Gå til innhold

Jeg klarer ikke likestille homofile forhold med heterofile.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor?? Hvorfor skal de ikke ha samme rettigheter som heterofile?

Fordi det strider mot kristendommen kanskje? Litt drøyt å skulle forandre på Guds ord for å tekkes homofile.

Anonymous poster hash: ba175...c18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest daisydaisy

Jeg er sikkert en av veldig få som tenker slik, men jeg er litt lei av at jeg skal bli påprakket meninger om homofile jeg ikke har. Vennene mine takler rett og slett ikke at jeg har en annen mening enn dem om dette. Akkurat som om man MÅ mene det samme som dem.

Jeg er ikke imot at homofile skal få leve sammen, og gifte seg, men ikke i kirka. Det passer seg ikke. Jeg syns også det er unaturlig at de skal få adoptere, da de på en måte har "sagt fra seg" den rettigheten/muligheten. I verste fall bør de stille bakerst i køen, hvor heterofile par som ikke biologisk sett kan få barn, stiller først. De har bare vært uheldige, mens homofile av naturlige årsaker ikke kan få barn..

Anonymous poster hash: 8fa52...eed

1. Jeg er helt enig i at du burde få lovt til å ha dine egne meninger, og at du ikke burde være nødt til å mene det samme som dine venner.

2. På hvilken måte vil du si de har sagt fra seg retten eller muligheten til å adoptere? Et homofilt par kan i like høy grad som et heterofilt par, bestå av to individer som fullt og holdent er egnet til å være foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at jeg har visse fordommer mot homofile, og det er jeg selvfølgelig veldig klar over. Men jeg greier ikke sidestille homofile med heterofile. Jeg syns spesielt det er creepy med romantiske følelser mellom 2 menn.. Det skurrer. Jeg blir ikke glad inni meg når jeg ser homofile eller lesbiske kysse, slik jeg blir når heterofile gjør det. Det syns jeg er søtt.

Jeg er sikkert en av veldig få som tenker slik, men jeg er litt lei av at jeg skal bli påprakket meninger om homofile jeg ikke har. Vennene mine takler rett og slett ikke at jeg har en annen mening enn dem om dette. Akkurat som om man MÅ mene det samme som dem.

Jeg er ikke imot at homofile skal få leve sammen, og gifte seg, men ikke i kirka. Det passer seg ikke. Jeg syns også det er unaturlig at de skal få adoptere, da de på en måte har "sagt fra seg" den rettigheten/muligheten. I verste fall bør de stille bakerst i køen, hvor heterofile par som ikke biologisk sett kan få barn, stiller først. De har bare vært uheldige, mens homofile av naturlige årsaker ikke kan få barn..

Anonymous poster hash: 8fa52...eed

Du har et problem. Jobb med deg selv. Dette kommer fra deg. Det kunne like gjerne vært at du ikke likte hudfargen på en gruppe mennesker. Så "far out" er det.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har lov til å ha dine meninger om ting, men det er mange som vil lure på hvorfor du mener dette. Jeg likestiller homofile med heterofile og mener at de bør og skal ha rett på nøyaktig det samme som heterofile. Jeg synes ikke det er noe som helst negativt med homofile heller. De er jo bare mennesker, forskjellen er bare at de forelsker seg i en av sitt eget kjønn, det er det. Ellers så er alt likt, for å si det sånn.

Hvorfor er det creepy å se to menn eller to damer sammen? De uttrykker jo bare hengivenhet til hverandre, på samme måte som en mann og kvinne ville gjort det. Vet du hvorfor du føler det på denne måten?

Uansett, så skal man respektere hverandre og det betyr at vennene dine skal respektere din mening selv om du ikke er enig med dem. Du har rett til å mene det du vil, i likhet med alle andre. Hvis alle skulle vært enig med hverandre, så hadde det blitt litt kjedelig :ler:

Endret av Kittykat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen er at heterofile par fra naturens side skal kunne lage barn, mens homofile barn fra naturens side IKKE skal kunne lage barn.

Anonymous poster hash: ba175...c18

Men disse heterofile som ønsker å adoptere, kan jo åpenbart ikke fra naturens side lage barn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det strider mot kristendommen kanskje? Litt drøyt å skulle forandre på Guds ord for å tekkes homofile.

Anonymous poster hash: ba175...c18

Gud elsker alle sine barn, det sier kristendommen. Det er mye rart man ikke har lov til ifølge Bibelen, men det viktigste Bibelen lærer oss er nestekjærlighet, aksept og respekt for andre. Jeg har veldig vanskelig for å tro at den Gud som har skapt verden og alle menneskene i den skal ha noe imot at to gode mennesker elsker hverandre, uansett om det er to menn, to kvinner eller en av hver.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ingenting imot homofile, i den forstand at om jeg feks jobber med noen osv, er jeg like hyggelig og skravler og ler like mye med de som alle andre, og har respekt for de valgene de tar. Kanskje ekstra mye fordi jeg merker de har så veldig respekt for meg og mine valg!

Men jeg skjønner at det ikke føles naturlig i utgangspunktet, at feks to menn skal ha et seksuelt/kjærlighetsforhold. Det er ikke naturlig for meg heller - ikke fordi jeg har bestemt meg for det, at dette skal og må og vil alltid være unaturlig, for jeg har prøvd å "forstå" det så godt jeg kan, men for meg så føles det så utrolig fjernt.

Poenget er, jeg skjønner deg veldig godt! (:



Anonymous poster hash: dc424...c08
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud elsker alle sine barn, det sier kristendommen. Det er mye rart man ikke har lov til ifølge Bibelen, men det viktigste Bibelen lærer oss er nestekjærlighet, aksept og respekt for andre. Jeg har veldig vanskelig for å tro at den Gud som har skapt verden og alle menneskene i den skal ha noe imot at to gode mennesker elsker hverandre, uansett om det er to menn, to kvinner eller en av hver.

Da er du ikke kristen, men du står fritt til å starte din egen religion.

Anonymous poster hash: ba175...c18

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig vanskelig for å tro at den Gud som har skapt verden og alle menneskene i den skal ha noe imot at to gode mennesker elsker hverandre

Tror du han har noe imot at to onde mennesker elsker hverandre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men disse heterofile som ønsker å adoptere, kan jo åpenbart ikke fra naturens side lage barn.

For heterofile er det naturlig å få barn, for homofile er det unaturlig å få barn. Har du et problem med det så får du ta det opp med høyere makter.

Anonymous poster hash: ba175...c18

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For heterofile er det naturlig å få barn, for homofile er det unaturlig å få barn. Har du et problem med det så får du ta det opp med høyere makter.

Det er ikke unaturlig for homofile å få barn. Det er jo ikke noe i veien med forplantningsevnen deres, og mange homofile har følgelig biologiske barn. Det er når de prøver å få barn med en av samme kjønn de møter veggen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du han har noe imot at to onde mennesker elsker hverandre?

:rolleyes:

Anonymous poster hash: 12522...a57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke unaturlig for homofile å få barn. Det er jo ikke noe i veien med forplantningsevnen deres, og mange homofile har følgelig biologiske barn. Det er når de prøver å få barn med en av samme kjønn de møter veggen

Det er unaturlig for homofile PAR å få barn da, siden du insisterer på å flisespikke.

Anonymous poster hash: ba175...c18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ingenting imot homofile, i den forstand at om jeg feks jobber med noen osv, er jeg like hyggelig og skravler og ler like mye med de som alle andre, og har respekt for de valgene de tar. Kanskje ekstra mye fordi jeg merker de har så veldig respekt for meg og mine valg! Men jeg skjønner at det ikke føles naturlig i utgangspunktet, at feks to menn skal ha et seksuelt/kjærlighetsforhold. Det er ikke naturlig for meg heller - ikke fordi jeg har bestemt meg for det, at dette skal og må og vil alltid være unaturlig, for jeg har prøvd å "forstå" det så godt jeg kan, men for meg så føles det så utrolig fjernt. Poenget er, jeg skjønner deg veldig godt! (: Anonymous poster hash: dc424...c08

Jeg fatter ikke den argumentasjonen der. For deg er det jo ikke naturlig, for du er heterofil. Du tenner på motsatt kjønn. Det ville være unaturlig for deg å innlede et forhold til en av samme kjønn. Så hvorfor er det så umulig å forstå at det er akkurat slik for de homofile også? For dem er det naturlig å være homofil, fordi de er homofile. De tenner på noen av samme kjønn, for dem selv vil et heteroseksuelt forhold vært unaturlig.

Det er jo det samme, bare at heteroseksuelle er i majoritet. Men selvom 80% av etniske nordmenn har blå øyne, er det ikke unaturlig at noen har brune (men du kunne ha følt at det var unaturlig å bruke brune linser, hvis du er blåøyd selv).

Anonymous poster hash: bed77...078

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er unaturlig for homofile PAR å få barn da, siden du insisterer på å flisespikke.

Ja, eller enda bedre: likekjønnede par

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er du ikke kristen, men du står fritt til å starte din egen religion.

Anonymous poster hash: ba175...c18

Denne diskusjonen tenker jeg ikke å ta her, men ikke prøv å fortelle meg hvilken religion jeg praktiserer. Jeg har ingen steder skrevet at jeg er kristen, ei heller har jeg benektet det, men hvilken religion, om noen, jeg praktiserer, er ikke opp til deg å bestemme.

Anonymous poster hash: 12522...a57

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Denne diskusjonen tenker jeg ikke å ta her, men ikke prøv å fortelle meg hvilken religion jeg praktiserer. Jeg har ingen steder skrevet at jeg er kristen, ei heller har jeg benektet det, men hvilken religion, om noen, jeg praktiserer, er ikke opp til deg å bestemme.

Anonymous poster hash: 12522...a57

Oj, her ble jeg anonym, det var ikke meningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne diskusjonen tenker jeg ikke å ta her, men ikke prøv å fortelle meg hvilken religion jeg praktiserer. Jeg har ingen steder skrevet at jeg er kristen, ei heller har jeg benektet det, men hvilken religion, om noen, jeg praktiserer, er ikke opp til deg å bestemme.

Anonymous poster hash: 12522...a57

Religioner har som regel ganske klare regler. Hvis du ikke tror på eller vil følge de reglene som religionen setter, så tilhører du ikke den religionen. Enkelt og greit.

Anonymous poster hash: ba175...c18

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, her ble jeg anonym, det var ikke meningen.

Religioner har som regel ganske klare regler. Hvis du ikke tror på eller vil følge de reglene som religionen setter, så tilhører du ikke den religionen. Enkelt og greit.

Anonymous poster hash: ba175...c18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er leit av enkelte mennesker ikke bare kan se det for det det er: kjærlighet. Hvorfor skal noen rangere kjærlighet og mene at noens kjærlighet er mindreverdig i forhold til andres osv...hvorfor? Kjærlighet er kjærlighet uavhengig av hva enkelte mener og uavhengig av hva som står i bibelen.

Og du kan mene hva du vil men hvorfor føler du at det angår deg? Hvorfor "passer det seg ikke" at homofile par gifter seg i kirken? Hvordan påvirker det deg og ditt liv? Kan du ikke bare unne andre mennesker å være lykkelige og elske hverandre i stedet å være opptatt av hva son "passer seg" for DEG, som strengt takk har nada med det hele å gjøre. Dette er nok noe vennene dine synes er uforståelig. Jeg hadde nok reagert på tilsvarende holdninger hos en venn. Ikke fordi vennene mine må mene det samme som meg men jeg synes det sier noe om personens verdier og menneskesyn og å ikke likestille noen med seg selv på bakgrunn av hudfarge eller legning synes jeg vitner og mangel på gode verdier og dårlig menneske syn og det er litt dramatisk, spesielt i et vennskap.

Homofili finnes i naturen og er dermed naturlig.

Anonymous poster hash: 7f130...417

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...