Gå til innhold

Livredd for å kjøre på glatta!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bullshit!!Kom med konstruktive råd, istedet for å leke wise ass.

Anonymous poster hash: 52dbe...f99

Moden du er.

Dersom man er redd når man kjører betyr det ofte at man er usikker når man kjører. Ville du ha latt en usikker kirurg operere deg? Ville du hatt en usikker tannlege gi deg rotfylling?

Dersom man er redd for glatte veier kan man melde seg på glattkjøring kurs flere ganger. Dessuten, er du usikker på veien, ta en bremsetest.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Moden du er.

Dersom man er redd når man kjører betyr det ofte at man er usikker når man kjører. Ville du ha latt en usikker kirurg operere deg? Ville du hatt en usikker tannlege gi deg rotfylling?

Dersom man er redd for glatte veier kan man melde seg på glattkjøring kurs flere ganger. Dessuten, er du usikker på veien, ta en bremsetest.

Det er ikke mye modent med det utsagnet du kom med. Hva med å være saklig fra første stund og komme med glattkjøringforslaget. Hæ?!

Er det noe umodent og latterlig på dette forumet, så er det arrogante "verdensmestere" som kommer med dissa utsagnene uansett hva en trådstarter konner med av spørsmål. Det er bare så tåpelig patetisk. Og uten mangel på eq og selvinnsikt. Som regel akkurat de samme fartsfantomene som gjør veiene utrygge.

Anonymous poster hash: 52dbe...f99

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mye modent med det utsagnet du kom med. Hva med å være saklig fra første stund og komme med glattkjøringforslaget. Hæ?!

Er det noe umodent og latterlig på dette forumet, så er det arrogante "verdensmestere" som kommer med dissa utsagnene uansett hva en trådstarter konner med av spørsmål. Det er bare så tåpelig patetisk. Og uten mangel på eq og selvinnsikt. Som regel akkurat de samme fartsfantomene som gjør veiene utrygge.

Anonymous poster hash: 52dbe...f99

Oj oj!! Enda en som tror noen med en mening som ikke tilsvarer ens egen er verdensmestere...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj oj!! Enda en som tror noen med en mening som ikke tilsvarer ens egen er verdensmestere...

Det er ikke meg som har skrevet svaret du kopierte, men dette med å mene at noen tror de er verdensmester har ingenting med at vi ikke deler mening. Det har vel heller noe med måten dere uttaler dere.

Men ok, da kaller vi dere "Besserwissere" isteden. Bare så det er klart, så er det ikke et kompliment. ;)

Anonymous poster hash: a8724...d75

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke meg som har skrevet svaret du kopierte, men dette med å mene at noen tror de er verdensmester har ingenting med at vi ikke deler mening. Det har vel heller noe med måten dere uttaler dere.

Men ok, da kaller vi dere "Besserwissere" isteden. Bare så det er klart, så er det ikke et kompliment. ;)

Anonymous poster hash: a8724...d75

Bedreviter ja.. Er det ikke det man kaller andre når man innser at man har tatt feil og er flau over det?

Enten det eller "Hysj da, du forstod hva jeg mente" ..

Hva man mente har ikke noe å si, hva man faktisk skrev har alt å si.

Bedreviter? Altså en som vet bedre enn andre.. Det er vel ganske normalt, er det mange her som kan alt om alt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj oj!! Enda en som tror noen med en mening som ikke tilsvarer ens egen er verdensmestere...

Ojoj, stakk det litt? Grusomt fælt å se bli påminnet sin egen oppførsel. Det handler ikke om å ikke tåle andre meninger. Det handler om å påpeke at folk kunne være litt mer kontruktive og ha litt vanlig folkeskikk. Sant!?

Tåler dere ikke det, bør dere jo se litt på egne innlegg. Selvinnsikt, my dear, selvinnsikt...

Anonymous poster hash: 52dbe...f99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ojoj, stakk det litt? Grusomt fælt å se bli påminnet sin egen oppførsel. Det handler ikke om å ikke tåle andre meninger. Det handler om å påpeke at folk kunne være litt mer kontruktive og ha litt vanlig folkeskikk. Sant!?

Tåler dere ikke det, bør dere jo se litt på egne innlegg. Selvinnsikt, my dear, selvinnsikt...

Anonymous poster hash: 52dbe...f99

Eneste jeg er verdensmester i er kverulering samt irritere andre. Har hørtø jeg kan irritere en stein ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar denne her siden TS virker fraværende og det er unødvendig å starte ett nytt emne.

Jeg fikk lappen for 3 mnd siden og har aldri kjørt på glatt vei før. i morgen skal jeg min første tur ut, og der jeg bor er det nå is og snø som dekker hele veien. Fartsgrensene på strekningene er 60, 80 og 60.

