Gå til innhold

Nå må dere pelsmotstandere fader meg skjerpe dere!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå liker jeg ikke skinn spesielt godt, men disse to industriene er faktisk forskjellig.

Kort sagt, skinn får vi fra dyr som vi dreper for å spise, pels får vi fra dyr vi dreper for å kle på oss.

Og selv om vi ser bort fra dette så hva er egentlig poenget ditt? At folk ikke er fullt så keene på å stå opp for det de tror på når de kan bli alvorlig skadet ved å gjøre det? Wow, sjokkerende altså.

La meg gi deg et eksempel; du som de fleste andre anstendige mennesker liker du sikkert ikke barnemishandlere. Så hvis du ser noen som slår ungen sin ordentlig vil du sikkert si ifra (på en eller annen måte) Men hva hvis vedkommende som slår ungen sin har en pistol i hånden som han/hun veiver rundt med? Å konfrontere vedkommende med at den slår barnet er nå blitt veldig risikabelt. Gjør du det? No fuckin way. Gjør det deg til et dårlig menneske som ikke står opp for det du tror på? No fuckin way.

Forskjellen er at barnemishandling er ulovlig. Å gå med pels er ikke ulovlig.

Anonymous poster hash: 07ec1...cd3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes du det er greit å ale opp et dyr og drepe det bare fordi vi skal se fine ut med pels?

Så lenge dyret har det bra så spiller det ingen rolle for dyret og det blir pelskåpe etter sin død.

Anonymous poster hash: 473c8...443

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes pelsmotstandere er utrolig irriterende, har noen av disse vært på en revefarm? Eller har de bare sett ekstreme filmer fra Kina?

Har du vært på en pelsdyrfarm? Jeg har, og det var mye verre enn jeg trodde. Ikke i form av sår og skader, men hvor ulykkelige og lite harmoniske disse dyrene var. Har man litt greie på biologi og atferd så er det umulig å unngå å se det. Rev som hoppet kontunuerlig opp og ned fra hyllene i frykt eller pga tvangsatferd (som igjen er et resultat av galskap av mangel på oppgaver disse dyrene er født til) apati hos rever som lå sammen innerst i hjørnet, overvektige avlsdyr med null muskelmasse, og der absolutt ALLE går på det øverste leddet i koden pga. feilbelastning etter repetiv bevegelsemønser på gitter og null mosjon som igjen er veldig smertefullt for et dyr.

Hva tror du egentlig skjer med et rovdyr som kun får mat og vann og intet annet? Tror du de legger seg ned og er tilfredse av å ikke jakte selv, vandre og bo på hotell? Tror du oppriktig at disse naturlig nysgjerrige,og lekne dyrene i denne videoen har et ok liv? http://www.tb.no/nyheter/leserne-raser-mot-pelsdyrneringen-1.8625598

Pelsdyrnæringen i Norge er intet annet enn løgn, korrupsjon og kynisme.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malanthor
AnonymBruker, on 28 Oct 2014 - 15:42, said:AnonymBruker, on 28 Oct 2014 - 15:42, said:

Forskjellen er at barnemishandling er ulovlig. Å gå med pels er ikke ulovlig.

Anonymous poster hash: 07ec1...cd3

AnonymBruker, on 28 Oct 2014 - 15:42, said:AnonymBruker, on 28 Oct 2014 - 15:42, said:

Så lenge dyret har det bra så spiller det ingen rolle for dyret og det blir pelskåpe etter sin død.

Anonymous poster hash: 473c8...443

Hvis vi tre hadde vært strandet på en øde øy uten mat og det hadde vært lenge til vi hadde blitt reddet hadde jeg drept og spist dere. For å overleve.

Det jeg ikke hadde gjort hadde vært å drepe dere bare for å smykke med med huden deres selv om jeg hadde syntes at jeg så umåtelig fin ut med den hengende over skuldrene.

Nå gidder jeg ikke å samtale med dere lenger. Jeg har sjelden sett et så labert intellektuelt nivå som det dere framviser. Snakk om å diskutere med seg selv.

Edit: jeg hadde selfølgelig ikke drept og spist dere selv om jeg var sulten, det var en spøk. :fnise:

Endret av Malanthor
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Jeg synes pelsmotstandere er utrolig irriterende, har noen av disse vært på en revefarm? Eller har de bare sett ekstreme filmer fra Kina?

Hvorfor er det irriterende at vi bryr oss om noen som ikke har det så bra?

