Jobbermedbarn Skrevet 2. november 2019 #1801 Del Skrevet 2. november 2019 53 minutter siden, O.G. skrev: Artikkelen viser at bloggernes foreldreskap er ren eksersis i narsissisme. Ungene er en utvidelse av deres ego. 👍 De setter seg selv/bedriften foran barna sine! Det er rett og slett umulig å se det på en annen måte! Trist, men sant! 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet 2. november 2019 #1802 Del Skrevet 2. november 2019 Tråden er ryddet for personangrep. Måne, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BLOMSTERKVAST Skrevet 2. november 2019 #1803 Del Skrevet 2. november 2019 På 31.10.2019 den 9.25, Raggis skrev: Spekulasjon! Tenker at man forandrer seg i ansiktet på 4 år. Det er lenge siden, mye har skjedd, hun har «nettopp» fått et barn - hun virker litt sliten og dradd. Hun er for brun ,da ser man eldre ut, 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jr.Garcon Skrevet 2. november 2019 #1804 Del Skrevet 2. november 2019 På 31.10.2019 den 9.26, RaraAvis78 skrev: what? Hun har jo aldri sett så bra ut som nå?! Nydelig jente! Syns hun ser mye eldre ut - det er kanskje ikke så smart å ta solarium året rundt. Jeg ble veldig overrasket når jeg så alderen hennes, 30 år?? Jeg var helt sikker på at hun var 42-43. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BuffaloDuck Skrevet 2. november 2019 #1805 Del Skrevet 2. november 2019 4 hours ago, Jobbermedbarn said: 👍 De setter seg selv/bedriften foran barna sine! Det er rett og slett umulig å se det på en annen måte! Trist, men sant! Vet det er foreldrebloggere som sier at barna har fått muligheter gjennom bloggen deres de ellers ikke ville hatt. Men - hvor dårlig råd har seriøst disse bloggerne? Snakker de om de gratis klærne fra Polarn O Pyret, hadde de ikke hatt råd til dette ellers, hvis ikke barna ble brukt som reklamedukke? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaea Skrevet 3. november 2019 #1806 Del Skrevet 3. november 2019 10 timer siden, BuffaloDuck skrev: Vet det er foreldrebloggere som sier at barna har fått muligheter gjennom bloggen deres de ellers ikke ville hatt. Men - hvor dårlig råd har seriøst disse bloggerne? Snakker de om de gratis klærne fra Polarn O Pyret, hadde de ikke hatt råd til dette ellers, hvis ikke barna ble brukt som reklamedukke? Hun får vel kanskje betalt i tillegg til å få klærne, tror du ikke? Mtp hvor drøye summer f.eks. CBE får for reklameinnlegg, og Funkygine er vel like stor, så kan jeg ikke se for meg at de "gidder" å reklamere for noen hundrelapper. Fordeler jeg ser barna kan dra av at mor eller far er toppblogger er at de får penger til opplevelser (sponsa turer etc), et fint sted å bo/vokse opp, mulig det spares en del penger til barna, og ikke minst forelder med litt mer fleksibel hverdag/kanskje kan ha barna litt mer hjemme enn i bhg f.eks, sammenlignet med de som jobber 8-16. Sier ikke at de fordelene veier opp for ulempene, men ser at blogging/spons/høy inntekt kan gagne bloggerbarna til en viss grad også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrukketroll Skrevet 3. november 2019 #1807 Del Skrevet 3. november 2019 16 timer siden, O.G. skrev: Aldri sett din bruker før med dine 21 innlegg og her kommer du den forsvarstalen for Jørgine og jeg er sikker på at ungene hennes er kjempelykkelig over sponsestempelet i pannen... Vi er der ja!🤮 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 3. november 2019 #1808 Del Skrevet 3. november 2019 10 minutter siden, Skrukketroll skrev: Vi er der ja!🤮 Det er vi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 3. november 2019 #1809 Del Skrevet 3. november 2019 13 timer siden, Jr.Garcon skrev: Syns hun ser mye eldre ut - det er kanskje ikke så smart å ta solarium året rundt. Jeg ble veldig overrasket når jeg så alderen hennes, 30 år?? Jeg var helt sikker på at hun var 42-43. Jeg har lyst til å se Jørgine med lys hud, tror det kan bli veldig bra til det mørke håret og øynene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gazpacho Skrevet 3. november 2019 #1810 Del Skrevet 3. november 2019 (endret) 5 timer siden, Gaea skrev: Hun får vel kanskje betalt i tillegg til å få klærne, tror du ikke? Mtp hvor drøye summer f.eks. CBE får for reklameinnlegg, og Funkygine er vel like stor, så kan jeg ikke se for meg at de "gidder" å reklamere for noen hundrelapper. Fordeler jeg