Gå til innhold

Funkygine


nurse07

Anbefalte innlegg

45 minutter siden, Chenet skrev:

Folk føder jo i vann? I badekaret? 

Vann i innsjø kan jo såklart sammenlignes med rent vann man dusjer i,ikke sant?

Men,så lenge vannet ikke har gått,er det ikke farlig mtp infeksjon.

Endret av J..
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Chenet skrev:

Folk føder jo i vann? I badekaret? 

Regner med det er forskjell på vannet i badekaret og vannet i sjøen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, BethD skrev:

Regner med det er forskjell på vannet i badekaret og vannet i sjøen? 

Folk føder i kar på sykehuset, og i sånne oppblåsbare kar som jordmødre tar med hjem til deg. De gjør det jo på den serien Fødeavdelingen på TV? Når de føder på sykehuset? 

Jeg antar at man vasker badekaret hjemme også, så ser jeg ikke egentlig problemet? Varmt vann brukes som smertelindring ved fødsel - det har jeg da fått med meg selv om jeg ikke har født selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Chenet skrev:

Folk føder i kar på sykehuset, og i sånne oppblåsbare kar som jordmødre tar med hjem til deg. De gjør det jo på den serien Fødeavdelingen på TV? Når de føder på sykehuset? 

Jeg antar at man vasker badekaret hjemme også, så ser jeg ikke egentlig problemet? Varmt vann brukes som smertelindring ved fødsel - det har jeg da fått med meg selv om jeg ikke har født selv..

Hæ? Jeg skjønner ikke helt hva du prater om nå. 

Jeg reagerer på at Funky bader i sjøen (ute) med 4 cm åpning, ikke bading i badekar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, BethD skrev:

Hæ? Jeg skjønner ikke helt hva du prater om nå. 

Jeg reagerer på at Funky bader i sjøen (ute) med 4 cm åpning, ikke bading i badekar!

Åpning uten vannavgang = ufarlig å bade ute.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, BethD skrev:

Hæ? Jeg skjønner ikke helt hva du prater om nå. 

Jeg reagerer på at Funky bader i sjøen (ute) med 4 cm åpning, ikke bading i badekar!

Fint om du da skriver fullt ut hva du mener.. men likevel, hvis det er så mye bakterier i sjøen der hun badet så burde vel ingen bade der. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Chenet skrev:

Fint om du da skriver fullt ut hva du mener.. men likevel, hvis det er så mye bakterier i sjøen der hun badet så burde vel ingen bade der. 

Ja trodde kanskje folk hadde sett episoden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurte også på hva i alle dager hun skulle bade for og ikke dra på sykehuset eller holde seg hjemme. Tenkte ikke på bakterier, men det går vel fint så lenge ikke vannet har gått. 

Ellers syns jeg vel ikke at hun tar så lett på ting og ikke veldig jordnær. Hvem gir nå egentlig totalt faen når alt kommer til alt. Hun trener jo mye, mer enn de fleste slik jeg har forstått det og det krever jo at man ikke gir totalt faen. Syns det er mye positivt med henne sammenlignet med andre bloggere. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Klink skrev:

Jeg lurte også på hva i alle dager hun skulle bade for og ikke dra på sykehuset eller holde seg hjemme. Tenkte ikke på bakterier, men det går vel fint så lenge ikke vannet har gått. 

Ellers syns jeg vel ikke at hun tar så lett på ting og ikke veldig jordnær. Hvem gir nå egentlig totalt faen når alt kommer til alt. Hun trener jo mye, mer enn de fleste slik jeg har forstått det og det krever jo at man ikke gir totalt faen. Syns det er mye positivt med henne sammenlignet med andre bloggere. 

Det er ganske kjedelig å være lenket til sykesengen før man må og helsepersonell sier det er greit.

Aktivitet øker tempoet på riene å hele fødselen,så hvorfor ikke.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folkens, hun hadde da ikke 4 cm åpning da hun badet. 4 cm åpning anses som aktiv fødsel. De TULLER med at hun har 3, kanskje 4, cm åpning fordi de sikkert er drittlei av å gå over tiden og hadde null tegn på fødsel. Ironi tror jeg det heter! Hun skriver forøvrig på bloggen at hun kun hadde 2 cm åpning langt ut i igangsettelsen. 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Glorious skrev:

Folkens, hun hadde da ikke 4 cm åpning da hun badet. 4 cm åpning anses som aktiv fødsel. De TULLER med at hun har 3, kanskje 4, cm åpning fordi de sikkert er drittlei av å gå over tiden og hadde null tegn på fødsel. Ironi tror jeg det heter! Hun skriver forøvrig på bloggen at hun kun hadde 2 cm åpning langt ut i igangsettelsen. 

Gikk bare utifra det som ble sagt i episoden jeg. Om det var tull eller ironi så fikk ikke jeg det med meg,virket ikke sånn for min del 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, BethD skrev:

Gikk bare utifra det som ble sagt i episoden jeg. Om det var tull eller ironi så fikk ikke jeg det med meg,virket ikke sånn for min del 

Nei eller hun skulle jo til sykehuset og igangsettes eller noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Klink skrev:

Nei eller hun skulle jo til sykehuset og igangsettes eller noe. 

Det skulle hun ikke. De tullet fordi hun var så langt over tiden. Hun har film på bloggen fra badeseansen og det var flere dager før fødselen. Syns da ikke ironien var så vanskelig å spotte jeg da 🤷🏼‍♀️

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere seriøse? Dere skjønte ikke den helt åpenbare humoren i bilen da de sa de var på vei til stranda med 4cm åpning? Wow. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Funkygine har lagt ut en instastory der hun kjefter på mannen fordi han ser på hus på Finn.no... Er det humor eller er hun sint på ekte? Skjønner ikke humoren i så fall...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Phoenix skrev:

Funkygine har lagt ut en instastory der hun kjefter på mannen fordi han ser på hus på Finn.no... Er det humor eller er hun sint på ekte? Skjønner ikke humoren i så fall...

Enig med deg, virker rimelig spes og ikke morsomt. Men ikke noe fan av denne dama, hun virker lunefull og umoden til tider. Det å skrive Drittsekk om mannen din på insta, er alt annet en humor.

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
17 timer siden, Phoenix skrev:

Funkygine har lagt ut en instastory der hun kjefter på mannen fordi han ser på hus på Finn.no... Er det humor eller er hun sint på ekte? Skjønner ikke humoren i så fall...

Jeg tror humoren er forskjellig alt fra vilken del av landet vi er i og jeg forstår ikke humoren til nordlendinger. Det er vanskelig og forstå hva som er humor og ikke når vi ikke kjenner personen i det virkelige liv men gjennom skjermen og det kan vere at dem to har en humor som andre ikke forstår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...