Gå til innhold

Bør hvem som tar arbot være offentlig informasjon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er forresten i mot forbrytere også så la oss ha offentlige lister over alle som har vært i fengsel (fengsel er jo langt dyrere enn en abort).

Anonymous poster hash: 08c88...0cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja så klart. Og alle andre som mottar statlige ytelser med begrunnelse i hvorfor og hvor mye, bør noteres og være offentlig informasjon. Helst bør helsekortet til den syke legges ut, slik at samfunnet kan vurdere om vi syns det er god nok grunn til å motta våre skattepenger. Og vi har jo logisk nok en klageinstans, der vi andre kan klage hvis vi syns noen får for mye av pengene våre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner og personangrep.

Tråden flyttes til skråblikk.

- Avalon, mod

Endret av Avalon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange misliker byråkrati, kanskje vi bør ha en liste over hvem som kommer med forslag som vil skape unødvendig byråkrati? Kan skrive på meg sev etter at TS har oppført eget navn og adresse på den. :)



Anonymous poster hash: 2efc5...1d8
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helseopplysninger er konfidensielle - samme hvem som betaler for de.



Anonymous poster hash: ca843...8cc
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må vel i grunn ha en offentlig liste over alle som mottar ytelser fra NAV også da, sånn at vi kan passe på at naboen ikke er trygdemisbruker.



Anonymous poster hash: ca843...8cc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dere denne infoen bør være offentlig? Med tanke på at det er skattepengene som går til dette, og mange er imot det? Anonymous poster hash: 52972...e8d

Så klart og selvsagt bør alle andre diagnoser være offentlig. Det er virkelig i samfunnets interesse hvem som har hatt kreft, kjønnssykdommer og annet

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må da kunn ha en saklig debatt uten å kalle andre for idioter og dum?

Anonymous poster hash: 52972...e8d

Du spør og får svar !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dere denne infoen bør være offentlig? Med tanke på at det er skattepengene som går til dette, og mange er imot det?

Anonymous poster hash: 52972...e8d

Er du helt på tur?

Vet du i det hele tatt noe om hvordan helsevesenet og skattesystemet fungerer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart og selvsagt bør alle andre diagnoser være offentlig. Det er virkelig i samfunnets interesse hvem som har hatt kreft, kjønnssykdommer og annet

Absolutt.

Vi bør kunne google journalene deres, fordi vi bor i en velferdsstat.

Jeg vil vite om jeg har vært med å betale for at naboen har fått fjernet fotvorter!

Det kunne han faentameg betalt selv. Han kunne gått med badesandaler i dusjen, kunne han og ikke snyltet på mine skattepenger ved å få vorter under beina! :rasende:

:sarkasme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så klart. Og alle andre som mottar statlige ytelser med begrunnelse i hvorfor og hvor mye, bør noteres og være offentlig informasjon. Helst bør helsekortet til den syke legges ut, slik at samfunnet kan vurdere om vi syns det er god nok grunn til å motta våre skattepenger. Og vi har jo logisk nok en klageinstans, der vi andre kan klage hvis vi syns noen får for mye av pengene våre.

Nemlig.

Og hvis jeg foreksempel får vite at en alenemor oppi gata hever trygd, så syns jeg hun bør levere inn kvitteringer på alt hun kjøper, så jeg kan se hva trygden hennes går til!

Hvis hun kjøper Nugatti til barna, så vil jeg ha retten til å nekte henne matpenger til Nugatti, fordi barn ikke har godt av det!

Jeg kan ikke være hele Norges Nugatti-distributør.

For ikke å snakke om all den tobakken jeg finansierer for trydede i Norge!

Helt jævlig!!!

Først skal jeg kjøpe røyken dems, og så skal jeg faentameg betale når de får lungesjukdommer, kreft, åreforkalkning, slag, røykebein og trenger by-pass operasjoner også!!

:bond:

Jeg nekter å være hele Norges sosialkontor!!!!!

:ironi:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nemlig.

Og hvis jeg foreksempel får vite at en alenemor oppi gata hever trygd, så syns jeg hun bør levere inn kvitteringer på alt hun kjøper, så jeg kan se hva trygden hennes går til!

Hvis hun kjøper Nugatti til barna, så vil jeg ha retten til å nekte henne matpenger til Nugatti, fordi barn ikke har godt av det!

Jeg kan ikke være hele Norges Nugatti-distributør.

For ikke å snakke om all den tobakken jeg finansierer for trydede i Norge!

Helt jævlig!!!

Først skal jeg kjøpe røyken dems, og så skal jeg faentameg betale når de får lungesjukdommer, kreft, åreforkalkning, slag, røykebein og trenger by-pass operasjoner også!!

:bond:

Jeg nekter å være hele Norges sosialkontor!!!!!

:ironi:

Ja, de kan ikke kreve privatliv så lenge de får mine penger! Skulle bare mangle at vi vet nøyaktig hva pengene går til. Kanskje jeg må levere søknad, så får jeg alle kvitteringer de siste årene? Litt privatliv skal de få, så en søknad må til og vi kan få all informasjon som eksisterer ang personens økonomi :)

Så koselig atte :)

Trodde ikke jeg trengte ironiflagg, men hvis noen er i tvil så... :ironi:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de kan ikke kreve privatliv så lenge de får mine penger! Skulle bare mangle at vi vet nøyaktig hva pengene går til. Kanskje jeg må levere søknad, så får jeg alle kvitteringer de siste årene? Litt privatliv skal de få, så en søknad må til og vi kan få all informasjon som eksisterer ang personens økonomi :)

Så koselig atte :)

Trodde ikke jeg trengte ironiflagg, men hvis noen er i tvil så... :ironi:

Søknad?

Har de ikke alt søkt om trygd/ sosialbidrag, da?

Jeg krever fullt innsyn. Ellers avkorter jeg skatten jeg betaler inn...

Også syns jeg folk kan slutte å ta ambulanser. De kan bestille taxi.

:ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er forresten i mot forbrytere også så la oss ha offentlige lister over alle som har vært i fengsel (fengsel er jo langt dyrere enn en abort).

Anonymous poster hash: 08c88...0cf

Og jeg er imot å betale for at andres barn går på skolen og kanskje får dårlige resultater.

Jeg syns folk kan leie en pult til sitt eget barn og betale alt selv.

Det er jo ikke mine barn det er snakk om. :jolie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest daisydaisy

Men vi vet jo ikke hvem de går til, hvem som tar abort osv.. Kanskje folk vil tenke seg om litt mer før de dreper barn, som f. eks. det med skattelistene, nå søker jo folk mye mindre siden det er offentlig...

Anonymous poster hash: 52972...e8d

Skal man tenke slik, at man absolutt må vite hvem sin abort man betaler for, kan man likså vel begynne å gjøre som Marve Fleksnes, som krevde å få vite hvem som skulle få det blodet han donerte.

I mine øyne er begge like latterlig, forresten.

Endret av daisydaisy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det er folket som betaler for det. Har de ikke rett å vite hva pengene deres går til?, spesielt hvis de er imot abort?

Anonymous poster hash: 52972...e8d

Jeg vil vite hvaslags karakterer du fikk på skolen. Fordi det er skattepengene som finansierte utdannelsen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...