Gå til innhold

Livredd for å kjøre på glatta!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

A) Jeg har _ALDRI_ påstått noe annet ;) Hvor tar du dette pisset fra? Om 8/10 vurderer føret til å være ok for fartsgrensen, mens du er en liten redd feiging, så skal DU vike for at VI skal kunne kjøre i den hastigheten vi anser forsvarlig etter forholdene.

B)

Man må ikke en eneste ting. Man bør.

40 grenser er et onde fra satans vegvesen. 40-soner burde vært ulovlig utenfor ...

Hvordan sier jeg dette uten at du kan kverrulere på det.. Det burde kun vært tillatt med 40 soner på boligfelt..

Selvfølgelig MÅ du det, er det ikke det som ligger i loven om å avpasse fart etter forhold?

Hvis du holder fartsgrensen jevnt i en 40 sone og ikke slipper opp gassen før et uoversiktlig gangfelt og dermed kjører på en person, tror du at du går fri fordi du ikke kjørte over?

40 soner burde vært ulovlig?? Da lurer jeg virkelig på hvilken fartsgrense du mener er forsvarlig på steder som beskrevet?

Er du klar over at man på kjøreskolen får beskjed om å nærmest stoppe foran uoversiktlige kryss for å få oversikt?

Men du setter vel dine egne trafikkskills langt over en kjørelærers antar jeg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei.. Fartsgrensa er f.eks 80. Om du ikke liker det, må du øve mer på å kjøre på et EGNET STED... Midt på E18 f.eks er ikke egnet sted.

Selvfølgelig skal du slippe forbi, du bryter jo veitrafikkloven ved å forhindre øvrig trafikk om du ligger i 70 i 80

Og du kan alle lover du eller? Det står faktisk i vegtrafikkloven at man skal kjøre etter vei og føreforhold. Det er med andre ord ikke ulovlig og kjøre i 70 i 80. Den sier også at du ikke skal være til hinder for andre i trafikken.

Med andre ord, så kan du faktisk kjøre i 70 i 80-sonen, om du selv vurderer det til og ikke være forsvarlig og kjøre fortere. Dersom du lager kø, så stopper du ved første og beste anledning og slipper folk forbi. Du vil aldri bli stoppet eller få problemer for det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du kan alle lover du eller? Det står faktisk i vegtrafikkloven at man skal kjøre etter vei og føreforhold. Det er med andre ord ikke ulovlig og kjøre i 70 i 80. Den sier også at du ikke skal være til hinder for andre i trafikken.

Med andre ord, så kan du faktisk kjøre i 70 i 80-sonen, om du selv vurderer det til og ikke være forsvarlig og kjøre fortere. Dersom du lager kø, så stopper du ved første og beste anledning og slipper folk forbi. Du vil aldri bli stoppet eller få problemer for det.

Det er dessverre ikke ulovlig Å skrive dårlig norsk heller.

Hvor påstår jeg at jeg kan alle lover?

Det kan faktisk være "ulovlig" å kjøre 70 i 80 . Dersom 1 av 100 bilister mener man ikke kan kjøre fortere enn 70, mens resterende 99 mener at 80 er ok fart iht føre, men de blir liggende bak denne sinka i 70.. Hvem bryter da loven?

Riktig, sinka i 70.

Du ekke helt skarp på og/å?

Hahaha.. Jeg skulle likt å se vedkommende som stopper selv om de lager kø... de FÆRRESTE gjør det, for.. vel, de har jo betalt veiavgift... De har jo rett til å kjøre slik det passer dem.

Disse gjøkene som ikke klarer å holde en fart tilpasset vær og føre (Den setningen var fin, eh?) i samtråd med satans vegvesen sin ødeleggelse av veier (F.eks Riksvei 4 nordover der alt av forbikjøringsmuligheter nå har heltrukken stripe) skaper farlige situasjoner der mange biligster vil ta unødvendig risiko for å komme forbi en gjøk.

Man KAN bli stoppet for å hindre trafikken jo.. Hva tror du skjer om en gjøk ligger i 80 i 80'n i morrarushet, når resten av trafikken går i 110? Tror du de stopper de i 110 eller gjøken i 80?

