Gå til innhold

Skyblue og lille E <3

Skyblue

Anbefalte innlegg

Ringte gynekolog og de sa at jeg skulle få henvisning fra legen til gynekologen,så jeg slapp å betale. Så da gjør jeg det. Jeg vet jeg får fastlegen neste torsdag som bestilt, så da får jeg bare vente til da. Passer bra, for da er forhåpentligvis blødningen ferdig også, så ikke jeg ligger der og blør i trynet på gynekologen ;)

Hun virket veldig årleit og ville ta meg imot. Det å vente med å miste tre ganger syns jeg er litt unødvendig... altså det eneste jeg vil er bare å sjekke om alt ER i orden her inne. Ikke nødvendigvis at jeg skal få en diagnose eller noe. Bare se om alt er fintfint :) Hvis det er det, så får mannen sjekke seg også. For alt jeg vet kan jeg bare ha vært veldig uheldig med to SAer på rad uten at noe er galt.

Man må bare stå på litt før man får det man vil ha :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjipt at hun var så rask... Sikkert greit med henvisning til gynekolog ja:)

Ja herregud. Hun virka så ung også... og veldig sjenert, snakka sykt lavt og ... GOOGLA "Spontanabort" og leste av det som sto der. Tror ikke hun jeg har lest nok av det fra før? Virka nesten som jeg satt der og kjefta på henne mens hun bare "eh.. du må nok miste en gang til... jeg beklager..." jeg så at hun ga skikkelig faen. Rett og slett :jolie: Jeg ville nesten storme ut av legekontoret, hehe... men jeg har da selvkontroll. Jeg klarte på slutten å si "Trenger vel ikke å betale for dette tenker jeg." Og det trengte jeg jo heldigvis ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nå enda godt at du ikke måtte betale for timen, ja.. Makan, altså! Selvfølgelig har du googlet det selv, det burde hun skjønt :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Koselig å komme inn hit igjen og se at noen har tenkt på meg da :hug:

Det går bare bra.. bare måtte koble av litt igjen. Blør ikke mer friskt nå, men hatt brunlig blod siden i går... håper det forsvinner i løpet av dagen da :) Jeg får fortsatt litt stikkinger og kramper i magen og er ikke helt sikker på hva det er. Men det er vel kanskje livmora som prøver "rette seg opp" igjen?

Og litt rart, men når jeg går på kjøpesenter og sånt, så føltes det som jeg har litt angst. Det føltes som alle ser på meg og tenker "hva er galt med deg?" og sånt. Ekkel følelse og jeg vil ofte bare løpe hjem igjen og gjemme meg. Jeg føler meg liten og sårbar liksom... :rodme: At det har gått utpå selvfølelsen er jo litt dumt... så det er delvis derfor vurderer jeg å ta en liten pause fra prøvingen fram til april, bare for å tenke på noe annet en liten stund, selv om jeg aller helst bare vil fortsette.

HVIS de derimot finner ut at jeg har progesteron mangel for eksempel (håper egentlig det) så vil jeg gjerne bare fortsette å prøve hvis jeg får med resept på progesteron tilskudd. For da vet jeg jo hva som kan ha vært årsaken til at jeg har mistet før uke 5 to ganger på rad. Bare det å få svar på hvorfor det gikk som det gikk, vil hjelpe mye. Infeksjon i livmora er en annen ting jeg mistenker litt. Siden det gjør litt vondt der inne noen ganger og noen ganger blir jeg veldig varm og må lufte meg eller noe...

Men sitter her i treninsklær nå og skal trene igjen for første gang på 2 uker eller noe. Gleder meg til å løpe til Weeds som underholdning! Litt ekstra motivasjon har jeg å, nå som sola skinner så fint ute! Fin start på desember og årets siste måned ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha en riktig god førjulstid, skyblue :) håper du får tankene dine på andre ting og klarer å kose deg mot jul :) sender deg en gooood klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha en riktig god førjulstid, skyblue :) håper du får tankene dine på andre ting og klarer å kose deg mot jul :) sender deg en gooood klem :)

Takk for det! God jul til deg å! Lov å si det nå vel? :P Kose meg skal jeg definitivt da! Om jeg ikke gjør det allerede... denne uka blir det en del julegaveshopping. Leiligheten er pynta til jul, så det er veldig koselig her nå :nigo:

Fikk adventsgave av mamma i går, haha. Koselig det å da! :nisseblunk:

Jeg klarer nok å få tankene på noe annet, men å la vær å prøve vet jeg ikke om jeg klarer da. Alt dette skulle jo helst skjedd for lengst! Og jeg har store planer om gå rundt gravid i løpet av første halvåret av 2015, så da må det til et mirakel snart! ;)

En annen ting: testen er fortsatt ikke helt hvit... what to do about that? Og puppene er fortsatt store og tunge. Og akkurat nå har jeg svake mensmurringer til og med. Føler meg ikke heeelt pigg i dag, så jeg er litt sånn nervøs for om den ene natten jeg ikke gadd å sove med bind og heller tok på meg ob var nok til å gi meg infeksjon der :klo: Håper jeg får en gynekolog time fort så vi kan finne ut av dette her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist at det går utover selvfølelsen din. Husk at du er et flott menneske og like verdifull selv om du har hatt to SA:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så trist at det går utover selvfølelsen din. Husk at du er et flott menneske og like verdifull selv om du har hatt to SA:)

Trist å høre,Skyblue! :( Klem til deg! :blomst:

Ja jeg forventa ikke helt det når jeg dro på shopping med moren min her om dagen. Men klarte jo å ignorere det og bare kose meg med shoppingen, men det satt i bakhodet hele tiden. Jeg har aldri opplevd det før, så det kommer nok av at det har skjedd litt mye i det siste når det kommer til prøvingen. Selv om jeg var forberedt på en evt SA denne gangen også, så trodde jeg jo ikke at det ville skje igjen for det. Så da det skjedde ble det jo litt sånn "oj ja..." og så krymper man og føler seg dum og dårlig osv.

Men det går jo over det å! :) Jeg har det bra sånn ellers altså :fnise:

Syns det har blitt så mye tristhet i denne boka her nå at det er på tide noe positivt skjer snart! :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grugleder meg litt til legetimen i morra og håper legen vil henvise meg til gynekolog. Og så håper jeg jeg får time hos gyn fort, helst før eggløsning finner sted :P for jeg vet ikke helt om jeg er villig til å prøve videre før jeg har fått noen svar.. Viser det seg at ingenting er feil hos meg kan det jo ta litt tid for mannen å få time og resultat på spermprøven. Så tenker derfor at hvis det er sånn at alt er bra her og vi videre må teste mannen så bare venter vi med prøving til han også har fått svar. Å ta litt avstand fra baby tankene og prøvingen har hjulpet på tålmodigheten min også. Så det å utsette prøving til etter nyttår hørtes egentlig bare deilig ut. Jeg orker ikke tanken på en ny sa osv. Det er slitsomt nok å ha de menssmertene og blø i ett sett. Og så i tillegg den lille sorgen man har når man har mistet. Så tørr ikke å ta sjansen igjen før vi har sjekket oss. Først jeg da.. Viser det seg å være noe feil her, for eksempel progresteron mangel som jeg egentlig håper, så tørr jeg å prøve uten å sjekke mannen tror jeg. Det er ikke utredning jeg er ute etter, bare en undersøkelse på om alt er bra.

Vi har allerede kost oss med ludo to ganger i dag.. det blir fort sånn etter nesten tre uker!!!! Uten ludo. Det er en ny rekord tror jeg hehe!

Tross alt det som har skjedd den siste tiden så smiler jeg om dagen og føler meg mye bedre enn for noen dager siden. Så fort blødningene ga seg kom kroppen min tilbake til seg selv igjen. Og treningen er jo til stor hjelp! Masse endorfiner! Og så ser jeg lyst på framtiden å. Gleder meg til å starte året 2015 med blant annet å oppfylle ønsket vårt om å få barn. 2015 er året jeg kommer til å gå rundt med stor gravid mage... Uansett om det blir på sommeren eller ikke før neste jul igjen, uansett en eller annen gang det året har det klaffet riktig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei :hallo: Har sniklest litt i dagboken din, og tenkte det var på tide å si hei! Håper det går bra hos legen i dag, vil ihvertfall ønske deg lykke til. Jeg har selv hatt en SA, men ble fort gravid igjen (nå sliter vi riktignok med nr. 2, men det er enn annen historie..) så jeg kan tenkte meg hvor fælt det er å ha 2 SA`er på rad - spesielt som førstegangs! Håper dere får litt hjelp allerede nå, ikke noe gøy å skulle prøve igjen når man er så redd og usikker. Progesteron kan dessuten enkelt sjekkes med blodprøve noen dager etter EL, det kan jo være en start. Om legen ikke vil gjøre det tror jeg man kan få indikasjon på progesteronmangel om man temper, da vil ikke tempen stige og holde seg høy etter EL og frem mot IKM. Mulig jeg tar feil her, er ikke så dreven.. ;) Uansett, masse lykke til i dag :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :hallo: Har sniklest litt i dagboken din, og tenkte det var på tide å si hei! Håper det går bra hos legen i dag, vil ihvertfall ønske deg lykke til. Jeg har selv hatt en SA, men ble fort gravid igjen (nå sliter vi riktignok med nr. 2, men det er enn annen historie..) så jeg kan tenkte meg hvor fælt det er å ha 2 SA`er på rad - spesielt som førstegangs! Håper dere får litt hjelp allerede nå, ikke noe gøy å skulle prøve igjen når man er så redd og usikker. Progesteron kan dessuten enkelt sjekkes med blodprøve noen dager etter EL, det kan jo være en start. Om legen ikke vil gjøre det tror jeg man kan få indikasjon på progesteronmangel om man temper, da vil ikke tempen stige og holde seg høy etter EL og frem mot IKM. Mulig jeg tar feil her, er ikke så dreven.. ;) Uansett, masse lykke til i dag :kose:

Hei! Alltid kos med sniklesere som titter fram! :sjarmor:

Det med blodprøver visste jeg ikke! Får høre hva legen sier etterpå ;) Det er tøft å miste to ganger på rad, spesielt når man ikke har barn fra før... man får jo den frykten og de tankene om at man aldri kommer til å få barn. Men størst sannsynlig vil det jo skje en dag, så prøver derfor så godt jeg kan å se framover og ikke tenke det verste hele tiden :)

Har tenkt på det å starte med temping, men så langt har eltester fungert greit her. Men nå som prøvingen er litt mer komplisert plutselig, bør jeg vel kanskje tenke temping likevel. Får tenke på det.. tror ting kanskje vil bli litt klarere etter legetimen i dag.

Håper det ordner seg for dere også med tanke på nr.2! Noen ganger er verden så urettferdig... for noen er det bare å knipse fingre og så er man 20 uker på vei mens for andre må man gjennom så mye dritt for å i det hele tatt bli gravide eller for at det skal sitte hele veien. Men for de fleste skjer det uansett en eller annen gang! Og det er jo en liten trøst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooooff jeg klarte å huske helt feil når timen var!!! Den var egentlig halv ni på morgenen... og jeg trodde det var kl kvart på fire! Haha er det muulig! Så fikk ny time på mandag. Og denne gangen fikk jeg med meg en lapp... Haha. Jeez.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...