Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vet ikke helt hvor jeg skulle poste dette, er 24 år gammel men bor hjemme da jeg ikke har økonomi til å flytte ut i Oslo og deltidsjobben jeg har som er 4.5time 2 ganger i uka er ikke nok.

Nå ikveld krangla jeg med faren min og vi skrek til hverandre, han sa finn deg et sted å bo så da regner jeg med at jeg får gjøre det da, hva skal jeg gjøre? Skal jeg bo på gata?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor jobber du bare deltid?

Anonymous poster hash: 9a259...973

• Liker 10
Skrevet

I en alder av 24 burde du for lengst ha flyttet ut, så det er i alle fall på høy tid. Studerer du? I så fall kan du søke lån og stipend fra Lånkassen og finne deg et kollektiv eller en studenthybel. Du bør klare deg fint økonomisk med deltidsjobb i tillegg. Hvis du ikke studerer så burde du for lengst ha fått deg en jobb på mer enn 9 timer i uken (det er en arbeidsdag i min verden, hva gjør du de resten av tiden), en jobb som gir nok inntekt til å forsørge deg selv. Antar foreldrene dine er lei av å forsørge et voksent menneske på 24 år, og nå er nok nok forståelig nok. Det første du må gjøre er å ordne opp med dine foreldre og gjøre det mer levelig å ha deg i hus, altså må du bidra med husarbeid og betale for å bo hjemme. Deretter må du skaffe deg mer inntekt og se etter ett sted å bo, og så kom deg ut. Absolutt på tide!

Anonymous poster hash: 64995...31b
  • Liker 14
Skrevet

Jeg studerte men droppa ut, har liksom ikke funnet ut hva jeg vil:/ Jeg har en deltidsjobb som er 2 dager i uka men jeg har nesten alltid fått ekstra vakter 3-5 dager i uka, men dt er dårlig betalt og få timer(telefonintervjuer), er ikke mulig å få jobb uten utdanning heller har søkt mye på fulltidsjobber.

Kan jeg få hjelp av noen til å flytte ut? Blir jo kasta ut og har ingenting

• Liker 1
Skrevet

24 år og bor hjemme? Er det en grunn til det? Hvis ikke skjønner jeg faren godt.

• Liker 5
Skrevet

I en alder av 24 burde du for lengst ha flyttet ut, så det er i alle fall på høy tid. Studerer du? I så fall kan du søke lån og stipend fra Lånkassen og finne deg et kollektiv eller en studenthybel. Du bør klare deg fint økonomisk med deltidsjobb i tillegg. Hvis du ikke studerer så burde du for lengst ha fått deg en jobb på mer enn 9 timer i uken (det er en arbeidsdag i min verden, hva gjør du de resten av tiden), en jobb som gir nok inntekt til å forsørge deg selv. Antar foreldrene dine er lei av å forsørge et voksent menneske på 24 år, og nå er nok nok forståelig nok. Det første du må gjøre er å ordne opp med dine foreldre og gjøre det mer levelig å ha deg i hus, altså må du bidra med husarbeid og betale for å bo hjemme. Deretter må du skaffe deg mer inntekt og se etter ett sted å bo, og så kom deg ut. Absolutt på tide!

Hater når folk sier hva andre BØR gjøre på grunn av alderen deres. DU vet ikke hvordan livet til denne personen er.

Jeg er selv 24 og jeg vet hvor vanskelig det er for enkelte å få jobb. Jeg fant en billig plass å bo fordi jeg har gullhår i ræva. Vet du hva det koster å bo i Oslo sentrum selv i kollektiv?

Anonymous poster hash: 47e36...e87

• Liker 9
Skrevet

Det er bare tull at du ikke kan få jobb uten utdanning.

Butikkmedarbeider

Callsenter

Kundeservice

Jobb på pakkesorteringssentralen til posten

Har du lappen?

Postbud

Taxisjåfør

Har du truckførerbevis?

Lagerjobber

Anonymous poster hash: 9a259...973

• Liker 9
Skrevet

koster vel 3500-4000kr for det billigste kollektivt i Oslo, og da går hele lønna mi ditt,

hvis jeg går til nav på mandag og sier at jeg ikke har noe sted å bo da jeg ble kasta ut vil de hjelpe meg?

Skrevet

koster vel 3500-4000kr for det billigste kollektivt i Oslo, og da går hele lønna mi ditt,

hvis jeg går til nav på mandag og sier at jeg ikke har noe sted å bo da jeg ble kasta ut vil de hjelpe meg?

Får nok ikke noe penger, nei. Du sitter igjen med et rom på et dårlig kollektiv uten penger til mat.

Skrevet

Vet ikke helt hvor jeg skulle poste dette, er 24 år gammel men bor hjemme da jeg ikke har økonomi til å flytte ut i Oslo og deltidsjobben jeg har som er 4.5time 2 ganger i uka er ikke nok.

