Gå til innhold

Gravid 14. åring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Om hun er 22 uker på vei, er nok dette veldig uaktuelt om det ikke er seksuelle overgrep inn i bildet. De har jo satt en grense på dette nå. Jeg vil tro det vil være større tungveiende grunner for dette. At babyen er syk, jenta er utsatt for seksuelle overgrep osv. Husk at babyen er nesten levedyktig i uke 22.

Anonymous poster hash: 4fd89...c3b

Står jo bare langt over 12 uker. Hvor får du 22 fra?

Anonymous poster hash: a692e...8de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om hun er 22 uker på vei, er nok dette veldig uaktuelt om det ikke er seksuelle overgrep inn i bildet. De har jo satt en grense på dette nå. Jeg vil tro det vil være større tungveiende grunner for dette. At babyen er syk, jenta er utsatt for seksuelle overgrep osv. Husk at babyen er nesten levedyktig i uke 22. Anonymous poster hash: 4fd89...c3b

Om hun er 22 uker på vei, er nok dette veldig uaktuelt om det ikke er seksuelle overgrep inn i bildet. De har jo satt en grense på dette nå. Jeg vil tro det vil være større tungveiende grunner for dette. At babyen er syk, jenta er utsatt for seksuelle overgrep osv. Husk at babyen er nesten levedyktig i uke 22. Anonymous poster hash: 4fd89...c3b

Det spiller ingen rolle om den er "levedyktig" eller ei, da det ikke er noen forskjell på fostere og babyer. Baby blir det, så gjenstår det å se om besteforeldrene (TS) er voksne nok til å stille opp..

Anonymous poster hash: 7ab4d...bbe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står jo bare langt over 12 uker. Hvor får du 22 fra?Anonymous poster hash: a692e...8de

Les tråden, du..

Anonymous poster hash: 7ab4d...bbe

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les tråden, du..

Anonymous poster hash: 7ab4d...bbe

Greit å komme med alle opplysninger i HI. Ikke alle som finleser hvert eneste svar i en tråd

Anonymous poster hash: a692e...8de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en usmakelig kommentar!!

Anonymous poster hash: 7ab4d...bbe

Helt enig! Eneste grunnen til senabort er hvis det er seksuelle overgrep/incest. Husk at i Norge må man da ofte føde dette døde barnet. Tenk dere hva slags traumer dette blir for en 14-åring!

Anonymous poster hash: 4fd89...c3b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husets 14. Åring er gravid langt over 12 ukersfristen for abort.

Har sett på henne og spurt flere ganger om hun er gravid og fått benektende svar.

I morges måtte jeg inn på badet mens hun dusjet. Bagen er godt synlig på den slanke 14 åringen. Hun bekreftet etter mye tårer at hun er gravid men vil ikke si mer. Gikk på skolen og har nå sendt meld. Om at hun drar til farmor og ikke vil hjem.

Kontaktet skolens helsesøster da 14. Åringen var dratt på skolen. Helsesøster skulle gå og hente 14. Åringen ut av klassen for en prat og ringe meg tilbake etterpå.

14. Åringen blir kjørt til og fra aktiviteter. Er skoleflink idrettsjente på høyt nivå. Så skolen får hun ikke droppe ut av.

Hvilken økonomisk og praktisk hjelp får en mamma på 14 år?

Vi har to spebarn å ta oss av, så et 3. Barn på under 6 mnd. blir ikke aktuelt for oss å blir mamma og pappa for.

Anonymous poster hash: a0f2c...5c0

for all del la henne få fullføre ungdomskolen før hun eventuelt skal ta seg av ett barn, vidergående kan man ta senere :)

Anonymous poster hash: dc632...d1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde du virkelig tvunget datteren din til abort hadde hun blitt gravid som 14-åring? Er du klar over hvilke senskader og psykiske problemer det kan føre med seg. Jeg vil tro hun har rett til å bestemme dette. At noen tror man kan tvinge andre til abort og adopsjon er uhørt spørr du meg, uavhengig om de er 14, 16 eller 22.

Anonymous poster hash: 4fd89...c3b

Reglene er sånn at barn under 16 år må ha skriftlig samtykke av sine foreldre for å ta en abort.

Derfor jeg spør.

Jeg lurer på hvordan reglene er. Du antar fryktelig mye rart om mine meninger uten at jeg har sagt noe om de.

Anonymous poster hash: bcd32...65c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reglene er sånn at barn under 16 år må ha skriftlig samtykke av sine foreldre for å ta en abort.

Derfor jeg spør.

Jeg lurer på hvordan reglene er. Du antar fryktelig mye rart om mine meninger uten at jeg har sagt noe om de.

Anonymous poster hash: bcd32...65c

nei, det var jo ikke akkurat lett å tolke det i den retningen du skriver over her ut ifra det du skrev. Da ville jeg sett litt på hvordan jeg omformulerte meg når det kan misoppfattes slik.

