Spaghetti Skrevet 27. oktober 2014 #61 Skrevet 27. oktober 2014 Altså jeg skrev litt fort, og er lei av at alle skal si at det er så teit å være vegetarianer og det er feil blablabla. All forskning sier jo forskjellige ting.. Ingen ting er bra lenger tydligvis. Og jo dere er litt dyremisshandlere, ved å kjøpe kjøtt, så støtter du kjøttindustrien, og kjøttindustrien handler om slakting av dyr, og dyr er minst like mye verdt som oss, med mindre man er arrogant og ikke human. Sorry, men sånn er det bare, innrøm det. Det er faktisk ren slakt av individer som har like mange følelser og tanker som oss. Mennesket skal liksom være så mye bedre og bare drepe hva de vil. Man er dyremishandler dersom man mishandler dyr. Det gjør vi ikke i det hele tatt og det er et utrolig umodent motargument. Det burde du forstå. Du støtter kjøttindustrien dersom du er vegetarianer. Dersom du er veganer, så støtter du den som regel ikke. Vegetarianere er ikke bedre enn kjøttspisere. Du skriver også at "sånn er det", du åpner ikke for en diskusjon i det hele tatt. Nok et problem med vegetarianere, de er så bestemte og arrogante at det er poengløst å diskutere med dem. "Innrøm det"?Vet du hvor mange dyr du redder av å være vegetarianer? Ingen. Vet du hvor stor effekt vegetarianere har hatt får kjøttindustrien? Ingen. Den har vokst, kontinuerlig. Den har vokst mer de siste 20 årene enn noen sinne. Den vokser mye mer i forhold til befolkningen. "Men den hadde vokst mer hvis det ikke var for vegetarianere", tenker du? Bevis det. Det er ingen beviser jeg har funnet som sier at det er sant. Du er selvsagt velkommen til å kalle oss dyremishandlere. Men du er det selv, også. 1
Maleficenta Skrevet 27. oktober 2014 Forfatter #62 Skrevet 27. oktober 2014 Altså jeg skrev litt fort, og er lei av at alle skal si at det er så teit å være vegetarianer og det er feil blablabla. All forskning sier jo forskjellige ting.. Ingen ting er bra lenger tydligvis. Og jo dere er litt dyremisshandlere, ved å kjøpe kjøtt, så støtter du kjøttindustrien, og kjøttindustrien handler om slakting av dyr, og dyr er minst like mye verdt som oss, med mindre man er arrogant og ikke human. Sorry, men sånn er det bare, innrøm det. Det er faktisk ren slakt av individer som har like mange følelser og tanker som oss. Mennesket skal liksom være så mye bedre og bare drepe hva de vil. Kjære deg. Mener du rovdyr er slemme også som ulv og gaupe og tigre fordi de dreper dur for å spise de? Det er livets kretsløp.
heiduderborte Skrevet 27. oktober 2014 #63 Skrevet 27. oktober 2014 Man er dyremishandler dersom man mishandler dyr. Det gjør vi ikke i det hele tatt og det er et utrolig umodent motargument. Det burde du forstå. Du støtter kjøttindustrien dersom du er vegetarianer. Dersom du er veganer, så støtter du den som regel ikke. Vegetarianere er ikke bedre enn kjøttspisere. Du skriver også at "sånn er det", du åpner ikke for en diskusjon i det hele tatt. Nok et problem med vegetarianere, de er så bestemte og arrogante at det er poengløst å diskutere med dem. "Innrøm det"?Vet du hvor mange dyr du redder av å være vegetarianer? Ingen. Vet du hvor stor effekt vegetarianere har hatt får kjøttindustrien? Ingen. Den har vokst, kontinuerlig. Den har vokst mer de siste 20 årene enn noen sinne. Den vokser mye mer i forhold til befolkningen. "Men den hadde vokst mer hvis det ikke var for vegetarianere", tenker du? Bevis det. Det er ingen beviser jeg har funnet som sier at det er sant. Du er selvsagt velkommen til å kalle oss dyremishandlere. Men du er det selv, også. Nei. Jeg er på ingen måte støttemedlem til kjøttindustrien fordi jeg ikke er veganer? Hva mener du med det? For all del fortsett med dine kjøttvaner, selv om jeg syntes det er teit
heiduderborte Skrevet 27. oktober 2014 #64 Skrevet 27. oktober 2014 Kjære deg. Mener du rovdyr er slemme også som ulv og gaupe og tigre fordi de dreper dur for å spise de? Det er livets kretsløp. Nei, men har noen gang en ulv satt inn 12440 sauer i en inngjerdning for så å torturere de? nope. Og mennesker trenger ikke kjøtt, det gjør de. Nei, vi trenger ikke kjøtt!!
Spaghetti Skrevet 27. oktober 2014 #65 Skrevet 27. oktober 2014 Jeg ville ha brukerens kilder på at vegetarianere må ha kosttilskudd. Og at de ikke lever lengre. Kan du hjelpe brukeren jeg siterte med kilder på det, eller foretrekker du også å holde deg til løse påstander?Anonymous poster hash: 22a7c...b2a Jeg bryr meg da ikke om kosttilskudd, så vidt jeg vet trenger ikke vegetarianere eller veganere det så lenge de er litt obs på hva de får i seg. Hvis man blir veganer uten å sjekke ut slike ting kan man få litt komplikasjoner. Vegetarianere lever lenger fordi, som sagt, de som regel er mer sunne generelt. Løse påstander? http://qz.com/91123/vegetarians-live-longer-but-its-not-because-they-dont-eat-meat/ http://www.mensjournal.com/health-fitness/nutrition/do-vegetarians-live-longer-20130628 http://www.healthline.com/health-news/aging-vegetarian-diet-lowers-mortality-and-disease-risk-060313 "Overall, vegetarians in this “clean living,” religious study group tended to be older, more highly educated and more likely to be married, to drink less alcohol, to smoke less, to exercise more, and to be thinner than non-vegetarians." http://www.timigustafson.com/2013/vegetarians-may-have-longer-life-spans-than-meat-eaters-study-suggests/ http://www.lef.org/magazine/2006/1/awsi/Page-01 Poenget mitt er ikke at vegetarianere ikke lever lenger. Det gjør de som oftest, men det er ikke bare på grunn av å ikke spise kjøtt, som mange vegetarianere ser ut til å påstå. Vegetarianere som spiser fisk lever for øvrig lenger enn de som ikke spiser fisk. 1
Spaghetti Skrevet 27. oktober 2014 #66 Skrevet 27. oktober 2014 Nei. Jeg er på ingen måte støttemedlem til kjøttindustrien fordi jeg ikke er veganer? Hva mener du med det? For all del fortsett med dine kjøttvaner, selv om jeg syntes det er teit Vet du hva forskjellen på vegetarianer og veganer er? Spiser du egg, gelatin eller drikker melk? Sminker du deg? Sjekker du at sminken din ikke er testet på dyr eller inneholder animalske produkter? Bruker du skinn, lær, ull, eller slike klær? Har du kanskje noe slikt hjemme? Har du puter eller dyner som inneholder dun? Tror du at bare fordi du ikke spiser kjøtt, så bidrar du ikke til at dyr dør? Hvis svaret ditt er ja til noen av spørsmålene over, så støtter du å drepe dyr. 2
Maleficenta Skrevet 27. oktober 2014 Forfatter #67 Skrevet 27. oktober 2014 Nei, men har noen gang en ulv satt inn 12440 sauer i en inngjerdning for så å torturere de? nope. Og mennesker trenger ikke kjøtt, det gjør de. Nei, vi trenger ikke kjøtt!! Vi trenger kjøtt like mye som de gjør. Dessuten er det ikke alle dyr vi spiser som lider.
Djungelvrål Skrevet 27. oktober 2014 #68 Skrevet 27. oktober 2014 Jeg er 48, har aldri spist kjøtt. Aner ikke hvordan det smaker. Og har aldri vært syk.Anonymous poster hash: 83d08...be6 Det er helt utrolig.
Spaghetti Skrevet 27. oktober 2014 #69 Skrevet 27. oktober 2014 Vi trenger kjøtt like mye som de gjør. Dessuten er det ikke alle dyr vi spiser som lider. Du trenger ikke kjøtt. Du trenger næringstoffene som er i kjøtt, men de kan du få fra andre steder. 1
heiduderborte Skrevet 27. oktober 2014 #70 Skrevet 27. oktober 2014 Vet du hva forskjellen på vegetarianer og veganer er? Spiser du egg, gelatin eller drikker melk? Sminker du deg? Sjekker du at sminken din ikke er testet på dyr eller inneholder animalske produkter? Bruker du skinn, lær, ull, eller slike klær? Har du kanskje noe slikt hjemme? Har du puter eller dyner som inneholder dun? Tror du at bare fordi du ikke spiser kjøtt, så bidrar du ikke til at dyr dør? Hvis svaret ditt er ja til noen av spørsmålene over, så støtter du å drepe dyr. Gelatin nei, Økologiske egg ja, melk nei, bruker for all del ikke klær av dyr, dun er det ikke noe av, og sjekker selvfølgelig sminken. Er ikke en av de hjernedøde vegetarianerne som nettopp ikke sjekker opp dette. Eggene kommer ifra søskenbarnet mitt på 8 år som har 5 høner som koser seg i stallen, mest for kos. hahah 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #71 Skrevet 27. oktober 2014 Jeg bryr meg da ikke om kosttilskudd, så vidt jeg vet trenger ikke vegetarianere eller veganere det så lenge de er litt obs på hva de får i seg. Hvis man blir veganer uten å sjekke ut slike ting kan man få litt komplikasjoner. Vegetarianere lever lenger fordi, som sagt, de som regel er mer sunne generelt. Løse påstander? http://qz.com/91123/vegetarians-live-longer-but-its-not-because-they-dont-eat-meat/ http://www.mensjournal.com/health-fitness/nutrition/do-vegetarians-live-longer-20130628 http://www.healthline.com/health-news/aging-vegetarian-diet-lowers-mortality-and-disease-risk-060313 "Overall, vegetarians in this “clean living,” religious study group tended to be older, more highly educated and more likely to be married, to drink less alcohol, to smoke less, to exercise more, and to be thinner than non-vegetarians." http://www.timigustafson.com/2013/vegetarians-may-have-longer-life-spans-than-meat-eaters-study-suggests/ http://www.lef.org/magazine/2006/1/awsi/Page-01 Poenget mitt er ikke at vegetarianere ikke lever lenger. Det gjør de som oftest, men det er ikke bare på grunn av å ikke spise kjøtt, som mange vegetarianere ser ut til å påstå. Vegetarianere som spiser fisk lever for øvrig lenger enn de som ikke spiser fisk. Jammen kjære vene, hvorfor svarer du som om du er uenig med meg når du ikke er det? Jeg svarte på følgende innlegg som påstår: 1. At vegetarianere må ha kosttilskudd, og 2. At de ikke lever lengre. Fordi vi har funnet opp tilskudd man kan ta sånn at man ikke får mangelsykdommer når man ikke spiser kjøtt De lever ikke lengre. Og mitt svar var at 1. Nei, vegetarianere trenger ikke kosttilskudd, og 2. Jo, vegetarianere og folk som spiser lite kjøtt lever lengre enn de som spiser mye kjøtt. Hva i alle dager var du liksom uenig i da? Anonymous poster hash: 588fb...5e4 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #72 Skrevet 27. oktober 2014 Vet du hva forskjellen på vegetarianer og veganer er? Spiser du egg, gelatin eller drikker melk? Sminker du deg? Sjekker du at sminken din ikke er testet på dyr eller inneholder animalske produkter? Bruker du skinn, lær, ull, eller slike klær? Har du kanskje noe slikt hjemme? Har du puter eller dyner som inneholder dun? Tror du at bare fordi du ikke spiser kjøtt, så bidrar du ikke til at dyr dør? Hvis svaret ditt er ja til noen av spørsmålene over, så støtter du å drepe dyr. Du kan ikke anta at alle vegetarianere er hjernedøde. Og naturligvis hjelper det mer å gjøre litt enn å gjøre ingenting. Påstanden om at det absolutt ikke har noen effekt å la være å spise kjøtt hvis man spise et egg til frokost hver søndag er så usannsynlig at du nesten er nødt til å dokumentere den. Hvis jeg slutter å kjøre bil til jobb og fritidsaktiviteter hver dag, men likevel kjører bil til butikken for å handle én gang hver lørdag - så har jeg naturligvis brukt mindre fossilt drivstoff og forurenset mindre, enn om jeg kjørte ubegrenset overalt hver dag. Anonymous poster hash: 588fb...5e4 2