Han følger fartsgrensen ja, men han bryter en annen viktig regel i VTL.

Når alt dette er sagt:

Selvfølgelig skal man kjøre etter føre.. Men føret på de største veiene er normalt (LES NORMALT!! ) gode nok til å holde 80 i 80-sonen. Lokale forhold vil selvfølgelig være en faktor.

Endret av AndreasBR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre ikke ulovlig Å skrive dårlig norsk heller.

Hvor påstår jeg at jeg kan alle lover?

Det kan faktisk være "ulovlig" å kjøre 70 i 80 . Dersom 1 av 100 bilister mener man ikke kan kjøre fortere enn 70, mens resterende 99 mener at 80 er ok fart iht føre, men de blir liggende bak denne sinka i 70.. Hvem bryter da loven?

Riktig, sinka i 70.

Du ekke helt skarp på og/å?

Hahaha.. Jeg skulle likt å se vedkommende som stopper selv om de lager kø... de FÆRRESTE gjør det, for.. vel, de har jo betalt veiavgift... De har jo rett til å kjøre slik det passer dem.

Disse gjøkene som ikke klarer å holde en fart tilpasset vær og føre (Den setningen var fin, eh?) i samtråd med satans vegvesen sin ødeleggelse av veier (F.eks Riksvei 4 nordover der alt av forbikjøringsmuligheter nå har heltrukken stripe) skaper farlige situasjoner der mange biligster vil ta unødvendig risiko for å komme forbi en gjøk.

Man KAN bli stoppet for å hindre trafikken jo.. Hva tror du skjer om en gjøk ligger i 80 i 80'n i morrarushet, når resten av trafikken går i 110? Tror du de stopper de i 110 eller gjøken i 80?

Han følger fartsgrensen ja, men han bryter en annen viktig regel i VTL.

Når alt dette er sagt:

Selvfølgelig skal man kjøre etter føre.. Men føret på de største veiene er normalt (LES NORMALT!! ) gode nok til å holde 80 i 80-sonen. Lokale forhold vil selvfølgelig være en faktor.

For og ta dette med norsk rettskriving, så er det noen av oss som har noe som kalles dysleksi. Det kan slå ut på forskjellige måter, blandt annet problemer med og/å. Nå skal jeg fortelle deg en liten hemmelighet, jeg har dysleksi og problemer med dette som har med når man skal bruke og/å. så slipper du og klage over det.

Og nei, man vil ikke få problemer om man ligger i 70 i f.eks. 80 sonen. Lager man problemer så kan man bli stoppet, og få spørsmål om hvorfor man kjører som man gjør. Forklarer man det da med at man faktisk ikke føler det forsvarlig og kjøre fortere, så vil man da få beskjed om at man må slippe forbi trafikken ved anledning. Man kan også fint ligge i 80 på motorveien hvor det er både 100 og 100km/t fartsgrense uten at det skaper problemer, og man eventuelt misterførerkortet e.l. Jeg vet ikke om du er klar over det, men man har faktisk ikke lov til og kjøre fortere enn 60km/t om man har henger på bilen sin som det ikke er brems på. Og om man har henger med brems på, så har man ikke lov til og kjøre fortere enn 80km/t. Men man har allikevel lov til og kjøre på motorvei med 110km/t fartsgrense.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre ikke ulovlig Å skrive dårlig norsk heller.

Hvor påstår jeg at jeg kan alle lover?

Det kan faktisk være "ulovlig" å kjøre 70 i 80 . Dersom 1 av 100 bilister mener man ikke kan kjøre fortere enn 70, mens resterende 99 mener at 80 er ok fart iht føre, men de blir liggende bak denne sinka i 70.. Hvem bryter da loven?

Riktig, sinka i 70.

Du ekke helt skarp på og/å?

Hahaha.. Jeg skulle likt å se vedkommende som stopper selv om de lager kø... de FÆRRESTE gjør det, for.. vel, de har jo betalt veiavgift... De har jo rett til å kjøre slik det passer dem.