Anonymous poster hash: 4fd89...c3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å komme med alle opplysninger i HI. Ikke alle som finleser hvert eneste svar i en tråd

Anonymous poster hash: a692e...8de

Nå er ikke dette den lengste tråden i verden, og det er ganske normalt å lese igjennom tråden før man kommentere...

Anonymous poster hash: 4fd89...c3b

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun må til lege snarest! Dette er et høyrisikosvangerskap, psykisk, men også fysisk! De sosiale problemene er jo også åpenbare. Dere bør kontakte barnevernet selv, nå. Eller hør med legen. Og hvem er faren? Hun er under den seksuelle lavalder, og med så stor grad av fortrenging, kan det jo være snakk om overgrep!

Edit: og med snarest, mener jeg nå, i kveld! Kjenner dere noen leger? Ring legevakten, i det minste.

Endret av Lou Salome
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun må til lege snarest! Dette er et høyrisikosvangerskap, psykisk, men også fysisk! De sosiale problemene er jo også åpenbare. Dere bør kontakte barnevernet selv, nå. Eller hør med legen. Og hvem er faren? Hun er under den seksuelle lavalder, og med så stor grad av fortrenging, kan det jo være snakk om overgrep!

Edit: og med snarest, mener jeg nå, i kveld! Kjenner dere noen leger? Ring legevakten, i det minste.

Det er vel ikke akkurat høyrisiko fordi hun er så ung. Er jo en kjent sak at kroppen takler graviditet bedre som ung enn gammel. Enig med deg at de må ta kontakt med lege. Og Amathea feks. Det er også vitkig å reise bort til denne farmoren, snakke med jenta, finne ut hvem som er far og hva som har skjedd. Skjønner ikke hvorfor de skal blande inn barnevernet, det gir null mening for meg. Er da mange som har blitt gravid så tidlig som har klart seg utmerket. Jeg er sikker på at dette vil gå bra om foreldrene kan være mer åpne og ønsker kommunikajson med jenta, for det virker som de er rimelig lukket. Jeg hadde reist bort til farmoren og snakket med jenta, ikke venta til mandag.

Anonymous poster hash: 4fd89...c3b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke akkurat høyrisiko fordi hun er så ung. Er jo en kjent sak at kroppen takler graviditet bedre som ung enn gammel. Enig med deg at de må ta kontakt med lege. Og Amathea feks. Det er også vitkig å reise bort til denne farmoren, snakke med jenta, finne ut hvem som er far og hva som har skjedd. Skjønner ikke hvorfor de skal blande inn barnevernet, det gir null mening for meg. Er da mange som har blitt gravid så tidlig som har klart seg utmerket. Jeg er sikker på at dette vil gå bra om foreldrene kan være mer åpne og ønsker kommunikajson med jenta, for det virker som de er rimelig lukket. Jeg hadde reist bort til farmoren og snakket med jenta, ikke venta til mandag.

Anonymous poster hash: 4fd89...c3b

Selv om jenta har begynt å menstruere er kroppen absolutt ikke klar for å håndtere en graviditet!

Jeg støtter Lou Salmone her!

Dette er et barn som venter barn!

Det er en alvorlig sak!

Men meget mulig hun faktisk har det best hos farmor om moren er litt på kanten her.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jenta selv skrevet her hadde dere skrevet det motsatte av det dere gjør.



Anonymous poster hash: 9772b...372
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv om jenta har begynt å menstruere er kroppen absolutt ikke klar for å håndtere en graviditet!

Jeg støtter Lou Salmone her!

Dette er et barn som venter barn!

Det er en alvorlig sak!

Men meget mulig hun faktisk har det best hos farmor om moren er litt på kanten her.

Jeg bare skal frem til at det er ikke første gangen dette har skjedd, og det har da gått bra med de fleste andre. Grunnen til at jenta ikke har sagt noe til foreldrene kan være fordi de virker for meg utrolig strenge og lite åpne, da kan hun ha syntes at dette er flaut og ikke tørr si noe i frykt for de voksnes reaksjon. Lege må jo kontaktes, og hvem som er far må det finnes ut av. Hadde også tatt kontakt med Amathea for veiledning. Men å kontakte BV synes jeg er undøvendig. Tror familien kan takle dette uten gransking fra dem. Hun er 22 uker på vei, det kommer en baby om ca 20 uker.

Anonymous poster hash: 4fd89...c3b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jenta selv skrevet her hadde dere skrevet det motsatte av det dere gjør.

Anonymous poster hash: 9772b...372

Om jenta selv hadde skrevet her hadde jeg bedt henne snakke med foreldrene og helsesøster, og ta tak i situasjonen!

Enten ville hun ha vært utsatt for et overgrep, og trengt oppfølging snarest!

