Gå til innhold

vegetarianere. dere tar feil.

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

hvis de behøver kjøtt, hvorfor kan man da klare seg uten? hvorfor lever vegetarianere lengre? hvorfor er vegeterianere på generellt basis sunnere?

Anonymous poster hash: f5f6e...141

Fordi vi har funnet opp tilskudd man kan ta sånn at man ikke får mangelsykdommer når man ikke spiser kjøtt :)De lever ikke lengre.

Endret av Evilposelos
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samtidig sa du at du ikke fikk i deg vitaminer

At jeg fikk i meg vitaminer i form av grønnsaker jo?

Skrevet

Forskning.no er vel ikke alltid den aller beste kilden. Vi er ikke kjøttetere som det skrives i artikkelen, vi er altetere. Med tiden har vi også blitt så avanserte at vi vet hva slags proteiner, vitaminer og mineraler

vi trenger, og kan fint bytte ut kjøtt med andre ting og fortsatt få et fullverdig kosthold. :)

Jada så lenge du ikke er enog så må kilden være feil. For du har sikkert mest peiling..

• Liker 2
Skrevet

Dette med hva som er best/sunnest: Vegetarianere eller kjøttetere? Jeg tror ut i fra et veldig enkelt og "uvitende" perspektiv at mennesker er ment for å være alt-etende. Altså MÅ vi ikke ha kjøtt, men kan også spise dette om vi vil/må. Bare se på tennene våre? Hendene våre? Ikke akkurat skarpe hoggtenner, eller klør som river i stykker dyr? Jeg tror at mennesker i dag spiser for mye kjøtt. Jeg tror vi spiser for mye industrielt laget og bearbeidet mat, for mye sukker, salt, og usunne oljer/fett. Jeg tror at hvis alle mennesker hadde spist naturlig - mat som vi dyrker selv, dreper selv, lager selv at vi hadde vært mye friskere, sunnere og hatt en lengere levealder.

Anonymous poster hash: 9c036...980
  • Liker 4
Gjest Badabing
Skrevet

Jada så lenge du ikke er enog så må kilden være feil. For du har sikkert mest peiling..

Det er feil at vi er kjøttetere. Vi er omnivore (altetere). Det har ikke noe med hva jeg synes, mener eller tror.

• Liker 1
Skrevet

Dette med hva som er best/sunnest: Vegetarianere eller kjøttetere? Jeg tror ut i fra et veldig enkelt og "uvitende" perspektiv at mennesker er ment for å være alt-etende. Altså MÅ vi ikke ha kjøtt, men kan også spise dette om vi vil/må. Bare se på tennene våre? Hendene våre? Ikke akkurat skarpe hoggtenner, eller klør som river i stykker dyr? Jeg tror at mennesker i dag spiser for mye kjøtt. Jeg tror vi spiser for mye industrielt laget og bearbeidet mat, for mye sukker, salt, og usunne oljer/fett. Jeg tror at hvis alle mennesker hadde spist naturlig - mat som vi dyrker selv, dreper selv, lager selv at vi hadde vært mye friskere, sunnere og hatt en lengere levealder.

Anonymous poster hash: 9c036...980

Neglene våre er skarpe om vi ikke filer dem, vi har noen få skarpe tenner, hendene våre får "badehud" når vi er lenge under vann, sånn at vi kan overleve ved å være alt-etende.

Skrevet (endret)

Det er feil at vi er kjøttetere. Vi er omnivore (altetere). Det har ikke noe med hva jeg synes, mener eller tror.

Var nå ikke det han zoologen sa da.

Men samtidig sa han at kjøttetere ikke må spise kun kjøtt

Endret av Maleficenta
Gjest lillelarve
Skrevet

Man kan klare seg helt fint uten kjøtt, og det bevises jo nå. Det finnes andre kilder til både protein og jern. ;) Det trenger nødvendigvis ikke være fra kjøtt.

Skrevet

Man kan klare seg helt fint uten kjøtt, og det bevises jo nå. Det finnes andre kilder til både protein og jern. ;) Det trenger nødvendigvis ikke være fra kjøtt.

Man trenger mange ingredienser for å erstatte det da. Noe man gjerne hadde sluppet om man spiste kjøtt og fisk

• Liker 1
Skrevet

Fordi vi har funnet opp tilskudd man kan ta sånn at man ikke får mangelsykdommer når man ikke spiser kjøtt :)De lever ikke lengre.

Hæ? Nei, herregud. Vegetarianere trenger naturligvis ikke tilskudd. Veganere kanskje - men definitivt ikke vegetarianere. Hvor i alle dager har du det fra at mennesker er avhengig av kjøtt (eller kosttilskudd)? Kilde, please.

Og jo, vegetarianere og folk som spiser lite kjøtt lever lengre enn de som spiser mye kjøtt (og de fleste i et vanlig norsk kosthold spiser mye kjøtt).

http://helsenyt.com/frame.cfm/cms/id=2399/sprog=1/grp=8/menu=17/

Prove me wrong.

Anonymous poster hash: 22a7c...b2a

• Liker 3
Skrevet

Hæ? Nei, herregud. Vegetarianere trenger naturligvis ikke tilskudd. Veganere kanskje - men definitivt ikke vegetarianere. Hvor i alle dager har du det fra at mennesker er avhengig av kjøtt (eller kosttilskudd)? Kilde, please.

Og jo, vegetarianere og folk som spiser lite kjøtt lever lengre enn de som spiser mye kjøtt (og de fleste i et vanlig norsk kosthold spiser mye kjøtt).