Alle sier at jeg må kjøre etter forholdene, så når det er tykk tåke, mye vann på veien osv. pleier jeg å kjøre litt sakte til jeg møter biler, eller får biler bak meg også vurderer jeg hvor fort de kjører og legger meg i samme fart. Men nå er det is på veien. Skjønner godt at jeg ikke kan kjøre i 80 da, men hvor sakte er egentlig sakte? Synes også 60 høres litt høyt ut på is, men kanskje det bare er fordi jeg ikke har kjørt på glatta før.

Når det er tørt kjører jeg i alltid fartsgrensene, gjerne 1-4, men ikke mer. Er ikke redd for snøen, men skjønner ikke helt hvor sakte sakte er:) Hater sinker i trafikken, og irriterer meg lett over folk som ikke holder fartsgrensen på tørt føre. Har ikke lyst til å bli sinke selv :fnise:



Anonymous poster hash: 5be7c...72b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjerne litt over skulle det stå. 1-4 km/t over grensa.



Anonymous poster hash: 5be7c...72b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar denne her siden TS virker fraværende og det er unødvendig å starte ett nytt emne.

Jeg fikk lappen for 3 mnd siden og har aldri kjørt på glatt vei før. i morgen skal jeg min første tur ut, og der jeg bor er det nå is og snø som dekker hele veien. Fartsgrensene på strekningene er 60, 80 og 60.

Alle sier at jeg må kjøre etter forholdene, så når det er tykk tåke, mye vann på veien osv. pleier jeg å kjøre litt sakte til jeg møter biler, eller får biler bak meg også vurderer jeg hvor fort de kjører og legger meg i samme fart. Men nå er det is på veien. Skjønner godt at jeg ikke kan kjøre i 80 da, men hvor sakte er egentlig sakte? Synes også 60 høres litt høyt ut på is, men kanskje det bare er fordi jeg ikke har kjørt på glatta før.

Når det er tørt kjører jeg i alltid fartsgrensene, gjerne 1-4, men ikke mer. Er ikke redd for snøen, men skjønner ikke helt hvor sakte sakte er:) Hater sinker i trafikken, og irriterer meg lett over folk som ikke holder fartsgrensen på tørt føre. Har ikke lyst til å bli sinke selv :fnise:

Anonymous poster hash: 5be7c...72b

Det er ikke en satt grense for hvor fort du må kjøre på glatta, prøv deg fram på veien også kjører du i det du føler deg komfortabel med. Om du føler at du sinker de bak kan du svinge inn på holdeplass og slippe dem forbi :)

Kjørte selv utfor på speilblank is en måned etter jeg fikk lappen, jeg lærte på den harde måten at man ikke burde bremse inn i svinger :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke en satt grense for hvor fort du må kjøre på glatta, prøv deg fram på veien også kjører du i det du føler deg komfortabel med. Om du føler at du sinker de bak kan du svinge inn på holdeplass og slippe dem forbi :)

Kjørte selv utfor på speilblank is en måned etter jeg fikk lappen, jeg lærte på den harde måten at man ikke burde bremse inn i svinger :P

Jeg bremser ofte inn i svinger. Da vet jeg at det ikke skal gjøres på glatta :fnise: I 80 sonen er det ikke mulig å svinge inn til kanten da det er en hovedvei med sperrelinje og ingen busslommer. Er derfor jeg blir litt redd for å sinke. Men vil heller ikke la meg presse til å kjøre for fort heller. Får bare prøve meg frem og håpe folk tar hensyn :)

Anonymous poster hash: 5be7c...72b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får bare prøve meg frem og håpe folk tar hensyn :)

Anonymous poster hash: 5be7c...72b

Du får leve i håpet :P

Er selvfølgelig snakk om å stoppe ved første mulighet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mye modent med det utsagnet du kom med. Hva med å være saklig fra første stund og komme med glattkjøringforslaget. Hæ?!

Er det noe umodent og latterlig på dette forumet, så er det arrogante "verdensmestere" som kommer med dissa utsagnene uansett hva en trådstarter konner med av spørsmål. Det er bare så tåpelig patetisk. Og uten mangel på eq og selvinnsikt. Som regel akkurat de samme fartsfantomene som gjør veiene utrygge.

Anonymous poster hash: 52dbe...f99

Så fordi jeg antyder at jeg ikke er en nervøs bilkjører, så sier jeg med andre ord at jeg er en verdensmester? Og du trekker da konklusjonen med at jeg er et fartsfantom som gjør veiene utrygge?

Ja, modent. Du har temmelig høy EQ du også. Åpenbart.

Du virker som en veldig intelligent og reflektert person, så det er kanskje best jeg trekker meg tilbake. Du har åpenbart evenen til å diskutere og argumentere på en moden måte, så her har jeg ingen sjanse, ser jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tar denne her siden TS virker fraværende og det er unødvendig å starte ett nytt emne.

