Gå til innhold

Jeg klarer ikke likestille homofile forhold med heterofile.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva har det med saken å gjøre? Den seksuelle handlingen er jo ikke spørsmålet her, men den naturlige evnen til å lage barn.

Det er ikke noe i veien med homofiles evne til å få barn. Det er deres seksuelle praksis som hindrer dem i å bli foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner et par homofile, og felles for dem alle er at de skifter partnere fortere enn paradis hotel-deltager på speed.

Hvor i all verden har du dette fra?

Anonymous poster hash: ba175...c18

Det samme kan jeg si om heterofile jeg kjenner. But google it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også det er unaturlig at de skal få adoptere, da de på en måte har "sagt fra seg" den rettigheten/muligheten.

For det å være homofil er selvsagt noe de har valgt selv. Mener du at de skal "holde seg i skapet" da, for å ikke si fra seg muligheten for å få barn? Ærlig talt.. Hvorfor passer det seg ikke at de gifter seg i kirka? Kommer du til å gå i bryllupet? Neppe. Kommer det da til å plage deg på noen måte? Nope. Kommer det til å få noen konsekvenser for landet, annet enn at enda flere kan få være lykkelig? Nei, nettopp..

Forstår bare ikke hvorfor enkelte mennesker kan ha så lite respekt for andres følelser. Kjenner jeg blir rett irritert! Homofile er helt vanlige mennesker de også, og burde ha akkurat de samme rettighetene som en hetrofil person har. Det er hverken opp til meg, deg eller Siv Jensen å bestemme hvem som skal elske hverandre. Dermed basta.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at jeg har visse fordommer mot homofile, og det er jeg selvfølgelig veldig klar over. Men jeg greier ikke sidestille homofile med heterofile. Jeg syns spesielt det er creepy med romantiske følelser mellom 2 menn.. Det skurrer. Jeg blir ikke glad inni meg når jeg ser homofile eller lesbiske kysse, slik jeg blir når heterofile gjør det. Det syns jeg er søtt. Jeg er sikkert en av veldig få som tenker slik, men jeg er litt lei av at jeg skal bli påprakket meninger om homofile jeg ikke har. Vennene mine takler rett og slett ikke at jeg har en annen mening enn dem om dette. Akkurat som om man MÅ mene det samme som dem. Jeg er ikke imot at homofile skal få leve sammen, og gifte seg, men ikke i kirka. Det passer seg ikke. Jeg syns også det er unaturlig at de skal få adoptere, da de på en måte har "sagt fra seg" den rettigheten/muligheten. I verste fall bør de stille bakerst i køen, hvor heterofile par som ikke biologisk sett kan få barn, stiller først. De har bare vært uheldige, mens homofile av naturlige årsaker ikke kan få barn.. Anonymous poster hash: 8fa52...eed

Huff... Ja, det er kjipt det med de homofile. Når bestemte du deg for å være hetero? Supert valg i hvertfall. Du stiller sterkt uansett.

Nei vettu hva. Det er folk med fordommer som deg jeg rett og slett ikke skjønner meg på.

Hva eksakt er det med homofili du reagerer sånn på? Kjærligheten de føler ovenfor et annet menneske?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om en mann er eller dame ikke er fruktbar, så er de i utgangspunktet ikke "egnet" til å få barn. Så å "tukle" med naturen på den måten er akkurat like unaturlig.

nei,Menn har aldri og vil aldri noengang kunne bli gravide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes ikke homofile bør få gifte seg i kirken, kirken bør vel følge bibelen synes jeg.

Og der står det jo at ekteskapet er mellom mann og kvinne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er dere like åpenhjertige til andre legninger også, skal tro...?

ÅNEEEEEEEEII...ikke det nei.

Dobbelmoralister så det holder.



Anonymous poster hash: 93825...597
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Er dere like åpenhjertige til andre legninger også, skal tro...?

ÅNEEEEEEEEII...ikke det nei.

Dobbelmoralister så det holder.

Anonymous poster hash: 93825...597

Hvilke da, tenker du på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke da, tenker du på?

Alle legninger som finnes.

Er så jævli dobbelmoral å godta noe, for så å fordømme andre kun pga legningen de har.

Anonymous poster hash: 93825...597

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Alle legninger som finnes.

Er så jævli dobbelmoral å godta noe, for så å fordømme andre kun pga legningen de har.

