Gå til innhold

Mafalda tørker støv


Mafalda

Anbefalte innlegg

Gjest Ludodama

Susain er nok veldig lite gira på å få to forbanna foreldre og resten av søskenflokken hjem på ugunstig tidspunkt fra hytta, så jeg spår veldig god oppførsel.

Jeg tipper hun bruker helga på fjasing, dusje så lenge hun vil, lakke negler i 1 time uten forstyrrelser fra Smulis, og andre tenåringsjentesysler.

Jeg pleide slå til med hårkur i den alderen :P

Ganske vilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Susain er nok veldig lite gira på å få to forbanna foreldre og resten av søskenflokken hjem på ugunstig tidspunkt fra hytta, så jeg spår veldig god oppførsel.

Jeg tipper hun bruker helga på fjasing, dusje så lenge hun vil, lakke negler i 1 time uten forstyrrelser fra Smulis, og andre tenåringsjentesysler.

Jeg pleide slå til med hårkur i den alderen :P

Ganske vilt.

Hehehe, høres ut som du tok helt av :nigo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susain er nok veldig lite gira på å få to forbanna foreldre og resten av søskenflokken hjem på ugunstig tidspunkt fra hytta, så jeg spår veldig god oppførsel.

Det tror jeg du har veldig rett i! ;)

Det, og ikke minst trusselen om "Skjer det noe galt nå, blir det femten år til du får mulighet igjen!". Ja, kanskje ikke akkurat 15 år, bokstavelig talt, men dere skjønner tegninga- og det gjør hun også.

Ser for meg at det blir noe av det du beskriver- tasse rundt og late seg i fred og ro, kanskje hun flesker til med hårkur også!

Men akkurat det med å dusje så lenge hun vil- det er hun god på allerede, trenger ikke alenetid til sånt :roll::ler:

Så jeg tror nok det skal gå helt fint. Håper bare muligheten til å få venner på besøk stimulerer et hittil ukjent hjelpe-til-i-huset-gen, som er tragisk fraværende til hverdags. Ikke bare hos henne altså, men hos alle... Æsj, i dag er en sånn dag da alt bare er stress, og jeg gruer meg til å måtte på fjellet, det er bare mas likevel, og så har jeg lovet å ha med fastelavnsboller til moren min på lørdag, altså samtidig som huset skal være ryddig, og...

Hmm. Gleder meg til kombinert bryllups- og Valentinesfeiring, kjenner jeg. Det blir nok kjemperomantisk.

"... og dagen feires med henting i barnehagen, trappevask, pakking av skiutstyr og tomatsuppe. For femte året på rad"

Gud, så takknemlig jeg er for at verken han eller jeg er avhengige av masse alenetid for å "pleie forholdet". I så fall hadde vi vært skilt omtrent før vi var gift :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, det er siste dag før vinterferien, og jeg har aldri vært så lite glad for å ha "ferie". Med andre ord, det er tid for et aldri så lite eksperiment.

Slik er situasjonen:

- Trøtt, etter lang styremøtekveld, påregnelig nattevåk med baby og Smule og grytidlig morgen.

- Stressa, av følgende årsaker:

* Huset må ryddes grundig før innrykk av Susains besøk i morgen

* Lørdagen består av ballett og fotballkamp, samt påtvungen fastelavnsbollebaking

* Vi skal pakke til en hyttetur jeg har minus tusen prosent lyst til å være med på

* Og har omtrent ikke plass i bilen, for vi har med bikkja

* Hyttetur, ja- men bare i noen dager, så det blir opp og ned, masse pes, vi skal ha med to syke barn og to bleiebarn og det virker helt ufattelig lite avslappende

* Og i mellomtiden skal den ene ungen være alene hjemme, og den andre sose seg til å pakke og dra på cup helt på egenhånd. Når de kommer hjem, skal en lagkamerat sove over hos oss

* Og på veien til hytta skal vi innom min mor, som for tiden er sykemeldt og sikkert litt snurt over at jeg ikke er omtenksom nok til å invitere henne med på cafe og slike ting, og besøker bestemor oftere, jeg som jo bare er hjemme og koser meg i permisjon. Dessuten kommer hun til å etterlyse de nye skiene til HK-jenta, som vi hadde planlagt å kjøpe forrige helg, men ikke fikk tid til blant annet på grunn av nevnte HK-jentes danse- og konsertprogram.

* Noen venninner skal ut i kveld, noe som fortoner seg som Joke Fantasy Land for mitt vedkommende. Ikke har jeg tid, og ingen andre enn meg har eneansvaret for Smitt.

* Og i mangel av venninnetur kunne vi for eksempel feiret bryllupsdagen, men det havner så langt nedpå lista at det i høyden blir feiret med en kjapp klem før vi løper videre. Eller sovner i garasjen mens vi leter etter de manglende skistavene som helt sikkert lå der i fjor.

