Gå til innhold

Funkygine


nurse07

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

39 minutter siden, Mannjessheim1984 skrev:

Helt ærlig uten personangrep men synes hun er maskulin trent. 

Det er en kropp. Hvorfor har du behov for å kommentere andre sin kropp, sånn virkelig? Tygg litt på den du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er en ærlig sak å bli skuffet når man taper, og jeg synes heller ikke det var noe rart at hun måtte ut å samle seg litt. 

Med mindre man har vært der selv så klarer man nok ikke sette seg inn i hvor intense følelser Jørgine og Alexander hadde i går, der er dette de har jobbet mot i hele tre måneder, og den siste uka har nok vært knallhard med 12 timer trening hver dag. Det adrenalinet som de hadde i kroppen da de sto å ventet (hva er det med å drøye så lenge med å utrope vinneren?? Rakk jo nesten å gå på do fra konvolutten ble åpnet og til programlederen ropte Alexander) var nok skyhøyt. 

Jørgine var der sammen med de andre deltakerene og ga både Alexander og Nadya klem og gratulasjon, det var jo ikke akkurat som hun stormet ut fra dansegulvet da Aleksander ble ropt opp. Så jeg synes det var helt innafor at hun tok en time-out før hun møtte pressen. 

I går synes jeg Jørgine var best, rett og slett pga alle tre dansere hennes var utrolig bra gjennomført. Den baywatch-dansen Aleksander er bare helteit, men de to andre var bra. Særlig den siste. 

Og sånn egentlig så synes jeg det blir feil å si at Jørgine tapte; å få andreplass, sølvmedalje (hvis de hadde fått medaljer) er ikke dårlig, det er faktisk godt gjort å komme så langt. Samme med Victor, kan ikke akkurat kalle han en taper heller, han fikk jo tredjeplass 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, skruf skrev:

Jeg synes det er en ærlig sak å bli skuffet når man taper, og jeg synes heller ikke det var noe rart at hun måtte ut å samle seg litt. 

Med mindre man har vært der selv så klarer man nok ikke sette seg inn i hvor intense følelser Jørgine og Alexander hadde i går, der er dette de har jobbet mot i hele tre måneder, og den siste uka har nok vært knallhard med 12 timer trening hver dag. Det adrenalinet som de hadde i kroppen da de sto å ventet (hva er det med å drøye så lenge med å utrope vinneren?? Rakk jo nesten å gå på do fra konvolutten ble åpnet og til programlederen ropte Alexander) var nok skyhøyt. 

Jørgine var der sammen med de andre deltakerene og ga både Alexander og Nadya klem og gratulasjon, det var jo ikke akkurat som hun stormet ut fra dansegulvet da Aleksander ble ropt opp. Så jeg synes det var helt innafor at hun tok en time-out før hun møtte pressen. 

I går synes jeg Jørgine var best, rett og slett pga alle tre dansere hennes var utrolig bra gjennomført. Den baywatch-dansen Aleksander er bare helteit, men de to andre var bra. Særlig den siste. 

Og sånn egentlig så synes jeg det blir feil å si at Jørgine tapte; å få andreplass, sølvmedalje (hvis de hadde fått medaljer) er ikke dårlig, det er faktisk godt gjort å komme så langt. Samme med Victor, kan ikke akkurat kalle han en taper heller, han fikk jo tredjeplass 

Helt enig. Tenk på da Hillary Clinton tapte presidentvalget. Hun gikk ikke rett ut i media og gratulerte/hyllet Donald Trump. Var nok kjempeskuffet og måtte summe seg en dag eller to før hun fikk avholdt tapertalen.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun takler ikke noe som helst form for kritikk/motgang. Med en gang hun taper noe (jeg husker fortsatt Norges Tøffeste), eller får kritikk i media er det rett i furtemode, eller å sende familien rett i skyttergraven for seg. Moren hennes skrev jo (en tåpelig) kronikk da Morten Hegseth kritiserte Jørgine for eksponering av barn i reklameøyemed. Mener å huske at hun la igjen en rimelig butthurt kommentar da Tusvik og Tønne vitsa litt med henne og familien også. Null humor, furt furt. 

