Gå til innhold

Bør homofile få adoptere?

Gjest anonym

Bør homofile få adoptere?  

1 stemme

1. 1. Bør homofile få adoptere?

• Ja
      50
    • Ja,men tiden er ikke moden for det ennå
      6
    • Nei
      12

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, selvfølgelig riktig at homofile skal få adoptere på lik linje med andre monogame og harmoniske par! Noe annet vil være ho helt absurd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beklager. Jeg leste ikke innlegget. Jeg har derimot en klar mening selv.

Svaret er nei.

Rett og slett fordi jeg opplever de som ønsker dette som egoistiske.

De snakker om SINE rettigheter..

Allerede der har de mistet meg å lenge vi også snakker om uskyldige barn med en ukjent framtid.

Det er for tidlig.

Jeg utdyper gjerne hvis ønskelig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Svaret er nei.

Allerede der har de mistet meg å lenge vi også snakker om uskyldige barn med en ukjent framtid.

veldig ønskelig :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla
Ja, selvfølgelig!!

Noe annet vil være helt absurd!

Du kan gjerne utdype hvorfor du mener det er absurd at to homofile ikke skal få adoptere. dette er faktisk synspunktet til flest mennesker i verden og i Norge.

Et tips,fokuser på barnets velvære og rettigheter ikke de homofiles

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svaret er nei.

Det er for tidlig. I en fjern fremtid vil tiden vi lever i bli kalt sen-middelalderen. Det er jeg overbevist om.

Så svaret er nei.

Og sorry til alle de som ble født homo.

Svaret er fortsatt nei.

Ja det er ønskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan gjerne utdype hvorfor du mener det er absurd at to homofile ikke skal få adoptere. dette er faktisk synspunktet til flest mennesker i verden og i Norge.

Et tips,fokuser på barnets velvære og rettigheter ikke de homofiles

Urk! Så at det jeg skrev kunne bli oppfattet feil, derfor har jeg endret innlegget: SE litt OPP på skjermen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er det provoserende at spørsmålet i det hele tatt stilles.

Det er en selvfølge for meg at ethvert menneske har like rettigheter.

Jeg finner det merkelig at noen lurer på om greit at A får lov til å adoptere, men ikke person B???!!

For meg er dette tegn på underutvikling, tilbakeskritt og blanding av kortene. Hva skal kriteriene for å få adoptere være? At mennesket/paret er sosialt og økonomisk skikket?

Isåfall bør man holde seg til de vanlige kriteriene som ellers brukes ved adopsjon: stabilitet, harmoni, trygghet, god nok økonomi og omgivelser som tilsier at barnet får en god utvikling.

(Jeg har hørt om og sett eksempler på barn som er adopert i hetero-familier, men som ikke har hatt det spesielt bra av den grunn.)

JA, ethvert friskt og oppegående menneske bør selvfølgelig få adoptere- dersom det viser seg at sannsynligheten er svært stor for at dette mennesket vi gjøre alt i sin makt for at barnet det adopterer vil få det fint.

Barn blåser i hvilket kjønn de voksne forelsker seg i- de vil bare ha trygghet, stabilitet, kunnskap, venner og voksne som bryr seg ordentlig om dem.

Mange homofile er mer reflekterte enn heteroer..fordi de avviker fra flertallet- så skulle det mot all formodning oppstå mobbin pga. det, er de ressurssterke nok til å håndtere det.

Jeg synes det er direkte flaut at det i det hele tatt diskuteres- fordi det bør være en absolutt selvfølge at kriteriene for adopsjon ikke går ved legning- men ved generelle basis-kriterier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I ett land hvor ens egne rettigheter betyr alt så forstår jeg at så mange er for dette.

Spesielt kvinner.

Å svare noe slikt som jeg gjorde blir jo å spytte rett på alle likestillingskampene vi har hatt i dette landet.

Men hvis noen et kort øyeblikk valgte å se bort fra sine egne rettigheter og egne behov, så ville man se at tiden ikke er moden.

Hvor lett vil det være å vokse opp som enebarn hos to homser i det kristne Norge??

Eller to kjærlige lesbiske mødre?

Eller er dette et aspektet som ikke er videre viktig i dette landet hvor egne rettigheter går foran alt?