Eller hun mener hun er gammel nok for sex, og da er konsekvensen at man er gammel nok til å fortelle mamma at man er gravid også!

En unge på 14 skal beskyttes, mot seg selv og andre, og bør ikke havne i den situasjonen at hun blir gravid!

Vi snakker fort om en politisak her!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Om jenta selv hadde skrevet her hadde jeg bedt henne snakke med foreldrene og helsesøster, og ta tak i situasjonen!

Enten ville hun ha vært utsatt for et overgrep, og trengt oppfølging snarest!

Eller hun mener hun er gammel nok for sex, og da er konsekvensen at man er gammel nok til å fortelle mamma at man er gravid også!

En unge på 14 skal beskyttes, mot seg selv og andre, og bør ikke havne i den situasjonen at hun blir gravid!

Vi snakker fort om en politisak her!

Det er da mange som har frivillig sex når de er 13 og 14 år, dette bør du da vite. Folk debuterer oftest når de går på ungdomsskolen. Da jeg begynte på ungdomsskolen for 15 år siden var det mange som mistet jomfrudommen første året, og det ble jo bare fler og fler inntil vi gikk ut derfra. TS har ikke svart på spørsmål om jenta har noe kjæreste. Og selvom hun ikke har det så betyr ikke det da at det er overgrep heller, det kan fullt mulig være at hun har debutert med en over et tidsrom. Men dette vil jo ikke TS få svar på før hun snakker med jenta, og det virker ikke som det er så god kommunikasjon der i utgangspunktet. Det er ikke uvanlig at så ung jenter fortrenger at de kan være gravide i frykt for hva foreldrene kommer til å si. prøv å reflektere litt.

Anonymous poster hash: 4fd89...c3b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da mange som har frivillig sex når de er 13 og 14 år, dette bør du da vite. Folk debuterer oftest når de går på ungdomsskolen. Da jeg begynte på ungdomsskolen for 15 år siden var det mange som mistet jomfrudommen første året, og det ble jo bare fler og fler inntil vi gikk ut derfra. TS har ikke svart på spørsmål om jenta har noe kjæreste. Og selvom hun ikke har det så betyr ikke det da at det er overgrep heller, det kan fullt mulig være at hun har debutert med en over et tidsrom. Men dette vil jo ikke TS få svar på før hun snakker med jenta, og det virker ikke som det er så god kommunikasjon der i utgangspunktet. Det er ikke uvanlig at så ung jenter fortrenger at de kan være gravide i frykt for hva foreldrene kommer til å si. prøv å reflektere litt.

Anonymous poster hash: 4fd89...c3b

Det at det skjer betyr virkelig ikke at det er greit!

Vi har en seksuell lavalder på 16 her til lands, og der det debuteres seksuelt første året på ungdomsskolen burde barneværnet vært koblet inn for lenge siden!

De ungene er jo ikke ivaretatt i det hele tatt!

Jenter på 13 og 14 er barn!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke akkurat høyrisiko fordi hun er så ung. Er jo en kjent sak at kroppen takler graviditet bedre som ung enn gammel. Enig med deg at de må ta kontakt med lege. Og Amathea feks. Det er også vitkig å reise bort til denne farmoren, snakke med jenta, finne ut hvem som er far og hva som har skjedd. Skjønner ikke hvorfor de skal blande inn barnevernet, det gir null mening for meg. Er da mange som har blitt gravid så tidlig som har klart seg utmerket. Jeg er sikker på at dette vil gå bra om foreldrene kan være mer åpne og ønsker kommunikajson med jenta, for det virker som de er rimelig lukket. Jeg hadde reist bort til farmoren og snakket med jenta, ikke venta til mandag. Anonymous poster hash: 4fd89...c3b

Jovisst er det høyrisiko, både for mor og barns helse! En alvorlig ting er risiko for altfor tidlig fødsel, så har vi underutvikling for fosteret pga anemi, preklampsi hos mor, selve forløsningen, det er mye og alvorlig!

Hun må følges opp av spesialister, ikke snakke med helsesøster eller farmor!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at det skjer betyr virkelig ikke at det er greit!

Vi har en seksuell lavalder på 16 her til lands, og der det debuteres seksuelt første året på ungdomsskolen burde barneværnet vært koblet inn for lenge siden!

De ungene er jo ikke ivaretatt i det hele tatt!

Jenter på 13 og 14 er barn!

Unnskyld meg, men da vil BV få det VELDIG travelt! Dette er ganske normalt dessverre. Det er slik verden er. De fleste jeg vokste opp med debuterte da de var 14/15/16. De fleste iløpet av ungdomsskolen. Hva skal barnevernet gjøre? Sette på ungdommen tvangstrøye? De fleste debuterte jo med jevngamle gutter eller et år eldre.

Anonymous poster hash: 4fd89...c3b

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...