Gå til innhold

Bør hvem som tar arbot være offentlig informasjon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For det er folket som betaler for det. Har de ikke rett å vite hva pengene deres går til?, spesielt hvis de er imot abort?

Anonymous poster hash: 52972...e8d

Det er mye jeg ikke liker at "mine skattepenger" går til. Røykere med følgesykdommer, de som skader seg pga egen dumskap, navere.. Listen er lang om man først begynner. Hvorfor skal dette være unntatt offentligheten i såfall?

Anonymous poster hash: c4a47...78f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser at endel er imot dette forslaget mitt. Kanskje det beste rett og slett er å avskaffe abort? Anonymous poster hash: 52972...e8d

Eller utestenge deg fra KG?

Anonymous poster hash: 67ded...e1f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva f**!! Hvorfor skulle det vært offentlig ??? Kvinner som velger abort sliter nokk med valget sitt , så kommer idiot innlegg som dette. Beklager men er du DUM eller????

Vi må da kunn ha en saklig debatt uten å kalle andre for idioter og dum?

Anonymous poster hash: 52972...e8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en interessant tanke; man offentlig gjør jo ofte andre drapsmenn/drapskvinner. Men ikke alle. I USA kan du lese om naboen din som satt i fengsel pga han ranet en butikk i 1995, og det er mange som har opplevd å bli trakassert eller skadet pga rullebladet er offentliggjort på nettet så alle kan lese det.

Så det er vel i utgangspunktet ingen fordeler med å offentliggjøre fæle og makabre handlinger. La de sitte med drapene for seg selv, og forhåpentligvis angrer de til slutt på at de drepte barnet sitt.

Anonymous poster hash: 1331a...a81

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en interessant tanke; man offentlig gjør jo ofte andre drapsmenn/drapskvinner. Men ikke alle. I USA kan du lese om naboen din som satt i fengsel pga han ranet en butikk i 1995, og det er mange som har opplevd å bli trakassert eller skadet pga rullebladet er offentliggjort på nettet så alle kan lese det.

Så det er vel i utgangspunktet ingen fordeler med å offentliggjøre fæle og makabre handlinger. La de sitte med drapene for seg selv, og forhåpentligvis angrer de til slutt på at de drepte barnet sitt. Anonymous poster hash: 1331a...a81

Det hører til skjeldenheten at navn på drapsmenn og kvinner blir offentliggjort. Dette skyldes vær varsom plakaten.

USA sitt system er totalt annerledes i måten å tenke enn det Norske og kan ikke sammenlignes.

Anonymous poster hash: 67ded...e1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje vi bør avslutte denne debatten, den utviklet seg ikke slik jeg ville. Det er for mange usakligheter her, takk for meg!



Anonymous poster hash: 52972...e8d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan jo selv starte med å ikke skrive som AB da, du som vil ha ting offentlig.

Ja, "litt" hykleri der i gården!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hører til skjeldenheten at navn på drapsmenn og kvinner blir offentliggjort. Dette skyldes vær varsom plakaten.

USA sitt system er totalt annerledes i måten å tenke enn det Norske og kan ikke sammenlignes.Anonymous poster hash: 67ded...e1f

Selvsagt kan man sammenligne Norge med USA... Særlig i lys av at FrP og Høyre gjør hva de kan for å amerikanisere Norge på alle måter.. Bare vent, sitter de lenge nok blir fengsler privatisert og rullebladene offentliggjort.

Anonymous poster hash: 1331a...a81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dere denne infoen bør være offentlig? Med tanke på at det er skattepengene som går til dette, og mange er imot det?

De eneste som er motstandere av abort er hjernevaskede, ondskapsfulle, irrasjonelle fjols.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det er folket som betaler for det. Har de ikke rett å vite hva pengene deres går til?, spesielt hvis de er imot abort?

Enkelte trosretninger er motstandere av blodoverføring. Derfor bør vel det også være offentlig?

