Gå til innhold

Nå må dere pelsmotstandere fader meg skjerpe dere!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Malanthor
Pop!, on 28 Oct 2014 - 14:00, said:

Det som er interessant er at det ikke hadde vært en kjeft her inne som hadde gått bort til en motorsykkelgjeng aka Hell's Angels alene og skreket at det de har på seg er stygt (skinnjakker med mer), men å gå bort til en jente eller en dame uansett alder- se det er helt greit. Det er patetisk at man vil velge en som er "lett å ta" fremfor en som ikke er det. Og, hva slags stoff er politijakker laget av? Hvis det er skinn, så kan vel disse skrikerungene i denne tråden gå bort til dem og lage litt bråk-så blir vi kvitt dem for en stund.

Nå liker jeg ikke skinn spesielt godt, men disse to industriene er faktisk forskjellig.

Kort sagt, skinn får vi fra dyr som vi dreper for å spise, pels får vi fra dyr vi dreper for å kle på oss.

Og selv om vi ser bort fra dette så hva er egentlig poenget ditt? At folk ikke er fullt så keene på å stå opp for det de tror på når de kan bli alvorlig skadet ved å gjøre det? Wow, sjokkerende altså.

La meg gi deg et eksempel; du som de fleste andre anstendige mennesker liker du sikkert ikke barnemishandlere. Så hvis du ser noen som slår ungen sin ordentlig vil du sikkert si ifra (på en eller annen måte) Men hva hvis vedkommende som slår ungen sin har en pistol i hånden som han/hun veiver rundt med? Å konfrontere vedkommende med at den slår barnet er nå blitt veldig risikabelt. Gjør du det? No fuckin way. Gjør det deg til et dårlig menneske som ikke står opp for det du tror på? No fuckin way.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter å ha lest alle svarene fra rabiate pelsmotstandere her, tror jeg jammen det er på tide å ønske seg en pels til jul. :danse:

Nå liker jeg ikke skinn spesielt godt, men disse to industriene er faktisk forskjellig.

Kort sagt, skinn får vi fra dyr som vi dreper for å spise, pels får vi fra dyr vi dreper for å kle på oss.

Og selv om vi ser bort fra dette så hva er egentlig poenget ditt? At folk ikke er fullt så keene på å stå opp for det de tror på når de kan bli alvorlig skadet ved å gjøre det? Wow, sjokkerende altså.

La meg gi deg et eksempel; du som de fleste andre anstendige mennesker liker du sikkert ikke barnemishandlere. Så hvis du ser noen som slår ungen sin ordentlig vil du sikkert si ifra (på en eller annen måte) Men hva hvis vedkommende som slår ungen sin har en pistol i hånden som han/hun veiver rundt med? Å konfrontere vedkommende med at den slår barnet er nå blitt veldig risikabelt. Gjør du det? No fuckin way. Gjør det deg til et dårlig menneske som ikke står opp for det du tror på? No fuckin way.

Akkurat som om det gjør saken bedre. Dyr får det ikke automatisk bedre om de avles opp for å bli mat.



Anonymous poster hash: fc55f...b6e
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malanthor
AnonymBruker, on 28 Oct 2014 - 14:36, said:

Etter å ha lest alle svarene fra rabiate pelsmotstandere her, tror jeg jammen det er på tide å ønske seg en pels til jul. :danse:

Akkurat som om det gjør saken bedre. Dyr får det ikke automatisk bedre om de avles opp for å bli mat.

Anonymous poster hash: fc55f...b6e

Vi trenger å spise men vi trenger visserligen ikke å kle oss i pels. Håper du ser logikken i det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi trenger å spise men vi trenger visserligen ikke å kle oss i pels. Håper du ser logikken i det.

Tror du dyret ser logikken i det? "Å stakkars meg, de skal drepe meg bare pga skinnet mitt, men de der borte de er heldige de, for de skal spises også".

Anonymous poster hash: 473c8...443

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi trenger å spise men vi trenger visserligen ikke å kle oss i pels. Håper du ser logikken i det.

Vi spiser langt mer kjøtt enn vi faktisk "trenger"

Anonymous poster hash: fc55f...b6e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi spiser langt mer kjøtt enn vi faktisk "trenger"

Anonymous poster hash: fc55f...b6e

Egentlig så trenger vi ikke dyr i det hele tatt. :fnise:

Anonymous poster hash: 473c8...443

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Badabing

Jeg hadde i alle fall ikke gjort noe som vat ulovlig som f.eks da hadde vært å brenne ned bygget. Da hadde jeg også kanskje drept mennesker.