Jeg håper jeg snart kan scrolle nettaviser uten å se ansiktet hennes overalt. Så utrolig lei. 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Jeg er veldig overrasket over at Jørgine ikke vant Skal vi danse. Jeg var helt overbevist om at hun, som akkurat nå er en av de influencerne med mest vind i seilene, ville få flest stemmer. Slik gikk det ikke. 

Aleksander på sin side er ikke aktiv på sosiale medier, han har en helt vanlig jobb. Og dermed ikke en haug lojale følgere. 

Hvor jeg vil? Det er en nyttig påminnelse om at mennesker som icenesetter seg selv i sosiale medier, egentlig befinner seg i en verden som er mye mindre enn det de fremstiller den som. Godt hjulpet annonsører som utnytter det at de har følgere som kan påvirkes til å kjøpe varene de fallbyr. Og de tradisjonelle mediene som jakter klikk fra de selvsamme følgerne. 

Når stemmene til alle som så programmet, anslagsvis 700.00 nordmenn (skal oppdatere det når tallene foreligger), så fikk ikke Jørgine flest stemmer, på tross av å være både influencer og en fabelaktig danser. 

Det finnes en verden utenfor sosiale medier bobla også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, hippyskippy skrev:

Jeg håper jeg snart kan scrolle nettaviser uten å se ansiktet hennes overalt. Så utrolig lei. 

Mange som er så utrolig lei av enkelte kjendiser at de skriver en masse om dem i tråder som omhandler dem. Da er man bra lei, da.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, CecilieX skrev:

Jeg er veldig overrasket over at Jørgine ikke vant Skal vi danse. Jeg var helt overbevist om at hun, som akkurat nå er en av de influencerne med mest vind i seilene, ville få flest stemmer. Slik gikk det ikke. 

Aleksander på sin side er ikke aktiv på sosiale medier, han har en helt vanlig jobb. Og dermed ikke en haug lojale følgere. 

Hvor jeg vil? Det er en nyttig påminnelse om at mennesker som icenesetter seg selv i sosiale medier, egentlig befinner seg i en verden som er mye mindre enn det de fremstiller den som. Godt hjulpet annonsører som utnytter det at de har følgere som kan påvirkes til å kjøpe varene de fallbyr. Og de tradisjonelle mediene som jakter klikk fra de selvsamme følgerne. 

Når stemmene til alle som så programmet, anslagsvis 700.00 nordmenn (skal oppdatere det når tallene foreligger), så fikk ikke Jørgine flest stemmer, på tross av å være både influencer og en fabelaktig danser. 

Det finnes en verden utenfor sosiale medier bobla også. 

Jeg tror hun tapte pga den siste dansen. Den var sikkert perfekt utført, men den ga ikke samme følelse som den vakre dansen til Aleksander. Den rørte i hvertfall meg. 

Ellers er konseptet SVD veldig god underholdning en lørdagskveld, det er ikke mye man kan se sammen som en familie uten at deltakerene snakker stygt om hverandre og dolker hverandre i ryggen. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
34 minutter siden, Halle-Palle skrev:

Jeg tror hun tapte pga den siste dansen. Den var sikkert perfekt utført, men den ga ikke samme følelse som den vakre dansen til Aleksander. Den rørte i hvertfall meg. 

Ellers er konseptet SVD veldig god underholdning en lørdagskveld, det er ikke mye man kan se sammen som en familie uten at deltakerene snakker stygt om hverandre og dolker hverandre i ryggen. 