ser barna kan dra av at mor eller far er toppblogger er at de får penger til opplevelser (sponsa turer etc), et fint sted å bo/vokse opp, mulig det spares en del penger til barna, og ikke minst forelder med litt mer fleksibel hverdag/kanskje kan ha barna litt mer hjemme enn i bhg f.eks, sammenlignet med de som jobber 8-16. Sier ikke at de fordelene veier opp for ulempene, men ser at blogging/spons/høy inntekt kan gagne bloggerbarna til en viss grad også. Nå er det jo flere toppbloggere som åpenlyst har nærmere 40 timers barnehageuker fra "bloggbarna" fylte ett år da, f eks Pilotfrue. Som i tillegg venter på au pair... CBE har jo også hatt full barnehageplass for sine barn fra de var ett år gamle, noe hverdagsinnlegg og instastory tydelig viser. Så det at de kan ha barna mer hjemme stemmer dårlig hos flere av de største bloggerne hvert fall. Pilotfrue forteller om alenetid hjemme med Netflix og ukentlige pedikyrer og manikyren mens ett-åringen er i bhg. Det stemmer veldig dårlig med at bloggerne får mer tid sammen med barna enn oss andre. Mannen min og jeg har lagt opp jobbene våre slik at barna våre aldri fikk mer enn 7 timer lange dager i bhg, pluss at de hadde fri annenhver onsdag frem til de var tre år. Og dette var veldig vanlig, hvert fall på de to stedene hvor vi har bodd med små barn. Når bloggerne faktisk har mulighet til å ha ungene hjemme og velger det bort, så forteller det jo bare at de er mindre sammen med barna enn andre småbarnsforeldre. Nå er det heller ikke uvanlig at barn vokser opp i flotte hjem, har dyre merkeklær og en utenlandsferie hvert år, helt uten at mamma må selge kropp og privatliv på internett for å få det til. Endret 3. november 2019 av Gazpacho Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 3. november 2019 #1811 Del Skrevet 3. november 2019 16 minutter siden, Gazpacho skrev: Nå er det jo flere toppbloggere som åpenlyst har nærmere 40 timers barnehageuker fra "bloggbarna" fylte ett år da, f eks Pilotfrue. Som i tillegg venter på au pair... CBE har jo også hatt full barnehageplass for sine barn fra de var ett år gamle, noe hverdagsinnlegg og instastory tydelig viser. Så det at de kan ha barna mer hjemme stemmer dårlig hos flere av de største bloggerne hvert fall. Pilotfrue forteller om alenetid hjemme med Netflix og ukentlige pedikyrer og manikyren mens ett-åringen er i bhg. Det stemmer veldig dårlig med at bloggerne får mer tid sammen med barna enn oss andre. Mannen min og jeg har lagt opp jobbene våre slik at barna våre aldri fikk mer enn 7 timer lange dager i bhg, pluss at de hadde fri annenhver onsdag frem til de var tre år. Og dette var veldig vanlig, hvert fall på de to stedene hvor vi har bodd med små barn. Når bloggerne faktisk har mulighet til å ha ungene hjemme og velger det bort, så forteller det jo bare at de er mindre sammen med barna enn andre småbarnsforeldre. Nå er det heller ikke uvanlig at barn vokser opp i flotte hjem, har dyre merkeklær og en utenlandsferie hvert år, helt uten at mamma må selge kropp og privatliv på internett for å få det til. Samme her, her jeg bor er det vanlig at barna leveres kl.08.00 og hentes kl.15.00. I tillegg er foreldrene veldig flinke til å gi ungene fri innimellom. At bloggerforeldrene velger å blogge fordi det gir flexitid tror jeg er noe tull. De ungene har mer arbeidstid etter BHG og skole, det er jo da de vises frem på reklamekanalen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaea Skrevet 3. november 2019 #1812 Del Skrevet 3. november 2019 17 minutter siden, Gazpacho skrev: Nå er det jo flere toppbloggere som åpenlyst har nærmere 40 timers barnehageuker fra "bloggbarna" fylte ett år da, f eks Pilotfrue. Som i tillegg venter på au pair... CBE har jo også hatt full barnehageplass for sine barn fra de var ett år gamle, noe hverdagsinnlegg og instastory tydelig viser. Så det at de kan ha barna mer hjemme stemmer dårlig hos flere av de største bloggerne hvert fall. Pilotfrue forteller om alenetid hjemme med Netflix og ukentlige pedikyrer og manikyren mens ett-åringen er i bhg. Det stemmer veldig dårlig med at bloggerne får mer tid sammen med barna enn oss andre. Mannen min og jeg har lagt opp jobbene våre slik at barna våre aldri fikk mer enn 7 timer lange dager i bhg, pluss at de hadde fri annenhver onsdag frem til de var tre år. Og dette var veldig vanlig, hvert fall på