Gå til innhold

Nå må dere pelsmotstandere fader meg skjerpe dere!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Malanthor
EryMax, on 28 Oct 2014 - 18:53, said:

Egentlig gir jeg katta i det, bare morsomt å se alle ABene reagere. Jeg hadde gått med pels om jeg bodde steder med -30, men her jeg bor funker det like fint med vanlig jakke.

Er ikke noe galt med fuskepels, har det selv. (altså på jakke-hetta ikke en kåpe heh) Er heller ikke noe galt i å bruke hele dyret når man først dreper det for å spise det, problemet kommer når man dreper dyret primært for å se fin ut med skinnet/pelsen dens. Og det blir enda verre når man faktisk aler opp dyr med det eneste formål å drepe dem så mennesker kan gå rundt med pelsen når de ikke trenger det i det hele tatt, det gjør meg simpelthen trist. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har kalt meg en tåpelig naiv selvutnevnt wannabe som ødelegger for saken så kanskje du ikke bare burde fokusere på mine personangrep men på dine egne også.

Videre hvis du tenker tilbake så skrev jeg at jeg synes det var greit med tilsnakk til personer som gikk med pelskåper. Tilsnakk betyr bare at man snakker strengt til noen ikke at man driver med trakkasering eller drittslenging. Videre skriver jeg at jeg synes det er teit og snakke til noen når man ikke vet om det er fuskepels eller ikke. Jeg tror du har lest litt imellom linjene og tror at jeg mener noe jeg ikke gjør.

Jeg driver heller ikke med hersketeknikker, jeg er frekk med deg fordi du har provosert meg men ikke prøv å gjøre det til at jeg driver med hersketeknikker.

Jeg har ikke kalt deg en noen ting. Der overfortolket du til de grader. Du fortsetter som om jeg har latt hele tråden handle om deg. Har jeg provosert deg? Nei, det har du greid fint selv. Jeg reagerte når du var så tåpelig og ba meg roe ned jeg. Før det snakket jeg på generell basis. Så din rettferdigjøring for å bedrive hersketeknikker(hvilket du gjør) og er frekk, faller på stengrunn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe galt med fuskepels, har det selv. (altså på jakke-hetta ikke en kåpe heh) Er heller ikke noe galt i å bruke hele dyret når man først dreper det for å spise det, problemet kommer når man dreper dyret primært for å se fin ut med skinnet/pelsen dens. Og det blir enda verre når man faktisk aler opp dyr med det eneste formål å drepe dem så mennesker kan gå rundt med pelsen når de ikke trenger det i det hele tatt, det gjør meg simpelthen trist. :)

Men ts gikk med fuskepels. Remember!!!!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malanthor
Cordelia, on 28 Oct 2014 - 19:15, said:

Men ts gikk med fuskepels. Remember!!!!

Jammen jeg har aldri sagt at det de gjorde mot TS var greit!!

Tvertimot har jeg sagt det motsatte. Nå må du begynne å høre på hva jeg sier her. Jeg er fullstendig innforstått med at TS gikk med fuskepels.

Videre sa du faktisk alle de ordene jeg referte til, du brukte vel stort sett "Dere" når du skrev, men dere inbefatter også meg. Nei ærlig talt dette her er jo bare tull og missforståelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen jeg har aldri sagt at det de gjorde mot TS var greit!!

Tvertimot har jeg sagt det motsatte. Nå må du begynne å høre på hva jeg sier her. Jeg er fullstendig innforstått med at TS gikk med fuskepels.

Videre sa du faktisk alle de ordene jeg referte til, du brukte vel stort sett "Dere" når du skrev, men dere inbefatter også meg. Nei ærlig talt dette her er jo bare tull og missforståelser.

De jentene visste ikke at den var falsk. Det vet man ikke om all pels som ser ekte ut heller. Derfor skal en oppføre seg og holde kjeft!

Jeg tar avstand fra slik oppførsel både den du presenterer og den enda verre de jentene presenterer. Dårlig oppførsel påvirker negativt hele inntrykket av pelsmotstandere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir helt matt av dere som seriøst mener at man fortjener dette fordi man bruker pels! Det er ikke ulovlig å bruke klær med pels på, og det gir deg virkelig INGEN grunn til å dra noen i armen fordi man ikke liker pels selv. Jeg skjønner dere som er pelsmotstandere, og jeg skjønner også de som bruker pels. Folk har forskjellige meninger og man kan vel for faen gå med hva man vil uten å bli angrepet.

Er mye jeg ikke liker her i verden, men jeg går da vel for faen ikke til angrep på personer som har andre meninger enn meg selv. La oss si at jeg ikke spiser kjøtt fordi det er dyreplageri, skal jeg angripe mennesker på restaurant fordi de spiser et drept dyr? Nei, det gjør man bare ikke. Skjerp dere.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Nå er vel ikke dette normen da. Gruppen "Forby pels" har mange tusen følgere på Facebook, men det er utrolig sjelden man hører om opplevelser a la den TS forteller om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malanthor
Cordelia, on 28 Oct 2014 - 19:36, said:

De jentene visste ikke at den var falsk. Det vet man ikke om all pels som ser ekte ut heller. Derfor skal en oppføre seg og holde kjeft!

