Gå til innhold

Mafalda tørker støv


Mafalda

Anbefalte innlegg

Det er nesten godt å lese at disse prateksemplarene av noen tenåringer du har faktisk kan oppføre seg som ekte tenåringer i blant. ;)

Du har virkelig hatt litt av en helg, og jeg imponeres stadig av hvordan dere klarer å håndtere alt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, jeg er nesten litt enig i det. Tenåringer som alltid oppfører seg 100% perfekt ville jo vært scary!

Akkurat nå, en kort stemningsrapport fra heimen: jeg sitter med Smitt i stua, og hører Susain inne fra rommet sitt der hun holder et engasjerende foredrag om "Vår virtuelle verden" og alle matteoppgavene hun har klart å skvise ut av det temaet. For sånn er det altså blitt nå: du får ikke oppgaver til eksamen lenger, du må mekke dem sjøl! :overrasket: Hun har prøveeksamen i dag og er litt stressa- men ikke altfor mye. Det blir spennende, da.

Men det må jeg si, alle de som klager over den slappe norske skolen forstår jeg meg ikke helt på. Nani har prøver ganske ofte, og Susain har som regel flere prøver hver eneste uke. Foredrag og testing og fremføringer og innleveringer, det er neimen ikke noe hvilehjem ;)

God helg til dere som er innom. Skal se om jeg får tørket litt støv denne helgen, det er et visst skrikende behov for det på toppen av hyllene her :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Skravla. Er det et sted støvet kan få ligge til jeg har tid, er det på toppen av bokhyllene. Selv om jeg må innrømme at jeg gjerne ønsker meg bokhyller som går helt til taket, så slipper jeg hele problemet :laugh:

God helg til Mafalda-heimen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, kanskje Serafina skulle få hyllene- MED støv på? :fnise:

Takk dere, det har vært en god helg, men ble det spesielt mye tid til støvtørking? Dumt spørsmål, det er klart det ikke ble det. Og det angrer jeg litt på nå...

For er det ikke flott når du har krøpet ned i senga med Smitt og ligger og halvsover, og det banker på døra?

Og frokostsmulene ligger på bordet og Smule har dratt ut alle bøkene i bokhylla i gangen og det ligger vinterluer dratt utover på gulvet og barnbøker i hele stua og hele huset stinker Smulebleie og du er bare iført strømpebukser og genser... og idet du åpner døra skjønner du at Oh shit, det var i dag han alarmbatterimannen skulle komme.

#DenJævligFlaueFølelsen :flau:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, kjenner den følelsen, ja. :ler: Dvs. jeg blir mer irritert enn flau, når planen er soving, og så må jeg dra meg opp og forholde meg høflig til andre voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, kanskje Serafina skulle få hyllene- MED støv på? :fnise:

Takk dere, det har vært en god helg, men ble det spesielt mye tid til støvtørking? Dumt spørsmål, det er klart det ikke ble det. Og det angrer jeg litt på nå...

For er det ikke flott når du har krøpet ned i senga med Smitt og ligger og halvsover, og det banker på døra?

Og frokostsmulene ligger på bordet og Smule har dratt ut alle bøkene i bokhylla i gangen og det ligger vinterluer dratt utover på gulvet og barnbøker i hele stua og hele huset stinker Smulebleie og du er bare iført strømpebukser og genser... og idet du åpner døra skjønner du at Oh shit, det var i dag han alarmbatterimannen skulle komme.

#DenJævligFlaueFølelsen :flau:

:ler: Uff, gi det et par dagers avstand, så får du deg en god latter :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha :ler:

Det minner meg om den gangen jeg var høygravid med Softie og kjempesliten. Mannen hadde henta Eldstemann mens jeg tok meg en lur. Det var ganske varmt ute, så jeg sov i en sånn gigantisk gravid-t-skjorte og truse.

Der ligger jeg og sover, hører det går i inngangsdøra og står opp for å si hei til mannen og Eldstemann. Og der står de i gangen - sammen med svigers OG en perifer slektning.

Der og da ble jeg så rasende, og jeg trengte bare å sende ett blikk til svigermor, og jeg så hun skjønte at det var en tabbe å stå uanmeldt på døra til en høygravid dame.

For det var ikke bare det at jeg hadde bustete hår, smale øyne og for lite klær på meg, leiligheten så heller ikke akkurat bra ut. Pinlig affære på alle måter for absolutt alle :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyller MED støv, du lizm. Trenger ikke bringe støv INN i huset, gitt. :fnise:

Trøsten er at alarmfyren har sett adskillig verre enn deres hjem, de tror jeg ser mye rart. Et familiehjem med litt hverdagsrot er sannsynligvis bare barnemat.

Dessuten blir det en morsom historie å dele på pleiehjemmet. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, han har nok sett verre før... tror folk i slike oppsøkende yrker ser ganske mye rart. Hadde det ikke vært for 1) påkledningen min og 2) drittlukta hadde det ikke vært så ille! :lol:

Og jeg kan levende se det for meg, Ciara. Tusen bonuspoeng til både mann og svigermor?

Hmm. Smule har nå 40,6 i feber, og det er tid for et veddemål: blir det feberkramper i natt, eller ikke? Jeg er fristet til å sette pengene på at det blir det, mens mannen, som er ute på avskjedsmiddag med sjefen, ønsker å vedde på det motsatte. Men jeg tror jeg vinner, altså.

*gammal ringrev med svart humor* ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, stakkars Smule! Det var høy feber. Får hun feberkramper selv om dere gir paracet? Feberkramper høres så ekkelt ut. Men det høres ut som om du er dreven på det også. Hold ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm. Smule har nå 40,6 i feber, og det er tid for et veddemål: blir det feberkramper i natt, eller ikke? Jeg er fristet til å sette pengene på at det blir det, mens mannen, som er ute på avskjedsmiddag med sjefen, ønsker å vedde på det motsatte. Men jeg tror jeg vinner, altså.

*gammal ringrev med svart humor* ;)

Lurer på om mannen hadde "alterior motives" med sin tipping? :P

Håper dere slapp unna feberkramper i natt, og at Smule er i bedre form :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk for sympati, jenter! :klem:

Og krøss i taket: Smule fikk ikke feberkramper! Jeg var dønn sikker på at vi måtte ta den sure turen ned til køen på Legevakta. Hun er akkurat like gammel som det SnillVimsen og HK-jenta var da de hadde sin runde med feberkrampe, så jeg var forberedt på det verste. Men så slapp hun unna til tross for høy feber, utrolig nok. Og i dag er hun mye piggere. Hun var våken i går fra 21-01, og deretter 04-05, så hun blir naturligvis hjemme i dag også. Men jeg håper virkelig hun kan gå i morgen, de har et flott karnevalsopplegg der som det hadde vært dumt å gå glipp av.

Mannen hadde nok sine baktanker, ja :fnise: Og det var greit- det var som sagt en avskjedsmiddag for en sjef han har et veldig godt forhold til, så jeg skjønner at han ønsket å tenke best case. Men, da han kom hjem sånn i ett-tida og Smule og jeg hadde sett Rara- den bråkete løven 3000 ganger, bikkja klynket og sjanglet rundt i huset (hun har vondt i nakken igjen, stakkars), og sofaen var full av saftflekker og fruktkuler, så stupte jeg i seng med verdens beste samvittighet og lot stakkars far stå opp med Smule da hun våknet klokka fire ;)

I dag er hun som sagt piggere, men nå er Smitt og Susain dårlige. Og så har vi to kostymer å fikse (karneval er bare sånn passe morsomt når de er over barnehagealder, spør du meg!), et hus å rydde fram til det invaderes av Susains venner på lørdag, vi må sjekke beholdningen av ski og utstyr til hyttetur og legge planer for Nanis trening og logistikken fram og tilbake til hytta og cupen han skal til i Gøteborg og ikke minst må Gubben få ut fingeren og søke om pappaperm og jeg må forberede meg til styremøtet på torsdag. (ja, det er mange "og" i den setningen der, men det er helt bevisst). Vi må melde på SnillVimsen til prøvespill til talentskolen og peff-kurs, og betale Susains cellokurs og Nanis cup i Århus (husk å søke skolen om fridag!), kjøpe billetter til den store ungdomsorkesterkonserten og holde av datoene til alt som skjer framover og...

Gah. Jeg synes livet er fint, på mange måter, men jeg blir matt av at det alltid er så mye... styr. Ting som må huskes på, ordnes, kommuniseres om, betales. Det hender, helt ærlig, at jeg tenker tilbake til den tiden da Nani var 1 og Susain var 3 og det eneste vi hadde på planen var å tasse fram og tilbake til barnehagen, og barnedans hver onsdag :fnise:

Har endelig fikset dåpen til Smitt, da. Lovlig sent, men sånn blir det når faddereren bor vekselvis i Berlin og Bergen og ikke kommer til Oslo før mars. Så, nå er datoen fikset, og guttungen har vokst ut av dåpskjolen vår. Enda en ting å fikse. Men men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for sympati, jenter! :klem:

Og krøss i taket: Smule fikk ikke feberkramper! Jeg var dønn sikker på at vi måtte ta den sure turen ned til køen på Legevakta. Hun er akkurat like gammel som det SnillVimsen og HK-jenta var da de hadde sin runde med feberkrampe, så jeg var forberedt på det verste. Men så slapp hun unna til tross for høy feber, utrolig nok. Og i dag er hun mye piggere. Hun var våken i går fra 21-01, og deretter 04-05, så hun blir naturligvis hjemme i dag også. Men jeg håper virkelig hun kan gå i morgen, de har et flott karnevalsopplegg der som det hadde vært dumt å gå glipp av.

Mannen hadde nok sine baktanker, ja :fnise: Og det var greit- det var som sagt en avskjedsmiddag for en sjef han har et veldig godt forhold til, så jeg skjønner at han ønsket å tenke best case. Men, da han kom hjem sånn i ett-tida og Smule og jeg hadde sett Rara- den bråkete løven 3000 ganger, bikkja klynket og sjanglet rundt i huset (hun har vondt i nakken igjen, stakkars), og sofaen var full av saftflekker og fruktkuler, så stupte jeg i seng med verdens beste samvittighet og lot stakkars far stå opp med Smule da hun våknet klokka fire ;)

I dag er hun som sagt piggere, men nå er Smitt og Susain dårlige. Og så har vi to kostymer å fikse (karneval er bare sånn passe morsomt når de er over barnehagealder, spør du meg!), et hus å rydde fram til det invaderes av Susains venner på lørdag, vi må sjekke beholdningen av ski og utstyr til hyttetur og legge planer for Nanis trening og logistikken fram og tilbake til hytta og cupen han skal til i Gøteborg og ikke minst må Gubben få ut fingeren og søke om pappaperm og jeg må forberede meg til styremøtet på torsdag. (ja, det er mange "og" i den setningen der, men det er helt bevisst). Vi må melde på SnillVimsen til prøvespill til talentskolen og peff-kurs, og betale Susains cellokurs og Nanis cup i Århus (husk å søke skolen om fridag!), kjøpe billetter til den store ungdomsorkesterkonserten og holde av datoene til alt som skjer framover og...

Gah. Jeg synes livet er fint, på mange måter, men jeg blir matt av at det alltid er så mye... styr. Ting som må huskes på, ordnes, kommuniseres om, betales. Det hender, helt ærlig, at jeg tenker tilbake til den tiden da Nani var 1 og Susain var 3 og det eneste vi hadde på planen var å tasse fram og tilbake til barnehagen, og barnedans hver onsdag :fnise:

Har endelig fikset dåpen til Smitt, da. Lovlig sent, men sånn blir det når faddereren bor vekselvis i Berlin og Bergen og ikke kommer til Oslo før mars. Så, nå er datoen fikset, og guttungen har vokst ut av dåpskjolen vår. Enda en ting å fikse. Men men.

Så bra at dere slapp feberkramper, og ikke minst at hun er bedre i dag :danse:

Skjønner definitivt at du lot gubben stå opp i 4-tida! :P

Jeg blir altså sliten bare av å lese om hverdagene dine :P ... All creds til deg som får til å ordne så mye også! Hvor gammel kommer Smitt til å være når han døpes? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel kommer Smitt til å være når han døpes? :)

Han kommer faktisk til å være et halvt år :daane:

Og vi som har en prest som (sitat) "ikke har sansen for at babyer valser rundt udøpte i uker og måneder" :ler: Smule fikk vi unnagjort da hun var seks uker, det er nok mer hans stil. Men som sagt har jeg en gammel venn jeg veldigveldig gjerne ønsket å ha som fadder, så da ble det sånn. Får se hva jeg finner på av antrekk. Den fine dåpskjolen fra Spania som satt som et skudd på bittelille Smule passer neppe på en seks måneder gammel sumobryter!

Smule har nettopp spist to boller med yoghurt og müsli, og danset Drømmehagen-dansen. Så jo, hun er definitivt i slaget i dag. Men det er også min erfaring med unger, om igjen og om igjen og om igjen: feberen går fort opp, og tilsvarende fort ned. Hadde jeg hatt 40,6 den ene dagen ville jeg neppe vært i storslag den neste, men barn og feber er noe annet enn voksne og feber. Og takk og pris for det.

Nå må jeg skrive en mail til foreldrene til et par venninner av Susain. Vi har, etter mye overveielse, kommet fram til at hun skal få være hjemme når vi drar på hytta i helgen, og at hun skal få ha noen venner på overnatting. Jeg er ganske sikker på den beslutningen, for jeg VET at ingen av jentene eller guttene er noen fest-huer, men for sikkerhets skyld tar jeg kontakt med foreldrene jeg kjenner best i forkant. Susain gleder seg veldig...

.... og så kom Nani hjem fra trening i går, og forteller at han må trene med U16-laget på mandag siden han skal få være med dem på cup på tirsdag. Ergo må han tidligere hjem enn oss andre. Så jeg spurte Susain: "Du... hvor kjipt er det å måtte ha lillebror hjemme når du skal ha venner her?".

Dere skulle sett uttrykket på jentungen! :fnise: "Øh, mamma, Nani er grei nok han, men akkurat denne gangen ER det faktisk litt kjipt!"

Jaja. Kanskje min stemor er hjemme og kan ha lillebror på besøk. *krysse fingre* :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kommer faktisk til å være et halvt år :daane:

Og vi som har en prest som (sitat) "ikke har sansen for at babyer valser rundt udøpte i uker og måneder" :ler: Smule fikk vi unnagjort da hun var seks uker, det er nok mer hans stil. Men som sagt har jeg en gammel venn jeg veldigveldig gjerne ønsket å ha som fadder, så da ble det sånn. Får se hva jeg finner på av antrekk. Den fine dåpskjolen fra Spania som satt som et skudd på bittelille Smule passer neppe på en seks måneder gammel sumobryter!

Smule har nettopp spist to boller med yoghurt og müsli, og danset Drømmehagen-dansen. Så jo, hun er definitivt i slaget i dag. Men det er også min erfaring med unger, om igjen og om igjen og om igjen: feberen går fort opp, og tilsvarende fort ned. Hadde jeg hatt 40,6 den ene dagen ville jeg neppe vært i storslag den neste, men barn og feber er noe annet enn voksne og feber. Og takk og pris for det.

Nå må jeg skrive en mail til foreldrene til et par venninner av Susain. Vi har, etter mye overveielse, kommet fram til at hun skal få være hjemme når vi drar på hytta i helgen, og at hun skal få ha noen venner på overnatting. Jeg er ganske sikker på den beslutningen, for jeg VET at ingen av jentene eller guttene er noen fest-huer, men for sikkerhets skyld tar jeg kontakt med foreldrene jeg kjenner best i forkant. Susain gleder seg veldig...

.... og så kom Nani hjem fra trening i går, og forteller at han må trene med U16-laget på mandag siden han skal få være med dem på cup på tirsdag. Ergo må han tidligere hjem enn oss andre. Så jeg spurte Susain: "Du... hvor kjipt er det å måtte ha lillebror hjemme når du skal ha venner her?".

Dere skulle sett uttrykket på jentungen! :fnise: "Øh, mamma, Nani er grei nok han, men akkurat denne gangen ER det faktisk litt kjipt!"

Jaja. Kanskje min stemor er hjemme og kan ha lillebror på besøk. *krysse fingre* :ler:

Oi, ett helt halvt år :sjokkert: Spørs nok om den kjolen passer da, ja :fnise: Hahah, forventer dere dømmende blikk fra presten? :P

Altså, boller laget med yoghurt og müsli, eller har du smurt yoghurt og müsli på en bolle? :fnise: Bra at hun er så mye piggere i dag da :nigo:

Veldig lurt av deg å skrive mail til foreldrene :jepp: Skal de kanskje dra innom og se hvordan det står til, da eller? :) Hahaha, krysser fingrene for deg om at stemor er hjemme :P Eller rettere sagt så er det vel Susain jeg krysser fingrene for? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...