mener du det at jeg skriver at TS har fått mye hjelp av foreldrene sine? Det vil jeg si er ganske tydelig når han skriver at han bor hjemme i en alder av 24. Iom at det er vanlig i Norge at voksne barn flytter ut i en alder av 18, vil jeg si at han har fått mye hjelp av foreldrene dersom han har fått lov å bo hjemme såpass lenge. Mitt inntrykk er at TS enten bor hjemme gratis, eller at han betaler en liten sum (han skriver jo at han ikke har råd til å flytte ut da dette ville kostet over 3000 i mnd, så vi kan nok anta at han lever hjemme for godt under denne summen).

Når TS' foreldre lar et voksent barn bo hjemme gratis eller for en liten sum i måneden i flere år etter det som mange ser på som den normale utflyttingsalderen vil jeg si at de har gitt ham mye hjelp.

Skrevet

Ligg jævlig lavt i terrenget hos din far, nå er det vår snart og da søker du på et studie og så begynner du å studere til høsten. Og så bor du hos din far frem til da. Du MÅ studere, det er det smarteste du gjør og det har du vel funnet ut selv nå. Samma hva du studerer, det er lettere å bygge på en grad etterhvert enn å starte fra scratch når du er 30 år gammel.

Anonymous poster hash: d7087...529
Skrevet

Hvor får jeg hva fra? Mener du det at jeg skriver at TS har fått mye hjelp av foreldrene sine? Det vil jeg si er ganske tydelig når han skriver at han bor hjemme i en alder av 24. Iom at det er vanlig i Norge at voksne barn flytter ut i en alder av 18, vil jeg si at han har fått mye hjelp av foreldrene dersom han har fått lov å bo hjemme såpass lenge. Mitt inntrykk er at TS enten bor hjemme gratis, eller at han betaler en liten sum (han skriver jo at han ikke har råd til å flytte ut da dette ville kostet over 3000 i mnd, så vi kan nok anta at han lever hjemme for godt under denne summen).

Når TS' foreldre lar et voksent barn bo hjemme gratis eller for en liten sum i måneden i flere år etter det som mange ser på som den normale utflyttingsalderen vil jeg si at de har gitt ham mye hjelp.

Ikke sikert at han får så mye hjelp annet enn hus og mat - vi vet ikke. Han kan jo være selveste butleren for det vi vet. Vasker, rydder, handler for pappa, vasker bil, maler hus osv. Dette vet vi ikke. Du antar og lager en egen historie. Det eneste vi vet er at han er 24, bor hos pappa, de har en konflikt. Vi vet også at ts ikke tjener noe særlig og dermed ikke kan bidra noe særlig økonomisk.

Det kan være jeg tar feil. Om du er klarsynt.

Skrevet

ja. du er voksen nå. slutt å snylt på faren din samtidig som du trakkasserer han.

voks opp og bo på gata

• Liker 1
Skrevet

Uten å kommentere TS sitt spørsmål noe videre, må jeg si at du virker som en tulling.

Om han kranglet med sin far som han sier i åpningsnnlegget og det ene tok det andre, så er ofte enden på visa at eieren av huset ber den andre flytte ut. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg kunne bedt mitt barn om å flytte ut om det var 24 år og bare hadde en deltidsjobb. Mulig det å bo hjemme har vert en hvilepute.

Jeg har forøvrig bedt min unge på 18 om å flytte ut om ikke husets regeler blir fulgt. Jeg driver ikke hotell,

Anonymous poster hash: edf5c...f30

Hehe. Typisk standardsvar fra "68'er" generasjonen som nærmest har fått alt servert på sølvfat fra landet. Lettere å få jobb uten utdannelse, mye hyggeligere boligpriser etc.

En dag blir dere gamle også, og da er det mange av dagens unge som kommer til å forlate dere på gamlehjemmet. Husk bare, er du hard mot dine unge nå, vil det være stor sannsynlighet for at de vil være meget harde mot deg når du blir gammel selv. Karma is a bitch.

Anonymous poster hash: 43508...c1f

• Liker 1
Gjest caramiacaramella
Skrevet

Ikke sikert at han får så mye hjelp annet enn hus og mat - vi vet ikke. Han kan jo være selveste butleren for det vi vet. Vasker, rydder, handler for pappa, vasker bil, maler hus osv. Dette vet vi ikke. Du antar og lager en egen historie. Det eneste vi vet er at han er 24, bor hos pappa, de har en konflikt. Vi vet også at ts ikke tjener noe særlig og dermed ikke kan bidra noe særlig økonomisk.

Jeg er ikke klarsynt, men jeg er i stand til å innta informasjon og trekke slutninger basert på denne. Jeg vil si at du antar en god del mer enn det jeg gjør når du selv 'lager en egen historie' om at TS visstnok spiller butlerrolle i hjemmet. Det eneste jeg antok var egentlig at han fikk bo hjemme for lite eller ingen penger, og det i seg selv var grunnlaget mitt for å påstå at TS har fått mye økonomisk hjelp. TS har spart mye penger på å kunne bo hjemme i flere år, det er i alle fall sikkert.

