Gå til innhold

Bør homofile få adoptere?

Gjest anonym

Bør homofile få adoptere?  

1 stemme

1. 1. Bør homofile få adoptere?

• Ja
      50
    • Ja,men tiden er ikke moden for det ennå
      6
    • Nei
      12

Anbefalte innlegg

Ser ingen grunn til at homofile ikke skal ha samme rettigheter som heterofile på dette området, rett og slett fordi alle argumentene mot (som stort sett dreier seg om mobbing) ikke stemmer, og er tilbakevist av flere studier.

Barn som vokser opp med homofile foreldre blir ikke mer mobbet, de blir ikke lite tilpasningsdyktige, de har det ikke verre enn andre barn.

Skjønner heller ikke argumentet med at "de får jo ikke lov til å utenlandsadoptere allikevel" så dermed er det ikke en viktig rettighet å ha. Som flere har sagt før meg, det får være opp til hvert enkelt adoptivland å bestemme hvem de ønsker skal få adoptere, men det betyr ikke at vi på vår side skal hindre noen i å ha rett til det på grunnlag av legning.

I tillegg ser jeg på det som en viktig rettighet for barna som vokser opp med homofile foreldre, rett og slett for å sikre deres framtid. Derfor er det ikke kun ett egoistisk ønske fra de homofiles side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det bør de. Bl.a. Melissa G. har forklart hvorfor på en utmerket måte, så jeg holder meg bare til å si ja.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Gjest jeg hadde satt stor pris på link til disse opplysningene du kom med

Dette satt jeg og leste i avisen i går. Sto en artikkel om det i Vg i går, men det har da vert fremme tidligere også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg ser at ett av argumentene til motstanderne av adopsjon er at folk fra andre land kan si "vi vil ikke sende våre barn ut for adopsjon i Norge, for der kan homofile få adoptere".

Hvis så ble tilfellet, kan jo de utelandske byråene som ikke ønsker homofile som adopsjons-foreldre si ifra om dette, så slipper de det.

Ingen land som driver med adopsjon godtar homofole. Norge er jo langt foran disse landene når det gjelder homofili.

Så da får de homofile ta opp kampen med de landene. tror det blir langt frem før de får adoptere.

Det kan jo være at enkelte byråer ikke ønsker hvite som adopsjonsforeldre, men kun fargede homofile? Isåfall får de si ifra om dette da, så får de nok sitt ønske oppfylt. De homofile er jo ikke til hinder for utenlandske byråer som kun ønsker heterofile.

Det kan være at enkelte mennesker ønsker kun homofile som adopsjons-foreldre. "Gaypeople with good jobs wanted as foster-parents".

Dersom jeg selv skulle ha adoptert bort et barn (helt hypotetisk) kunne det godt ha stått "she only wants two gay-men as parents for her daughter"- fordi jeg tenkte på barnets beste.

Det at barneombudet vil se an situasjonen og "vente til de homofile får flere rettigheter" før han vil uttale seg om muligheten for adopsjon, er intetsigende. Det forteller at han ikke tør å ta et konsekvent standpunkt i en kontroversiell sak. I et land uten vin i butikk-hyllene blir det vel heller dårlig med adopsjons-barn på de homofile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selvsagt bør de få adoptere. Det er ikke seksuell legning som avgjør om man er gode foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener i utgangspunktet at alle barn har best av å vokse opp med en mor og far. (Ifølge statistikk kommer også barn fra kjernefamilien best ut.) Men i dagens samfunn eksisterer nesten ikke kjernefamilien uansett, og jeg er tilhenger av kreative familieløsninger, så lenge man fokuserer på barnas beste. Og allerede i dag får jo enslige lov å adoptere, (selv om bare enslige kvinner har fått lov så langt) og det er det så langt steg å la homofile adoptere heller. Så lenge man stiller samme krav som til heterofile par, stabilt samliv, god økonomi osv, så er det ignenting i veien for det.

Og mobbe-argumentet er slitt og meningsløst. Slike holdninger vil være noe barn har fra de voksne, og da er det vår oppgave å unngå å spre dem. Det er ikke alltid tilfeldig hvem som blir mobbet, men det har lite med ytre faktorer. I noen klasser er det den tynneste jenta som blir mobbet, i andre er det den tykkeste, eller hun med rødt hår. Mobbere piller seg ut ett offer med dårlig selvtilllit så homofile foreldre trenger bare å gjøre det alle foreldre burde gjøre: Sørge for å fore ungen sin med selvtillit fra den er liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Moonshadow
Jeg stemte også ja. Homofile bør få adoptere.

Det er klart at man kan kalle alle som ønsker å adoptere for egoister, men jeg ser ikke at de homofile er større egoister enn de heterofile.

Det er også kommet frem argumentasjon om mobbing her. Jeg tror det er tilfeldig hvem som blir mobbet jeg. Det kan være barn med rødt hår, briller, skjeve fortenner, rar skolesekk, snåle foreldre- ja hva som helst! Poenget for alle foreldre er vel å prøve å opptra barna sine til ikke å bli mobbere og å gjøre noe med situasjonen hvis de selv blir mobbet.

Jeg ser enkelt og greit ikke hvorfor et homofilt par skal være mindre skikket til å oppdra barn enn en heterofilt par. Og jeg klarer derfor ikke å se at barnet får en værre oppvekst hos verken det ene eller det andre paret.

Helt enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

:o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o

Skremmende hvor viktig det er for folk å bryte ned kjernefamilien her i landet.

Jeg vokste opp uten far og se hvor screwed opp jeg har blitt :wink:

P.S fordom alert

Skal bli gøy å se femi homoene med barnevogn. *Med knekk i hånden* Se så nyyyydelig sønnen min er i den nye kjolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus

Skremmende hvor viktig det er for folk å bryte ned kjernefamilien her i landet.

Ja, hvordan kan noen godta homofilt samliv? Det ender vel opp med at vi alle blir det, lar vi dette fortsette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ja, hvordan kan noen godta homofilt samliv? Det ender vel opp med at vi alle blir det, lar vi dette fortsette.

:ler:

Ja, i går kjente jeg virkelig presset selv, altså!

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, spesiellt "in" i den voksne kjernefamilie.

Annahver nabo har jo sex med samma kjønn bak ryggen på "sin kjære" vettu!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Nei det er spesielt ungdommen som er fordervet på denne måten. Det er ikke lett å være hvit heterofil mann i dag,hvilket fordomskort skal vi kunne bruke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Det er ikke lett å være hvit heterofil mann i dag.

Snakk for deg selv, Halvvalla - jeg synes faktisk det er utrolig lett!

Men det er kanskje ikke like lett å være hvit og fordomsfull..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devil's Spawn

Snakk for deg selv, Halvvalla - jeg synes faktisk det er utrolig lett!

Men det er kanskje ikke like lett å være hvit og fordomsfull..?

Har ikke møtt noen store problemer med det selv. Kanskje andre ting folk reagerer på ved deg, valhal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Valhalla

Dust. Du kan ikke gjøre om et komma til et punktum.

Sånn generelt har jeg det svært bra. Ikke at jeg tror min

livssituasjon har noe å si for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nei, den har ikke det.

Punktum (.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devil's Spawn

Hvorfor skal jeg gjøre om et komma til et punktum? Jeg skriver punktum hvor det skal være punktum og komma der hvor det skal være komma. Ergo jeg trenger ikke å gjøre om på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus

Har nå lyst til å sende deg på en bamseklemmekurs hos en kamerat. Interessert? Han er veldig flink til å klemme :) Ikke er han homo heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...