de to stedene hvor vi har bodd med små barn. Når bloggerne faktisk har mulighet til å ha ungene hjemme og velger det bort, så forteller det jo bare at de er mindre sammen med barna enn andre småbarnsforeldre. Nå er det heller ikke uvanlig at barn vokser opp i flotte hjem, har dyre merkeklær og en utenlandsferie hvert år, helt uten at mamma må selge kropp og privatliv på internett for å få det til. Ja, hvis man tror på at de er så opptatte da, noe ingen av de som deltar i bloggertrådene gjør egentlig... Mange vokser opp i flotte hjem med det ene og det andre i Norge, absolutt, men det er ikke sikkert bloggerdamene kunne tilbudt det samme med en "vanlig jobb". Funkygine hadde vel en vanlig lærerjobb (?) før, Anna Rasmussen hadde vel ikke hatt en tiendedel engang, osv. Vet at man liksom skal være totaø negativt innstilt til absolutt alt her, men verden må faktisk ikke være svart/hvitt - det må da være mulig å se fordelene med høy inntekt og avslappende/fleksibel hverdag (som jeg synes de aller fleste bloggere viser de har), anerkjenne at akkurat det også kan være et pluss for barna - uten å mene at det dermed er verdt det likevel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaea Skrevet 3. november 2019 #1813 Del Skrevet 3. november 2019 4 minutter siden, lillesnøfnugg skrev: Samme her, her jeg bor er det vanlig at barna leveres kl.08.00 og hentes kl.15.00. I tillegg er foreldrene veldig flinke til å gi ungene fri innimellom. At bloggerforeldrene velger å blogge fordi det gir flexitid tror jeg er noe tull. De ungene har mer arbeidstid etter BHG og skole, det er jo da de vises frem på reklamekanalen. Misforstår med vilje, eller? Skrev selvsagt ikke at de blogger fordi det gir flexitid, men at et gode av en avslappende og ganske fleksibel hverdag er at man kan tilbringe mer tid med barna sine enn med en vanlig fulltidsjobb. Hvis de ønsker. Hvorvidt de benytter seg av den muligheten eller ei synes jeg personlig ikke man har godt nok innblikk i til å konkludere med det ene eller andre, selv om mange mener å ha total oversikt over andre menneskers liv basert på et par snapper om dagen da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gazpacho Skrevet 3. november 2019 #1814 Del Skrevet 3. november 2019 4 minutter siden, Gaea skrev: Ja, hvis man tror på at de er så opptatte da, noe ingen av de som deltar i bloggertrådene gjør egentlig... Mange vokser opp i flotte hjem med det ene og det andre i Norge, absolutt, men det er ikke sikkert bloggerdamene kunne tilbudt det samme med en "vanlig jobb". Funkygine hadde vel en vanlig lærerjobb (?) før, Anna Rasmussen hadde vel ikke hatt en tiendedel engang, osv. Vet at man liksom skal være totaø negativt innstilt til absolutt alt her, men verden må faktisk ikke være svart/hvitt - det må da være mulig å se fordelene med høy inntekt og avslappende/fleksibel hverdag (som jeg synes de aller fleste bloggere viser de har), anerkjenne at akkurat det også kan være et pluss for barna - uten å mene at det dermed er verdt det likevel? Anna Rasmussen er vel egentlig et dårlig eksempel da hun er en fallert stjerne. Hun har mistet nesten hele følgerskaren sin og må må selge unna begge de store husene sine. Bloggeryrket virker ganske ustabilt, og det må være fælt for barn å bli født inn i/bli vant til mye penger og ekstravagante barneselskap for så å måtte nøye seg med 1/10 av dette når mammas popularitet har gått i grøfta. I Anna sitt tilfelle så har hun ikke engang tatt videregående skole, så hvordan hun skal makte å ta en skikkelig utdannelse nå etter 8 år med bloggerluksus og med tre barn å sjonglere er en gåte... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gazpacho Skrevet 3. november 2019 #1815 Del Skrevet 3. november 2019 (endret) 21 minutter siden, Gaea skrev: Misforstår med vilje, eller? Skrev selvsagt ikke at de blogger fordi det gir flexitid, men at et gode av en avslappende og ganske fleksibel hverdag er at man kan tilbringe mer tid med barna sine enn med en vanlig fulltidsjobb. Hvis de ønsker. Hvorvidt de benytter seg av den muligheten eller ei synes jeg personlig ikke man har godt nok innblikk i til å konkludere med det ene eller andre, selv om mange mener å ha total oversikt over andre menneskers liv basert på et par snapper om dagen da.. Det er ingenting som tyder på at bloggerforeldre er mer sammen med barna sine enn