Disse gjøkene som ikke klarer å holde en fart tilpasset vær og føre (Den setningen var fin, eh?) i samtråd med satans vegvesen sin ødeleggelse av veier (F.eks Riksvei 4 nordover der alt av forbikjøringsmuligheter nå har heltrukken stripe) skaper farlige situasjoner der mange biligster vil ta unødvendig risiko for å komme forbi en gjøk.

Man KAN bli stoppet for å hindre trafikken jo.. Hva tror du skjer om en gjøk ligger i 80 i 80'n i morrarushet, når resten av trafikken går i 110? Tror du de stopper de i 110 eller gjøken i 80?

Han følger fartsgrensen ja, men han bryter en annen viktig regel i VTL.

Når alt dette er sagt:

Selvfølgelig skal man kjøre etter føre.. Men føret på de største veiene er normalt (LES NORMALT!! ) gode nok til å holde 80 i 80-sonen. Lokale forhold vil selvfølgelig være en faktor.

Så du mener man kan bli stoppet for å ikke bryte fartsgrensen?

Fantastisk! Av alt det dumme jeg har sett du vrenger ut av deg om bilkjøring må dette ta kaka.

Foreslår at du enten leser teoriboka et par ganger før du kommer tilbake eller finner deg en annen hobby. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For og ta dette med norsk rettskriving, så er det noen av oss som har noe som kalles dysleksi. Det kan slå ut på forskjellige måter, blandt annet problemer med og/å. Nå skal jeg fortelle deg en liten hemmelighet, jeg har dysleksi og problemer med dette som har med når man skal bruke og/å. så slipper du og klage over det.

Og nei, man vil ikke få problemer om man ligger i 70 i f.eks. 80 sonen. Lager man problemer så kan man bli stoppet, og få spørsmål om hvorfor man kjører som man gjør. Forklarer man det da med at man faktisk ikke føler det forsvarlig og kjøre fortere, så vil man da få beskjed om at man må slippe forbi trafikken ved anledning. Man kan også fint ligge i 80 på motorveien hvor det er både 100 og 100km/t fartsgrense uten at det skaper problemer, og man eventuelt misterførerkortet e.l. Jeg vet ikke om du er klar over det, men man har faktisk ikke lov til og kjøre fortere enn 60km/t om man har henger på bilen sin som det ikke er brems på. Og om man har henger med brems på, så har man ikke lov til og kjøre fortere enn 80km/t. Men man har allikevel lov til og kjøre på motorvei med 110km/t fartsgrense.

For Å ta? :) Jeg slipper å klage ja?

Jeg beklager at du har dysleksi, kan ikke være morsomt.

Det som er enda mindre morsomt er at du tror jeg sier ifra for å være slem. Noe som ikke kunne vært lengre unna sannheten. Jeg sier ifra fordi jeg ønsker at andre skal bli obs på feilene, og lære av dem, på samme måte som at jeg hadde forventet at noen sa fra til meg om jeg skrev noe feil.

Jeg beklager om du oppfattet det som klaging.

Jo, man kan få problemer om man ligger 70 i 80'n dersom man er et hinder for øvrig trafikk.

Ang det med henger, da bør man vel strengt tatt ikke ha lov til å kjøre på noe annet enn maks 60kmh vei...

Ja, det er helt patetisk at man har lov å kjøre på 110kmh motorvei med henger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener man kan bli stoppet for å ikke bryte fartsgrensen?

Fantastisk! Av alt det dumme jeg har sett du vrenger ut av deg om bilkjøring må dette ta kaka.

Foreslår at du enten leser teoriboka et par ganger før du kommer tilbake eller finner deg en annen hobby. Lykke til!

Foreslår at du leser veitrafikkloven jeg, det er nemlig ulovlig å være til hinder for andre.

http://www.nrk.no/nordnytt/fikk-bot-for-a-ha-kjort-for-sakte-1.11290134

http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/bil-og-trafikk/kjoerte-for-sakte-fikk-politiet-paa-doeren/a/10071533/

http://www.tv2.no/a/3920615

Kan bli anmeldt
Politioverbetjent, John Trygve Rønning, som nå kjører sivil videobil i hele Buskerud fylke og Asker og Bærum politidistrikt er imidlertid nøye med å påpeke at de som kjører sakte har et ansvar.

