Gå til innhold

Funkygine


nurse07

Anbefalte innlegg

6 timer siden, O.G. skrev:

Mer som ufint og sammenligne selvmord med utroskap. Du er rapportert.

Han har jo tatt sosialt selvmord, da. Hvilken regel har jeg brutt? 

Hvis jeg er så dårlig til å argumentere, så bør du i det minste klare å argumentere i mot, men nei. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

30 minutter siden, penny_ skrev:

Han har jo tatt sosialt selvmord, da. Hvilken regel har jeg brutt? 

Hvis jeg er så dårlig til å argumentere, så bør du i det minste klare å argumentere i mot, men nei. 

Du skrev ingenting om sosialt selvmord.

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Truka skrev:

Hun har aldri kritisert han som pappa. Barna er hos han i helger, og er på ferie med farmor.

Da hun startet bloggen sin så skrev hun om utroskapen, og hun har deltatt i en podcast - noe hun er i sin fulle rett til. Det er ikke dagligdags at hun snakker om dettei media. Og hva har det å si for forholdet til Morten, hvorfor skulle han blir såret. Han må vel heller føle en trang til å verne om, og beskytte.

Om jeg var i Jørgine sine sko så hadde jeg ikke lagt fem flate øre i mellom for å skåne ham. hvordor skal hun det - en sånn drittsekk som svek både mor og barn. 

Fordi de har barn sammen og barna trenger ikke få høre det

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, O.G. skrev:

Du skrev ingenting om sosialt selvmord.

Hvem er det som kverulerer nå? 🤔

Hint: Ikke jeg.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, penny_ skrev:

Hvem er det som kverulerer nå? 🤔

Hint: Ikke jeg.

Synes du heller skal argumentere for at han  (hvem nu det er) har begått sosial selvmord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hvor mange år siden Funkygine ble utsatt for dette eller hvor ofte dette tas opp offentlig, men jeg tenker det er flere elementer som kan diskuteres her;

- behovet for hjelp av 3 part for å behandle sorgen om den sitter i lenge 

- hensyn til uttalelser som blir liggende offentlig ift hva barna leser om sin far

- retten til å dele sine sorger offentlig

Jeg er ikke så veldig bekymret for hva far selv føler. Det han og den kvinnen/de kvinnene gjorde er forkastelig, særlig med barn i bildet. Jeg tenker mer på tanken om hva man kan dele og hva man ikke BØR dele ift barna. Som en har påpekt over her så er det forskjell på å være god ektemann/kjæreste og det å være god far.

Man kan ha hatt et utrolig dårlig forhold til sin mann , som alikevel har vært en veldig god pappa. Jeg synes barna skal skjermes for hvorfor forholdet tok slutt . I hvertfall frem til de blir mye større, og da bør såpass privat sak deles privat i familien.

Hun har så klart rett til å dele dette offentlig, og kanskje hun finner trøst i det, og kanskje andre finner trøst i hennes historie ....MEN normalt sett for alle andre som ikke driver blogg vil jo enten ta dette med nære venner eller 3 part. Jeg kan ikke huske å ha lest noe sted (men dere må gjerne linke om jeg tar feil) at psykologer anbefaler å dele utroskap hvor barn er involvert via media. 

 

 

 

 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Janus
11 timer siden, lisse skrev:

Nå vet jeg ikke hvor mange år siden Funkygine ble utsatt for dette eller hvor ofte dette tas opp offentlig, men jeg tenker det er flere elementer som kan diskuteres her;

- behovet for hjelp av 3 part for å behandle sorgen om den sitter i lenge 

- hensyn til uttalelser som blir liggende offentlig ift hva barna leser om sin far

- retten til å dele sine sorger offentlig

Jeg er ikke så veldig bekymret for hva far selv føler. Det han og den kvinnen/de kvinnene gjorde er forkastelig, særlig med barn i bildet. Jeg tenker mer på tanken om hva man kan dele og hva man ikke BØR dele ift barna. Som en har påpekt over her så er det forskjell på å være god ektemann/kjæreste og det å være god far.

Man kan ha hatt et utrolig dårlig forhold til sin mann , som alikevel har vært en veldig god pappa. Jeg synes barna skal skjermes for hvorfor forholdet tok slutt . I hvertfall frem til de blir mye større, og da bør såpass privat sak deles privat i familien.

Hun har så klart rett til å dele dette offentlig, og kanskje hun finner trøst i det, og kanskje andre finner trøst i hennes historie ....MEN normalt sett for alle andre som ikke driver blogg vil jo enten ta dette med nære venner eller 3 part. Jeg kan ikke huske å ha lest noe sted (men dere må gjerne linke om jeg tar feil) at psykologer anbefaler å dele utroskap hvor barn er involvert via media. 

 

 

 

 

Opplevde utroskap selv av faren til mine 2 barn, men kunne aldri fortalt barna mine om det, barn skal slippe å delta i voksne sine problemer.utroskap er vondt og setter spor og tar tid for mange å komme over, noen kommer aldri over det, da det er et så stort svik spesielt  med barn involvert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.7.2018 den 19.10, Truka skrev:

Hun skylder absolutt ikke eksen sin noen ting.