andre yrkesgrupper. De fleste yrkesaktive småbarnsforeldre i dag har mulighet til enten fleksitid, hjemmekontor, deltid eller å "komplimentere" hverandres jobber slik at én starter og slutter tidlig mens den andre starter og slutter sent. Det er også en god del oppofrende besteforeldre i sving som er med på å korte ned dagene til de minste i bhg. Det at bloggerbarn har klær og sko for titusenvis av kroner og i alle mulige slags farger og fasonger ser jeg på som negativt. De blir bortskjemte og vante til et overforbruk som ikke ligner grisen. Det samme med overdådige bursdagsfeiringer som nærmest tyter over av ballongbuer, røde løpere og digre rekvisitter. Disse bloggerbarna blir skikkelig, skikkelig blaserte og bortskjemte. Det er rett og slett umulig å unngå at de blir vant med store dynger med dyre klær, dyre leker og fargekoordinert, dyrt interiør på rommene sine. Endret 3. november 2019 av Gazpacho Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gazpacho Skrevet 3. november 2019 #1816 Del Skrevet 3. november 2019 14 minutter siden, Gaea skrev: Misforstår med vilje, eller? Skrev selvsagt ikke at de blogger fordi det gir flexitid, men at et gode av en avslappende og ganske fleksibel hverdag er at man kan tilbringe mer tid med barna sine enn med en vanlig fulltidsjobb. Hvis de ønsker. Hvorvidt de benytter seg av den muligheten eller ei synes jeg personlig ikke man har godt nok innblikk i til å konkludere med det ene eller andre, selv om mange mener å ha total oversikt over andre menneskers liv basert på et par snapper om dagen da.. Jeg gir deg rett i at bloggerne har mer avslappende dager og at de har mye mer tid til å gjøre kule ting for barna da jobben deres er nettopp å leve et hverdagsliv. Samtidig så er et bloggerliv så vanvittig egoistisk, materialistisk og kroppsfokusert at jeg tror det er skadelig for hele familien på lang sikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 3. november 2019 #1817 Del Skrevet 3. november 2019 1 time siden, Gaea skrev: Misforstår med vilje, eller? Skrev selvsagt ikke at de blogger fordi det gir flexitid, men at et gode av en avslappende og ganske fleksibel hverdag er at man kan tilbringe mer tid med barna sine enn med en vanlig fulltidsjobb. Hvis de ønsker. Hvorvidt de benytter seg av den muligheten eller ei synes jeg personlig ikke man har godt nok innblikk i til å konkludere med det ene eller andre, selv om mange mener å ha total oversikt over andre menneskers liv basert på et par snapper om dagen da.. Det at de har flexitid er noe de selv selger inn til folk som er kritiske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gazpacho Skrevet 3. november 2019 #1818 Del Skrevet 3. november 2019 (endret) 2 timer siden, lillesnøfnugg skrev: Det at de har flexitid er noe de selv selger inn til folk som er kritiske. Selvfølgelig har de flexitid når arbeidsoppgavene består av å sminke seg, ta bilder av middagen sin til den er kald, ta hundre selfies med skjønnhetsfiltere og poste det beste og å skravle med United Influencers som tar seg av annonsøravtalene deres. Det var vel Caroline Berg Eriksen som ble fersket for å jukse med klokkeslett, ved å lage innlegg om en deilig frokost eller en lang morgen i senga, og så viste bildefilene at de ble tatt på ettermiddagen eller noe sånt. Så de har fleksitid, ja 😁 Endret 3. november 2019 av Gazpacho Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 3. november 2019 #1819 Del Skrevet 3. november 2019 14 minutter siden, Gazpacho skrev: Selvfølgelig har de flexitid når arbeidsoppgavene består av å sminke seg, ta bilder av middagen sin til den er kald, ta hundre selfies med skjønnhetsfiltere og poste det beste og å skravle med United Influencers som tar seg av annonsøravtalene deres. Det var vel Caroline Berg Eriksen som ble fersket for å jukse med klokkeslett, ved å lage innlegg om en deilig frokost eller en lang morgen i senga, og så viste bildefilene at de ble tatt på ettermiddagen eller noe sånt. Så de har fleksitid, ja 😁 Stemmer 👏🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruenFraHavet Skrevet 3. november 2019 #1820 Del Skrevet 3. november 2019 Jeg synes det er MYE kritikkverdig i måten hun pusher barna på, jeg misliker hvordan familien skal selges. Men å påstå at hun «ser ut som om hun er 40 år» blir for dumt. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå