Gå til innhold

Jeg klarer ikke likestille homofile forhold med heterofile.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ingenting imot homofile, i den forstand at om jeg feks jobber med noen osv, er jeg like hyggelig og skravler og ler like mye med de som alle andre, og har respekt for de valgene de tar. Kanskje ekstra mye fordi jeg merker de har så veldig respekt for meg og mine valg!

Men jeg skjønner at det ikke føles naturlig i utgangspunktet, at feks to menn skal ha et seksuelt/kjærlighetsforhold. Det er ikke naturlig for meg heller - ikke fordi jeg har bestemt meg for det, at dette skal og må og vil alltid være unaturlig, for jeg har prøvd å "forstå" det så godt jeg kan, men for meg så føles det så utrolig fjernt.

Poenget er, jeg skjønner deg veldig godt! (:

Anonymous poster hash: dc424...c08

Du har kanskje ikke bevisst bestemt deg for det, men det er tillært. Naturlig argumentet er falskt, da slike forhold beviselig fins i naturen.

Anonymous poster hash: 1338e...01c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor føler du at du skal få mer respekt enn en som er homofil/lesbisk?

Alle er like mye verdt uansett hvilken legning de har. Vilt å tenke på at vi lever i 2014 og folk fortsatt dømmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Religioner har som regel ganske klare regler. Hvis du ikke tror på eller vil følge de reglene som religionen setter, så tilhører du ikke den religionen. Enkelt og greit.

Anonymous poster hash: ba175...c18

I bibelen står det vel at det er bare Gud som kan dømme mennesker. Da er det mange som påstår at de er kristne, som ikke er det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

. Naturen kan ikke gi de det

Men barn skal de ha. Da reiser de til fattige land, og får noen fattige til bære frem barnet. Vi vet hva det betyr for de fattige kvinnene. For at fam skal få penger til et liv. Ikke noe annet. Det er ikke pga de abselutt vil hjelpe noen til å få barn. Det er penger. Da stopper det også til meg.

Anonymous poster hash: 561e0...c61

så da skal de heller bare sulte da, disse fattige? Fordi da er det "utnyttelse"? Skjønner ikke den tankegangen der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst, du har en rett til å inneha dine meninger om dette emnet. Det er helt greit. Men er du da åpen for diskusjon rundt det? For det vill være mange som er uenige i det du skriver, og det finnes mange som er bastante ift at deres meninger er rett. Men i diskusjoner, er jo hovedmålet å drøfte ting, kanskje få en annen person til å vurdere andre muligheter og tanker enn det vedkommende i utgangspunktet satt med. At den du diskuterer med, får en "aha"-opplevelse.

Det med at homofile ikke kan gifte seg i kirken. Du mener at de ikke skal det, fordi du mener at det ikke er rett. Men la meg spørre deg; hva om rollene hadde vært omvendt? Hva om det var heterofile som fikk hets, og et visst "hat" fra samfunnet om at de ikke kan gifte seg i kirken. Sett deg i deres situasjon da. Hadde du ikke blitt trist? Du vil jo gifte deg i kirken, men "får ikke lov" fordi samfunnet sier det ikke er lov.

Hvorfor skal ikke homofile ha like rettigheter som oss andre? De er mennesker de også, de har følelser de også, men de bare prefererer samme kjønn, på samme måte som du og jeg prefererer noen av motsatt kjønn. Man kan aldri bestemme hvilken legning man har, heller, og det er helt greit.

Når det gjelder vennene dine. Om de ikke kan respektere ditt ståsted, så er de vel ikke mye til venner? Man kan ha diskusjoner med venner, og man kan alltids være uenige, men om de ikke "takler" at du har andre meninger, er faktisk deres problem. Selv om jeg kan forstå det til en viss grad, med tanke på at homofili er en hjertesak for mange, fordi homofile lider pga mennesker som er trangsynte, eller mobber dem, eller utfører vold mot dem fordi de er tiltrukket av samme kjønn. Fordi de skiller seg ut fra det samfunnet mener er "sosialt akseptert".

Det finnes land der homofili blir sett på som noe kriminelt! Tenk om du ble sett på som en kriminell fordi du likte en spesiell ting? Er ikke det urettferdig?

Du har helt rett. Derfor blir jeg så lei disse forbanna dobbelmoralistene som skal være så inkluderende og alt slik er så flott, at.

....til det kommer en pedofil forbi. Han heller kan ikke bestemme hvilken legning han har, men blir likefullt hatet av de samme som nettopp syns alt var så ok uansett hvilken legning man var født med. Han heller kunne ikke noe for det, på lik linje med homoene og alle de andre.

Anonymous poster hash: 93825...597

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gurgemeie

Du har helt rett. Derfor blir jeg så lei disse forbanna dobbelmoralistene som skal være så inkluderende og alt slik er så flott, at.

....til det kommer en pedofil forbi. Han heller kan ikke bestemme hvilken legning han har, men blir likefullt hatet av de samme som nettopp syns alt var så ok uansett hvilken legning man var født med. Han heller kunne ikke noe for det, på lik linje med homoene og alle de andre.

Anonymous poster hash: 93825...597

Nei, en pedofil kan heller ikke velge hvilken legning h*n har, men pedofili er en annen sak. Pedofili går utover barn, uskyldige barn som kan bli ødelagt for livet fordi pedofile anser det de gjør for "kjærlighet" ovenfor barna, og dét er ikke greit. Homofile går ikke etter barn, men etter samme kjønn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, en pedofil kan heller ikke velge hvilken legning h*n har, men pedofili er en annen sak. Pedofili går utover barn, uskyldige barn som kan bli ødelagt for livet fordi pedofile anser det de gjør for "kjærlighet" ovenfor barna, og dét er ikke greit. Homofile går ikke etter barn, men etter samme kjønn.