Det du skriver står ikke i motsetning til det jeg antar. Slik jeg ser det så vil de lojale følgerne til Jørgine stemme på henne uansett, på tross av den fantastiske siste dansen til Aleksander. Men de var ikke mange nok i denne sammenhengen der en større del av befolkningen var representert. Det sier noe om faktisk popularitet utenfor SoMe-verden. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, CecilieX skrev:

Jeg er veldig overrasket over at Jørgine ikke vant Skal vi danse. Jeg var helt overbevist om at hun, som akkurat nå er en av de influencerne med mest vind i seilene, ville få flest stemmer. Slik gikk det ikke. 

Aleksander på sin side er ikke aktiv på sosiale medier, han har en helt vanlig jobb. Og dermed ikke en haug lojale følgere. 

Hvor jeg vil? Det er en nyttig påminnelse om at mennesker som icenesetter seg selv i sosiale medier, egentlig befinner seg i en verden som er mye mindre enn det de fremstiller den som. Godt hjulpet annonsører som utnytter det at de har følgere som kan påvirkes til å kjøpe varene de fallbyr. Og de tradisjonelle mediene som jakter klikk fra de selvsamme følgerne. 

Når stemmene til alle som så programmet, anslagsvis 700.00 nordmenn (skal oppdatere det når tallene foreligger), så fikk ikke Jørgine flest stemmer, på tross av å være både influencer og en fabelaktig danser. 

Det finnes en verden utenfor sosiale medier bobla også. 

Satt også å så på dette samtidig som jeg så på facebook. Majoriteten av vennene som jeg har der inne heiet på Aleksander. Da snakker vi også om godt voksne folk som ikke har snap eller IG   Og der tror jeg Aleksander fikk fleste stemmene av - de voksne over 40.

FG kan bli litt allmasende for de fleste dessverre, men flink er hun til å danse!

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
3 timer siden, Mannjessheim1984 skrev:

Helt ærlig uten personangrep men synes hun er maskulin trent. 

Og så? Tror du virkelig hun bryr seg om hva du synes? Og hvorfor har du behov for å kommentere kroppen hennes? Føler du deg litt kvinnelig når du ser henne? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, CecilieX skrev:

Jeg er veldig overrasket over at Jørgine ikke vant Skal vi danse. Jeg var helt overbevist om at hun, som akkurat nå er en av de influencerne med mest vind i seilene, ville få flest stemmer. Slik gikk det ikke. 

Aleksander på sin side er ikke aktiv på sosiale medier, han har en helt vanlig jobb. Og dermed ikke en haug lojale følgere. 

Hvor jeg vil? Det er en nyttig påminnelse om at mennesker som icenesetter seg selv i sosiale medier, egentlig befinner seg i en verden som er mye mindre enn det de fremstiller den som. Godt hjulpet annonsører som utnytter det at de har følgere som kan påvirkes til å kjøpe varene de fallbyr. Og de tradisjonelle mediene som jakter klikk fra de selvsamme følgerne. 

Når stemmene til alle som så programmet, anslagsvis 700.00 nordmenn (skal oppdatere det når tallene foreligger), så fikk ikke Jørgine flest stemmer, på tross av å være både influencer og en fabelaktig danser. 

Det finnes en verden utenfor sosiale medier bobla også. 

Jeg tror mange ser tvers igjennom denne influencergreia nå og blir lei alle de der som har fjesene sine klistret opp overalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pæddan skrev:

Satt også å så på dette samtidig som jeg så på facebook. Majoriteten av vennene som jeg har der inne heiet på Aleksander. Da snakker vi også om godt voksne folk som ikke har snap eller IG   Og der tror jeg Aleksander fikk fleste stemmene av - de voksne over 40.

FG kan bli litt allmasende for de fleste dessverre, men flink er hun til å danse!

Jeg syns oppriktig at Jørgine var den beste danseren, men det er dessverre slik at det som regel er mannen som går seirende ut når begge kjønn er representert. 

Og så var som sagt Aleksander sin siste dans vannvittig vakker, jeg tror mye ble avgjort der. Hvordan han kunne få 4x10 på den Baywatchdansen skjønner jeg ikke, han virket til å være litt bakpå store deler av dansen. 