Nå ikveld krangla jeg med faren min og vi skrek til hverandre, han sa finn deg et sted å bo så da regner jeg med at jeg får gjøre det da, hva skal jeg gjøre? Skal jeg bo på gata?

Fikk du ikke noen forvarsel? Du må jo ha sett dette komme.

Skrevet

Du burde flytta ut for lenge siden. Søk på jobber med større stillingsprosent asap

• Liker 4
Skrevet

Ok så da bor jeg på gata fra og med mandag da? Nei fikk ikke noe forvarsel

Gjest SweetSunshine
Skrevet

Snakk med faren din om dere ikke kan få til en overgangsordning. Du må gå til han og be om unnskyldning for at du skrek og si at du desperat trenger litt hjelp akkurat nå. Du lover at du søker enten fulltidsjobb eller søker deg inn på universitetet fra og med august (og søker selvsagt lån/stipend fra Lånekassen). Inntil da tar du på deg så mange ekstravakter du kan, hjelper til hjemme og evt. betaler litt for deg. Jeg er sikker på at dette ordner seg til slutt, så ikke bekymre deg for det enda.

Skrevet

Ok så da bor jeg på gata fra og med mandag da? Nei fikk ikke noe forvarsel

Tror ikke det går an å hive deg ut sånn uten videre uten forvarsel. Hvis du har fått en frist på et par dager uten mulighet for å omstille deg så er det juridisk tvilsomt at han kan det.

Skrevet

Søk sosialpenger på nav.

Anonymous poster hash: 7d380...89f
  • Liker 1
Skrevet

Hater når folk sier hva andre BØR gjøre på grunn av alderen deres. DU vet ikke hvordan livet til denne personen er.

Jeg er selv 24 og jeg vet hvor vanskelig det er for enkelte å få jobb. Jeg fant en billig plass å bo fordi jeg har gullhår i ræva. Vet du hva det koster å bo i Oslo sentrum selv i kollektiv?

Nei, men i en alder av 24 har man hatt flere år til å finne seg jobb, begynne på studier, finne løsninger på livssituasjonen sin. Det hadde vært annerledes om han sluttet på vgs i vår. En 24 åring er voksen og bør være i stand til å ta ansvar for eget liv. Helt greit å droppe ut av studium, mange gjør det, man da må man jo ha en plan for hvordan man skal overleve videre. Jeg har bodd flere år i kollektiv og vet godt hva det koster, men newsflash til deg; man trenger ikke bo i sentrum, man kan bo mye billigere 10 min unna med buss/trikk/bane.

Da får du i beste fall plass på et hospits. Snakk med foreldrene dine og si at du trenger en-to mnd på å finne et sted å bo, ring sykehjem og barnehager og be om ekstravakter, søk bedre jobber enn det du har (gjerne lenger vekk enn du prøver nå) og meld deg opp til et studium fra januar så du kan søke støtte hos Lånekassen. Og for all del begynn å bidra hjemme dersom foreldrene dine lar deg bli!

• Liker 10
Skrevet

Så nav som hjelper nesten alt og alle vil ikke hjelpe meg med husleie, og mat hvis jeg er uten tak over hodet?

Skrevet

For en drittsekk av en "far". Hva var vitsen, liksom? Hvorfor skulle han ha noe med deg å gjøre i 24 år, for så å ødelegge livet ditt ved å kaste deg ut? Nå vet du i allefall hvor skapet står - du behøver ikke å bruke et minutt mer av livet ditt på denne fyren...

Du kan gå på NAV. si at du behøver et sted å bo, og penger til å dekke utgiftene frem til du får bedre betalt.

Anonymous poster hash: 961bb...a64

Skrevet (endret)

Du har vel rett på sosialhjelp som det het i gamle dager. Altså stønad til livsopphold og litt hjelp til husleie om du ikke har noe sted å bo.

Skaff deg en "hva som helst jobb"...... aller helst 100%. I tillegg til jobbene som nevnt over kan du kontakte vakselskaper - de gir deg vekterkurs og deltidsjobb som vekter. Eller kan du melde deg inn i vikarbyrå. Sjekk også ut stillinger som assistent i barnehage osv.... det finnes også vikarbyrå som kun formidler barnehageassistenter.

Spør faren din om du kan få bli 3 måneder til og ikke mer. Da har du rukket å skaffe deg mer jobb og har funnet deg et lite sted å bo. Å få hjelp av nav gjør deg bare mindre selvstendig og trekker deg ned.

Har forresten bodd hjemmefra siden jeg var 17. Det kan være tøft men alt går. Skaff deg en jobb, mann ! ! !

Endret av Coolaid
Skrevet

da gjør jeg det, ber nav om hjelp takler ikke bo her lenger med han, så får jeg bare lete etter en 100% fulltidsjobb før studiene starter igjen neste sommer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...