Altså, jeg har mer enn nok grunner til å synes at livet er litt dritt akkurat i dag. Det er ingenting på "må gjøre"-lista som jeg har veldig lyst til å gjøre, og de to punktene jeg veldig gjerne kunne tenke meg utgår, for 298. gang på rad.

Men, nå dreier jo livet seg om litt mer enn hva man har lyst til hele tiden. Og her kommer eksperimentet: enten kan jeg kjæle og degge for de negative følelsene, som jeg mener at jeg har full rett til å ha- men det blir ikke så mye bedre av den grunn. Eller så kan jeg vri på det, og overgå mine egne forventninger. Jeg skal rydde hus. Jeg skal pakke hyttetur. Jeg skal kjøpe inn alt vi trenger til både boller og middag og ha alt klart. Jeg skal ringe mamma og få orden på logistikken. Jeg skal kanskje til og med lage en bitteliten overraskelse til Gubben i kveld. Og jeg skal smile mens jeg gjør det.

Sånn, ja. Tørk tårene, knytt nevene. Det sa min oldemor på vidda, og kan hun, så kan faenmeg jeg også.

God vinterferie! :nigo:

Endret av Mafalda
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bare nok en gang si at du imponerer stort med pågangesmotet ditt, du får faktisk min jobbhelg med to tolvtimersvakter på rad til å føles litt bedre, og den kjipe telefonen med læreren min i går kveld er nesten helt glemt. For det ordner seg jo :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, ikke så mye fornuftig å si, som kan hjelpe ihvertfall, så da sender jeg en klem! :klemmer:

Susa! Vagger du rundt fremdeles, altså?

Da sender jeg en stor klem i retur, for den siste tiden- med småbarn i huset attpåtil- er seig. Håper formen er noenlunde levelig likevel! Og at du snart er ferdig! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bare nok en gang si at du imponerer stort med pågangesmotet ditt, du får faktisk min jobbhelg med to tolvtimersvakter på rad til å føles litt bedre, og den kjipe telefonen med læreren min i går kveld er nesten helt glemt. For det ordner seg jo :P

Tøffe jenter legger seg ikke ned så lett! :opplyser:

Når det er sagt, høres to tolvtimersvakter ikke ut som den beste helgen, det heller. Du har all min sympati, og så håper jeg du har god tilgang på kaffe? ;)

Selv får jeg enda litt mer bruk for pågangsmotet enn jeg trodde, for nå ringte de fra barnehagen og sa at Smule var slapp og sliten og ikke i form til å være med. Med andre ord må jeg hente en trist liten bjørn fra karnevalet som hun går glipp av, og gjøre husarbeid med begge to på slep. Jaja. Som du sier: det ordner seg alltid :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludodama

Hadde jeg ikke vært så elendig på gjærbakst skulle jeg bakt de bollene til deg. Seriøst altså, jeg hadde gjort det- men per dags dato ville resultatet blitt ganske stusselig. Jeg kommer tilbake til dette igjen når jeg bare får meg kjøkkenmaskin.

Forøvrig tenker jeg at skal man ha hus alene som tenåring er kravet at man vasker badet og kjøkken hvertfall ;)

Da er du minus to ting i den ene tingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøffe jenter legger seg ikke ned så lett! :opplyser:

Når det er sagt, høres to tolvtimersvakter ikke ut som den beste helgen, det heller. Du har all min sympati, og så håper jeg du har god tilgang på kaffe? ;)

Selv får jeg enda litt mer bruk for pågangsmotet enn jeg trodde, for nå ringte de fra barnehagen og sa at Smule var slapp og sliten og ikke i form til å være med. Med andre ord må jeg hente en trist liten bjørn fra karnevalet som hun går glipp av, og gjøre husarbeid med begge to på slep. Jaja. Som du sier: det ordner seg alltid :ler:

Det er det beste med min arbeidsplass, fri tilgang på kaffe! Og nå har de skiftet kaffemerke, så den er faktisk mulig å drikke også! Dessuten hadde jeg telt feil, 10-timersvakter, ikke 12, da blir alt så mye bedre :laugh:

God bedring til Smule!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susa! Vagger du rundt fremdeles, altså?

Da sender jeg en stor klem i retur, for den siste tiden- med småbarn i huset attpåtil- er seig. Håper formen er noenlunde levelig likevel! Og at du snart er ferdig! :klem:

Nei, fødte igår natt jeg! Tenkte faktisk på deg etterpå, "nå hadde jeg sånne apekatttendenser som Mafalda har prata om..." :fnise:

2 timer fra vannet gikk, og et kvarter fra 5 cm åpning til han var ute, så da var jeg litt apekatt ei stund! En liten tass da, 2,4 kg og 46 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludodama

Nei, fødte igår natt jeg! Tenkte faktisk på deg etterpå, "nå hadde jeg sånne apekatttendenser som Mafalda har prata om..." :fnise:

2 timer fra vannet gikk, og et kvarter fra 5 cm åpning til han var ute, så da var jeg litt apekatt ei stund! En liten tass da, 2,4 kg og 46 cm.