Men flott finale og en verdig vinner, absolutt. De er utrolig flinke. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Halle-Palle skrev:

Jeg syns oppriktig at Jørgine var den beste danseren, men det er dessverre slik at det som regel er mannen som går seirende ut når begge kjønn er representert. 

Og så var som sagt Aleksander sin siste dans vannvittig vakker, jeg tror mye ble avgjort der. Hvordan han kunne få 4x10 på den Baywatchdansen skjønner jeg ikke, han virket til å være litt bakpå store deler av dansen. 

Men flott finale og en verdig vinner, absolutt. De er utrolig flinke. 

Absolutt :) Begge var uhyre dyktige!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg følger ikke Furtegine...unnskyld, Funkygine i sosiale medier (gjorde før, men gikk lei), men ser på SVD, og synes det er helt fascinerende hvor dårlig taper det er mulig å være.... Ved minste tegn til motgang, så er det furting og skikkelig muggen fremtreden. Veldig lite sjarmerende, og sier veldig mye om et menneske. Såpass raus må man faktisk være at man unner sin konkurrent å vinne - så ikke så mye til det i går, for å si det slik. Den andre veien, derimot...der så man både raushet, ydmykhet og en skikkelig glede over hva han hadde vært en del av. Derfor var det definitivt den beste som vant i går - ja, begge fikk toppscore på alle tre dansene, men det var kun en verdig vinner.

Endret av SjokoLine
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SjokoLine skrev:

Jeg følger ikke Furtegine...unnskyld, Funkygine i sosiale medier (gjorde før, men gikk lei), men ser på SVD, og synes det er helt fascinerende hvor dårlig taper det er mulig å være.... Ved minste tegn til motgang, så er det furting og skikkelig muggen fremtreden. Veldig lite sjarmerende, og sier veldig mye om et menneske. Såpass raus må man faktisk være at man unner sin konkurrent å vinne - så ikke så mye til det i går, for å si det slik. Den andre veien, derimot...der så man både raushet, ydmykhet og en skikkelig glede over hva han hadde vært en del av. Derfor var det definitivt den beste som vant i går - ja, begge fikk toppscore på alle tre dansene, men det var kun en verdig vinner.

Er nok sånn at hun alltid har vært en "ener" når det kommer til fysisk fostring, så hun har aldri vært nødt til å lære og håndtere skuffelser på en god måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Djækklåsst said:

Helt enig. Tenk på da Hillary Clinton tapte presidentvalget. Hun gikk ikke rett ut i media og gratulerte/hyllet Donald Trump. Var nok kjempeskuffet og måtte summe seg en dag eller to før hun fikk avholdt tapertalen.

Det handlet vel mer om at landet hennes nå skulle ledes av en bavian de neste årene. Knapt nok sammenlignbart.

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonas Bie

Tenker at mange kjendiser er med i SVD for å blåse nytt liv i en døende eller nærmest ikke-eksisterende karriere, og bli topptrent i samme slengen.

Funkygine ble ikke med av slike grunner, det var ikke behov for det. Hun var med kun for å vinne, og derfor var det tungt for henne å bli nr 2. Ikke alle har like lett for å sette på seg et stort smil etter et nederlag, og det må være lov.

Hun har mange følgere og er uhyre populær, men kanskje en smule overeksponert for tiden. Trusesalg-stuntet slo visst ikke helt an hos alle. Litt her og litt der, tilsammen nok til at man ikke gidder stemme. Folk blir lei.

Alle har heller ikke noe forhold til hverken Funkygine eller Aleksander, men tiltrekkes mer eller mindre av personligheten de formidler gjennom skjermen. Og ved to så jevnt gode dansere, kan det være avgjørende.

Som CecilieX påpeker - resultatet viser at det finnes en verden utenfor sosiale medier bobla også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...