Når næringen fortsatt ikke har greid å rydde opp er det vel på tide at den legges ned? Spesielt når den får over 40 millioner kroner hvert år for å kunne holde det gående. Kultur til eldre (prislapp 30 mill) legges ned, mens subsidiene til pelsdyrnæringen prioriteres. Det er for meg en gåte.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/9240980/Avvik_pelsdyrg%C3%A5rder.pdf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Har du vært på en pelsdyrfarm? Jeg har, og det var mye verre enn jeg trodde. Ikke i form av sår og skader, men hvor ulykkelige og lite harmoniske disse dyrene var. Har man litt greie på biologi og atferd så er det umulig å unngå å se det. Rev som hoppet kontunuerlig opp og ned fra hyllene i frykt eller pga tvangsatferd (som igjen er et resultat av galskap av mangel på oppgaver disse dyrene er født til) apati hos rever som lå sammen innerst i hjørnet, overvektige avlsdyr med null muskelmasse, og der absolutt ALLE går på det øverste leddet i koden pga. feilbelastning etter repetiv bevegelsemønser på gitter og null mosjon som igjen er veldig smertefullt for et dyr.

Hva tror du egentlig skjer med et rovdyr som kun får mat og vann og intet annet? Tror du de legger seg ned og er tilfredse av å ikke jakte selv, vandre og bo på hotell? Tror du oppriktig at disse naturlig nysgjerrige,og lekne dyrene i denne videoen har et ok liv? http://www.tb.no/nyheter/leserne-raser-mot-pelsdyrneringen-1.8625598

Pelsdyrnæringen i Norge er intet annet enn løgn, korrupsjon og kynisme.

Ellers som han ene bonden sa det på nyhetene i fjor: "Det er jo ikke så viktig om den mangler et bein, det er ikke akkurat som at den skal reise til Mallorca".

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg kjøpte en jakke hvor det stod; natural fur. og HELT seriøst jeg trodde det betydde at dyrene gikk løse og fri til de eventulet ble fanget og flådd. dzz jeg er nok naiv. men det trodde jeg faktysk.



Anonymous poster hash: 671bd...298
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fanatiskere finnes overalt, og det er fryktelig få som tar dem seriøst. Noe som er fryktelig trist da det ofte er en veldig god sak det blir jobbet for.

Jeg syntes også at pelsdyrindustri er forkastelig. På samme måte som jeg syntes at mange produksjonsdyr lever under uverdige forhold. Allikevel ville det ALDRI falt meg inn å snakket til et fremmed menneske om pelsen han eller hun har rundt jakkekragen eller om kyllingfileten de spiste til lunch. Det er faktisk ikke noe jeg har noe med.

Jeg eier selv en jakke med pelskrage. Det er en sinnsykt god og varm jakke som jeg egentlig er fryktelig glad i. Denne jakken ble kjøpt inn lenge før det ble opplyst om levevilkår for pelsdyr. I dag får jeg en vond bismak de gangene jeg tar på meg denne jakken. Ikke fordi jeg er redd for hva folk vil si, for det bryr jeg meg faktisk ikke om. Men fordi jeg ikke vet hvordan dette dyret på kragen min har hatt det.

MEN blir det -20 grader i vinter kommer dette til å bli jakken som blir med meg på jobb. Det hjelper faktisk ikke dyret på kragen at jeg kaster jakken og kjøper ny. Jeg er i mot bruk og kast samfunnet, og det støtter jeg dersom jeg kaster en fullstendig brukbar jakke. Om jeg kommer til å kjøpe meg ny jakke av samme merke igjen? Nei absolutt ikke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

spesielt fordi jeg trodde dette var en canydisk jakke og der trodde jeg seriøst de var kommet mEGET langt på sånn natural fur greier. dyrevern hold og JAKT. liksom store skoger med noen feller var det jeg så for meg. men nå er jo ikke de fellene heller sånne søte indianerfeller så….men ihvertfall så trodde jeg dette til den kaninen kom inn fra den andre siden og viste at den hadde vært trist hele livet så nå kommer jeg aldri til å kjøpe dyr som har vært fanget sånn, men hvordan kan man da spise kylling? i det helet tatt…….vel, det endte med at jeg bruker den jakken. og at jeg iblandt spiser kulling også. jeg har veldig lyst til å bli vegetarianer faktysk. har vært det i noen mnd av livet og jeg trivdes. man kan jo spise pasta og sukker kanskje og mange ting. idag spiste jeg kjøtt og fisk og jeg satte det i halsen. hm. kanskje jeg skal prøve å bli vegetarianer.



Anonymous poster hash: 671bd...298
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Fanatiskere finnes overalt, og det er fryktelig få som tar dem seriøst. Noe som er fryktelig trist da det ofte er en veldig god sak det blir jobbet for.

Jeg syntes også at pelsdyrindustri er forkastelig. På samme måte som jeg syntes at mange produksjonsdyr lever under uverdige forhold. Allikevel ville det ALDRI falt meg inn å snakket til et fremmed menneske om pelsen han eller hun har rundt jakkekragen eller om kyllingfileten de spiste til lunch. Det er faktisk ikke noe jeg har noe med.

