Gå til innhold

Funkygine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Funkygine blir faktisk kvalm av tilbakemeldingen hun fikk, selv om tilbakemeldingen faktisk var saklig og fornuftig. Så blander moren seg inn i diskusjonen, men masse svada. Faktisk tre fire fornuftige kommentarer der, mellom hjerter, elsker deg og blablabla.

• Liker 17
Skrevet

Tråden er ryddet for brudd på regler om opphavsrett. 

Sol, admin.

Skrevet

Jeg forstår egentlig litt begge sider i diskusjonen under det siste IG bildet til Funkygine, men funky og mor må lære seg til å møte kritikk. De andre som skriver er sånn ca 10x mer saklige og får frem den andre siden av slike bilder veldig godt! Jeg kjenner at spesielt mor sitt svar gjør meg nesten litt opprørt, hun har svart lignende på kritikk før (utlevering av barn), er det noen som viser en oven i fra og nedad holdning så er det henne! Hun burde telle til ti og ta seg en tur rundt huset før hun svarer! Utrolig at hun ikke ser det selv! 

• Liker 21
Skrevet
1 time siden, morhjertegod skrev:

Funkygine blir faktisk kvalm av tilbakemeldingen hun fikk, selv om tilbakemeldingen faktisk var saklig og fornuftig. Så blander moren seg inn i diskusjonen, men masse svada. Faktisk tre fire fornuftige kommentarer der, mellom hjerter, elsker deg og blablabla.

Helt enig. Synd at de interessante vinklingene blir sablet ned. Jeg synes det hadde vært skikkelig fint om kjendis-Norge tok litt oppgjør med det "typiske hjelpearbeidet" som vi ser år, etter år, etter år (kjendiser med afrikanske barn på bilder), og heller benyttet taletiden til å jobbe i mot "stakkars Afrika"-holdningene mange har.  Lese litt om white saviour-konsepet, og tenke over om det er mest for seg selv, eller lokalbefolkningen, at man setter opp en photoshoot med seg selv og en random afrikansk unge. Slike bilder og fortellinger bidrar til et skille mellom "oss" og "dem", og gir definitivt et ensidig inntrykk. Jeg tviler ikke på at mye blir gjort av godhet, men jeg tror også disse kjendisene ser det som en fin PR-tur, ellers så hadde de vel neppe dokumentert det så flittig?....

• Liker 15
Skrevet

Hjelpes... for noen aggressive svar fra Jørgine og moren i kommentarfeltet! Støtter ideen om at moren burde gå seg en tur rundt huset før man svarer. I kveld trykte jeg faktisk unfollow på Funkygine. Det var et reklameinnlegg... og de oppfører seg helt tullerusk når folk kommer med andre meninger enn de har selv. De trenger ikke være enige med alle, men håndter det i alle fall på en respektfull måte. Spesielt når du har en oppdragsgiver.

• Liker 21
Skrevet

De jentene som kommenterte på IG,  studerer bistandsarbeid, og har langt mer kunnskap på temaet enn funky og mor. Hva med å faktisk lytte til det kunnskapsrike personer sier, i stedet for å fyre som løse kanoner og svare så stygt. To kritiske kommentarer på bloggen ble plutselig slettet, hva f...... For noen dager siden klappet Jørgine for kritikken Kristin Gjelsvik kom med på vixen, mente Sofie Elise måtte tåle kritikk når man driver blogg/bedrift. Men når funky sjøl får kritikk, så skal de halshugges av hu og mor, de har jo ikke engang forstått hva disse følgerne prøvde formidle.

• Liker 33
Skrevet
2 minutter siden, morhjertegod skrev:

De jentene som kommenterte på IG,  studerer bistandsarbeid, og har langt mer kunnskap på temaet enn funky og mor. Hva med å faktisk lytte til det kunnskapsrike personer sier, i stedet for å fyre som løse kanoner og svare så stygt. To kritiske kommentarer på bloggen ble plutselig slettet, hva f...... For noen dager siden klappet Jørgine for kritikken Kristin Gjelsvik kom med på vixen, mente Sofie Elise måtte tåle kritikk når man driver blogg/bedrift. Men når funky sjøl får kritikk, så skal de halshugges av hu og mor, de har jo ikke engang forstått hva disse følgerne prøvde formidle.

Er helt enig med deg. De virker utrolig lite reflekterte og bare fyrer løs uten å lese hva kritikken faktisk gikk ut på. Flere andre ga jo faktisk uttrykk for at de lærte noe (jeg gjorde det selv også), de burde være litt mer proffe, ble flau på deres vegne av å lese dette! 

• Liker 13
Skrevet

Så det er der de har det italienske temperamentet sitt fra 😀

Bildet nr 3 i serien var litt stereotypt "hvit redningskvinne". Skjønner at det er godt ment men Plan burde gitt bedre føringer. Antar at de har godkjent bildebruk og tekst. 