Jeg fikk lappen for 3 mnd siden og har aldri kjørt på glatt vei før. i morgen skal jeg min første tur ut, og der jeg bor er det nå is og snø som dekker hele veien. Fartsgrensene på strekningene er 60, 80 og 60.

Alle sier at jeg må kjøre etter forholdene, så når det er tykk tåke, mye vann på veien osv. pleier jeg å kjøre litt sakte til jeg møter biler, eller får biler bak meg også vurderer jeg hvor fort de kjører og legger meg i samme fart. Men nå er det is på veien. Skjønner godt at jeg ikke kan kjøre i 80 da, men hvor sakte er egentlig sakte? Synes også 60 høres litt høyt ut på is, men kanskje det bare er fordi jeg ikke har kjørt på glatta før.

Når det er tørt kjører jeg i alltid fartsgrensene, gjerne 1-4, men ikke mer. Er ikke redd for snøen, men skjønner ikke helt hvor sakte sakte er:) Hater sinker i trafikken, og irriterer meg lett over folk som ikke holder fartsgrensen på tørt føre. Har ikke lyst til å bli sinke selv :fnise:

Anonymous poster hash: 5be7c...72b

Du skal ikke bry deg om de bak deg, og ikke la dem påvirke kjøringen din. Legger de seg veldig nærme deg kan du alltid bråbremse. Hvis de treffer deg så er det deres feil, man skal holde forsvarlig avstand. Kanskje du så et dyr løpe over veien og måtte bremse? Dumt for dem bak deg, da.

Huskeregel: folk med BWM kjører nesten alltid som idioter og er aggressive i trafikken. De blinker ikke, kjører nærme, osv.

Anonymous poster hash: ea3ac...aef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fordi jeg antyder at jeg ikke er en nervøs bilkjører, så sier jeg med andre ord at jeg er en verdensmester? Og du trekker da konklusjonen med at jeg er et fartsfantom som gjør veiene utrygge?

Er det ikke slik det pleier foregå? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke bry deg om de bak deg, og ikke la dem påvirke kjøringen din. Legger de seg veldig nærme deg kan du alltid bråbremse. Hvis de treffer deg så er det deres feil, man skal holde forsvarlig avstand. Kanskje du så et dyr løpe over veien og måtte bremse? Dumt for dem bak deg, da.

Huskeregel: folk med BWM kjører nesten alltid som idioter og er aggressive i trafikken. De blinker ikke, kjører nærme, osv.

Anonymous poster hash: ea3ac...aef

NEI, det kan man ikke! Man kommer tape i slike saker, det har skjedd før ;)

http://www.abcnyheter.no/nyheter/2013/01/03/fikk-8000-kroner-i-bot-brabremse

Bråbremsing på den måten er nemmelig brudd på §3. Tar man i tillegg utgangspunkt i at fler og fler kjører med dashcam, ville jeg absolutt ikke rørt den bremsen..

Kan ikke fatte at du anbefaler en ny sjafør å bråbremse dersom de har noen bak seg...

Jeg kjørte BMW, jeg blinket, jeg kjørte sjeldent nærme.. Så der tar du skammelig feil...

Audioter derimot.. de blinker ikke.

Endret av AndreasBR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå skal jeg være teit å si "kjør etter forholdene". Beveger meg inn i min andre vintersesong nå å kjører pickup. Dette resulterer ofte i at kassa sklir ut om jeg er for brå i vendingene mine med mye (og også lite fart).

Farten du burde ligge i er avhengig av hva som befinner seg rundt deg på veien, svinger, is, regn, temperatur, motgående trafikk, trafikk foran deg osv osv. Det er bare du som vet hvor godt du kan kjøre. Prøv deg frem på et avgrenset område om du ikke vet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audioter derimot.. de blinker ikke.

Jeg har hatt Audi nå i 12 år, ingen prikker i førerkortet, aldri vært med i en ulykke med eller uten skyld, og jeg blinker alltid. Så der tar du feil, igjen.

Anonymous poster hash: fcbea...399

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt Audi nå i 12 år, ingen prikker i førerkortet, aldri vært med i en ulykke med eller uten skyld, og jeg blinker alltid. Så der tar du feil, igjen.

Anonymous poster hash: fcbea...399

Gratulerer med at du aldri har blitt tatt ;)

Er det nye måten å måle kriminalitet på? "Han ble aldri tatt, så han var ikke kriminell".

Neida, det finnes sikkert en liten prosent av audioter som kjører som folk. Finnes bare ingen i Oslo & omegn..

Endret av AndreasBR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye snakk om "audioter", men det virker som om den som snakker om "audoiter" selv er en slik, bare at vedkommende kjører andre bilmerker.



Anonymous poster hash: d3f5a...0ac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...