Gå til innhold

Bør homofile få adoptere?


Gjest anonym

Bør homofile få adoptere?  

1 stemme

  1. 1. Bør homofile få adoptere?

    • Ja
      50
    • Ja,men tiden er ikke moden for det ennå
      6
    • Nei
      12


Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
JA!

At barneombudet sier at tiden ikke er moden for det nå, men kanskje om så å så mange år, er jo helt absurd! Hvis de mener at tiden vil være moden om noen år, så hvorfor ikke begynne nå?!?! En gang må jo være den første er nå min mening!

Du,hvis tiden ikke er moden så venter man. Man skifter ikke noe så viktig over natten. Dette handler om små barns oppvekst,derfor er det ikke noe man bare setter i gang med uten videre,tenk deg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lille_my

Du,hvis tiden ikke er moden så venter man. Man skifter ikke noe så viktig over natten. Dette handler om små barns oppvekst,derfor er det ikke noe man bare setter i gang med uten videre,tenk deg om.

Tenkte meg om før jeg skrev det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madley

At det skal være traumatisk for barn fra f.esk Afrika å bli adoptert fra Norge fordi homofili er tabu i Afrika kan jeg ikke skjønne.

Med mindre man adopterer tenåringer så vet ikke barna at det faktisk er tabu..

Ser ikke problemet??

Vil bare minne nok en gang om at når dere sier det er galt å la homofile adoptere og begrunner det med fordommer og tabuer så sier det alt om deres egen insstilling.

For det er vi voksne som gir barna deres holdninger.

Er du et åpent og fordomsfritt menneske så vil nok mest sannsynlig ditt barn også bli det.

Det er ditt ansvar på lik linje med mitt å sørge for at ingen mobbes eller trakkaseres fordi foreldrene har tatt valg som skiller seg fra normen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du,hvis tiden ikke er moden så venter man. Man skifter ikke noe så viktig over natten. Dette handler om små barns oppvekst,derfor er det ikke noe man bare setter i gang med uten videre,tenk deg om.

Man vil alltid kunne komme med slike unnskyldninger. Når er tiden moden?

I mange land er det tabu å være homofil. De som er homofile blir sett på som syke og blir utstøtt i samfunnet. Tenk da om et barn fra ett av disse landene blir sendt til Norge for å bo hos et homofilt par? Det vil bli traumatisk for dette barnet.

Dette er jo noe man må se på i hver enkelt sak. Det er mange adoptivbarn som aldri har noen spesiell kontakt med folk i det landet de kommer fra. Av og til må man kanskje ta slike hensyn, men det er ikke god nok grunn til at man skal nekte homofile å adoptere i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille_my

Man vil alltid kunne komme med slike unnskyldninger. Når er tiden moden?

Dette er jo noe man må se på i hver enkelt sak. Det er mange adoptivbarn som aldri har noen spesiell kontakt med folk i det landet de kommer fra. Av og til må man kanskje ta slike hensyn, men det er ikke god nok grunn til at man skal nekte homofile å adoptere i det hele tatt.

:Nikke: som jeg skulle sagt det selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

For det er vi voksne som gir barna deres holdninger.

Er du et åpent og fordomsfritt menneske så vil nok mest sannsynlig ditt barn også bli det.

Og hvis alle hadde blitt enige kunne det blitt fred i verden......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Madley

Krig og fred og politikk og sånn, er det det du mener?

Men seriøst så mener jeg det!

Jeg kan bare gjøre noe for at mine skal ha det bra..

Kan ikke forandre verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heksa

det første en bør lære sine barn er vel at homo og lesbe ikke er et skjells-ord..Går daglig forbi en skole og der hører jeg ofte at de roper forbanna homse/lesbe.Så kanskje en bør tenke seg en ekstra gang på hva en sier/gjør..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus

Et fint bidrag i debatten:

«De homoseksuelle er ikke kjekke, greie og demokratisk orienterte mennesker»

Kystpartiets Steinar Bastesen i pressemelding

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beklager at jeg ikke har skrevet mer på denne tråden enn jeg har. Jeg trengte faktisk å tenke litt på hva jeg mente.