– De kan nemlig bli anmeldt og straffet for slik kjøring likevel. Ifølge veiloven paragraf 3 heter det blant annet at du skal kjøre på en måte som ikke er til hinder for andre, sier han.

http://www.dagbladet.no/2009/07/13/nyheter/innenriks/trafikk/ko/7174165/

Trenger jeg referere til fler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndreasBR får meg til å tenke på denne:

HAHA den var bare teit... og fail.

Jenter blir ikke imponert av gutter som kjører som idioter vettu. Og han der kjørte som en audiot. (eier av audi)

Det går ann å kjøre aktivt selv om man ikke kjører som en idiot.

Rumlingen fra GSX-R'en min derimot, den snur hoder =P Behøver ikke kjøre fort engang. (Og får iblant folk til å holde seg for ørene :P)

Fikk i sommer thumbs up av minst et par andre motorsyklister, samt andre bilister.. Man hører at jeg kommer i tunnelen for å si det slik.

Jeg synes dog det er ganske patetisk og barnslig av deg å insinuere at jeg kjører slik som vedkommende i den videoen, bare fordi jeg kjører etter forholdene.

Ja, er det sommer, bar vei, lite folk på veien.. Sure, jeg kan godt dra på som F*** på en helt rett strekke jeg, men kjører jeg forvarlig 95% av tiden? Ja.

Hvorfor? Jeg tør rett og slett ikke annet. Jeg tryna på motorsykkel i forifjor (eller noe), og stoler absolutt ikke på dekkene mine, og er redd for at sykkelen skal skli.

Nei, det er IKKE fordi jeg kjørte som en idiot, eller fordi jeg kjørte fort. Jeg hadde maks 40kmh når det skjedde, rett etter en rundkjøring. Det var kaldt, det var glatt, og vann på veien hadde fryst på til is. Bakhjulet sklei, jeg prøvde å rette opp, og forhjulet sklei...

Derfor holder jeg meg i hastigheter hvor jeg vet jeg har kontroll. (Unntaket er vel kanskje rette strekker, hvor jeg drar på, og deretter legger meg ned i passende hastighet igjen.)

Endret av AndreasBR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslår at du leser veitrafikkloven jeg, det er nemlig ulovlig å være til hinder for andre.

http://www.nrk.no/nordnytt/fikk-bot-for-a-ha-kjort-for-sakte-1.11290134

http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/bil-og-trafikk/kjoerte-for-sakte-fikk-politiet-paa-doeren/a/10071533/

http://www.tv2.no/a/3920615

Kan bli anmeldt
Politioverbetjent, John Trygve Rønning, som nå kjører sivil videobil i hele Buskerud fylke og Asker og Bærum politidistrikt er imidlertid nøye med å påpeke at de som kjører sakte har et ansvar.

– De kan nemlig bli anmeldt og straffet for slik kjøring likevel. Ifølge veiloven paragraf 3 heter det blant annet at du skal kjøre på en måte som ikke er til hinder for andre, sier han.

http://www.dagbladet.no/2009/07/13/nyheter/innenriks/trafikk/ko/7174165/

Trenger jeg referere til fler?

Den ene saken skyldtes en skrivefeil, den andre en ekstremvariant, den tredje turister og den fjerde en generell sak. God research!

Jeg har også sagt at jeg er enig i at man skal slippe forbi andre om man lager kø, så hva vil du med dette? Skjønner du egentlig selv hva du diskuterer eller går det litt i ball?

Du motbeviser jo bare deg selv,. hvor i svarte i disse sakene står det at man kan bli stoppet om man holder fartsgrensen fordi de andre bryter den??

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene saken skyldtes en skrivefeil, den andre en ekstremvariant, den tredje turister og den fjerde en generell sak. God research!

Jeg har også sagt at jeg er enig i at man skal slippe forbi andre om man lager kø, så hva vil du med dette? Skjønner du egentlig selv hva du diskuterer eller går det litt i ball?

Du motbeviser jo bare deg selv,. hvor i svarte i disse sakene står det at man kan bli stoppet om man holder fartsgrensen fordi de andre bryter den??

Beklager så mye at jeg har annet å gjøre enn å google for dere.

Du tror virkelig at folk slipper forbi? HAHAHA.. OFte legger de seg i VENSTREfeltet, og holder 70 i 80'n..

Spiller ingen rolle om det gjelder ola nordmann, eller en turist. Man KAN få problemer med å kjøre for sakte.

Endret av AndreasBR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den ene saken skyldtes en skrivefeil, den andre en ekstremvariant, den tredje turister og den fjerde en generell sak. God research!

Du motbeviser jo bare deg selv,. hvor i svarte i disse sakene står det at man kan bli stoppet om man holder fartsgrensen fordi de andre bryter den??

http://www.tv2.no/a/3833538

Hva tror du politiet gjør om det er en person som skaper problemer om trafikken flyter i 110 i 90 sonen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.tv2.no/a/3833538

Hva tror du politiet gjør om det er en person som skaper problemer om trafikken flyter i 110 i 90 sonen ?

Det her er jo folk som kjører MYE saktere enn grensa!

Det er jo ikke det jeg snakker om??

Saken er jo at du har en eller annen vrangforestilling om at fartsgrenser er fartspåbud.

Du mener på alvor at jeg kan bli straffet for å kjøre i 90 i 90 sonen fordi de rundt meg bryter fartsgrensen med 20 kmt? Hvordan i helvete kan det forsvares?

Herr dommer, vi stoppet denne bilisten fordi hun fulgte loven, kan du straffe henne?

Og du, ikke rop så høyt om personangrep, det blir litt småpinlig når dine egne innlegg blir fjernet fordi du selv driver personangrep.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her er jo folk som kjører MYE saktere enn grensa!

Det er jo ikke det jeg snakker om??

Saken er jo at du har en eller annen vrangforestilling om at fartsgrenser er fartspåbud.

Du mener på alvor at jeg kan bli straffet for å kjøre i 90 i 90 sonen fordi de rundt meg bryter fartsgrensen med 20 kmt? Hvordan i helvete kan det forsvares?

Herr dommer, vi stoppet denne bilisten fordi hun fulgte loven, kan du straffe henne?

Og du, ikke rop så høyt om personangrep, det blir litt småpinlig når dine egne innlegg blir fjernet fordi du selv driver personangrep.

Aldri sagt det er et fartspåbud, hvor tar du dette fra??

Man skal kjøre etter forhold, og fartsgrensen er 80. Om ingenting tilsier annet, skal man holde 80.

Du bør straffes for det ja, fordi du er til hinder for øvrig trafikk, og skaper fare.

H*n fulgte ikke loven i eksemplet ditt. Bryter §3...

Neida, jeg kan rope akkurat så høyt jeg vil .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Aldri sagt det er et fartspåbud, hvor tar du dette fra??

Man skal kjøre etter forhold, og fartsgrensen er 80. Om ingenting tilsier annet, skal man holde 80.

Du bør straffes for det ja, fordi du er til hinder for øvrig trafikk, og skaper fare.

H*n fulgte ikke loven i eksemplet ditt. Bryter §3...

Neida, jeg kan rope akkurat så høyt jeg vil .

Vet du i det hele tatt hva §3 sier, og i hvilken lov viser du til §3?

http://www.dt.no/nyheter/ovelseskjoring-skapte-irritasjon-og-lange-koer-1.8656870

I den linken jeg viser til der var det ingen straffereaksjon til fører(e). De fikk enkelt og greit beskjed om, som jeg har sagt tidligere, slipp trafikken bak forbi.

Endret av Gutt_Buskerud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva man burde gjort, og hva man faktisk gjør, det er to forskjellige ting. Og når jeg ser på uttalelsene dine i denne tråden her, så er jeg utrolig glad du ikke er politi og da håndhever loven slik du mener den burde vært.



Anonymous poster hash: fcbea...399
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde mista lappen i 1 mnd, det hadde lært vedkommende.

Og du burde vært utestengt herifra i et år så hadde du kanskje lært også!

Anonymous poster hash: b8038...a36

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...