Skrevet

Ooooh, så tøff du er. Sparke folk som er i en litt kjip overgangssituasjon. Det må faktisk være lov å spørre om råd hva man kan gjøre på et DISKUSJONSFORUM uten å bli sablet ned av drittsekker som deg. En lat person hadde droppet og sett etter utveier og heller ikke spurt om råd, så jeg ser ikke hvordan du tolker det til at ts ikke gidder.

Så få fingern ut av ræva og innse at det kan hende du også står i en vanskelig situasjon som du må håndtere nærmest på dagen. Da kan du jo spørre deg selv om du ville syntes det var hyggelig om folk svarte i tilsvarende tone.

Vel bekomme, ditt nedlatende rasshøl.

Jeg er hverken tøff eller rasshøl, jeg pakker det bare ikke inn.

Når man er 24 år, uten utdanning og har en jobb som er 9 timer i uka er man lat. Da har man faktisk ikke prøvd.

Mange late mennesker ber om råd i håp om å få et som gjør at de slipper å yte en innsats selv. KG er et eksempel på dette. Jeg ser ikke at TS skisserer noen løsninger selv, kun problemer.

Det må være lov å være ærlig med voksne mennsker.

Anonymous poster hash: 66d93...1e1

Skrevet

Jeg er ikke klarsynt, men jeg er i stand til å innta informasjon og trekke slutninger basert på denne. Jeg vil si at du antar en god del mer enn det jeg gjør når du selv 'lager en egen historie' om at TS visstnok spiller butlerrolle i hjemmet. Det eneste jeg antok var egentlig at han fikk bo hjemme for lite eller ingen penger, og det i seg selv var grunnlaget mitt for å påstå at TS har fått mye økonomisk hjelp. TS har spart mye penger på å kunne bo hjemme i flere år, det er i alle fall sikkert.

Ikke bruk andres argumentasjon, tenk din egen. Les om igjen. Jeg brukte ordet " kan" om hans butler rolle. Som et eksempel på hva som kunne vært mulig, det er ikke en påstand. Jeg vet like lite som deg, det forstår alle og enhver. Jeg forholder meg til informasjonen som ts har gitt oss - det burde du også.

Og ja, helt enig, han har spart, eller kanskje mer korrekt ikke hatt noen utgifter på bolig osv når han bor hjemme. Yes, det er si alle fall sikkert.

http://www.youtube.com/watch?v=sxSEW3sUitA

Skrevet

Her kommer alle de perfekte menneskene og rakker ned på TS. TS trenger støtte og gode råd.

TS du bør kontakte flere bemanningsbyråer, da de kan skaffe deg arbeid. Skikkelig arbeid! Du tjener for lite og det er problemet. Det er aldri noe godt for en mann å være avhengig av foreldre.

Skrevet

Livet dreier seg om mer enn penger.

Skrevet

Ligg jævlig lavt i terrenget hos din far, nå er det vår snart og da søker du på et studie og så begynner du å studere til høsten. Og så bor du hos din far frem til da. Du MÅ studere, det er det smarteste du gjør og det har du vel funnet ut selv nå. Samma hva du studerer, det er lettere å bygge på en grad etterhvert enn å starte fra scratch når du er 30 år gammel.

Anonymous poster hash: d7087...529

Man bør ha en plan med studiene, da det er mange som sliter med å finne skikkelig arbeid etter endt studie.

Gjest caramiacaramella
Skrevet

Ikke bruk andres argumentasjon, tenk din egen. Les om igjen. Jeg brukte ordet " kan" om hans butler rolle. Som et eksempel på hva som kunne vært mulig, det er ikke en påstand. Jeg vet like lite som deg, det forstår alle og enhver. Jeg forholder meg til informasjonen som ts har gitt oss - det burde du også.

Og ja, helt enig, han har spart, eller kanskje mer korrekt ikke hatt noen utgifter på bolig osv når han bor hjemme. Yes, det er si alle fall sikkert.

http://www.youtube.com/watch?v=sxSEW3sUitA

Jeg ser ikke hvordan jeg unnlater å forholde meg til informasjonen TS har gitt. Det eneste jeg sa var at foreldrene hans har gitt ham mye hjelp. Det sier seg selv når TS informerer oss at han fortsatt bor hjemme i en alder av 24, og ikke har store (om noe) utgifter for det.

Gjest caramiacaramella
Skrevet

Livet dreier seg om mer enn penger.

Det er klart at livet handler om mer enn penger, men situasjonen her er jo at TS' far har uttrykket sinne og frustrasjon over det faktum at hans sønn fortsatt bor hjemme. Når noen her i tråden påstår at TS kanskje ikke har fått mye hjelp av sine foreldre, synes jeg det er på sin plass å påpeke at han har fått endel hjelp, og dette kan være en del av grunnen til at faren nå vil at TS skal flytte ut. Antagelig vil han at sønnen sin skal stå på egne ben. Penger er langt ifra det viktigste i livet, men når økonomi går utover sosiale relasjoner slik det tydeligvis gjør i denne situasjonen må man kanskje revurdere hvordan man organiserer livet sitt.