Jeg er en person som stort sett alltid er motstander av de som går med rumpa først på sin vei inn i fremtiden.

De som nekter å innse det åpenbare og for alt i verden skal holde på det som var.

Det som er trygt og kjent.

Det er ofte er personer med makt og sterk religiøs tilknyting som har stått i bresjen for dette.

Banale eksempler som motstanden mot at jorda ikke var solsystemets sentrum allikevel, en gang midt i det forrige årtusenet. Motstanden mot menneskets utviklingstilknytning til apene noen århundrer senere.

Og ikke minst motstanden mot å anerkjenne homofili som en helt naturlig legning.

Motstanderne bak disse kampene har levd på mange forskjellige tider og tilhørt enormt mange forskjellige kulturer.

Det mest markante fellestrekket har vært frykten for det ukjente og det å miste en trygg kontroll på hvordan verden er og skal være.

Jeg har egentlig bevist at jeg nå tilhører denne gruppen mennesker.

Der har jeg ikke noe å gjøre.

Så jeg kan enten fortsette å stå på mitt for ikke å tape ansikt, eller jeg kan være feig og i det hele tatt droppe og skrive noe mer her. Eller jeg kan gjøre det riktige.

Jeg gjør det siste.

Jeg tok feil. Og jeg velger å innrømme det. Jeg setter meg ned på mine knær og innrømmer at det ikke er min rett å nekte homofile like livsvilkår. Uansett grunn.

Jeg begynner ikke å gå inn på grunnene igjen. Og jeg har heller ikke lest veldig mange av svarene på mine innlegg. Jeg er redd for at hvis jeg gjør det, vil forsvarsmekanismen kobles in og det vil bli viktigere å vinne diskusjonen enn å stå for det rette!

Jeg vil stå for det rette.

Jeg vil ikke gå med rumpa først inn i framtiden. Og jeg vil ikke være kjent med å mene det samme som personer som sier at Gud skapte mannen og kvinnen slik at de skulle få barn sammen og at alt annet er feil eller sykt!

Slike holdninger har skapt så utrolig mange unødvendig slag og lange kriger tidligere.

Dette er hva jeg alltid har vært motstander av. Trangsynthet og frykt for det ukjente.

Så jeg må ikke under noen omstendighet vokse meg til å bli en slik person.

Derfor skriver jeg dette. Kanskje mest for min egen del. Jeg har full forståelse for at du ikke hadde giddet å lese dette, men har stor respekt for at du gjør.

Uansett er det et tegn på min svakhet at dette innlegget kommer. Ikke fordi jeg innrømmet at jeg tok feil, men fordi jeg valgte en så åpenbart feil løsning på spørsmålet i mitt første innlegg. Altså feil for meg. Og det jeg egentlig står for.

Jeg har svart som jeg gjorde fordi jeg blir minst like provosert av svar jeg anser som enkle, like mye som jeg blir provosert av denne trangsyntheten jeg har beskrevet.

Svar som bare handler om målet med kampen og ikke de som er involvert i denne kampen.

Tenker ikke på noen av svarene her, men mer på svar fra diskusjoner ”der ute i Real-Life.”

Tross alt, var det vel ingen svar her når jeg først svarte..

Ja, jeg er også opptatt av det endelige målet. Også i denne saken. Og det er ganske enkelt. Homofile må en gang for alle oppnå samme rettigheter og slippe å bli trakassert i enhver sammenheng.

Men å mene at det er en selvfølge uten debatt, mener jeg fortsatt er feil. Fordi da er man igjen bare opptatt av å vinne. Og det blir respektløst ovenfor de barna som er involvert.

De vil uten tvil oppleve tunge stunder. Men sjansen for at de tunge stundene vil komme langt oftere der de er i dag, er stor.