:blomst::rodmer:

Gratulerer!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, fødte igår natt jeg! Tenkte faktisk på deg etterpå, "nå hadde jeg sånne apekatttendenser som Mafalda har prata om..." :fnise:

2 timer fra vannet gikk, og et kvarter fra 5 cm åpning til han var ute, så da var jeg litt apekatt ei stund! En liten tass da, 2,4 kg og 46 cm.

Oj, det hørtes heftig ut. Gratulerer!

Sender bare over en :klem: jeg, Mafalda. Skulle gjerne bakt boller for deg, men antakelig er det mer stress å komme og hente de enn det er å bake de selv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke noe særlig fornuftig å si, annet enn at jeg beundrer hvor mye du setter deg som mål å få til (og det virker som du ofte får det til!), og at du selv etter den lista greier (eller hvertfall forsøker) å gå inn med positiv innstilling er bare... wow :) Så jeg sender deg en klem, og ønsker samtidig god bedring til syke barn :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de andre imponert over holdningen og pågangsmotet ditt! Skal la meg inspirere ettersom dagene på jobb er tøffe om dagen. Vi rekker knapt å puste ut før nytt helvete bryter løs og nye problemer må løses, og slik føler jeg det har vært her de siste 6 månedene av de totalt 9 jeg har jobbet her. :P

Lykke til med lista di og god bedring til Smule!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, fødte igår natt jeg! Tenkte faktisk på deg etterpå, "nå hadde jeg sånne apekatttendenser som Mafalda har prata om..." :fnise:

2 timer fra vannet gikk, og et kvarter fra 5 cm åpning til han var ute, så da var jeg litt apekatt ei stund! En liten tass da, 2,4 kg og 46 cm.

Ååååh, gratulerer så masse! Nå ble jeg helt rørt her, for en overraskelse!

Og heldige du, som har en sånn liten fining. Skal vi bytte? (nei, det mener jeg jo ikke. Neida. Joda. Minner meg om en polsk far på Nanis gamle fotballag- jeg hadde mine fire unger, og de hadde to gutter, og så ble jeg og kona gravide nesten samtidig. Da han fikk høre at jeg skulle ha jente, spurte han om vi ikke kunne bytte, siden de hadde to gutter fra før. "Det mener du vel ikke", lo jeg. "Joda!" svarte han, mens kona sto ved siden av og plantet stadig sintere albuer i siden på ham og hvisket "Wojciek! Wojciek! Hold kjeft!" eller noe sånt på polsk, gjennom sammenbitte tenner :fnise: Ikke som et innlegg i gutt-jentedebatten, som må være noe av det teiteste som er skrevet på KG siden gutter og jenter er akkurat like morsomt. Men som et innlegg i "Jeg elsker min fem måneder gamle baby over alt på jord, men nyfødte er så utrooolig skjønne at jeg nesten får lyst til å bytte"-debatten, som jeg lagde akkurat nå :hoho:)

Håper du har kommet deg etter en intens og heftig fødsel. Skjønner godt at du ble litt apekatt der, det er virkelig ikke rart. Gratulerer så mye igjen, håper alt er bra med både deg, lillebror, storebror og far! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

... og tusen takk for fine ord og gode tanker fra dere andre. Jeg er godt i gang med gjørelista mi (selv om det er deprimerende mye som gjenstår), og jeg har ikke tenkt å gi meg før jeg stuper. Sådesså! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du ikke gir deg før du stuper har jeg i hvert fall ikke problemer med å tro på! :Knegg:

Gratulerer, Susa! :strix:

Mafalda, du er et eksempel til etterfølgelse. Selv om min indre rebell nesten skulle ønske at det kom et "Så jeg ba alle dra til helvete, og sendte også Susain på fjellet så jeg og Smitt kunne få huset for oss selv noen dager"-innlegg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, you superwoman you! Håper du har kommet deg gjennom alt sammen og at dere får en fin helg og bedre-enn-forventet-hyttetur!

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, fødte igår natt jeg! Tenkte faktisk på deg etterpå, "nå hadde jeg sånne apekatttendenser som Mafalda har prata om..." :fnise:

2 timer fra vannet gikk, og et kvarter fra 5 cm åpning til han var ute, så da var jeg litt apekatt ei stund! En liten tass da, 2,4 kg og 46 cm.

Gratulerer!!!!!! :):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...