Kanskje ikke, men hun skylder barna sine veldig mye.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jentekvinne
4 timer siden, Janus skrev:

Opplevde utroskap selv av faren til mine 2 barn, men kunne aldri fortalt barna mine om det, barn skal slippe å delta i voksne sine problemer.utroskap er vondt og setter spor og tar tid for mange å komme over, noen kommer aldri over det, da det er et så stort svik spesielt  med barn involvert

Det er ditt valg, men det betyr ikke at det er rett for alle. Barn synes det er rart og ubehagelig når foreldrene går fra å være kjærester til å ha isfront mellom seg. Jeg synes det var grei måte Jørgine sa det til de på, at pappa hadde flere kjærester og det likte ikke mamma. Da vokser de opp med sannheten om hva som skjedde istedenfor at det skal komme som en bombe i voksen alder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janus
3 timer siden, jentekvinne skrev:

Det er ditt valg, men det betyr ikke at det er rett for alle. Barn synes det er rart og ubehagelig når foreldrene går fra å være kjærester til å ha isfront mellom seg. Jeg synes det var grei måte Jørgine sa det til de på, at pappa hadde flere kjærester og det likte ikke mamma. Da vokser de opp med sannheten om hva som skjedde istedenfor at det skal komme som en bombe i voksen alder. 

Vi klarte å samarbeide til tross for hva som skjedde, jeg gikk ut av forholdet og ungene har har ikke opplevd konflikt mellom oss, så er ikke alle som har isfront, vi gjorde/gjør det som er best for ungene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare til informasjon, så har også eksen til Jørgine vært veldig åpen om utroskapen. Han sa også i et intervju til Aftenposten at han har sagt til barna sine at han hadde for mange kjærester (når de spør om hvorfor mamma og pappa ikke er sammen lengre), så det er ikke nødvendigvis slik at det er Jørgine alene som har valgt å fortelle historien på den måten. 

Nå kjenner jeg ikke detaljene i hva som skjedde, men det er også godt mulig at åpenheten var den beste løsningen for dem som familie. Jeg er enig i at det er viktig å beskytte barna, men den som blir utsatt for utroskap har ikke kontroll på hvordan den blir avslørt og eventuelt hvem andre som vet det. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Viljaa skrev:

Bare til informasjon, så har også eksen til Jørgine vært veldig åpen om utroskapen. Han sa også i et intervju til Aftenposten at han har sagt til barna sine at han hadde for mange kjærester (når de spør om hvorfor mamma og pappa ikke er sammen lengre), så det er ikke nødvendigvis slik at det er Jørgine alene som har valgt å fortelle historien på den måten. 

Nå kjenner jeg ikke detaljene i hva som skjedde, men det er også godt mulig at åpenheten var den beste løsningen for dem som familie. Jeg er enig i at det er viktig å beskytte barna, men den som blir utsatt for utroskap har ikke kontroll på hvordan den blir avslørt og eventuelt hvem andre som vet det. 

Ikkr oppegående han heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Viljaa skrev:

Bare til informasjon, så har også eksen til Jørgine vært veldig åpen om utroskapen. Han sa også i et intervju til Aftenposten at han har sagt til barna sine at han hadde for mange kjærester (når de spør om hvorfor mamma og pappa ikke er sammen lengre), så det er ikke nødvendigvis slik at det er Jørgine alene som har valgt å fortelle historien på den måten. 

Nå kjenner jeg ikke detaljene i hva som skjedde, men det er også godt mulig at åpenheten var den beste løsningen for dem som familie. Jeg er enig i at det er viktig å beskytte barna, men den som blir utsatt for utroskap har ikke kontroll på hvordan den blir avslørt og eventuelt hvem andre som vet det. 

Men til syvende og sist, hadde han blitt intervjuet om det hvis hun ikke hadde offentliggjort det for hele verden? Hva skulle han gjøre da mener du, juge om det når alle vet historiene?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Birdo skrev:

Men til syvende og sist, hadde han blitt intervjuet om det hvis hun ikke hadde offentliggjort det for hele verden? Hva skulle han gjøre da mener du, juge om det når alle vet historiene?

Gode spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Viljaa skrev:

Bare til informasjon, så har også eksen til Jørgine vært veldig åpen om utroskapen. Han sa også i et intervju til Aftenposten at han har sagt til barna sine at han hadde for mange kjærester (når de spør om hvorfor mamma og pappa ikke er sammen lengre), så det er ikke nødvendigvis slik at det er Jørgine alene som har valgt å fortelle historien på den måten. 

Nå kjenner jeg ikke detaljene i hva som skjedde, men det er også godt mulig at åpenheten var den beste løsningen for dem som familie. Jeg er enig i at det er viktig å beskytte barna, men den som blir utsatt for utroskap har ikke kontroll på hvordan den blir avslørt og eventuelt hvem andre som vet det. 

Ja, i og med at han lå med 50 stykker, så kan det fort skje at ungene hadde fått høre diverse historier på skolen. Da er det vel bedre at de vet sannheten før dette kommer.

Endret av penny_
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, penny_ skrev:

Ja, i og med at han lå med 50 stykker, så kan det fort skje at ungene hadde fått høre diverse historier på skolen. Da er det vel bedre at de vet sannheten før dette kommer.

Ja, det kom bla frem i podcasten til Ida Fladen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...