Jeg eier selv en jakke med pelskrage. Det er en sinnsykt god og varm jakke som jeg egentlig er fryktelig glad i. Denne jakken ble kjøpt inn lenge før det ble opplyst om levevilkår for pelsdyr. I dag får jeg en vond bismak de gangene jeg tar på meg denne jakken. Ikke fordi jeg er redd for hva folk vil si, for det bryr jeg meg faktisk ikke om. Men fordi jeg ikke vet hvordan dette dyret på kragen min har hatt det.

MEN blir det -20 grader i vinter kommer dette til å bli jakken som blir med meg på jobb. Det hjelper faktisk ikke dyret på kragen at jeg kaster jakken og kjøper ny. Jeg er i mot bruk og kast samfunnet, og det støtter jeg dersom jeg kaster en fullstendig brukbar jakke. Om jeg kommer til å kjøpe meg ny jakke av samme merke igjen? Nei absolutt ikke.

Et veldig fint innlegg. Jeg tror ingen av oss er uten slike aha-opplevelser. Om ikke med pelsdyr, så med andre ting. Jeg kjøpte meg ny dunpute for noen år siden, og fant i etterkant ut at gjess ble nappet levende for dun, fikk store sår og ble sydd uten bedøvelse. Det er vanskelig å fatte at sånne groteske ting foregår. Det viktigste er jo at man tar slik ny informasjon til etterretning og endrer forbrukeratferd.

Jeg jobber selv frivillig med dyrevern, men det ville selvfølgelig aldri falt meg inn å oppføre meg som disse jentene som TS møtte.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GlutenBlaster

Fanatiskere finnes overalt, og det er fryktelig få som tar dem seriøst. Noe som er fryktelig trist da det ofte er en veldig god sak det blir jobbet for.

Helt enig. Det er derfor veldig merkelig i mine øyne at et stadig større antall dyrevernere insisterer på å opptre som sjikanerende, mobbende og direkte truende på nett.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vi tre hadde vært strandet på en øde øy uten mat og det hadde vært lenge til vi hadde blitt reddet hadde jeg drept og spist dere. For å overleve.

Det jeg ikke hadde gjort hadde vært å drepe dere bare for å smykke med med huden deres selv om jeg hadde syntes at jeg så umåtelig fin ut med den hengende over skuldrene.

Nå gidder jeg ikke å samtale med dere lenger. Jeg har sjelden sett et så labert intellektuelt nivå som det dere framviser. Snakk om å diskutere med seg selv.

Edit: jeg hadde selfølgelig ikke drept og spist dere selv om jeg var sulten, det var en spøk. :fnise:

Når man begynner å trekke inn barnemishandling i en slik tråd, hvor ts ikke engang har en ekte pels, har man sunket så lavt det er mulig.

Om man da begynner å snakke intellektuelt nivå i ettertid så gjør man bare seg selv til latter.

Å forsvare handlingen til disse 2 idiotene ts omtaler, er så dumt at det ikke finnes ord.

Anonymous poster hash: 07ec1...cd3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vært på en pelsdyrfarm? Jeg har, og det var mye verre enn jeg trodde. Ikke i form av sår og skader, men hvor ulykkelige og lite harmoniske disse dyrene var. Har man litt greie på biologi og atferd så er det umulig å unngå å se det. Rev som hoppet kontunuerlig opp og ned fra hyllene i frykt eller pga tvangsatferd (som igjen er et resultat av galskap av mangel på oppgaver disse dyrene er født til) apati hos rever som lå sammen innerst i hjørnet, overvektige avlsdyr med null muskelmasse, og der absolutt ALLE går på det øverste leddet i koden pga. feilbelastning etter repetiv bevegelsemønser på gitter og null mosjon som igjen er veldig smertefullt for et dyr.

Hva tror du egentlig skjer med et rovdyr som kun får mat og vann og intet annet? Tror du de legger seg ned og er tilfredse av å ikke jakte selv, vandre og bo på hotell? Tror du oppriktig at disse naturlig nysgjerrige,og lekne dyrene i denne videoen har et ok liv? http://www.tb.no/nyheter/leserne-raser-mot-pelsdyrneringen-1.8625598

Pelsdyrnæringen i Norge er intet annet enn løgn, korrupsjon og kynisme.

jeg har vært mye i sykaitrien og der kan man se AKKURAT DET SAMME BARE PÅ MENNESKER.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ro deg ned et par hakk a.

Du mener at folk ikke skal finne seg i og bli tilsnakket når de går med pelskåpe. (og da snakker jeg om en ordentlig jævla pels og ikke en liten pelskrave med fuskepels) jeg mener det motsatte. Så hva mener du at de skal gjøre da? Når man ikke finner seg i noe så følger det at man gjør noe.