• Liker 12
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet

Å herregud! PLAN fornekter seg ikke, og de hodeløse hønsene i kommentarfeltet som applauderer? Det er virkelig ikke til å tro.

Skrevet

Sånn er det å være blogger, da lever man i et ekkokammer hvor man kun takler folk som slikker ryggen din og er enig med deg.

Utrolig lavmål av Jørgine og moren. Igjen.

• Liker 19
Skrevet
27 minutter siden, hippyskippy skrev:

Sånn er det å være blogger, da lever man i et ekkokammer hvor man kun takler folk som slikker ryggen din og er enig med deg.

Utrolig lavmål av Jørgine og moren. Igjen.

Hva jobber moren til Funky som? Håper ikke hun jobber tett med mennesker. 

Personer som skjeller ut andre på den måten hun gjorde mot Jenny, hun som har studert temaet rundt hjelpearbeid i Afrika, mister jeg fullstendig respekten for. Hvorfor ikke ta til seg kritikken for så å debattere videre på et saklig nivå? 

• Liker 10
Skrevet

OMG måtte selv inn å lese kommentarene. Så flaut. At de ikke ser det selv..

• Liker 10
Skrevet
5 minutter siden, Marioposa skrev:

Hva jobber moren til Funky som? Håper ikke hun jobber tett med mennesker. 

Personer som skjeller ut andre på den måten hun gjorde mot Jenny, hun som har studert temaet rundt hjelpearbeid i Afrika, mister jeg fullstendig respekten for. Hvorfor ikke ta til seg kritikken for så å debattere videre på et saklig nivå? 

Mener hun skrev at hun var lærer den gangen det var diskusjon rundt utlevering av barna i bloggen til Funky! Hun brukte det for å bygge under saken om utlevering.  Jeg jobber også med barn/unge og er veldig uenig med henne både i sak og hvordan hun fremstiller det! 

• Liker 12
Skrevet

Hun er lærer, ja. Jeg husker da hun likestilte kulturell appropriasjon med hundefilter på Snapchat. God natt.

• Liker 18
Skrevet (endret)

Ler meg ihjel av kommetarfeltet på IG. Elsker deg, du er så snill og omtenksom ❤️ blabla.... Håper seriøst de skjønner at Funky er hyret inn av Plannorge for å skaffe flere faddere? Dette er pr/reklame, en jobb Jørgine gjør. Høres ut på hyelkoret der inne, at hun plutselig fikk lyst å besøke fadderbarnet sitt av egen godvilje... Turen er betalt og sponset av Plannorge. Hvorfor skal Funky alltid drasse med seg mor/søsken på alt hun gjør, de ødlegger jo mer en de gavner henne, med alt det dumme de sier og gjør. De svarer som hun har vett til, dvs ikke veldig imponert.

Endret av morhjertegod
  • Liker 19
Annonse
Skrevet
2 timer siden, xemiliex skrev:

Hun er lærer, ja. Jeg husker da hun likestilte kulturell appropriasjon med hundefilter på Snapchat. God natt.

Var hun ikke gymlærer på en ungdomsskole?

• Liker 2
Skrevet

Jeg trykker meg konsekvent ikke inn på en dritt hvor jeg ser henne/ familien.

Trist at det aldri er de folka som faktisk har noe å komme med/bidra med, som får den største mikrofonen.

• Liker 9
Skrevet (endret)
På 5.2.2020 den 13.50, xemiliex skrev:

Ikke direkte til deg, men til de som leser her og tror at hun er lærer på ordentlig. Viktig å påpeke at hverken funkymor eller funkygine er utdannede lærere (så vidt meg bekjent?) De har jobbet i skolen, sannsynligvis som vikarer. Ufaglært lærer er på ingen sammenlignbart med å ha tatt PPU, gått profesjonsutdanning som grunnskolelærer eller lektorutdanning. De sistenevnte har forhåpentligvis mer kunnskap om både barn i sosiale medier og andre konsepter og begreper, diskutert her og på siste Instagram bilde. 

Endret av Unika
la på et komma
  • Liker 23
Skrevet

Jeg har digget funky og gjengen, syns de har vært rå og ærlige, og ikke lagt noe i mellom. Hun har skilt seg ut på en positiv måte i lang tid.
Men nå ble jeg bare skuffa, klarer ikke se gleden lenger... jævla trist.

• Liker 8
Gjest Dævendøtte
Skrevet
På 5.2.2020 den 16.20, Jr.Garcon skrev:

Jeg trykker meg konsekvent ikke inn på en dritt hvor jeg ser henne/ familien.

Trist at det aldri er de folka som faktisk har noe å komme med/bidra med, som får den største mikrofonen.

Har slutta fullstendig selv, likte henne en stund, men nå har jeg blitt veldig mett av henne, på grensa til kvalm. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...