Jeg mente vi hadde et relativt stort problem med mobbing fra før?

Du sier, så da skal vi bare gi opp??

Nei! Men vi skal ikke bruke thailandske unger som forsøkskaniner!

Tiden er ikke moden. Ikke enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det synes jeg. Et barn kan få det like godt hos foreldre som er homofile som hos andre. Det som teller er at man sørger for at de som adopterer kommer til å bli gode foreldre (så godt det er mulig).

Er utrolig lei av argumentet "barnet vil bli mobbet", jeg. Et barn kan bli mobbet uansett. Skal man forby stygge eller overvektige personer å adoptere fordi barnet kanskje vil bli mobbet på grunn av foreldrenes utseende?

- De homofile kjemper en legitim kamp for frigjøring og aksept i samfunnet vårt i dag, men det er viktig at barna ikke blir et instrument i denne frigjøringskampen, sier han til TV 2.

Dette er jeg derimot enig i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla
Jeg finner det merkelig at noen lurer på om greit at A får lov til å adoptere, men ikke person B???!!

Jeg velger å fokusere på barnet ikke de homofile.

For meg er dette tegn på underutvikling, tilbakeskritt og blanding av kortene. Hva skal kriteriene for å få adoptere være? At mennesket/paret er sosialt og økonomisk skikket?

Isåfall bør man holde seg til de vanlige kriteriene som ellers brukes ved adopsjon: stabilitet, harmoni, trygghet, god nok økonomi og omgivelser som tilsier at barnet får en god utvikling.

Jaha disse kriteriene har du bestemt. Det er faktisk flere kriterier i dag.

Barn blåser i hvilket kjønn de voksne forelsker seg i- de vil bare ha trygghet, stabilitet, kunnskap, venner og voksne som bryr seg ordentlig om dem.

Det tror ikke jeg. Jeg tror det gjør situasjon vanskeligere for et barn som allerede er adoptert å vokse opp med to foreldre av samme kjønn.

Mange homofile er mer reflekterte enn heteroer..fordi de avviker fra flertallet- så skulle det mot all formodning oppstå mobbin pga. det, er de ressurssterke nok til å håndtere det.

La meg minne om at det ikke er foreldrene som skal takle det,men barnet

Jeg synes det er direkte flaut at det i det hele tatt diskuteres- fordi det bør være en absolutt selvfølge at kriteriene for adopsjon ikke går ved legning- men ved generelle basis-kriterier.

Det er ingen selvfølge bare fordi du mener det. Til og med i stortinget er det faktisk ca. 50-50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Valhalla

Jeg lurer på hvordan de som skal adoptere bort barn til Norge ser på muligheten til at barnet kan bli adoptert av et homofilt par. Vil de unngå Norge som potensielt land for adopsjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Selv om det de får lov av myndighetene her hjemme, så blir det ikke mulig tror jeg.

Ingen av landene som driver med adopsjon godtar homofile som foreldre. Barn fra Kina kan man adoptere som enslig, men da må man skrive under på at man ikke er homofil.

Tror ikke en lov for homofile får noen betydning.At de kan være gode omsorgspersoner, jo det er de.

regn ikke med at andre land har samme liberale syn som oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pinnochio, du blander altså inn både kvinner, likestillingskamp og at Norge er kristent. Du sier indirekte med dette at fordi vi er kvinner, så er vi dømt til å være likestillingsforkjempere og dermed ha sympati med de homofile og dermed må la de få lov til å adoptere FORDI de er homofile og at det dermed er deres rettighet som homofile?

Vel, jeg er ingen "likestillingsforkjemper" eller "feminist" eller andre ting....jeg er bare et vanlig heterofilt menneske som tilfeldigvis er kvinne. Jeg diskuterer adopsjon på grunnlag av universelle menneskelige kriterier. Ikke på grunnlag av et kjønns rettigheter, eller en legnings rettigheter...det blåser jeg i.

Jeg er opptatt av at mennesket i seg selv har visse kjerneverdier- som fremtrer som viktig ved adopsjon av et barn. Da håper jeg du kan skille mellom "rettigheter som kvinne/homofil" og "rettigheter som menneske"?