Skrevet

Det er klart at livet handler om mer enn penger, men situasjonen her er jo at TS' far har uttrykket sinne og frustrasjon over det faktum at hans sønn fortsatt bor hjemme. Når noen her i tråden påstår at TS kanskje ikke har fått mye hjelp av sine foreldre, synes jeg det er på sin plass å påpeke at han har fått endel hjelp, og dette kan være en del av grunnen til at faren nå vil at TS skal flytte ut. Antagelig vil han at sønnen sin skal stå på egne ben. Penger er langt ifra det viktigste i livet, men når økonomi går utover sosiale relasjoner slik det tydeligvis gjør i denne situasjonen må man kanskje revurdere hvordan man organiserer livet sitt.

TS bør begynne å søke arbeid. Deretter skaffe seg et sted å bo. Jeg reagerte bare på pengemaset. Jeg hater penger og jeg liker ikke mennesker som skal tråkke på folk som ligger nede. Det er åpenbart for alle at TS har problemer. Han vet om det selv. Jeg har selv hatt problemer på jobbfronten. Nå tjener jeg 20000-25000 i måneden, men jeg husker fremdeles den gangen jeg bare tjente 8000-9000. Penger = bekymringer.

Poenget er....

TS har problemer. Vi behøver ikke å diskutere fortiden til TS. Vi må se fremover og gi TS gode råd.

Mine råd til TS

Snakk med faren din

Søk på stillingsannonser

Drit i NAV

Ring en utleier og skaff en hybel i bofellesskap

Skrevet

Er det ikke vanlig å hjelpe til i huset som barn uansett? Det er uansett merkelig at en frisk 24-åring som ikke er i noen krise bor hjemme. Det vitner om latskap. Spesielt etter å ha lest innleggene hans her inne.

Anonymous poster hash: b3c2f...f95

• Liker 1
Skrevet

Jeg er hverken tøff eller rasshøl, jeg pakker det bare ikke inn.

Når man er 24 år, uten utdanning og har en jobb som er 9 timer i uka er man lat. Da har man faktisk ikke prøvd.

Mange late mennesker ber om råd i håp om å få et som gjør at de slipper å yte en innsats selv. KG er et eksempel på dette. Jeg ser ikke at TS skisserer noen løsninger selv, kun problemer.

Det må være lov å være ærlig med voksne mennsker.

Anonymous poster hash: 66d93...1e1

Så ut fra det slutter du automatisk at TS er lat? Det kan være vrient å få seg fulltidsjobber, særlig uten utdannelse, men det er du vel for evneveik til å forstå. At man tar opp problemer på et forum og etterspør svar bør ikke komme som en overraskelse, men slike sammenhenger greier du vel heller ikke å forså.

Og siden du ikke liker å pakke ting inn: Få det stygge trynet ditt bort fra forumet om du ikke greier å gi konstruktive svar til folk som kanskje har det vanskelig. Jeg tipper du er en feig liten dritt som ikke hadde turt å stå ansikt til ansikt med folk og sagt det samme du gjør på forum.

Skrevet

Hehe. Typisk standardsvar fra "68'er" generasjonen som nærmest har fått alt servert på sølvfat fra landet. Lettere å få jobb uten utdannelse, mye hyggeligere boligpriser etc.

En dag blir dere gamle også, og da er det mange av dagens unge som kommer til å forlate dere på gamlehjemmet. Husk bare, er du hard mot dine unge nå, vil det være stor sannsynlighet for at de vil være meget harde mot deg når du blir gammel selv. Karma is a bitch.

Oh det stakk :glare:

Faktisk så hadde jeg det ganske tøft, og fikk ikke en dritt servert på sølvfat.

Ungen min går på skole, jobber, fester og når h*n kommer hjem roter, krangler og er frekk. Klart jeg har sydd puter under armene på ungen og det å be h*n om å flytte ut er mer en tjeneste enn en onskapsfull handling. Jeg heier på TS sin far.

Mener dog ikke at TS skal bo på gata, eller NAVe det går fint an å finne en jobb ett annet sted enn Oslo, flytte og så finne ut av hva man vil med livet. Jeg er så fullstendig klar over hvor vanskelig det er å være ung uten mål. Det er ikke alle som er skapt for å være akademikere og studenter ved Universitet eller høyskole. Og om TS har vansker med å finne en vei for fremtiden er jobb/reise en god måte å stake ut fremtiden på.

Er man 24 så er man også voksen nok til å ta grep om livet sitt.

Uten å kjenne TS vil jeg absolutt anbefale feks denne.http://www.finn.no/finn/job/fulltime/object?finnkode=53434703&searchclickthrough=true

Anonymous poster hash: edf5c...f30

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...