Gjest Sabrina Skrevet 27. oktober 2014 #101 Skrevet 27. oktober 2014 Spis hva du vil så lenge du ikke prøver å kalle meg dyremishandler og whatnot fordi jeg liker kjøtt. Har jeg noensinne gjort det? Nei. Så igjen...hva er det du forsøker på her? Om noen har gått på deg personlig, så må du ta det opp med dem. Ikke generalisere resten av oss. Alvorlig talt. 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #102 Skrevet 27. oktober 2014 Mm..Jo flere planteetere, jo mer plass trenger vi... Hvem går det utover? Anonymous poster hash: ded6a...781 Haha. Tror du kyrne og grisen du spiser lever av luft og kjærlighet? Lavere kjøttkonsum = lavere produksjon av kjøttfe = færre planteetere tuslende rundt på planeten. Når det gjelder mennesker så synker befolkningsveksten med økende levestandard og utdanningsgrad, så det er jo håp for fremtiden der også. Hvis vi bare kunne lært oss å leve bærekraftig. Anonymous poster hash: 588fb...5e4
Gjest Sabrina Skrevet 27. oktober 2014 #103 Skrevet 27. oktober 2014 Antar du ikke har lest artikkelen(e), Maleficentas artikler dokumenterer definitivt ikke at vi behøver kjøtt... Anonymous poster hash: 588fb...5e4 Jeg leste dem jo, men vi har en her som har låst seg fast på sitt. Er det vits å prøve engang? Så jeg bare spilte videre på det hun sa. Hun har fått en bekreftelse fra en eller annen plass og det virker som om det er bra nok for henne. Min erfaring her inne, er at man kommer ikke langt med de ignorante.
Maleficenta Skrevet 27. oktober 2014 Forfatter #104 Skrevet 27. oktober 2014 Har jeg noensinne gjort det? Nei. Så igjen...hva er det du forsøker på her? Om noen har gått på deg personlig, så må du ta det opp med dem. Ikke generalisere resten av oss. Alvorlig talt. Vet ikke. Du forsøker å få meg til å si stygge ting om deg fordi du er vegetarianer. Og jeg generaliserer fordi 90% av vegetartråder handler om hvor grusomme kjøttspisere er
Gjest Sabrina Skrevet 27. oktober 2014 #105 Skrevet 27. oktober 2014 Vet ikke. Du forsøker å få meg til å si stygge ting om deg fordi du er vegetarianer. Og jeg generaliserer fordi 90% av vegetartråder handler om hvor grusomme kjøttspisere er Det har jeg absolutt ikke. I så fall kan du vise meg hvor jeg har forsøkt det hen. Jeg ber deg om å ikke generalisere resten av oss. Nei, noen vegetartråder handler kanskje om det, men det betyr ikke at det er rettferdig at du skal lange ut mot resten. 1
Maleficenta Skrevet 27. oktober 2014 Forfatter #106 Skrevet 27. oktober 2014 Det har jeg absolutt ikke. I så fall kan du vise meg hvor jeg har forsøkt det hen. Jeg ber deg om å ikke generalisere resten av oss. Nei, noen vegetartråder handler kanskje om det, men det betyr ikke at det er rettferdig at du skal lange ut mot resten. Jeg langer ikke ut. Slutt å vær så hårsår.
Chizue Skrevet 27. oktober 2014 #107 Skrevet 27. oktober 2014 Jeg tror folk er skrudd sammen forskjellig.. Noen tåler det, andre tåler det ikke. Noen har høy forbrenning, andre har lav. Noen sliter med sykdommer, både livsstil og arvet, andre ikke.. Jeg har høy forbrenning, noe som igjen gjør at om jeg bare spiser frukt og grønt, så blir jeg ikke mett.. Eller...Jeg er mett i 20min...Men så er jeg like sulten igjen. Jeg beholder metthetsfølelsen min om jeg spiser kjøtt, da holder jeg energien min lenger oppe, enn om jeg bare skulle spist grønt,frukt,nøtter og bær. Vi er 4 typer forskjellige mennesker. 1. Kjøttetere 2. Planteetere 3. Altetere "4-Junkfood/søppelmat etere..." *På tide å legge seg?*
Gjest Sabrina Skrevet 28. oktober 2014 #108 Skrevet 28. oktober 2014 Jeg langer ikke ut. Slutt å vær så hårsår. Jo, det gjør du. Når du bruker begrepet alle, så gjør du det. Kaller du meg hårsår? Sa hun som lagde en tråd, hvor hun generaliserer alle vegetarianere, fordi "noen" har vært "slem" mot henne, fordi hun spiser kjøtt. That's rich! At du kaller meg hårsår, viser bare at du har gått tom for argumenter. Point taken.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2014 #109 Skrevet 28. oktober 2014 Jo, det gjør du. Når du bruker begrepet alle, så gjør du det. Kaller du meg hårsår? Sa hun som lagde en tråd, hvor hun generaliserer alle vegetarianere, fordi "noen" har vært "slem" mot henne, fordi hun spiser kjøtt. That's rich! At du kaller meg hårsår, viser bare at du har gått tom for argumenter. Point taken. Du fremstår ikke som en særlig reflektert person i denne tråden i forhold til Maleficenta hvis det er det du prøver å si Anonymous poster hash: 0102f...9f6
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2014 #110 Skrevet 28. oktober 2014 Altså jeg skrev litt fort, og er lei av at alle skal si at det er så teit å være vegetarianer og det er feil blablabla. All forskning sier jo forskjellige ting.. Ingen ting er bra lenger tydligvis. Og jo dere er litt dyremisshandlere, ved å kjøpe kjøtt, så støtter du kjøttindustrien, og kjøttindustrien handler om slakting av dyr, og dyr er minst like mye verdt som oss, med mindre man er arrogant og ikke human. Sorry, men sånn er det bare, innrøm det. Det er faktisk ren slakt av individer som har like mange følelser og tanker som oss. Mennesket skal liksom være så mye bedre og bare drepe hva de vil. Slike utsagn gjør at det er helt umulig for meg å ta deg seriøst. Jeg er enig i at alle levende vesener har en verdi, men menneskeverdet er i mine øyne ukrenkelig og ikke sammenlignbart. Og ikke fortell meg at en ku eller en kylling har like mange følelser og tanker som mennesker! Det blir for dumt. Ellers syns jeg det er fint at du har tatt et standpunkt og valgt å være vegetarianer, selv om du etter min mening har et helt forskrudd syn på dyr og mennesker. Anonymous poster hash: 554de...299 1
Gjest Sabrina Skrevet 28. oktober 2014 #111 Skrevet 28. oktober 2014 Du fremstår ikke som en særlig reflektert person i denne tråden i forhold til Maleficenta hvis det er det du prøver å si Anonymous poster hash: 0102f...9f6 Så det du prøver å si er at Maleficenta fremstår som reflektert? Det eneste jeg prøver å si her, hvis du ikke har skjønt det, er at generalisering er ikke rettferdig, uansett hvilke grunner man har. At jeg blir kalt hårsår, fordi at jeg påpeker det, sier jo litt og om det fremstiller meg som den minst reflekterte i denne tråden, så får det heller bare være sånn.
heiduderborte Skrevet 28. oktober 2014 #112 Skrevet 28. oktober 2014 Slike utsagn gjør at det er helt umulig for meg å ta deg seriøst. Jeg er enig i at alle levende vesener har en verdi, men menneskeverdet er i mine øyne ukrenkelig og ikke sammenlignbart. Og ikke fortell meg at en ku eller en kylling har like mange følelser og tanker som mennesker! Det blir for dumt. Ellers syns jeg det er fint at du har tatt et standpunkt og valgt å være vegetarianer, selv om du etter min mening har et helt forskrudd syn på dyr og mennesker. Anonymous poster hash: 554de...299 Jo det har de. De har bare ikke en stemme.
Gjest Badabing Skrevet 28. oktober 2014 #113 Skrevet 28. oktober 2014 Jeg tror folk er skrudd sammen forskjellig.. Noen tåler det, andre tåler det ikke. Noen har høy forbrenning, andre har lav. Noen sliter med sykdommer, både livsstil og arvet, andre ikke.. Jeg har høy forbrenning, noe som igjen gjør at om jeg bare spiser frukt og grønt, så blir jeg ikke mett.. Eller...Jeg er mett i 20min...Men så er jeg like sulten igjen. Jeg beholder metthetsfølelsen min om jeg spiser kjøtt, da holder jeg energien min lenger oppe, enn om jeg bare skulle spist grønt,frukt,nøtter og bær. Vi er 4 typer forskjellige mennesker. 1. Kjøttetere 2. Planteetere 3. Altetere "4-Junkfood/søppelmat etere..." *På tide å legge seg?* Jeg blir heller ikke mett særlig lenge hvis jeg spiser en salat for eksempel. Tror det er få som gjør det. Man må sette sammen måltidene på en litt annen måte. Da blir jeg absolutt veldig mett, uten å bli sånn "tungt" mett som jeg ble før. 1
Maleficenta Skrevet 28. oktober 2014 Forfatter #114 Skrevet 28. oktober 2014 Jo, det gjør du. Når du bruker begrepet alle, så gjør du det. Kaller du meg hårsår? Sa hun som lagde en tråd, hvor hun generaliserer alle vegetarianere, fordi "noen" har vært "slem" mot henne, fordi hun spiser kjøtt. That's rich! At du kaller meg hårsår, viser bare at du har gått tom for argumenter. Point taken. Alle er en uttrykksmåte. Desduten skrev jeg ikke alle i åpningsinnlegget. Jeg skrev vegetarianete uten ordet alle. Dessuten er det ikke å lange ut å si at noen tar feil. Om du anser det som et angrep så har du et problem
Maleficenta Skrevet 28. oktober 2014 Forfatter #115 Skrevet 28. oktober 2014 Legger til at i et slikt forom bør generaliseringer tåles
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2014 #116 Skrevet 28. oktober 2014 I hele helga har jeg ligget inne i senga, bokstavelig talt, og tygget på chips og sjokolade, og spiser aldri vitaminer (i form av grønnsaker jo) eller kostilskudd, selvom jeg burde det, og nervær av min syke mor som har halsbetennelse ho også. Er ikke nødvendigvis kjøtt har noe med saken å gjøre, men hvis vi ser tilbake på den tiden der jeg spiste kjøtt.. Ja alltid spist masse grønnsaker forresten, så ble jeg alltid forskjølet, alltid oppkastsyke og det samme som hele gjengen fikk. Vet at man ikke er dyremisshandler fordi man spiser kjøtt, var teit sagt, legger meg flat der Men har sikkert ikke noe med kjøtt å gjøre som du sier.. Absolutt ikke.. Jeg spiser kjøtt, og har også ekstremt godt imunforsvar. Anonymous poster hash: 94363...3c5
Gjest Sabrina Skrevet 28. oktober 2014 #117 Skrevet 28. oktober 2014 Alle er en uttrykksmåte. Desduten skrev jeg ikke alle i åpningsinnlegget. Jeg skrev vegetarianete uten ordet alle. Dessuten er det ikke å lange ut å si at noen tar feil. Om du anser det som et angrep så har du et problem I tittelen skrev du; vegetarianere. dere tar feil. Høres det ut som om du sikter til et fåtall, eller alle vegetarianere? I åpningsinnlegget ditt, fortsatte du videre ved å forklare kort hva linken din gikk ut på (ikke at det stemte helt med det du skrev - at vi behøver kjøtt). Så det er mulig at du kanskje ikke mente det, men det kom frem på en helt annen måte. Når du skriver vegetarianere, hvem mener du da? For når du skriver vegetarianere og that's it, så vil det jo naturligvis tolkes som om det er snakk om alle vegetarianere. Bare så det er sagt, generalisering bør ikke tolereres i noen som helst setting. I så fall kan du forklare meg hvorfor. Synes du det er greit at noen kommer og setter deg i samme bås med andre som representerer noe annet enn det du gjør? Det finnes ikke noe logikk i å skjære alle over en kam, pg.a. enkelttilfeller.
skvalder Skrevet 28. oktober 2014 #118 Skrevet 28. oktober 2014 Denne zoologen forteller at kroppen til mennesket er lagd for å spise kjøtt. Han sier ikke at vi bare skal spise kjøtt
Maleficenta Skrevet 28. oktober 2014 Forfatter #119 Skrevet 28. oktober 2014 I tittelen skrev du; vegetarianere. dere tar feil. Høres det ut som om du sikter til et fåtall, eller alle vegetarianere? I åpningsinnlegget ditt, fortsatte du videre ved å forklare kort hva linken din gikk ut på (ikke at det stemte helt med det du skrev - at vi behøver kjøtt). Så det er mulig at du kanskje ikke mente det, men det kom frem på en helt annen måte. Når du skriver vegetarianere, hvem mener du da? For når du skriver vegetarianere og that's it, så vil det jo naturligvis tolkes som om det er snakk om alle vegetarianere. Bare så det er sagt, generalisering bør ikke tolereres i noen som helst setting. I så fall kan du forklare meg hvorfor. Synes du det er greit at noen kommer og setter deg i samme bås med andre som representerer noe annet enn det du gjør? Det finnes ikke noe logikk i å skjære alle over en kam, pg.a. enkelttilfeller. Generslisering bør godtas her fordi kg er et useriøst forum
Gjest Sabrina Skrevet 29. oktober 2014 #120 Skrevet 29. oktober 2014 Generslisering bør godtas her fordi kg er et useriøst forum Right....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå