Gå til innhold

Funkygine


nurse07

Anbefalte innlegg

Den dama der er bare helt amaziing😍Elsker humoren hennes og den fine personligheten❤️Og ikke minst den fine mannen som har et hjerte av gull😍

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, Speedmaster skrev:

Med respekt å melde: det du skriver et bare sprøyt. Jørgine forfekter ikke en aktiv og sunn livsstil, hun driver med fitness - da er man over på et nivå hvor kroppsfokuset er ekstremt, og de av oss som følger bloggen hennes ser jo at dette fokuset har farget synet hennes på kropp og graviditet. 

Jørgine gjør hva hun vil med sin egen kropp, men det at hun er en meningsbærende stemme for så mange usikre, unge jenter der ute er, om ikke farlig, så ganske skummelt - og noen må si ifra at Jørgine forkvaklete bilde av hva som er 'riktig' kropp ikke har noe som helst å si for den vanlige jenten i gaten som er gravid. 

Nok er nok! 

Hva er det du legger i begrepet "fitness"?

I Norge blir det å "drive med fitness" brukt om mennesker som stiller i ulike konkurranser for kroppsbygging. Det gjør ikke Jørgine.

Hvis du mener "fitness" som å drive med sport og trening, så er jeg enig med deg - det gjør hun. Hvorfor dette skal være negativt ser jeg ikke. Jeg følger selv bloggen til Jørgine, og er svært uenig med deg. Kan jeg spørre - syntes du det hadde vært annerledes (og mer akseptabelt) hvis en person med "normal" fysikk hadde disse tankene om kropp under graviditeten? For jeg vil absolutt tro disse tankene er vanlig - å rase opp i vekt, samt gå ned i funksjonsnivå kan være like traumatisk for Kari Nordmann som Jørgine Vasstrand. I tillegg syntes jeg det er bra at hun setter dette på agendaen - det er nok mange som har følt på disse følelsene uten å våge å si fra. Det må være lov å si at man misliker hva et svangerskap gjør med kroppen, uten å være utakknemlig for barnet man venter av den grunn.

Slik jeg oppfatter det har ikke Jørgine sagt noe om hva som er "riktig" eller "gal" kropp under graviditeten. Hun sier ikke at man må være "tynn som gravid", hun sier hun syntes det er vanskelig å se sin kropp endre seg til en kropp hun ikke trives i. Er det det at hun sier "jeg mistrives med å være tykk/tung/ha nedsatt funksjon" som provoserer, sånn satt på spissen?

Men smaken er som baken, den er delt. 

Endret av Nuttery
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, maipai skrev:

Jeg regner med at noen av dem som hørte podcasten ville lese mer om det. I blogginnlegget snakker hun om kjærlighetsspråk bla. Dette nevnte hun så vidt i podcasten. Jeg leset blogginnlegget som en forlengelse av podcasten. Bruddet med eksen hennes var jo et veldig spesielt et! Jeg har i alle fall ikke hørt om noen andre som har opplevd det slik. Det var jo på grunn av dette at hun var med i Idas podcast. Det spesielle bruddet og det å skulle stole på noen igjen.

Tipper Morten var informert om innlegget før det ble lagt ut.

Du ser visst ikke poenget mitt. 

Jørgine har giftet seg igjen, hun er høygravid (kanskje føder hun i denne stund) med denne mannen hun har giftet seg med, når hun da fokuserer på eksen og hans utroskap i disse lykkelige tider gir meg inntrykk av at hun ikke er over det og at det der er noe hun fremdeles tenker mye på . Hun ble ilag med Kim som tenåring, i hennes formative år var hun kjæresten hans, de giftet seg og fikk barn sammen veldig tidlig før korthuset de hadde brast. Det Kim gjorde var forkastelig, men når det er sagt: Man bør ikke gå inn i noe nytt forhold før man er totalt ferdig med eksen, og det betyr ikke sint på ham mer, ingen flere bloggeinnlegg om utroskapen hans eller snakke om det i podcast mens man sitter der nygift og høygravid. Hun har gått videre i livet sitt, hun holdt bryllup igjen og nytt barn er på vei, det er på tide at hun lar det der med Kim ligge nu.

Og alle dere som har sånn empati med Jørgine i den saken. Hadde dere virkelig likt at den fyren som liksom ikke er som alle andre menn og som dere hadde giftet dere med etter kort tids forhold hadde sittet og snakket om sin eks utroskap og forskjellig kjærlighetspråk i alle offentlighet i tide og utide mens dere satt der stortjukk?

 

 

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, O.G. said:

Du ser visst ikke poenget mitt. 