Kjemper man for noe, så gjør man det skikkelig. Ikke ved å gjøre ting som risikerer at folk dør eller skader noen på noen måte. Jeg er da selv pelsmotsrander aå skjønner ikke hvorfor du drar inn noe helt annet som drap på pensjonister når ikke abort engang er drap. Er det for å vekke noen følelser hos meg? Beklager, men det er feil person du prøver å irritere. Vold løser ingenting uansett.

Jeg er helt enig. Det er så mye grusomt som foregår her i verden, men vold har sjelden vært løsningen for å endre noe.

Demonstrasjoner, leserbrev, underskriftskampanjer, markedsføring og å selv være et godt eksempel er veien å gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malanthor
AnonymBruker, on 28 Oct 2014 - 14:42, said:

Tror du dyret ser logikken i det? "Å stakkars meg, de skal drepe meg bare pga skinnet mitt, men de der borte de er heldige de, for de skal spises også".

Anonymous poster hash: 473c8...443

Hva faan har det å si om dyret ser logikken i det?

Det du sier er irrelevant. At vi aler opp og dreper dyr for å overleve kan ikke sammenlignes med at vi gjør det samme for å se fine ut. Det er en faktisk forskjell der.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Etter å ha lest denne tråden blir det selskinnsko på meg i vinter. De er så deilige og varme. Ja å så kanskje en Canada Goose.

Hva er greia med sånne innlegg? Det er så innmari barnslig og har ingenting med diskusjonen å gjøre. Det er som når man forsøker å diskutere klima, og noen sier de skal kjøpe seg en biff. Jaha ja? Det er ikke så mye jeg får gjort med det, men det er heller ikke et veldig fruktbart bidrag til debatten og egentlig ganske uinteressant.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malanthor

Vi spiser langt mer kjøtt enn vi faktisk "trenger"

Anonymous poster hash: fc55f...b6e

Helt enig. Vi har en produksjon av kjøtt idag som er langt over hva den burde ligge på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva faan har det å si om dyret ser logikken i det?

Det du sier er irrelevant. At vi aler opp og dreper dyr for å overleve kan ikke sammenlignes med at vi gjør det samme for å se fine ut. Det er en faktisk forskjell der.

Hvorfor er det forskjell der? Er ikke det viktigste at dyra har det bra mens de lever og ikke hva som skjer med dem etter at de er døde?

Anonymous poster hash: 473c8...443

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men pels bør jo være pels uansett hvordan dyr det sitter på da.

Sett deg litt inn i atferd og zoologi. Selvsagt er det en enorm forskjell på reinsdyr, og lam kontra rev og mink. Rev og mink er rovdyr med hundre ganger så sterke instinkter og behov. Sammenligner pelsdyroppdrett med valpefabrikker i Polen. De aller færreste pelsforkjempere ville gått med pels fra hund som har stått i et lite bur 24/7 uten noe som helst mental eller fysisk stimuli, for de fleste ved bedre, det er plutselig dyremishandling, men pels fra andre lignende dyr som i tillegg er veldig sky for mennesker og trenger mer er helt greit? :klo:

Det er mange fanatikere i alle miljøer, også blandt pelsforkjempere som ikke klarer å holde seg til saken men må dra inn alt mulig annet fra elektronikk og barnearbeid til landbruksdyr som overhodet ikke kan sammenlignes. Da vet man hvertfall at de ikke har noe å komme med når det gjelder å argumentere for pels. De vet det er dyremishandling, men gir blaffen og forsøker å rettferdigjøre en urett med en annen. Personlig forstår jeg ikke at folk gidder å gå med ting de selv synes er status, men noe majoriteten av befolkningen finner forkastelig, og atpåtil betale for det.

Desverre er det mange ekstreme som ødelegger. Man kommer aldri noen vei ved å gå fysisk til angrep eller å være usaklig. Men jeg synes det er flott at folk reagerer på dyremishandling av verste grad, noe pelsdyroppdrett er. I mange tilfeller er psykisk vanskjøtsel verre enn fysisk vanskjøtsel. Kunnskap er gull. Jeg ville også kjøpt pels dersom jeg var så naiv at jeg trodde at et rovdyr kunne trives i et lite bur uten noe som helst annet enn vann og mat.

Anonymous poster hash: 776cd...0da

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Badabing

Hvorfor er det forskjell der? Er ikke det viktigste at dyra har det bra mens de lever og ikke hva som skjer med dem etter at de er døde?

Anonymous poster hash: 473c8...443

På ett vis er jeg litt enig, siden det i grunnen ikke er nødvendig å spise kjøtt heller. Samtidig er dette mye vanskeligere å få en slutt på, enn pelsproduksjon. Opprinnelig var det også slik at man brukte hele dyret til mat, i motsetning til pelsdyr hvor man bare tar skinnet. I dag kaster vi derimot flere dyr i matproduksjonen. Det er ganske usmakelig hvor mange dyr som bare blir til søppel, som for eksempel tusenvis av høner og kyllinger.

Men, når man har sett bilder av store hauger med dyr som har fått fjernet skinnet og bare blir søppel.. Jeg blir helt matt. Det er rett og slett ikke en bærekraftig industri. Hvorfor skal vi ha den? Når den ikke har noen nytteverdi og vi har alternativer? De siste årene har pels også fått en lavere pris, så de får masse subsidier av staten for å holde det gående. Heller ikke særlig bærekraftig, og en slags kunstig industri som heller burde produsert ting vi faktisk trengte.

At 40% av pelsfarmene i år hadde avvik, er også verdt å nevne.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

æsj, er så lei av pelsmotstander hysteriet.. går de aldri lei.. hvorfor er det ingen som kjemper for bomullindustrien? kan ikke noen rosabloggere belyse dette temaet litt?



Anonymous poster hash: b3635...5b1
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malanthor
AnonymBruker, on 28 Oct 2014 - 15:01, said:

Hvorfor er det forskjell der? Er ikke det viktigste at dyra har det bra mens de lever og ikke hva som skjer med dem etter at de er døde?

Anonymous poster hash: 473c8...443

Herregud! Jeg har allerede pekt på forskjellen også kommer du og spør etter forskjell. Trenger du å slå opp i ordboka og lese definisjonen av forskjell? Need versus no need. Det er forskjellen din.

Dyr som brukes til pelsindustrien har det ikke bra. De lever stort sett miserable liv på diverse pelsfarmer.

Synes du det er greit å ale opp et dyr og drepe det bare fordi vi skal se fine ut med pels?

Det du driver med er som å spørre etter forskjellen på vold gjort i selvforsvar og vold gjort for fornøyelsens skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes jeg ser neste tråd.

Jeg smakket til ungen min fordi h*n ikke ville gjøre slik som jeg sa, og så kom det pokker meg to jenter og skjelte meg ut! Alle har forskjellige måter å oppdra ungene sine på og selv om DU har ditt syn så skal du respektere at alle andre ikke har det, det er ikke selvutnevnt barnepoliti her i landet, pass på deg selv og fei for din egen dør! Du kjøper nok produkter fra barnearbeidere tenker jeg, det er myye verre enn folk som som slår sine egne unger i ny og ne! Gå å kjemp for noe som er viktig og slutt å legg nesa i andres saker! Er lei ekstreme fanatiske curling-generasjons forkjempere! :murvegg:



Anonymous poster hash: 776cd...0da
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er greia med sånne innlegg? Det er så innmari barnslig og har ingenting med diskusjonen å gjøre. Det er som når man forsøker å diskutere klima, og noen sier de skal kjøpe seg en biff. Jaha ja? Det er ikke så mye jeg får gjort med det, men det er heller ikke et veldig fruktbart bidrag til debatten og egentlig ganske uinteressant.

Jeg synes pelsmotstandere er utrolig irriterende, har noen av disse vært på en revefarm? Eller har de bare sett ekstreme filmer fra Kina?
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malanthor
EryMax, on 28 Oct 2014 - 15:20, said:

Jeg synes pelsmotstandere er utrolig irriterende, har noen av disse vært på en revefarm? Eller har de bare sett ekstreme filmer fra Kina?

Selv synes jeg du er utrolig irriterende. :blomst:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GlutenBlaster

Denne historien overrasker meg ikke i det hele tatt.

De radikale, farlige og voldelige dyrevernerne kommer, tro du meg. Etter å ha sittet og giret hverandre opp i lukkede facebookgrupper der de underholder ideen om at de eneste som ikke er grusomme dyremishandlere er dem selv, og der de snakker om hvordan de skal skade, drepe(!!) og torturere(!!) dyremishandlere så ender det opp med gærninger som bare skal leve ut disse tingene. Men ingen gir dem motstand. Ytringer om at det er helt greit å kaste fra seg all rettssikkerhet og alle Norges lover bare det er snakk om at noe vondt har rammet noen med pels, får stå helt uimotsagt.

Og da får man sånn som idiotene i England som plasserte en bombe under en bil, fordi de trodde eieren drev med dyreforsøk.

http://www.theguardian.com/science/2006/dec/08/animalrights.uknews

Endret av GlutenBlaster
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...