Gå til innhold

Funkygine


nurse07

Anbefalte innlegg

1 time siden, CecilieX skrev:

 

Den der må du nesten ta på egen kappe. Se sitering. 

Du skriver at de er «over gjennomsnittet pene» og at er det «kjekt å se på noe pent». Hvis det ikke er i fritiden, er det på jobb du ser på Funkyfam?

At du gidd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lillesnøfnugg
På 5.11.2019 den 17.12, Rivjernet skrev:

Javel? Er det ikke vanlig med 8-timers arbeidsdag der du bor altså, og i så fall ; hvor bor du?

Ja? Jeg har 7 timers arbeidsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.11.2019 den 14.52, Diamant20 skrev:

Tror det stemmer, hun hadde vel noen problemer i forhold til aktivitet bla.

Folk skal alltid finne på en unnskyldning for å legge seg under kniven, uansett om det er plastikk eller andre greier...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
7 timer siden, Linda A skrev:

Men å bruke fritiden din på å kritisere totalt fremmede mennesker på et offentlig forum er greit?

Hvis du mener Funkygine, så har jeg hovedsakelig kritisert henne for eksponering av mindreårige, en sak som opptar mange for tiden. Barns rett til privatliv bruker jeg gjerne fritiden min til å mene noe om. 

Ellers er jeg opptatt av hvordan influencere påvirker leserne sine, og særlig er jeg opptatt av utseendefokus, kroppsfokus og perfeksjonsfokus, noe som er skadelig. Når da @Raggis ytrer seg om dette på et offentlig diskusjonsforum og fremmer et syn som står i skarp kontrast til mitt, da er jeg i min fulle rett til å bruke fritiden min på å utfordre dette synet. 

Jeg jobber i et yrke hvor jeg ser hvordan unge mennesker strever med idealene som de blir eksponert for, og for noen av dem går det forferdelig galt. Derfor engasjerer temaet meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, CecilieX skrev:

 

Den der må du nesten ta på egen kappe. Se sitering. 

Du skriver at de er «over gjennomsnittet pene» og at er det «kjekt å se på noe pent». Hvis det ikke er i fritiden, er det på jobb du ser på Funkyfam?

Hun skrev også at det var fint å se en så sammensveiset familie. Men det hang du deg ikke opp i? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Raggis skrev:

Hvorfor har du så enormt lite positivt å si om denne bloggeren, hvorfor er det henne du har hengt seg sånn opp i? Jeg kan ikke se at du har trangen til å rakke ned på andre bloggere. 

Hvorfor har du så mye positivt å si om denne bloggeren? Hvorfir er det henne du forsvarer sånn? Jeg kan ikke se at du har trangen til å forsvare de andre bloggerne. Er det fordi hun og familien er som du selv skrev "over gjennomsnittelige pene" du gjør det? Tror du at du også blir pen av å bruke fritiden på å kikke på Funky og tvillingene?

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, O.G. skrev:

Hvorfor har du så mye positivt å si om denne bloggeren? Hvorfir er det henne du forsvarer sånn? Jeg kan ikke se at du har trangen til å forsvare de andre bloggerne. Er det fordi hun og familien er som du selv skrev "over gjennomsnittelige pene" du gjør det? Tror du at du også blir pen av å bruke fritiden på å kikke på Funky og tvillingene?

Dette er så dumt at det nesten ikke et verdt å kommentere. Du klarer ikke svare på spørsmålet, men vrir det i motsatt retning. Ta deg en bolle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ha tette og nære bånd til familien sin uten å være oppå hverandre absolutt hele tiden også. Synes Funkyfamilien kanskje har litt høye tanker om relasjonen sin? Jada, de står hverandre åpenbart nært, men jeg opplever å ha et svært nært forhold til min familie også, selv om jeg setter pris på tid alene. Det gjør ikke relasjonen min dårligere enn deres, bare annerledes, da vi, og sikkert de fleste andre, foretrekker det sånn. 
 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Raggis skrev:

Dette er så dumt at det nesten ikke et verdt å kommentere. Du klarer ikke svare på spørsmålet, men vrir det i motsatt retning. Ta deg en bolle. 

Stakkars deg. Ha en fin dag videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
2 timer siden, Halle-Palle skrev:

Hun skrev også at det var fint å se en så sammensveiset familie. Men det hang du deg ikke opp i? 

Som sagt, jeg har noen temaer som jeg er opptatt av, og så er det andre jeg ikke interesserer meg for. Min kritikk av influencere handler om hvordan de påvirker negativt. 

Hvorfor burde jeg «henge meg opp i at familien er sammensveiset»? Jeg vet at anmeldere av serien har problematisert dette, men all den tid TV2 eller produksjonsselskapet gjør utvalg og klipper, så er det jo ikke noe Jørgine kan kritiseres for. Jeg forstår ikke helt hvor du vil? Jeg reagerte ikke på at brukeren applauderte at familien fremstår sammensveiset, hvorfor i alle dager skulle jeg det? Finnes det en regel som tilsier at man må gå gjennom alle påstander i et innlegg og si seg enig eller ikke? 

Jeg har flere ganger trukket frem det som er positivt med Jørgines blogg, hun produserer, i motsetning til andre, innhold som leseren faktisk kan dra nytte av. Hun fremstår kunnskapsrik og oppriktig engasjert. Treningsglede står i fokus, og den smitter. 

Opprinnelig innlegg handlet jo om brukers fokus på hvor over gjennomsnittet pen alle i familien er. Jeg liker ikke den typen fokus, og vil alltid fremme det synet. For å sitere Trygve Skaug: «jeg skulle ønske at det fantes en garanti for at de som hadde aller mest på hjertet, også var de som hadde aller mest inni det». Slik det er nå flommer sosiale medier over av folk som har lite annet å by på enn utseendet sitt. Det er synd og en trend jeg håper snur snart. Å bejuble Jørgine og familien for å være pene er bare rart. Jeg heier på det hun bidrar med av andre verdier, blant annet at hun viser hvordan kvinnekroppen egentlig ser ut etter fødsel og hvordan ammepupper faktisk ser ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, frukrines skrev:

Man kan ha tette og nære bånd til familien sin uten å være oppå hverandre absolutt hele tiden også. Synes Funkyfamilien kanskje har litt høye tanker om relasjonen sin? Jada, de står hverandre åpenbart nært, men jeg opplever å ha et svært nært forhold til min familie også, selv om jeg setter pris på tid alene. Det gjør ikke relasjonen min dårligere enn deres, bare annerledes, da vi, og sikkert de fleste andre, foretrekker det sånn. 
 

Det har jeg også tenkt. Synes det blir gjentatt hele tiden hvor nære de er, samholdet, ja det blir fremstilt som noe spesielt.  
Jeg opplever også å stå min familie veldig nær, det har alltid vært mange klemmer og fysisk nærhet, men vi har ikke brytekamper på golvet da hvor jeg ligger og har nesa i rumpen på voksne sønnen min. Så Funkyfam er nok litt utenom det vanlige på intime grenser innad i en familie, men IKKE hva samhold, kjærlighet, sosial omgang, og klemming og kyssing angår. 
Syns forøvrig det er helt topp at en familie har såpass like interesser, i dette tilfellet trening og uteaktiviteter. Og akkurat den biten kunne vært inspirerende å sett på, men for meg blir det litt for mye  privat innsyn og for mye flexing av abs til at jeg ser på serien. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sett serien og lurer på en ting, har det blitt vist på tv at hun spiser sjokolade eller tilsvarende? Dvs putter i munnen og svelger. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, n_97 skrev:

Jeg har ikke sett serien og lurer på en ting, har det blitt vist på tv at hun spiser sjokolade eller tilsvarende? Dvs putter i munnen og svelger. 

Hvorfor er det så viktig og få fram?

Ja hun spiser godteri som alle andre.  Hun har vist det på insta og snapstory at hun spiser sjokolade å godteri.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, n_97 skrev:

Jeg har ikke sett serien og lurer på en ting, har det blitt vist på tv at hun spiser sjokolade eller tilsvarende? Dvs putter i munnen og svelger. 

For en spesiell ting å lure på. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, 29_j skrev:

Så vidt jeg vet så putter hun det bare i munnen, svelger det ikke🙄😬

Og hvordan kan du vite dette🙈kjenner du henne? Må hun åpne munnen for å vise at hun svelger? 

Folk, altså!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Full-Sponset treningsrom i huset nå. Fra før er kjøkken, vaskerom og stue sponset. Klarer hun å få absolutt hele huset merket med #reklame? 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 timer siden, Fredrik29 skrev:

Full-Sponset treningsrom i huset nå. Fra før er kjøkken, vaskerom og stue sponset. Klarer hun å få absolutt hele huset merket med #reklame? 

Det tenker jeg er en ærlig sak, så lenge hun merker ordentlig og holder barna unna. 

Å få Funkygine til å reklamere for treningsutstyr må jo være et scoop. Ganske mye mer troverdig trening der enn f.eks fotballfrue sin posering. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.11.2019 den 17.48, Uglesjel skrev:

Hvorfor er det så viktig og få fram?

Ja hun spiser godteri som alle andre.  Hun har vist det på insta og snapstory at hun spiser sjokolade å godteri.

Hun tåler vel fint å spise godteri så mye som hun trener.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Fredrik29 skrev:

Full-Sponset treningsrom i huset nå. Fra før er kjøkken, vaskerom og stue sponset. Klarer hun å få absolutt hele huset merket med #reklame? 

Har de betalt for noe selv, egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...