Jeg tar avstand fra slik oppførsel både den du presenterer og den enda verre de jentene presenterer. Dårlig oppførsel påvirker negativt hele inntrykket av pelsmotstandere.

Jaja. Du får mene det du vil. Selv synes jeg at det er greit å si ifra, hvis det ikke er ekte pels får du bare be om unnskyldning hvis vedkommende informerer deg om det. Jeg er ikke enig med deg i det hele tatt at det påvirker saken negativt. Da skal man isåfall gjøre noe værre. Lets just agree to disagree.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan skjønne hvor det kom fra. Tenk at hunden eller katten er i et lite bur hele livet. De blir apatiske og gærne. Det er ikke mulig for pelsdyr å ha det bra. Det er en ganske motbydelig industri. Ta noen minutter en dag og observer kjæledyret ditt. Se hvordan det observerer deg. Se hvordan det bruker kroppspråk for å kommunisere med deg. Hvordan humøret endrer seg.

Jeg sier ikke at andre dyr har samme refleksjons- eller tankeprosess som mennesker, men det er ganske tydelig at de har noen tankeprosesser som ligner våre. De kan føle frykt, de kan føle nysgjerrighet eller bli apatiske etter et liv i bur.

På en måte er det noe med å klenge på andres meninger. Men det er og noe med at noen ting er så galt at der burde være sosiale reaksjoner for å stanse det. Er du imot homofile? Ja, da får du en negativ reaksjon fra omgivelsene (altså, ikke ekstreme fysiske eller verbale reaksjoner). Og man blir nødt å tilpasse seg for å ikke bli isolert. Det som blir vanskelig er å vite eller bestemme hvor grensen skal gå for når man sier fra.

(Jeg vet at TS hadde juksepels, dette var en generell post. )

Jeg har vært mye på pelsfarm, også under avliving.

Endret av ord deling
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er imot pels og bruker ikke dette selv. Men jeg angriper ikke de som velger å bruke det, selv om jeg ikke kan forstå hvorfor de velger å bruke ekte pels istedetfor uekte. Å bruke pels kun fordi det ser fint ut/for fornøyelsens skyld synes jeg er litt tåpelig. Men det er meg da... Jeg bruker heller ikke sminke som er testet på dyr, sko og veske laget av lær. Jeg klarer meg fint uten disse tingene.

Endret av Kittykat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingenting imot pelsbruk og syntes det er fint. Det jeg ER imot er pelsindustrien, den er pil råtten og burde endres radikalt eller legges helt ned.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Jeg har ingenting imot pelsbruk og syntes det er fint. Det jeg ER imot er pelsindustrien, den er pil råtten og burde endres radikalt eller legges helt ned.

Nå henger jo dette sammen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå henger jo dette sammen..

Nettop, derfor går jeg ikke med pels. Hadde industrien vært ryddet opp i så hadde jeg ikke hatt noe problem med det. Jeg ser ikke problemet i å bruke hele dyret når man først skal drepe det, men det å stenge mink inne i små nettingbur er jeg selvfølgelig imot.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunshine23

Jeg er veldig imot pels, men jeg kommer ikke med moralpreken til mennesker hvis de går med ekte pels. Hvert fall ikke til fremmede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunshine23

Synes selv det er helt greit å tilsnakke folk som går med pelskåper og lignende. Pelsindustrien er i stor grad unødvendig og stusselig og når man velger å kjøpe seg en pelskåpe får man tåle å høre det.

Kan dog være at de to kvinnene var litt ute og kjøre både med tanke på at det var juksepels og at de gikk vel langt.

Enig. Det er mange som er imot pels og da må man nesten tåle å høre det fra pelsmotstandere. Hvis ikke bør du la hver å gå med pels. Sånn er det bare.

Jeg har sterke meninger om pelsindustrien, men som sagt så går jeg ikke opp til fremmede mennesker å sier min mening. Jeg har ikke så mye til overs for de som støtter industrien og går med ekte pels.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dyrevernere er noe av det mest patetiske jeg vet om.

Anonymous poster hash: 9da3e...4f2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers som han ene bonden sa det på nyhetene i fjor: "Det er jo ikke så viktig om den mangler et bein, det er ikke akkurat som at den skal reise til Mallorca".

Really? Tenk å si noe sånt da. Håper han mister beina sine. Fysj.

Anonymous poster hash: 994c4...2da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malanthor
AnonymBruker, on 29 Oct 2014 - 12:04, said:

Dyrevernere er noe av det mest patetiske jeg vet om.

Anonymous poster hash: 9da3e...4f2

Er vi ute etter å provosere da lille tassen? Så flink du er.

Dust. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrevernere er noe av det mest patetiske jeg vet om.

Anonymous poster hash: 9da3e...4f2

Å folk som støtter dyremishandling er det mest patetiske jeg vet om.

Pelsindustrien er dyremishandling uansett hvordan man vrir og vender på det.

Anonymous poster hash: 994c4...2da

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...