Nå var det snakk om å godta selve legningen. Handlingene som KAN følge av en legning er en annen sak.

Skal man godta homoer og bifile, får man godta resten også. Uten forbehold. En legning er en legning.

Handlingene er, som sagt, en helt annen sak.

Anonymous poster hash: 93825...597

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hu lesbiske som fikk unger med Terje Håkonsen for eksempel. Først var hun lesbisk- hun sa det til og med! Og så plutselig var hun helt heterofil. Men hun var overhodet ikke bifil! :P

Anonymous poster hash: 49176...c13

Da synes jeg du skal undersøke på nytt hva Mia Hundvin har uttalt. Hun stilte opp i et intervju med VG og poengterte at hun var bifil/biseksuell.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man skal pirke veldig så er homofile par, da menn, mer egnet til å adopetere enn heterofile, da mannlige homofile par har større sjanse for å lykkes i forhold enn heterofile par. Artig nok så er rangen så langt: Mannlig homofilt par, heterofile par og til sist lesbiske par.

Så vi burde ta vekk retten for heterofile å gifte seg og adoptere og bare la mannlige par få gjøre det, siden statistisk sett så har de større sjanse for å holde sammen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er lei av at vennenne dine ikke forstår deg og lei av å bli "prakket på meninger du ikke har", så kan det jo hende at du bør finne deg nye venner? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hvorfor du føler slik? Hvorfor du mener at homofile er annenrangs?

Det gir ikke mening i mitt hode at homofile skal måtte stå bakerst i køen for adopsjon. De heterofile som velger å adoptere, klarer jo heller ikke å lage barn selv, så hvor er forskjellen?

Forskjellen er jo at heterofile skal kunne få barn sammen i utgangspunktet, mens homofile ikke har noe som helst utgangspunkt fra naturens side til å kunne få barn sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nok også litt fordommer mot homofile, kjenner flere som har det, men så klart ikke alle som vil innrømme det.

Synes ikke det er så veldig søtt med to menn som kysser.

Men hvis det skulle vise seg at en av mine venner er homofil hadde jeg fortsatt å være venn med den personen og akseptert det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er leit av enkelte mennesker ikke bare kan se det for det det er: kjærlighet.

Så det er bare kjærlighet? Homofile tenner altså ikke på samme kjønn, men motsatt kjønn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er bare kjærlighet? Homofile tenner altså ikke på samme kjønn, men motsatt kjønn?

Det er begjær, sex og kjærlighet, et sammensurium av følelser. Akkurat som det er med heterofile par.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen er jo at heterofile skal kunne få barn sammen i utgangspunktet, mens homofile ikke har noe som helst utgangspunkt fra naturens side til å kunne få barn sammen

Men om en mann er eller dame ikke er fruktbar, så er de i utgangspunktet ikke "egnet" til å få barn. Så å "tukle" med naturen på den måten er akkurat like unaturlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men om en mann er eller dame ikke er fruktbar, så er de i utgangspunktet ikke "egnet" til å få barn. Så å "tukle" med naturen på den måten er akkurat like unaturlig.

Nei, for den seksuelle handlingen er den samme enten den resulterer i graviditet eller ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man skal pirke veldig så er homofile par, da menn, mer egnet til å adopetere enn heterofile, da mannlige homofile par har større sjanse for å lykkes i forhold enn heterofile par. Artig nok så er rangen så langt: Mannlig homofilt par, heterofile par og til sist lesbiske par.

Så vi burde ta vekk retten for heterofile å gifte seg og adoptere og bare la mannlige par få gjøre det, siden statistisk sett så har de større sjanse for å holde sammen.

Jeg kjenner et par homofile, og felles for dem alle er at de skifter partnere fortere enn paradis hotel-deltager på speed.

Hvor i all verden har du dette fra?

Anonymous poster hash: ba175...c18

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, for den seksuelle handlingen er den samme enten den resulterer i graviditet eller ikke

Hva har det med saken å gjøre? Den seksuelle handlingen er jo ikke spørsmålet her, men den naturlige evnen til å lage barn.

Anonymous poster hash: 12522...a57

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nok også litt fordommer mot homofile, kjenner flere som har det, men så klart ikke alle som vil innrømme det.

Synes ikke det er så veldig søtt med to menn som kysser.

Men hvis det skulle vise seg at en av mine venner er homofil hadde jeg fortsatt å være venn med den personen og akseptert det.

Må si at jeg tenker mye av det samme. Det er egentlig det samme for meg hvem folk ønsker å være sammen med, så lenge det ikke skader noen. Men alt inne i meg reagerer automatisk negativt om jeg ser homofile kjærtegne hverandre. Noe går litt i stykker inni meg, jeg får en dårlig følelse, og jeg snur meg bort når jeg ser noe slikt. Det må være et instinkt, for den reaksjonen kommer uansett hvor mye jeg forsøker å legge godviljen til. Men det er jo såpass naturstridig, så jeg synes egentlig ikke det er så rart at man reagerer på det. For det er jo ikke naturlig uansett hvor mye man vrir og vender på det.

Anonymous poster hash: fe79f...b0b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...