Jørgine har giftet seg igjen, hun er høygravid (kanskje føder hun i denne stund) med denne mannen hun har giftet seg med, når hun da fokuserer eksen og hans utroskap gir meg inntrykk av at hun ikke er over det og at det der er noe hun fremdeles tenker mye på . Hun ble ilag med Kim som tenåring, i hennes formative år var hun kjæresten hans, de giftet seg og fikk barn sammen veldig tidlig før korthuset de hadde brast. Det Kim gjorde var forkastelig, men når det er sagt: Man bør ikke gå inn i noe nytt forhold før man er totalt ferdig med eksen, og det betyr ikke sint på ham mer, ingen flere bloggeinnlegg om utroskapen hans eller snakke om det i podcast mens man sitter der nygift og høygravid. Hun har gått videre i livet sitt, hun holdt bryllup igjen og nytt barn er på vei, det er på tide at hun lar det der med Kim ligge nu.

Og alle dere som har sånn empati med Jørgine i den saken. Hadde dere virkelig likt at den fyren som liksom ikke er som alle andre menn og som dere hadde giftet dere med etter kort tids forhold hadde sittet og snakket om sin eks utroskap og forskjellig kjærlighetspråk i alle offentlighet i tide og utide mens dere satt der stortjukk?

 

 

👍🏾

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, O.G. skrev:

Du ser visst ikke poenget mitt. 

Jørgine har giftet seg igjen, hun er høygravid (kanskje føder hun i denne stund) med denne mannen hun har giftet seg med, når hun da fokuserer på eksen og hans utroskap i disse lykkelige tider gir meg inntrykk av at hun ikke er over det og at det der er noe hun fremdeles tenker mye på . Hun ble ilag med Kim som tenåring, i hennes formative år var hun kjæresten hans, de giftet seg og fikk barn sammen veldig tidlig før korthuset de hadde brast. Det Kim gjorde var forkastelig, men når det er sagt: Man bør ikke gå inn i noe nytt forhold før man er totalt ferdig med eksen, og det betyr ikke sint på ham mer, ingen flere bloggeinnlegg om utroskapen hans eller snakke om det i podcast mens man sitter der nygift og høygravid. Hun har gått videre i livet sitt, hun holdt bryllup igjen og nytt barn er på vei, det er på tide at hun lar det der med Kim ligge nu.

Og alle dere som har sånn empati med Jørgine i den saken. Hadde dere virkelig likt at den fyren som liksom ikke er som alle andre menn og som dere hadde giftet dere med etter kort tids forhold hadde sittet og snakket om sin eks utroskap og forskjellig kjærlighetspråk i alle offentlighet i tide og utide mens dere satt der stortjukk?

 

 

Du ser visst ikke poenget mitt.

På grunn av podcasten ble denne historien aktuell akkurat nå. Samma om det er tre eller femten år siden det skjedde.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, maipai skrev:

Du ser visst ikke poenget mitt.

På grunn av podcasten ble denne historien aktuell akkurat nå. Samma om det er tre eller femten år siden det skjedde.

Jeg ser poenget ditt, men jeg er ikke enig med deg. Du unnskylder henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Speedmaster skrev:

👍🏾

Jeg synes det er så rart at ikke flere ser gjennom det der, men, men kognitiv dissonans er virkelig en folkesykdom når det kommer til å analysere tekst i blogg. De tolker det de vil se det fordi de liker bloggerne så godt. Det er sjukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, O.G. skrev:

Jeg ser poenget ditt, men jeg er ikke enig med deg. Du unnskylder henne.

Nei, du om det. Historien hennes er MEGET spesiell. Podcast hun var med i blir hørt av ganske mange. Jeg tipper det finnes mange som finner mye trøst i å hør hennes historie, alt hun gikk gjennom og hvor bra det endte.

Jeg er ikke enig i alt Jørgine sier og gjør, men akkurat dette blir bare dumt å vri til noe negativt.

Tydelig hvem i det paret du liker best...

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, maipai skrev:

Nei, du om det. Historien hennes er MEGET spesiell. Podcast hun var med i blir hørt av ganske mange. Jeg tipper det finnes mange som finner mye trøst i å hør hennes historie, alt hun gikk gjennom og hvor bra det endte.

Jeg er ikke enig i alt Jørgine sier og gjør, men akkurat dette blir bare dumt å vri til noe negativt.

Tydelig hvem i det paret du liker best...

Spesiell? 

Hun ble bedratt av sin mann. Det er det mange kvinner som har blitt uten at de har lagt ut om det offentlig og mange av dem giftet seg på nytt etter at de ble ferdige følelsesmessige med skiten som hadde vært. 

Liker best? Av Jørgine, Morten eller Kim? 

Av de tre så liker jeg Jørgine best, jeg beundrer hennes evne til å hustle. Hun er en wag nu, må du huske.- Mannfolkene bryr jeg meg ingenting om. 

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, O.G. said:

Ingenting der som tilsier Jørgine var født med muskuløs fysikk.

Og poenget er?

Jeg vet ikke med deg, men jeg har aldri hørt om noen som er født muskuløs. Heller ingen som er født med lange modellbein. Dette er vel strengt tatt noe som utvikler seg med tiden. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Varmeba skrev:

Jeg vet ikke med deg, men jeg har aldri hørt om noen som er født muskuløs. Heller ingen som er født med lange modellbein. Dette er vel strengt tatt noe som utvikler seg med tiden. 

 

Nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Daisy

Synes Funkygine er helt toppers. Etter min mening (legger vekt på min her) så synes jeg hun fronter en sunn livsstil hvor man er mye i aktivitet. Det er ikke snakk om dietter og raske løsninger. Tommel opp på den fronten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, O.G. skrev:

Spesiell? 

Hun ble bedratt av sin mann. Det er det mange kvinner som har blitt uten at de har lagt ut om det offentlig og mange av dem giftet seg på nytt etter at de ble ferdige følelsesmessige med skiten som hadde vært. 

Liker best? Av Jørgine, Morten eller Kim? 

Av de tre så liker jeg Jørgine best, jeg beundrer hennes evne til å hustle. Hun er en wag nu, må du huske.- Mannfolkene bryr jeg meg ingenting om. 

Ja, spesiell! Han bedro henne med over 50 damer. Det er ganske spesielt.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, maipai skrev:

Ja, spesiell! Han bedro henne med over 50 damer. Det er ganske spesielt.

Hvis han hadde bedratt henne med en elskerinne som han hadde følelser for og tok ansvar for i tillegg, hadde det vært likere? 

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, O.G. skrev:

Hvis han hadde bedratt henne med en elskerinne som han hadde følelser for og tok ansvar for i tillegg, hadde det vært likere? 

Nå er du bare vanskelig... Å bedra kona si med mer enn 50 stykker på noen få år er jo meget spesielt. Mange er utro. Med både en og to og tre stykker. Men 50 er et heller uvanlig antall.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, maipai skrev:

Nå er du bare vanskelig... Å bedra kona si med mer enn 50 stykker på noen få år er jo meget spesielt. Mange er utro. Med både en og to og tre stykker. Men 50 er et heller uvanlig antall.

Vanskelig? 

Jeg diskuterer. 

Så hva er verst? 50 stk i blindfylla eller ei elskerinne man har følelser for og tar ansvar for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, O.G. skrev:

Vanskelig? 

Jeg diskuterer. 

Så hva er verst? 50 stk i blindfylla eller ei elskerinne man har følelser for og tar ansvar for?

Det handelr ikke om hva som er verst. Det jeg sier er at hun var i en veldig uvanlig situasjon.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, maipai skrev:

Det handelr ikke om hva som er verst. Det jeg sier er at hun var i en veldig uvanlig situasjon.

Vet du meg hva, det er poenget mitt. Om ens mann er utro med ei dame  eller 50 damer spiller ingen rolle, han er utro og kan ikke stoles på. Hvor mange han har pult bak ryggen på en har ingenting med saken å gjøre. Jørgine var virkelig ikke i en mer spesiell situasjon enn andre som har fått familien sin brutt opp fordi mannen bestemte at han skulle pule andre kvinner i tillegg.

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, O.G. skrev:

Vet du meg hva, det er poenget mitt. Om ens mann er utro med ei dame  eller 50 damer spiller ingen rolle, han er utro og kan ikke stoles på. Hvor mange han har pult bak ryggen på en har ingenting med saken å gjøre. Jørgine var virkelig ikke i en mer spesiell situasjon enn andre som har fått familien sin brutt opp fordi mannen bestemte at han skulle pule andre kvinner i tillegg.

Utroskap er veldig, veldig vanlig. Dessverre. Men å være utro mot partneren med 50 forskjellige er mindre vanlig.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, maipai skrev:

Utroskap er veldig, veldig vanlig. Dessverre. Men å være utro mot partneren med 50 forskjellige er mindre vanlig.

Det kommer vel kanskje av at folk som gjerne vil være utro kanskje ikke finner femti forskjellige stykker og å være utro med. Uansett, så er vel utroskap forferdelig å oppleve uansett hvor mange partneren har hatt på sidelinja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...