Så hermed gir jeg meg og kaster alle de våpnene jeg hadde. Som mange kanskje forstår, bestod de bare av løskrutt.

Jeg har hatt en vemmelig følelse de siste dagene. Jeg prøver å bli kvitt den. Derfor skriver jeg dette innlegget. Det er muligens kjedelig å lese. Fordi det er mest for meg. Og derfor sikkert egoistisk av meg å skrive det.

Men desto viktigere for meg å få det ut. Få det publisert. Få bort følelsen av å være en av de som sto der å så på når noen faktisk prøvde å fjerne f. eks slaveriet for første gang. Sto der å så på noe man anså for å være en ny trend. En ungdomsbølge. Noe som ville forsvinne. Slik at alle kunne gå tilbake til sitt etter hvert. Og få oppleve den samme konservative tryggheten som tidligere.

Heldigvis viser fortiden at det sjelden skjer.

Og det vil heller ikke skje i denne saken.

Selvfølgelig vil det ikke det. Selvfølgelig vil homofile få adoptere barn. Men la oss i denne overgangen til enda noe nytt, passe på overgangen. Passe på at vi følger de barna som er involvert og deres oppfatting av seg selv og samfunnets oppfating av dem.

Det er alt jeg ber om.

Da sier jeg endelig takk for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Du velger altså å avvise konservative meninger av prinsipp,interesant. Jeg har hørt argumenter for og jeg har hørt argumenter mot. Etter å ha tenkt over begge sider mener jeg fortsatt at det er galt for homofile å adoptere. Det gir deg altså en ekkel følelse å ha meninger som går i mot flertallet på denne ekstremliberale siden. Ja det er ikke alltid lett å være den som mener noe litt avvikende i en gruppe. Vet om mange som tilpasser det de tror er flertallets meninger og legger seg på den linjen. Det er greit det. Du har skiftet mening altså,uten å lese argumentene i tråden som du selv sier eller lest om det andre steder antagelig.

Bra for deg,du er igjen tatt inn i varmen på Kvinneguiden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest TomKrus
Vet om mange som tilpasser det de tror er flertallets meninger og legger seg på den linjen.

Du må vite at mange legitimerer sine meninger ved å være i opposisjon, uavhengig om de har satt seg inn i saken eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Du må vite at mange legitimerer sine meninger ved å være i opposisjon, uavhengig om de har satt seg inn i saken eller ikke.

Det kan være,men det gjelder ikke meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest agurk

Dersom man er så redd for fordommene disse barna kommer til å møte bør man heller ta en liten oppvask hjemme, for det er der fordommene kommer fra. Er du redd for at disse barna skal bli mobbet får du lære barna dine å ikke mobbe. Vis man ser slik på saken er det jo de som har barn som mobber som ikke skulle hatt barn, ikke de homofile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus

Det kan være,men det gjelder ikke meg

Neida, det sier jeg heller ikke, og heller må det ikke være andre i denne tråden som bare velger å ta samme standpunkt som flertallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv

alle vet jo at penis + penis ikke går... akkurat som man ikke kan ta en ledning som er gutt og sette inn i en kontakt som er gutt...

det er ikke det at jeg er imot homoer, forstår jo at de ikke kan noe for det. men allikevel mener jeg det er noe feil liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
alle vet jo at penis + penis ikke går... akkurat som man ikke kan ta en ledning som er gutt og sette inn i en kontakt som er gutt...

det er ikke det at jeg er imot homoer, forstår jo at de ikke kan noe for det. men allikevel mener jeg det er noe feil liksom...

Vet du hvorfor mange adopterer? Fordi de ikke klarere å få egne barn. Det er ikke naturlig for dem å få det. Kanskje vi skal forby adopsjon?

Håper inderlig innlegget ditt var en spøk. Hvis ikke kan du uansett ikke noe for det, så da er det egentlig ikke så farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...