Det du egentlig argumenterer for er at alle pasientjournaler fra offentlige sykehus skal legges ut til fri nedlasting. Hvorfor mener du det ville vært en god ide? Hørt om privatliv?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vi vet jo ikke hvem de går til, hvem som tar abort osv.. Kanskje folk vil tenke seg om litt mer før de dreper barn, som f. eks. det med skattelistene, nå søker jo folk mye mindre siden det er offentlig...

Et foster før tolvte uke er ikke et barn.

Tror egentlig bare du troller. Ingen kan være så borte vekk i topplokket.

Endret av jabx
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt veldig på spissen:

Skal samfunnet legge til rette for personforfølgelse da? Rent hypotetisk vil jo da radikale abortmotstandere ha en enkel inngang til å skape kvalme i privatpersoners liv.

Endret av Havmus
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje vi bør avslutte denne debatten, den utviklet seg ikke slik jeg ville. Det er for mange usakligheter her, takk for meg! Anonymous poster hash: 52972...e8d

Starter du en tråd, særlig med et så betent tema som abort, bør du være forberedt på reaksjoner. Du bør og kunne forsvare dine egne synspunkter verbalt, det gjør du ikke når du melder deg ut.

Anonymous poster hash: 67ded...e1f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den dummeste tråden jeg har lest. Gå på skolen, TS!



Anonymous poster hash: 5dc0d...fd9
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Helseopplysninger er private.

Skjønner ikke ha du vil med denne tråden. Abort er ille nok, om man ikke skal i gapestokk i tillegg.

Vi bør få et offentlig register over nettbrukere med ekstreme holdninger.

Hva tror du om kvinnen i et ekteskap som var gravid, som fikk vite under svangerskapet at hun var alvorlig syk. Et svangerskap ville ta livet av både henne og barnet. Abort var helt nødvendig. Så du vil at alle skal gå inn på et register og lese om hennes abort?

Vet du, du er jo så ekstrem i din tankegang at det er til å spy av.

Om du lurer på hva dine skattepenger går til, så er du i så måte veldig dårlig opplyst.

Det er jo litt rart av deg da, at det bare er aborter du vil ha tilgang til.



Anonymous poster hash: 3b284...ffa
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vi vet jo ikke hvem de går til, hvem som tar abort osv.. Kanskje folk vil tenke seg om litt mer før de dreper barn, som f. eks. det med skattelistene, nå søker jo folk mye mindre siden det er offentlig...

Anonymous poster hash: 52972...e8d

Haha, det var selvsagt derfor.

Jeg er mann, så jeg kunne ment at dette var en god idé uten konsekvenser, men det er selvsagt bare tull. Jeg elsker TS' argument om vi ikke har rett til å vite hva skattepengene våre går til. Selvsagt har vi det, men ikke på individnivå. Jeg vil jo gjerne vite hvor mye enkelte ting koster, men dette blir jo som å kreve at alle uføre må levere inn et regnskap der de fører opp "To sjokoladeplater - 40 kr., en kebab - 59 kr." så vi andre kan kontrollere pengebruken deres. Helt meningsløst. Det er forøvrig ikke så mange i Norge som er imot abort heller.

Jeg vet at TS forsvant siden ikke alle andre mente vi skulle prøve å få kvinner som har tatt abort til å skamme seg, men jeg lurer også på hva vedkommende mente med "nå søker jo folk mye mindre siden det er offentlig..." om skattelistene. Det ga ingen mening rent språklig.

Anonymous poster hash: 64654...0a0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Hva er argumentet imot dette? Beklager skrivefeil, det skal selvfølgelig være abort.

Anonymous poster hash: 52972...e8d

Da må alle dine legeundersøkelser og inngrep også være offentlig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange er mot barnehage for ettåringer, så la oss ha liste over det. Noen er mot prøverør, lag offentlige lister om det. Jeg er mot røyking så la oss lage lister over alle med kols og de med lungekreft pga røyking. Mange er mot diverse nav ordninger så la oss ha offentlige lister over alle uføretrygdede også.

Mange alternativ å ta av om vi skal gå videre med dette.

Anonymous poster hash: 08c88...0cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...