Maleficenta Skrevet 27. oktober 2014 Forfatter #73 Skrevet 27. oktober 2014 Jammen kjære vene, hvorfor svarer du som om du er uenig med meg når du ikke er det? Jeg svarte på følgende innlegg som påstår: 1. At vegetarianere må ha kosttilskudd, og 2. At de ikke lever lengre. Og mitt svar var at 1. Nei, vegetarianere trenger ikke kosttilskudd, og 2. Jo, vegetarianere og folk som spiser lite kjøtt lever lengre enn de som spiser mye kjøtt. Hva i alle dager var du liksom uenig i da? Anonymous poster hash: 588fb...5e4 Religious study group? De lever sikkert lengre fordi de ikke drikker alkohol og ikkd lever utsvevende liv?
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #74 Skrevet 27. oktober 2014 Vi trenger kjøtt like mye som de gjør. Dessuten er det ikke alle dyr vi spiser som lider. Kan du være så snill å komme med en KILDE på at mennesker trenger kjøtt for å overleve/ha god helse? Please? Google is your friend... Anonymous poster hash: 588fb...5e4 1
Maleficenta Skrevet 27. oktober 2014 Forfatter #75 Skrevet 27. oktober 2014 Kan du være så snill å komme med en KILDE på at mennesker trenger kjøtt for å overleve/ha god helse? Please? Google is your friend...Anonymous poster hash: 588fb...5e4 Hwrregud da. Var liksom jeg som kom med en artikkel om nettopp dwt da jeg starta tråden
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #76 Skrevet 27. oktober 2014 Hwrregud da. Var liksom jeg som kom med en artikkel om nettopp dwt da jeg starta tråden Haha, nei, du har teoretiske påstander fra en zoolog. Vis til noe med empiri, takk. Minst én undersøkelse som har to sammenlignbare populasjoner der den ene spiser en del kjøtt og den andre lever vegetarisk, som viser at vegetarianerne har dårligere helse og levealder? Anonymous poster hash: 588fb...5e4 3
Maleficenta Skrevet 27. oktober 2014 Forfatter #77 Skrevet 27. oktober 2014 http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=3170 Les denne. Myter om kjøttspising
Maleficenta Skrevet 27. oktober 2014 Forfatter #78 Skrevet 27. oktober 2014 Haha, nei, du har teoretiske påstander fra en zoolog. Vis til noe med empiri, takk. Minst én undersøkelse som har to sammenlignbare populasjoner der den ene spiser en del kjøtt og den andre lever vegetarisk, som viser at vegetarianerne har dårligere helse og levealder?Anonymous poster hash: 588fb...5e4 Jeg tror en zoolog vet litt mer enn deg. Men nå fant jeg en artikkel. Se innlegget over
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #79 Skrevet 27. oktober 2014 Hwrregud da. Var liksom jeg som kom med en artikkel om nettopp dwt da jeg starta tråden For øvrig sliter du litt med å forstå det du leser, zoologen snakker om hvilke matsorter vi har benyttet oss av opp gjennom evolusjonen, ikke hvilke vi er AVHENGIGE av. Vi kan fordøye kjøtt. Naturligvis. Det er næringstett og kan holde oss i live lenge. Ingen bestrider det. Jeg ber om en kilde som dokumenterer at vi MÅ ha kjøtt. Anonymous poster hash: 588fb...5e4 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2014 #80 Skrevet 27. oktober 2014 http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=3170 Les denne. Myter om kjøttspising Hvor i linken er det dokumentert at vegetarianere har dårligere helse og lever kortere? Anonymous poster hash: 588fb...5e4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå