Gå til innhold

Skyblue og lille E <3


Skyblue

Anbefalte innlegg

I morra blir enten en veldig lykkelig dag eller en veldig ulykkelig en... mannen sier at han lover at det vil gå bra, men han kan jo ikke vite det. Hjelper litt at han har troa men samt vet jeg at det ikke påvirker han så mye så tidlig som nå mens for meg betyr dette alt akkurat nå.

I dag har det vært veldig blanda følelser. Nervøs, redd, i godt humør, trøtt, rolig, optimist, negativ igjen, urolig.. lot også Vær å teste som lovet men rundt ni tiden i kveld hadde jeg ikke tisset på over tre timer og ikke drukket så tok en ebay test. Ingen økning der ihvertfall! Men ikke noe som har skremt meg enda likevel. Vet disse testene er trege på sånt. Men uansett.. hadde vært godt å bare få en eller annen bekreftelse på at hcg stiger som den skal evt litt tregt kanskje men at jeg fortsatt er like mye gravid...

Okei kommer til å sskrive i en evighet ser jeg haha.

Kommer aldri til å få sove i natt....

Jeg har også troen på at det går bra!:)

Ikke bekymre deg så mye over styrken på testene:) håper du får sove i natt :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

30mbo68.jpg

Bedre enn "ikke gravid" ihvertfall... men fant dette:

101 untrained volunteers tested standardised samples

of urine containing hCG expected to produce a Not Pregnant
(0 mIU/ml), Pregnant 1-2 weeks (25 mIU/ml), Pregnant 2-3 weeks
(200 mIU/ml) and Pregnant 3+ weeks (20000 mIU/ml)

Så man trenger minst 200 ml for å kunne få 2-3 uker... jeg har likevel en dårlig følelse skal jeg være helt ærlig. Vet ikke hvorfor, men føler bare at alt sier "jada du er gravid, men det står stille, så det går galt snart"

Jeg burde kanskje være glad for den digitale og det er jeg jo, men ikke sånn at jeg ble roligere av det. Jeg fikk jo 1-2 uker sist og det gikk likevel galt uka etter. Bør jeg kanskje ringe legen og be om blodprøve eller bare vente og se om det går bra...?

EDIT: måtte bare snu bildet...

Endret av Skyblue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt være at du produserer hcg sent, uten at det trenger å være noe galt med det. Det er store variasjoner i hcg-nivået, det er jo mange som ikke tester positivt før langt over ikm. Hvis det kan roe deg ned så kan det sikkert være greit å ta blodprøver, men jeg tenker at hvis det går galt er det ikke noe man kan gjøre fra eller til uansett.

Kanskje du hadde veldig utvannet urin i morges også, mye som kan påvirke resultatet... :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det kanskje hadde vært greit å ringe legen og be om blodprøver, så kanskje du finner litt ro :) Det er jo ikke noe bra eller godt å gå og føle seg så usikker, tenker jeg.

Men jeg syns det var veldig bra at du fikk "gravid" hvertfall :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt være at du produserer hcg sent, uten at det trenger å være noe galt med det. Det er store variasjoner i hcg-nivået, det er jo mange som ikke tester positivt før langt over ikm. Hvis det kan roe deg ned så kan det sikkert være greit å ta blodprøver, men jeg tenker at hvis det går galt er det ikke noe man kan gjøre fra eller til uansett.

Kanskje du hadde veldig utvannet urin i morges også, mye som kan påvirke resultatet... :klemmer:

Men jeg fikk jo så tidlig utslag? 9 dpo liksom... burde ha steget en del fra 9 dpo til i dag. 5 dager...

Dette er bare tortur :P Er helt på gråten og vet ikke hva jeg skal tro osv. Vil ikke gå rundt på nytt og tro jeg er gravid og så går det galt igjen. Da vil jeg heller bare få det bekrefta nå med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk 1-2 uker dagen etter IKM :) Og alt er fint her i gården! Man produserer så forskjellig, og testene kan måle feil også. Og husk, 1-2 betyr at det er alt fra 7-14 dager siden du ble befruktet, og det stemmer jo? Du er på IKM i dag og er dermed 4 uker på vei :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er 4 uker i dag. Det er ikke den digitale som gir meg dårlig følelse, men rett og slett at jeg ikke har fått en eneste bekreftelse på at dette kanskje vil gå bra. Syns jeg heller bare har fått "hint" om at dette går for tregt og at det nok ikke går denne gangen heller. Klarer ikke å få bort den dårlige følelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår veldig godt at du tenker sånn, spesielt ettersom du har mistet. Du må prøve å tenke at sjangsene for at det skal gå bra er mye større enn for at det skulle skje igjen. I tillegg har du nå et helt nytt egg og helt ny sædcelle som sammen danner en helt annen kombinasjon enn det du hadde sist. Det beste for deg (og lille i magen) er at du forsøker å slappe helt av de neste dagene. Det er så mye som skjer der inne og som skal på plass av byggesteiner, så stresshormonene som kommer rundt med blodet må du prøve å unngå. Sannsynligheten er SÅ stor for at dette skal gå bra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke en eneste bekreftelse? Du har jo en drøss av positive tester, og en digitaltest som sier akkurat det den skal. Senk skuldrene, frøken ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår veldig godt at du tenker sånn, spesielt ettersom du har mistet. Du må prøve å tenke at sjangsene for at det skal gå bra er mye større enn for at det skulle skje igjen. I tillegg har du nå et helt nytt egg og helt ny sædcelle som sammen danner en helt annen kombinasjon enn det du hadde sist. Det beste for deg (og lille i magen) er at du forsøker å slappe helt av de neste dagene. Det er så mye som skjer der inne og som skal på plass av byggesteiner, så stresshormonene som kommer rundt med blodet må du prøve å unngå. Sannsynligheten er SÅ stor for at dette skal gå bra!!

Er det en forskjell på å slappe av og på å grue seg? Jeg kan godt klare å slappe av og ta det som det kommer, men er forberedt på det verste. En ting tror jeg ikke at jeg klarer, og det er å tro på at det vil gå bra, for da blir veien ned til kjelleren så lang... vil jo ikke at nervene inni meg skal ødelegge, men å late som jeg er glad og tror dette vil gå supert funker vel heller ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke en eneste bekreftelse? Du har jo en drøss av positive tester, og en digitaltest som sier akkurat det den skal. Senk skuldrene, frøken ;)

Jeg har skjønt det slik at hvis ikke testene blir sterkere, så er det et dårlig tegn? om de bare hadde blitt sterkere, så hadde jeg mer enn gjerne bare slått meg til ro med det. Men nadaaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har skjønt det slik at hvis ikke testene blir sterkere, så er det et dårlig tegn? om de bare hadde blitt sterkere, så hadde jeg mer enn gjerne bare slått meg til ro med det. Men nadaaa

Nei, du har skjønt feil :) Det står på alle tester at man ikke skal sammenligne styrke, det kan være forskjellig fra test til test. Du har nå en digitaltest som bekrefter at du er gravid, og at det er ca 14 dager siden befruktelsen. Noe mer kan ikke en test fortelle deg akkurat nå, så du må bare tro på at du er gravid, og senke skuldrene :):klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man får positiv så tidlig så kan det ta tid før styrken på de tar seg opp. Og som alle andre her sier, så skal man ikke sammenligne styrke på de selvom det er fort gjort å gjøre det ;) Var ikke før langt over IKM at mine tester gikk fra "skyggestreker" til positive. Å at du har fått gravid 1-2 er jo helt riktig. Jeg hadde heller begynt å lure om du allerede hadde fått 2-3 :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns alle andre har så fin stigning på testene sine... Men ja, skal prøve å senke skuldrene litt :) Dere er gode :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du ER gravid!:) men forstår også at du bekymrer deg. Jeg er nok litt lik, og har lett for henge meg opp i slike ting. Hvis du kan føle at du blir beroliget av å måle HCG hos legen så kan du jo vurdere det...:)

Endret av lillemeg90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestemte meg i sisten liten i går kveld at jeg ville ta blodprøver denne uka for å se om hcg stiger. Ringte legen, men de har ikke noe ledig før neste torsdag, den 4.!! Så da får jeg ikke svar på om det stiger eller ei denne uka likevel... :bond:

Men jeg overlever vel. Eller... håper den lille inni her overlever ihvertfall! Jeg føler meg i det minste rolig og sånt. Tenker at uansett om jeg hadde fått tatt blodprøver denne uka, så påvirker det ikke om det går bra eller ikke. Forskjellen er at jeg ikke får vite om hcg stiger denne uka, så får heller bare håpe og tro at det vil gå bra. :)

Så da har jeg time neste torsdag da... hmf. Da burde vel hcgen være ganske høy hvis alt er som det skal?? :omg: Må finne en hcg tabell......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet nå ikke hvor lurt det er at du skal begynne å tolke din egen HCG. Det kan føre til enda mer unødvendig bekymring. Det er jo kjempestor forskjell på hvor mye hcg ulike kvinner produserer. Noen kan ligge på 100, mens andre på 500, uten at det er noe galt med noen av dem. Det som er viktig er at hcg stiger mellom to målinger. :)

Håper du klarer å slappe av til neste uke da. Det blir veldig slitsomt hvis du skal gå rundt tenke så mye på den stigningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet nå ikke hvor lurt det er at du skal begynne å tolke din egen HCG. Det kan føre til enda mer unødvendig bekymring. Det er jo kjempestor forskjell på hvor mye hcg ulike kvinner produserer. Noen kan ligge på 100, mens andre på 500, uten at det er noe galt med noen av dem. Det som er viktig er at hcg stiger mellom to målinger. :)

Håper du klarer å slappe av til neste uke da. Det blir veldig slitsomt hvis du skal gå rundt tenke så mye på den stigningen.

Ja, skjønner hva du mener. Jeg tenker ikke så mye på det, men det var bare i går kveld jeg begynte å vurdere det likevel. Men siden jeg uansett ikke fikk time denne uka, så slår jeg meg til ro med at jeg bare får se hva som skjer. Og møter opp til den timen neste uke uansett, og ber om henvisning til tidlig ul. Hvis ikke, så får jeg bare betale for det :P Å vente helt til uke 12 for å se om det er liv der inne syns jeg er lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...