Anonymous poster hash: 93825...597

Legninger i seg selv har jeg ikke noe problem med, den er vi født med. Men hvis man tenker på for eksempel diskusjonen rundt homofiles rett til å gifte seg, så er jeg veldig i mot at f.eks pedofile skal kunne gifte seg med barn eller nekrofile med døde. Hvis det gjør meg til dobbeltmoralist kan jeg fint leve med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legninger i seg selv har jeg ikke noe problem med, den er vi født med. Men hvis man tenker på for eksempel diskusjonen rundt homofiles rett til å gifte seg, så er jeg veldig i mot at f.eks pedofile skal kunne gifte seg med barn eller nekrofile med døde. Hvis det gjør meg til dobbeltmoralist kan jeg fint leve med det.

Bra. Dette gjør deg til en av virkelig få.

De fleste er jævla dobbelmoralister.

Anonymous poster hash: 93825...597

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei,Menn har aldri og vil aldri noengang kunne bli gravide.

Men en som ikke kan bli gravid, kan heller ikke bli gravid. Så å gi de legehjelp er jo også unaturlig. Hetero eller ei.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men en som ikke kan bli gravid, kan heller ikke bli gravid. Så å gi de legehjelp er jo også unaturlig. Hetero eller ei.

hvis man bare har analsex kan man ikke få barn, da må man jo få lov å adoptere :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis man bare har analsex kan man ikke få barn, da må man jo få lov å adoptere :gravid:

Har ingenting imot at noen adopterer, jeg. Så om du ikke klarer å få barn fordi du bare har analsex, så er det bare å kjøre på med adoptering for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det creepy at en mann er i stand til å elske noen?

Er det like creepy når en mann har evner til kjærlighet for andre? Som sine foreldre, søsken, egne barn, konen/samboer, kjærester, kjæledyr og sultne barn i Afrika?

Jeg har problemer med å forstå at en manns evner til kjærlighet er ok i alle andre situasjoner, enn om han er kjærlig mot en mann.

Hva med menn i krigen, som utvilker tette lojalitetsbånd og ville tatt en kule for hverandre? Creepy?

Menn som driver sport på samme lag og omfavner hverandre når klaget vinner. Creepy?

Jeg syns du viser liten evne til å forstå menneskelig psyke.

Så dine vansker har vel heller med menneskelig samhandling å gjøre og ikke så mye med homofili per. say.

Jeg ville forsøkt meg hos en psykolog og forsøkt å forstå hvorfor du ikke klarer å se mere nyansert på ting.

Du forekommer veldig rigid og bundet til noe du har "lært at er riktig", mens du ikke klarer å identifisere menneskelige reaksjonsmønstere.

Edit: Jeg tenker også på at du ikke greier å se at en kvinne kan vise kjærlighet for noe annet enn menn. Det virker veldig unaturlig å ikke klare å oppfatte hva kjærlighet faktisk er.

Sorry, jeg er enig i det du sier altså -men når du først snakker om programmering så måtte jeg bare påpeke denne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

synes ikke homofile bør få gifte seg i kirken, kirken bør vel følge bibelen synes jeg.

Og der står det jo at ekteskapet er mellom mann og kvinne

Og at du ikke skal spise svin, at prester ikke skal barbere seg, at du ikke skal bruke klær laget av blandingsstoffer, at man skal holde hviledagen hellig, at man ikke skal begjære sin nestes ektefelle (eller okse, for den saks skyld), at man ikke skal trekke seg ut før ejakulering osv. Er alt dette også like viktig å følge?

Anonymous poster hash: 12522...a57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og at du ikke skal spise svin, at prester ikke skal barbere seg, at du ikke skal bruke klær laget av blandingsstoffer, at man skal holde hviledagen hellig, at man ikke skal begjære sin nestes ektefelle (eller okse, for den saks skyld), at man ikke skal trekke seg ut før ejakulering osv. Er alt dette også like viktig å følge?

Anonymous poster hash: 12522...a57

det kunne det vært, vis jeg var ortodoks jøde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det å være homofil er selvsagt noe de har valgt selv.

Er det å være pedofil noe de har valgt selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Er det slik at man ikke kan ønske like rettigheter for homofile, om man ikke i samme slengen ønsker at pedofile skal få leve ut sin legning?

Endret av Olivia Benson
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...