Det er ikke ulovlig å fortelle noen at du synes det de gjør er stusselig. Hvis folk får masse negativ respons på noe de går med er det også fint mulig at de slutter å bruke/kjøpe slike produkter. Noen kan ihvertfall reagere slik.

Jeg har aldri flydd bort til folk på gata, men hvis jeg tilfeldigvis passerer en eller annen med pelskåpe som jeg er rimelig sikker på at er ekte pels så jeg godt finne på å si "Så flott at du går med pels" på en særdeles syrlig måte. Eller kaste et særdeles missfornøyd/skuffet blikk på dem mens jeg rister på hodet.

Hvis du mener at dette ødelegger for en god sak må du være helt blåst.

Jeg har aldri sagt at det er greit å ta tak i eller anntaste noen på gata. Dette er ikke greit, og det er heller ikke lov.

Jeg skal roe ikke roe meg ned en jævla dritt bare så vi har det klart. For en barnslig kommentar. Hvis du tror at slik oppførsel får hjelper, så for all del fortsett og tro på det. Du mener jeg er blåst? Wow, at du virkelig ikke klarer å se så langt er jo ganske skremmende. Og nå var jo ikke hele fokuset på dine tåpelige forbipasserende kommentarer. Men å faktisk tro at det har noen positivt effekt er jo ikke bare litt naivt. Men for all del, keep going......og se hvor det tar deg.

Endret av Cordelia
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malanthor
Cordelia, on 28 Oct 2014 - 17:43, said:

Jeg skal roe ikke roe meg ned en jævla dritt bare så vi har det klart. For en barnslig kommentar. Hvis du tror at slik oppførsel får hjelper, så for all del fortsett og tro på det. Du mener jeg er blåst? Wow, at du virkelig ikke klarer å se så langt er jo ganske skremmende. Og nå var jo ikke hele fokuset på dine tåpelige forbipasserende kommentarer. Men å faktisk tro at det har noen positivt effekt er jo ikke bare litt naivt. Men for all del, keep going......og se hvor det tar deg.

Ro deg ned a. Du er jo helt hysterisk. :fnise:

Du evner jo ikke engang å lese hva jeg faktisk skriver men fabler ivei på egen hånd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ro deg ned a. Du er jo helt hysterisk. :fnise:

Du evner jo ikke engang å lese hva jeg faktisk skriver men fabler ivei på egen hånd.

Sier han som driver med personangrep og småflirer. Fint at du kan se at jeg er hysterisk helt herfra gjennom dataen. Jeg tror jeg skal la være å si hva slags bedømmelse jeg har av deg. Jeg var helt klar i det jeg sa, så dine dårlige hersketeknikker kan du stikke opp et visst sted. Hva med å legge av seg denne smålige oppførselen og heller konsentrere seg om saken? Det her blir bare for dumt.

Endret av Cordelia
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Malanthor
Cordelia, on 28 Oct 2014 - 18:21, said:Cordelia, on 28 Oct 2014 - 18:21, said:

Sier han som driver med personangrep og småflirer. Fint at du kan se at jeg er hysterisk helt herfra gjennom dataen. Jeg tror jeg skal la være å si hva slags bedømmelse jeg har av deg. Jeg var helt klar i det jeg sa, så dine dårlige hersketeknikker kan du stikke opp et visst sted. Hva med å legge av seg denne smålige oppførselen og heller konsentrere seg om saken? Det her blir bare for dumt.

Du har kalt meg en tåpelig naiv selvutnevnt wannabe som ødelegger for saken så kanskje du ikke bare burde fokusere på mine personangrep men på dine egne også.

Videre hvis du tenker tilbake så skrev jeg at jeg synes det var greit med tilsnakk til personer som gikk med pelskåper. Tilsnakk betyr bare at man snakker strengt til noen ikke at man driver med trakkasering eller drittslenging. Videre skriver jeg at jeg synes det er teit og snakke til noen når man ikke vet om det er fuskepels eller ikke. Jeg tror du har lest litt imellom linjene og tror at jeg mener noe jeg ikke gjør.

Jeg driver heller ikke med hersketeknikker, jeg er frekk med deg fordi du har provosert meg men ikke prøv å gjøre det til at jeg driver med hersketeknikker.

Endret av Malanthor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malanthor
EryMax, on 28 Oct 2014 - 18:37, said:

Jeg har ikke bedt om at du skal like meg uansett :blomst:

Nei samme tilbake til deg. Jeg er jo en av disse pelsmotstanderne du finner utrolig irriterende.

Men det går helt fint skal du vite. :blomst:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei samme tilbake til deg. Jeg er jo en av disse pelsmotstanderne du finner utrolig irriterende.

Men det går helt fint skal du vite. :blomst:

Egentlig gir jeg katta i det, bare morsomt å se alle ABene reagere. Jeg hadde gått med pels om jeg bodde steder med -30, men her jeg bor funker det like fint med vanlig jakke.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...