Du mener altså at Norge er såpass kristent at barn vil bli mobbet- og derfor bør ikke homofile få adoptere?

Hvis du da skal være helt konsekvent i din argumentasjon, betyr det altså at folk med fedme, folk som er fattige, folk som er notorisk utro og har seg med mange flere enn sin kone/ektemann og folk som er dritstygge og folk som har store psykiske problemer (selvmord etc.) - ikke bør få adoptere?

Ja, fordi barna til slike mennesker løper også risiko for å bli mobbet. Og hvis vi skal følge din logikk må det bli slik. Og da snakker vi ikke bare de "homofiles rettigheter", men også "de tykkes rettigheter", "de mentalt sykes rettigheter", de ekstremt stygges rettigheter", osv.

Ja, for i "kristne Norge" så er jeg ikke så sikker på hvordan de andre normale barna vil takle barn av mentalt syke, fete, stygge og notorisk utro.

Eller hva synes du, Pinnochio? Kan du ikke sette ord på din frykt for homofile isteden? Du er redd for dem eller deg selv? Jeg tror ikke din største bekymring er mobbing. Jeg kan dessverre ikke vise til en link, men jeg har lest et sted at barn av homofile i Norge ikke blir mobbet noe mer enn andre barn. (Men det finnes helt sikkert en undersøkelse som sier i mot den jeg refererer til..)

Heldigvis kan man alltid omgå reglene...og adoptere i utlandet og bringe dem med hjem til Norge. Men det blir mest for de ressurssterke med penger over gjennomsnittet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Norge blir den velmenende holdningen litt feil, sånn jeg ser det.

En fra Asia f.eks er jo selvfølgelig kjempeglad bare han for komme hit! Uansett omstendigheter. Det er jo tross alt Norge vi snakker om, ikke sant?

Og her er vi jo glad i kamper om rettigheter. Ikke for han fra Asia, selvfølgelig. Han er jo tross alt et stort smil bare fordi han fikk lov til å komme.

Og jeg beklager hvis at er så lei argumenter om mobbing, Milly. Det siste jeg ønsket var å gjøre deg lei.

Men du skjønner at der ute så foregår det fortsatt en del av dette. Selv om jeg også lett kan innrømme at jeg er lei de argumentene.

Beklager dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Valhalla, sånn off the record- er du mann? Det betyr lite, men det er lov å spørre.)

Valhalla: Selv om det ikke er en selvfølge for resten av samfunnet og politikerne at homofile bør få adoptere- så er det en selvfølge for meg.

Dessuten, ethvert utsagn kan plukkes fra hverandre og misforstås- dersom en prøver hardt nok. Du og jeg er nok uenig om det meste skulle jeg tro.

Du skryter på deg at du er "opptatt av barnas beste-ikke de voksnes". Det tror jeg de fleste er klar over, men da du stiller et spørsmål som "bør homofile få adoptere", så ligger det i kortene at vi også får debattere de voksnes egnethet.

Du kan heller ikke regne med at vi som svarer har detaljkunnskaper om kravene som stilles til adopsjons-foreldre i Norge i dag: jeg vet virkelig ikke- men antar at noen av de kriteriene jeg nevnte i tidligere innlegg blir tatt med i vurderingen.

Selvfølgelig tenker jeg på barna når jeg sier ja til at et menneske/et par bør få adoptere! Og det er til barnas beste at adoptivforeldrene oppfyller overfornevnte kriterier.

Det blir synsing og veldig subjektiv dersom du tror barn av homofile blir mobbet, mens jeg ser ingen grunn til at de skal bli det mer enn andre barn. Barn blir produkter av de voksne- hva vi lærer dem tar de til seg mer eller mindre.

La oss konstatere at vi to er uenige. Og Pinocchio og jeg er uenige.

(Og dersom det viser seg at Pinnochio ikke frykter de homofile, så tok jeg feil..)

Det bli spennede å se hva andre mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min frykt for homofile?

Den måtte jo komme.

Var usikker på når den kom.

Kom senere enn forventet.

Jeg må vise dette til alle mine homfile venner.

Beklager, men jeg har en del av de.

Faktisk blir jeg ansett for å være en gutt i en "heterofil fase..."

Da legger jeg meg.

Jeg kan fortsette i morgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...