Gå til innhold

Side om side


MarianneE

Anbefalte innlegg

4 hours ago, AnonymBruker said:

Skal sies at jeg aldri egentlig har likt Side om Side, men at hver sesong blir verre og verre - og så får de fortsette??? Har NRK så mye penger da? Dritt

Det har masse seere derfor

Anonymkode: 18ce1...c1b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det har masse seere derfor

Anonymkode: 18ce1...c1b

Men får det flere og flere seere hver sesong? Eller er det jevnt nok hvert år til å holde det gående?

Anonymkode: 104b9...264

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brødskalle

Jeg tror de har glemt at det skulle være en komiserie. Det blir stadig mer en serie om kjipe folk som gjør kjipe ting. De kan heller ikke fortsette legge inn synging hele tiden og forvente at det skal være like morsomt hver gang....

Nei, på tide å legge ned side om side og komme opp med noe annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det lages mange sesonger av slike komiserier, som side om side, neste sommer o.l så drar de for langt. De første 4-5 sesongene er ofte morsomme. Så blir det for mye likt, for mye dårlige vitser, for mye historier man syns man har sett før.  Hadde vært bedre og avsluttet på topp og heller laget noe nytt. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

KillerKitty skrev (19 timer siden):

Den har tapt seg enormt. Savner Maria 

Maria var det eneste lyspunkte i serien.  Den litt uskyldige nordfra.

Anonymkode: cd792...529

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Maria var det eneste lyspunkte i serien.  Den litt uskyldige nordfra.

Anonymkode: cd792...529

Hehe, den litt uskyldige, dog såpass utro at hun fikk barn med en annen, men likevel lot en annen tro han var en kommende far frem til etter at barnet kom til verden. 😂

Hadde det vært en mann, så hadde det vært side opp og ned om hvor fæl han er 😄 

Anonymkode: 14d93...80e

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare jeg som synes han irriterende vaktmesternaboen blir utsatt for mobbing og utestenging? Reagerer litt på at han er så "æsj gå vekk" for alle sammen i serien, litt merkelig i disse BLM, LHBT tider hvor alle liksom skal inkluderes 

Anonymkode: d2eb6...e66

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsket det før, da Maria og Jonas var sammen og Celine var stemor til ungene til Kopperud. Skuespilleren bak hun nye kona til Jonas er god og troverdig, men karakteren er utrolig slitsom og irriterende. Jeg følger fortsatt med, men kun for å se samspillet mellom Lisbeth, Frode og Britt. Det er gull. NRK bør nok gi seg snart ja.

Anonymkode: 13811...3bd

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altfor mange komikere i denne serien. En bør ha flere proffe og gode skuespillere som veier opp for T. Sagen og Sørensen.

Anonymkode: 04970...acb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bare jeg som synes han irriterende vaktmesternaboen blir utsatt for mobbing og utestenging? Reagerer litt på at han er så "æsj gå vekk" for alle sammen i serien, litt merkelig i disse BLM, LHBT tider hvor alle liksom skal inkluderes 

Anonymkode: d2eb6...e66

Fikk veldig vondt av han i tidligere sesonger, men nå syns jeg ikke det er like ille. 

Anonymkode: 13811...3bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men har de endret manusforfatter eller noe? Føler hele serien er endret, til det verre. Han nye typen til Celine er kanskje det mest irriterende jeg noen gang har sett på norsk tv. Føler nesten NRK bare kødder med oss seere nå. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med mange her, serien har tapt seg noe voldsomt. Jeg har sett de forrige sesongene sikkert 10 ganger med datteren min, vi er noe så teit som Side om side-nørds, og elsket de første sesongene! Den nyeste sesongen samt den forrige er helt krise, vi har hittil ikke ledd én gang av den nye sesongen.. 

Det er liksom noe som er helt annerledes, "snerten" er borte og evnen til å ta vanlige folk på kornet.. Nå er alle karakterene blitt ekstreme parodier på seg selv, overkarikerte og kleine.. De er stadig vekk "out of character" og de trekkene som én gang gjorde dem morsomme/irriterende er nå bare absurde og teite.. 

Celine feks, de har ødelagt karakteren helt. Gullestad har lidd samme skjebne, samme med Kopperud, Kevin, Silje, og til dels Jonas og Frode... Er bare trist og pinlig å se på. Det er oppbrukt og de har radbrukket seriens "sjel" og sjarm. 

Takk for meg. 

Anonymkode: ad2a1...1e0

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bare jeg som synes han irriterende vaktmesternaboen blir utsatt for mobbing og utestenging? Reagerer litt på at han er så "æsj gå vekk" for alle sammen i serien, litt merkelig i disse BLM, LHBT tider hvor alle liksom skal inkluderes 

Anonymkode: d2eb6...e66

Det er jo ikke på ekte ? 😅

Anonymkode: ceded...2f1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Bare jeg som synes han irriterende vaktmesternaboen blir utsatt for mobbing og utestenging? Reagerer litt på at han er så "æsj gå vekk" for alle sammen i serien, litt merkelig i disse BLM, LHBT tider hvor alle liksom skal inkluderes 

Anonymkode: d2eb6...e66

Synes det er litt forfriskende i disse PK tider at alt ikke er det

Anonymkode: 18ce1...c1b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med dere andre, Side om side har virkelig tapt seg! Det har vel egentlig gått nedover en stund, men jeg syns serien allikevel har vært bra frem til nåværende sesong, selv om de første sesongene var best. Nåværende sesong er helt krise! Frode, Gullestad, Tommy, Silje, Kopperud, Kleggen og Palle er alt for stressa, overdrevne og krampeaktige. De to sistnevnte er nye, så det er både nye og gamle karakterer som er alt for overdrevne og lite morsomme. 

Lisbeth og Jonas syns jeg er ganske like som før. Lisbeth har dog aldri vært spesielt morsom alene, så det hjelper fint lite at hun er som før når resten av settingen er dårlig.  Jonas har vært min favoritt, men han ser vi jo alt for lite av denne sesongen. Jeg har også likt Celine veldig godt, men vi ser alt for lite av henne også. Hun har i motsetning til de fleste andre blitt tonet ned denne sesongen. Den dritsure meggen av en venninne har heller aldri vært morsom, og kommer aldri til å bli morsom. 

Ett av problemene er kanskje at det handler om for mange folk nå? Jeg syns Neste sommer har samme problem. Der var også de første sesongene best, hvor nesten alt dreide seg rundt det som den gangen var fire hovedkarakterer. Side om side hadde vel også opprinnelig fire hovedkarakterer: Jonas og Maria og Frode og Lisbeth. Celine og Kopperud var vel også egentlig regnet som hovedkarakterer, men de hadde lite story rundt bare de to, de var alltid involvert med de andre. Mye bedre om mer oversiktlig enn nå, som andre karakterer får så stor plass i serien. 

Anonymkode: d08ea...301

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hehe, den litt uskyldige, dog såpass utro at hun fikk barn med en annen, men likevel lot en annen tro han var en kommende far frem til etter at barnet kom til verden. 😂

Hadde det vært en mann, så hadde det vært side opp og ned om hvor fæl han er 😄 

Anonymkode: 14d93...80e

Karakteren Maria var jo ikke en fæl person mens hun var med i serien, hun og Jonas var et sterkt og bra par. Utroskapen var jo noe de måtte skrive inn fordi skuespilleren bestemte seg for å slutte. I utgangspunktet var det jo meningen at Jonas faktisk skulle være far til barnet.

Det har nok ikke noe med kjønn å gjøre. Hadde hun vært utro over tid i serien, så hadde nok folk hatt en annen mening om karakteren Maria. Utroskapshistorien fremstår som lite troverdig og sannsynlig nettopp fordi det var så ut av karakter for henne.

Anonymkode: d08ea...301

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...