Gå til innhold

Side om side

MarianneE

Anbefalte innlegg

Synes Silje (Jonas' dame nr 2) er den mest irriterende personen i serien, by a long shot. Fryktelig dum og anmasende og usympatisk. Ekstra ille siden hun tok over etter Maria som var en av mine favoritter sammen med Kopperud, Frode og Celine. Orker henne rett og slett ikke, fristelsen til å zappe til annen kanal blir veldig sterk. Hjelper ikke at Jonas er en teit karakter og at skuespilleren ikke er god heller, da. Æsj.

Frodes mor er også irriterende, men ganske troverdig og godt spilt, så ikke like irriterende.

Endret av Entern
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Karakteren Maria var jo ikke en fæl person mens hun var med i serien, hun og Jonas var et sterkt og bra par. Utroskapen var jo noe de måtte skrive inn fordi skuespilleren bestemte seg for å slutte. I utgangspunktet var det jo meningen at Jonas faktisk skulle være far til barnet.

Det har nok ikke noe med kjønn å gjøre. Hadde hun vært utro over tid i serien, så hadde nok folk hatt en annen mening om karakteren Maria. Utroskapshistorien fremstår som lite troverdig og sannsynlig nettopp fordi det var så ut av karakter for henne.

Anonymkode: d08ea...301

Enig, hele den historien der var idiotisk.

Kunne aldri helt fatte hvorfor en flott dame som Maria ville ha hus og barn med en person som Jonas, da. 🥴 Silje er mer i hans liga 🥴 De to (Jonas og Silje) fortjener hverandre, men helst ikke på min skjerm!!😑

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Episoden som gikk på lørdag var helt ræva, fantes jo ikke litt morsomt engang? Savner sånn det var til å begynne med..🙁 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg sett noe av årets Side om Side-sesong. Men jeg sluttet å se på for et par år siden av mange grunnene som er nevnt i tråden her. Syns serien tapte seg, og har ikke giddet å prøve å se igjen. Jeg elsket serien de første sesongene, og var et høydepunkt hver lørdagskveld på høsten. Var flere øyeblikk hvor jeg lo så mye at tårene kom 😂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Novellemonster skrev (6 minutter siden):

Nå har ikke jeg sett noe av årets Side om Side-sesong. Men jeg sluttet å se på for et par år siden av mange grunnene som er nevnt i tråden her. Syns serien tapte seg, og har ikke giddet å prøve å se igjen. Jeg elsket serien de første sesongene, og var et høydepunkt hver lørdagskveld på høsten. Var flere øyeblikk hvor jeg lo så mye at tårene kom 😂

Ja særlig Kopperud og samspillet Kopperud/Frode var jo helt genialt. 😄 

Man endte jo med å synes synd på Frode selv om Frode er ganske dustete, siden Kopperud er så bøllete - men Kopperud pleide jo å ha rett! 😄 

På sitt beste var kanskje denne serien Norges beste sitcom? Likte den litt bedre enn Mot i Brøstet selv om Mot i Brøstet var koseligere og muligens faktisk hadde bedre skuespillere 😮 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må forresten si at Charlotte Frogner er et funn.🤩 En av Norges beste komedieskuespillere og også veldig god til alvorlige ting.

Det var hun som fikk meg til å like/"skjønne" Jon Fosse!!🤩 Da hun leste opp lydbokversjonen av "Andvake" 😍

(Også er hun jo veldig pen da.)

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg koser meg fremdeles med Side om side. Hadde jeg ikke det hadde jeg ikke kastet bort tiden min med å se på det. 

Anonymkode: a446a...bad

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (1 time siden):

Enig, hele den historien der var idiotisk.

Kunne aldri helt fatte hvorfor en flott dame som Maria ville ha hus og barn med en person som Jonas, da. 🥴 Silje er mer i hans liga 🥴 De to (Jonas og Silje) fortjener hverandre, men helst ikke på min skjerm!!😑

Jeg syns de passet godt sammen, jeg da. Jonas er snill og morsom. Kvinner velger vel ofte morsomme menn? Enig i at Maria er veldig pen, men jeg syns Jonas er/var helt normalt kjekk. Jeg syns han er kjekkere enn Anders Baasmo, som hun er sammen med i virkeligheten. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg syns de passet godt sammen, jeg da. Jonas er snill og morsom. Kvinner velger vel ofte morsomme menn? Enig i at Maria er veldig pen, men jeg syns Jonas er/var helt normalt kjekk. Jeg syns han er kjekkere enn Anders Baasmo, som hun er sammen med i virkeligheten. 

Jeg synes vel også at de passer godt sammen da...;) 

Er enig at han er kjekkere enn Baasmo, og han var kjempemorsom i Underholdningsavdelingen der han spesielt var god sammen med Bjarte, så jeg liker han generelt, bare ikke i SoS :) (ha, la nettopp merke til at Side Om Side forkortet blir SOS! - passer jo utmerket! 😁).

(Men liker Baasmo kjempegodt også, spesielt i En Natt der han briljerer skikkelig :))

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Silje er mye penere enn Maria som bare er en typisk tynn blond dame i mine øyne. Silje har utrolig karisma og litt mer spennende skjønnhet.

Anonymkode: 2cf0c...667

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg digger serien, men synes det har begynt å gå for langt ift Lisbeth, synes bare synd på karakteren…

Anonymkode: 2ddd8...5e0

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.10.2021 den 21.03):

Fikk veldig vondt av han i tidligere sesonger, men nå syns jeg ikke det er like ille. 

Anonymkode: 13811...3bd

Det er jo bare en gammel sullik av en mann, sånne finnes i hvert nabolag.

Anonymkode: cd792...529

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Synes Silje er mye penere enn Maria som bare er en typisk tynn blond dame i mine øyne. Silje har utrolig karisma og litt mer spennende skjønnhet.

Anonymkode: 2cf0c...667

Maria er en skjønnhet.  Det er ikke noe spesielt med Silje. Bare en kraftig dame.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken88

Så usaklig, begynner å diskutere utseendet til skuespillerne. Latterlig. Henriette Marø som spiller Silje er en av få som har kommet inn på teaterhøgskolen, syns hun er utrolig dyktig som skuespiller. Og det er vel også en grunn for at karakteren har vært med såpass lenge. 

Favoritten min er helt klart Britt, føler hun gjør hver eneste episode hun er med i, for en herlig karakter!! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smeltemann skrev (41 minutter siden):

Maria er en skjønnhet.  Det er ikke noe spesielt med Silje. Bare en kraftig dame.

Enig!

Marie Blokhus var forresten helt fantastisk som Den Grønnkledde i Peer Gynt 🧚‍♀️

Og skulle virkelig ønske jeg hadde fått med meg Fugletribunalet med henne (har lest boka ☺️)

Jeg mener, hun var nok den beste skuespilleren i SOS. Charlotte er #2 (en veldig god #2 da :)).

Endret av Entern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Det er jo bare en gammel sullik av en mann, sånne finnes i hvert nabolag.

Anonymkode: cd792...529

Likevel mer likandes og oppegående enn Silje!!

Men ja han er en ganske typisk sullik ja 🤪

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun sett noen få episoder. Eneste som får meg til å trekke på smilebåndet, er Celine. Herlig karakter 😀

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (21 minutter siden):

Har kun sett noen få episoder. Eneste som får meg til å trekke på smilebåndet, er Celine. Herlig karakter 😀

Må si meg uenig, hennes karakter blir for dum for min smak. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (24 minutter siden):

Charlotte Frogner er helt fantastisk i den rollen. 😄

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...