Gå til innhold

Funkygine


nurse07

Anbefalte innlegg

2 timer siden, O.G. skrev:

 

Hvorfor være opptatt av utroskapen som skjedde i fortiden hvis man er i et kjempegodt forhold og er lykkelige sammen? Det blir veldig sært for meg i hvertfal. 

Du aner ikke hva du snakker om så bare slutt nå. Jeg har opplevd utroskap og svik. Idag er jeg i et sunt og kjærlig forhold. Men det sviket har formet meg, desverre. Det er fortsatt noe jeg sliter med enkelte dager den dag i dag. Det har ingenting med min nye mann å gjøre eller vårt forhold. Husk at alle takler utfordringer og svik på forskjellige måter. Å være så bastant som du er, er lite sjarmerende. 

Det at utroskap blir snakket åpent om kan hjelpe mange som sliter etter å ha blitt bedratt. 

Endret av TulleJenny
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, TulleJenny skrev:

Du aner ikke hva du snakker om så bare slutt nå. Jeg har opplevd utroskap og svik. Idag er jeg i et sunt og kjærlig forhold. Men det sviket har formet meg, desverre. Det er fortsatt noe jeg sliter med enkelte dager den dag i dag. Det har ingenting med min nye mann å gjøre eller vårt forhold. Husk at alle takler utfordringer og svik på forskjellige måter. Å være så bastant som du er, er lite sjarmerende. 

Det at utroskap blir snakket åpent om kan hjelpe mange som sliter etter å ha blitt bedratt. 

Jeg har selv opplevd utroskap, jeg ble ferdig med det og har ingen interesse av å ta det opp overhodet og i ettertid så har det skjedd verre ting i livet mitt enn at fyren min pulte andre kvinner. Å slite med det som har vært mens man pr i dag er i et godt forhold, som du sier du gjør og har,  høres slitsomt ut. Jeg personlig er glade for at jeg er mer motstandsdyktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, O.G. skrev:

Jeg har selv opplevd utroskap, jeg ble ferdig med det og har ingen interesse av å ta det opp overhodet og i ettertid så har det skjedd verre ting i livet mitt enn at fyren min pulte andre kvinner. Å slite med det som har vært mens man pr i dag er i et godt forhold, som du sier du gjør og har,  høres slitsomt ut. Jeg personlig er glade for at jeg er mer motstandsdyktig. 

Sånn taklet du det. Jeg taklet det på en annen måte. Vi er forskjellige, det er det du sliter med å forstå virker det som. 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, TulleJenny skrev:

Sånn taklet du det. Jeg taklet det på en annen måte. Vi er forskjellige, det er det du sliter med å forstå virker det som. 

Du taklet det med å snakke om eksens utroskap (faren til ungene) i podcast og blogg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, O.G. skrev:

Du taklet det med å snakke om eksens utroskap (faren til ungene) i podcast og blogg?

Er det seriøst mulig! Kjære vene, du må slutte. Det er sannsynligvis like mange måter å takle det på, som det er mennesker. Så bra at du med din uovertrufne resilliens kan diktere i hvilken grad andre ikke har kommet over eksen sin. Jørgine snakket svært lite om selve eksen, men fortalte om sviket. 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, mindfulness skrev:

Er det seriøst mulig! Kjære vene, du må slutte. Det er sannsynligvis like mange måter å takle det på, som det er mennesker. Så bra at du med din uovertrufne resilliens kan diktere i hvilken grad andre ikke har kommet over eksen sin. Jørgine snakket svært lite om selve eksen, men fortalte om sviket. 

Som hun burde være ferdig med før hun etablerte nytt forhold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bli bedratt gjør noe med et menneske, det setter sine spor. Noe annet ville vel vært unormalt. 

Personlig så synes jeg det et skikkelig drøyt å ha sex med 50 andre når man er gift/i et forhold. Mulig det ikke er unormalt å ha sex med 50 mennesker i løpet av en relativ kort periode når man er singel, men det er veldig mange når man er i et fast forhold. 

Jeg er litt todelt her egentlig, jeg forstår at Jørgine bearbeider det ved å være åpen om det, men på et tidspunkt så bør man bli ferdig med det. Ikke bare av hensyn til den nye partneren, men også av hensyn til barna man har med den utro drittsekken. 

Jørgine og eksen har to små sammen, kan ikke tenke meg at det er noe kjekt for de å få høre om hvordan faren behandlet moren (eller, høre og lese om det når de blir eldre) Han er faren deres, og kan være en god far selv om han ikke var en god ektemann. 

Opplevde selv at eksen min var utro mens jeg gikk gravid, og såklart satte det sine spor i meg. Det var vondt, skikkelig vondt. Min familie og mine venner vet hva som skjedde, men jeg har aldri kringkastet det til alle som vil høre på. Ikke av hensyn til han, men av hensyn til barnet vårt. Han var en dårlig kjæreste, men han er en god far.  

Hele verden trenger ikke å få vite alt tenker jeg, noe er privat. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Daisy
7 timer siden, O.G. skrev:

Som hun burde være ferdig med før hun etablerte nytt forhold. 

Så bra du sitter med alle svarene på hvordan en person skal komme seg over utroskap bare fordi man går inn i nytt forhold.....noen kommer seg kanskje aldri helt over et slikt svik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentekvinne
8 timer siden, O.G. skrev:

Som hun burde være ferdig med før hun etablerte nytt forhold. 

Hadde bare livet vært så enkelt😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overrasket over at så mange mener man ikke har "lov" til å minnes og dele fra en veldig vond periode etter at livet har blitt bedre! Jeg hørte podcasten da den kom ut og har virkelig ikke tenkt at noe var galt med den. Jeg syns egentlig det er mye bedre å dele sånt når man har fått det på avstand og fått bearbeidet det, enn når man står midt oppi det. Da er man gjerne i sjokk og kanskje ikke i stand til å vurdere hva man eventuelt vil angre på at man delte senere.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At hun har vonde minner fra tiden med han skjønner jeg men selv om han var en elendig ektemann så kan han være en god pappa. Synes ikke det er greit overfor barna å holde på som hun gjør nå. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, O.G. skrev:

Som hun burde være ferdig med før hun etablerte nytt forhold. 

Kan ikke se at du har sagt noe om hvorfor enda. Du sier bare at  sånn skal det være. Fordi Morten kanskje blir lei seg? 

Man blir aldri ferdig med sorgen over at kjæresten sin har tatt livet sitt, men man må da kunne finne kjærligheten på nytt, så hvorfor må man bli ferdig med følelsene sine rundt et svik som utroskap? 

Endret av penny_
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker jeg blir oppgitt over folk som har så bastante meninger og skal bestemme når man skal være over ting og være ferdig med sorgen.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Truka
2 timer siden, Orly skrev:

At hun har vonde minner fra tiden med han skjønner jeg men selv om han var en elendig ektemann så kan han være en god pappa. Synes ikke det er greit overfor barna å holde på som hun gjør nå. 

Hun har aldri kritisert han som pappa. Barna er hos han i helger, og er på ferie med farmor.

Da hun startet bloggen sin så skrev hun om utroskapen, og hun har deltatt i en podcast - noe hun er i sin fulle rett til. Det er ikke dagligdags at hun snakker om dettei media. Og hva har det å si for forholdet til Morten, hvorfor skulle han blir såret. Han må vel heller føle en trang til å verne om, og beskytte.

Om jeg var i Jørgine sine sko så hadde jeg ikke lagt fem flate øre i mellom for å skåne ham. hvordor skal hun det - en sånn drittsekk som svek både mor og barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, penny_ skrev:

Kan ikke se at du har sagt noe om hvorfor enda. Du sier bare at  sånn skal det være. Fordi Morten kanskje blir lei seg? 

Man blir aldri ferdig med sorgen over at kjæresten sin har tatt livet sitt, men man må da kunne finne kjærligheten på nytt, så hvorfor må man bli ferdig med følelsene sine rundt et svik som utroskap? 

Mer som ufint og sammenligne selvmord med utroskap. Du er rapportert.

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Truka skrev:

De kvinnene som er sammen med gifte menn?

Jeg synes det de gjør er forkastelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...