Prove me wrong.

Savner ennå kilder på det. Og lever folk i india lenger enn oss? Det tviler jeg på

• Liker 1
Skrevet

Savner ennå kilder på det. Og lever folk i india lenger enn oss? Det tviler jeg på

"Folk i India"? Det er da fullstendig irrelevant. "Folk i India" har en helt annen levestandard enn en gjennomsnittlig nordmann. Om indere ikke lever lengre har det nok heller med folketetthet, fattigdom og mangel på mat, rent vann og helsehjelp å gjøre.

• Liker 3
Skrevet

"Folk i India"? Det er da fullstendig irrelevant. "Folk i India" har en helt annen levestandard enn en gjennomsnittlig nordmann. Om indere ikke lever lengre har det nok heller med folketetthet, fattigdom og mangel på mat, rent vann og helsehjelp å gjøre.

Ikke alle i india er fattige og det er relevant å nevne dem fordi de stort sett er vegetarianere i india.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vært vegetarianer en god stund nå. Og helt ærlig.. Merker ingen forskjell utenom at jeg aldri blir syk lengere, (sikkert helt tilfeldig). Ser ikke vitsen med kjøtt? Dyremisshandlere alle sammen som spiser det, sorry..

Og det at jeg aldri blir syk.. lillebroren min hadde oppkastsyke, jeg koste han og drakk/ spiste ifra det han hadde, og søsteren min hadde halsbetennelse, jeg drakk fra glasset hennes, og venninnnen min hadde ørebetennelse, og vi drikker av hverandre hele tiden.

Ja jeg prøver å bli syk, eller tester ut på en måte.. Blir aldri syk...

Dette er grunnen til at mange ser negativt på vegetarianere.

Dere kan gjerne forteller dere selv at dere hjelper dyrene ved å være vegetarianer. Litt vrangsynt, men greit nok.

• Liker 2
Skrevet

Ikke alle i india er fattige og det er relevant å nevne dem fordi de stort sett er vegetarianere i india.

Du er fortsatt helt på bærtur. Hva har det med saken å gjøre at ikke alle i India er fattige? Begriper du ikke at for å trekke konklusjoner om helseeffekten av kostholdet, så må de to populasjonene som sammenlignes være helt like på alle andre punkt? Tror du virkelig at levestandarden jevnt over er så lik i Norge og i India at forskjellene i inntekt, helsehjelp, hygiene og levevilkår ikke gjør utslag på levealderen?

• Liker 1
Skrevet

Prove me wrong.

Det er så idiotisk å argumentere at vegetarianere lever lenger. Jeg håper virkelig, VIRKELIG for din del skyld at du forstår det.

De som er vegetarianere pleier som regel å være mer opptatt av kropp og helse enn de som ikke er veggiser. Det er da mye mer vanlig at de trener, ikke røyker, drikker mindre, osv. Jeg googlet i 2-3 minutter og fant flere artikler og gode kilder som nevner dette, og som også fraråder folk å bruke det som et argument, at veggiser lever lenger.

Også sier du "prove me wrong" når det er helt feil at de lever lenger på grunn av å være vegetarianer. My god, the irony.

Skjerpings.

• Liker 4
Skrevet

Dette er grunnen til at mange ser negativt på vegetarianere.

Dere kan gjerne forteller dere selv at dere hjelper dyrene ved å være vegetarianer. Litt vrangsynt, men greit nok.

Altså jeg skrev litt fort, og er lei av at alle skal si at det er så teit å være vegetarianer og det er feil blablabla. All forskning sier jo forskjellige ting.. Ingen ting er bra lenger tydligvis.

Og jo dere er litt dyremisshandlere, ved å kjøpe kjøtt, så støtter du kjøttindustrien, og kjøttindustrien handler om slakting av dyr, og dyr er minst like mye verdt som oss, med mindre man er arrogant og ikke human. Sorry, men sånn er det bare, innrøm det. Det er faktisk ren slakt av individer som har like mange følelser og tanker som oss. Mennesket skal liksom være så mye bedre og bare drepe hva de vil.

Skrevet

Du er fortsatt helt på bærtur. Hva har det med saken å gjøre at ikke alle i India er fattige? Begriper du ikke at for å trekke konklusjoner om helseeffekten av kostholdet, så må de to populasjonene som sammenlignes være helt like på alle andre punkt? Tror du virkelig at levestandarden jevnt over er så lik i Norge og i India at forskjellene i inntekt, helsehjelp, hygiene og levevilkår ikke gjør utslag på levealderen?

Men da kan du umulig vite om vegetarianere lever lenge da det å være vegetarianer er en nymotens greie her i landet. Man kan ikke vite om de lever lengre før vår generasjon blir gamle. Dessuten mange i norge blir over 100 allerede. Og det er ikke pga vegetarianisme.
Skrevet

.

Jeg ville ha brukerens kilder på at vegetarianere må ha kosttilskudd. Og at de ikke lever lengre. Kan du hjelpe brukeren jeg siterte med kilder på det, eller foretrekker du også å holde deg til løse påstander?

Skrevet

Men da kan du umulig vite om vegetarianere lever lenge da det å være vegetarianer er en nymotens greie her i landet. Man kan ikke vite om de lever lengre før vår generasjon blir gamle. Dessuten mange i norge blir over 100 allerede. Og det er ikke pga vegetarianisme.

Du kan jo lese linken jeg la ut... Eller de noen tusen andre treffene man får ved å google søkeord som vegetarianer, helse, levealder.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...