Gå til innhold

Skyblue og lille E <3


Skyblue

Anbefalte innlegg

Mannen skaffet seg sink for en liten stund siden. Hørt at det skal være bra for sædcellene. Så har bedt han begynne å ta det nå :)

Men her er det garantert en SA på gang. Kraftige menssmerter og blør som bare det. Skulle ønske jeg kunne bruke ob for å si det sånn... kom til å tenke på at på bare tre måneder har jeg mista to ganger. Wtf. Hvem skulle tro det. Jaja. Jeg merker jeg takler det bedre denne gangen enn sist da. Garantert fordi jeg var forberedt denne gangen. Og også fordi det skjedde tidligere å. Dette blir jo som en forsinket mens, men samt at jeg merker det ikke er en vanlig mens. Dette er den andre tanta som er enda verre og som tar med seg restene fra embryoet som ikke klarte seg. "Hei på deg! Vær så god! Bedre lykke neste gang muhahhaha"

... litt svart humor må man da ha?..

Kan ikke skjønne at det skjer meg. Og så bare et forsøk igjen da! Scary as hell! Failer det igjen så er jeg en av de som opplever habituell abort. Hadde jeg aldri trodd skulle skje meg, eller.. det har jo ikke skjedd enda da. Men har på følelsen av at jeg er en av de -.-

Hvis dette blir en noenlunde "vanlig" syklus så har jeg el 7. Desember igjen sånn ca. Og neste ikm blir 26. Desember. Lurer på om vi skal prøve igjen med en gang eller bare ta en pause til etter nyttår? Ser liksom for meg at kroppen kanskje trenger å komme seg litt å...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mannen skaffet seg sink for en liten stund siden. Hørt at det skal være bra for sædcellene. Så har bedt han begynne å ta det nå :)

Men her er det garantert en SA på gang. Kraftige menssmerter og blør som bare det. Skulle ønske jeg kunne bruke ob for å si det sånn... kom til å tenke på at på bare tre måneder har jeg mista to ganger. Wtf. Hvem skulle tro det. Jaja. Jeg merker jeg takler det bedre denne gangen enn sist da. Garantert fordi jeg var forberedt denne gangen. Og også fordi det skjedde tidligere å. Dette blir jo som en forsinket mens, men samt at jeg merker det ikke er en vanlig mens. Dette er den andre tanta som er enda verre og som tar med seg restene fra embryoet som ikke klarte seg. "Hei på deg! Vær så god! Bedre lykke neste gang muhahhaha"

... litt svart humor må man da ha?..

Kan ikke skjønne at det skjer meg. Og så bare et forsøk igjen da! Scary as hell! Failer det igjen så er jeg en av de som opplever habituell abort. Hadde jeg aldri trodd skulle skje meg, eller.. det har jo ikke skjedd enda da. Men har på følelsen av at jeg er en av de -.-

Hvis dette blir en noenlunde "vanlig" syklus så har jeg el 7. Desember igjen sånn ca. Og neste ikm blir 26. Desember. Lurer på om vi skal prøve igjen med en gang eller bare ta en pause til etter nyttår? Ser liksom for meg at kroppen kanskje trenger å komme seg litt å...

Sink er bra greier ja :Nikke: Her begynte mannen på det når det begynte å gå en stund uten at noe skjedde. Og ikke at jeg sier at du må be typen din om å bli avholds, men vi så på "pinlige sykdommer" når det begynte å nærme seg ett år for oss å da var det tilfeldig om fertilitet osv. Vi fikk sjokk når vi så hvor lenge sædcellene blir svekka av kun èn øl! Den måneden drakk ikke mannen i det hele tatt og da satt det. Det kan jo selvfølgelig være helt tilfeldig da :P For den måneden gikk jeg jo på både dong quai og wild yam.

Jeg tror det er veldig viktig å ha litt galgenhumor oppi det hele, så ikke hele situasjonen bare er bånn hvis du skjønner hva jeg mener. Så det er kjempebra! Håper alt ordner seg og at du slipper å oppleve dette her enda engang ! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du var så kort på vei så tror jeg ikke det har noe å si for kroppen om dere prøver med en gang igjen eller ikke, men du må jo kjenne på om det kanskje kan være behagelig med en pause i julen? Hvis ikke, er det vel bare å prøve så fort EL kommer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sink er bra greier ja :Nikke: Her begynte mannen på det når det begynte å gå en stund uten at noe skjedde. Og ikke at jeg sier at du må be typen din om å bli avholds, men vi så på "pinlige sykdommer" når det begynte å nærme seg ett år for oss å da var det tilfeldig om fertilitet osv. Vi fikk sjokk når vi så hvor lenge sædcellene blir svekka av kun èn øl! Den måneden drakk ikke mannen i det hele tatt og da satt det. Det kan jo selvfølgelig være helt tilfeldig da :P For den måneden gikk jeg jo på både dong quai og wild yam.

Jeg tror det er veldig viktig å ha litt galgenhumor oppi det hele, så ikke hele situasjonen bare er bånn hvis du skjønner hva jeg mener. Så det er kjempebra! Håper alt ordner seg og at du slipper å oppleve dette her enda engang ! :kose:

Rart det der. At litt øl kan ha vært årsaken til at det ikke gikk. Altså det er ikke sikkert men who knows! De to eneste månedene jeg brukte preseed så ble jeg gravid. Vet ikke om det også er tilfeldig men trooor det var vært til litt hjelp? Skal ihvertfall ikke slutte med det :P Kanskje jeg også skal gå på wild yam denne gangen da? Skal høre med legen i morra jeg. Kanskje jeg får noe resept av legen.

Ja merker jeg tar dette bedre enn jeg trodde. Men samt er jeg veldig følsom hehe. Ser jeg noe litt trist på tv eller noen sier noe fint til meg (som en venninne i stad gjorde) så tyr jeg til tårene med en gang. Så er nok i en litt sårbar situasjon nå men samt prøver å holde hode høyt og ikke la alt være på bånn :)

alle gode ting er tre kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart det der. At litt øl kan ha vært årsaken til at det ikke gikk. Altså det er ikke sikkert men who knows! De to eneste månedene jeg brukte preseed så ble jeg gravid. Vet ikke om det også er tilfeldig men trooor det var vært til litt hjelp? Skal ihvertfall ikke slutte med det :P Kanskje jeg også skal gå på wild yam denne gangen da? Skal høre med legen i morra jeg. Kanskje jeg får noe resept av legen.

Ja merker jeg tar dette bedre enn jeg trodde. Men samt er jeg veldig følsom hehe. Ser jeg noe litt trist på tv eller noen sier noe fint til meg (som en venninne i stad gjorde) så tyr jeg til tårene med en gang. Så er nok i en litt sårbar situasjon nå men samt prøver å holde hode høyt og ikke la alt være på bånn :)

alle gode ting er tre kanskje?

Ja, jeg visste at alkohol påvirket men at det var SÅ mye om å gjøre ante jeg ikke :sjokkert:

Det kan godt hende det, men er jo det som er så vanskelig. Å vite hva som er tilfeldig å ikke :P MEN! Det skader jo ikke å bruke det, så er jo bare å kjøre på :Nikke: Hvis ikke du får noe progesteronkrem av legen din, så ville jeg nok prøvd wild yam, ja.

Det er jo kjempebra! At du er mer følsom er jo ikke så rart. I tillegg til at det her er en vond situasjon har du jo faktisk hormoner i kroppen som gjør alt ekstra ille.

Alle gode ting er tre :tommelopp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du var så kort på vei så tror jeg ikke det har noe å si for kroppen om dere prøver med en gang igjen eller ikke, men du må jo kjenne på om det kanskje kan være behagelig med en pause i julen? Hvis ikke, er det vel bare å prøve så fort EL kommer. :)

For meg så føltes det ikke noe bedre å stoppe nå når vi allerede har gått gjennom to SAer på kort tid. Vil egentlig bare fortsette til den sitter. Å ta en pause er bare md på å drøye drømmen om å få barn.

kose meg i jula skal jeg uansett da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg så føltes det ikke noe bedre å stoppe nå når vi allerede har gått gjennom to SAer på kort tid. Vil egentlig bare fortsette til den sitter. Å ta en pause er bare md på å drøye drømmen om å få barn.

kose meg i jula skal jeg uansett da ;)

Da har du jo svaret! :) Jeg ville nok tenkt som deg! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, trist lesning skyblue!! Sender deg ti gode klemmer.

Det kommer til å skje for dere også!!Sa er jo desverre vanlig, men en liten trøst er jo at det er kroppens måte og ordne opp i noe som ikke var helt friskt! Hjalp meg litt da jeg mistet. Og en positiv ting er jo at du kan bli gravid.

Hvis dere føler dere klar for og prøve igjen med en gang så kjør på!!;) desember er mnd for dere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei, skyblue!! Det var jo din tur denne gangen :( sender deg en stoooor klem! Håper legene får ordnet kjapt en time til deg så du kan få klarhet i dette.. Håper du kan kaste deg på salen igjen til neste periode :) (er på mobil, mangel på masse søte smileyer jeg ville sendt deg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ord Blomst12 og Frøkenanonym! Får ikke tagget dere pga er på mobilen.

Ja, vi fortsetter å prøve uten stopp :) men denne gangen med litt ekstra... wild yam, Crinone eller hva enn det måtte være. Og sink på mannen og selvsagt preseed! Og så det aller viktigste: ludospilling til julemusikk! Hehehe.. kanskje blir det en positiv test til julegave? Ikm er rundt 26.12 hvis denne syklusen går sånn noenlunde normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du er ordentlig flink som takler dette så bra! Men som du sier, så var du kanskje mer forberedt på det denne gangen?

Nå ser jeg for meg ludospilling til Rocking Around The Christmas Tree ... :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg er så glad hver julekveld"..Bare bytt ut J med P så passer det veldig bra! ;)

Jeg synes også du takler det veldig bra, men husk å la deg selv bli lei deg og sint på verden også, dersom behovet skulle dukke opp. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Jeg er så glad hver julekveld"..Bare bytt ut J med P så passer det veldig bra! ;)

Jeg synes også du takler det veldig bra, men husk å la deg selv bli lei deg og sint på verden også, dersom behovet skulle dukke opp. :)

Haha, passa bra, Teriyaki :P

Jeg syns du er ordentlig flink som takler dette så bra! Men som du sier, så var du kanskje mer forberedt på det denne gangen?

Nå ser jeg for meg ludospilling til Rocking Around The Christmas Tree ... :P

Hehe.. spørs om mannen går med på det :fnise:

Spratt opp tidlig i dag og fikk ringt legen. Forklarte situasjonen og at jeg gjerne ville få en tidligere time. Så i dag kl 2 drar jeg dit :) Håper vi kommer fram til noe eller at jeg får med noe resept hjem eller... ET ELLER ANNET!

Testet meg med utvannet urin i dag å, glemte meg helt av i morges, men jeg ser fortsatt strek på testen, den er minst like tydelig som morgentestene om ikke tydeligere. Tar kanskje litt tid før det forsvinner.. det som er litt rart er at det stikker og strekker enda her inne og i ryggen. Blør mye mindre allerede og ingen menssmerter lenger. Et lite sekund tenkte jeg (så håpefull som jeg er) at det kanskje var to der inne og den ene ikke klarte seg. Men at jeg fortsatt har en til der inne :P Men det er det ikke da.

Er i noenlunde godt humør after all da :) Selv om prøvingen ikke ble helt som jeg forventet... fått et helt annet syn på prøving og graviditet og sånt nå for å si det sånn. Det begynner mer å føles som en slitsom prosess istedenfor en koselig tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo evt. spørre om henvisning til UL for å sjekke om det er SA eller ikke. Eller kanskje alt for tidlig til å se noe som helst, men blodprøve for å måle HCG bør du da kunne få i det minste?

Skjønner godt du synes prøving føles ut som en slitsomt tid. Berg og dalbane, rett og slett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk dårlig. Fikk ikke fastlegen min, men en annen lege. Hun googla opp spontanabort og sa bare at jeg måtte miste tre ganger for å få hjelp eller en undersøkelse eller noe. Jeg forklarte at jeg gjerne ville sjekke om alt var i orden her inne liksom, bare sånn for å utelukke lav progresteron eller noe... men hun mente at jeg skulle komme tilbake hvis det skjedde en gang til.

Tok fem minutter det der. Bortkasta tid :trist: Skal jeg ringe en jordmor eller noe? Eller er det ingen vits kanskje? Får bare ta sjansen på at det går bra neste gang da?

Endret av Skyblue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror dessverre ikke en jordmor kan hjelpe deg. :sukk: Veldig dårlig at du fikk så lite hjelp da. Hva med å beholde timen du har neste uke slik at du får snakket med legen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dessverre ikke en jordmor kan hjelpe deg. :sukk: Veldig dårlig at du fikk så lite hjelp da. Hva med å beholde timen du har neste uke slik at du får snakket med legen din?

Skal først høre med en gynekolog her i byen da. Hvis de ikke kan gjøre noe, så får jeg bare beholde den timen ja. Men redd for å ikke å fastlegen igjen... altså jeg kommer jo aldri direkte til henne, bare til legekontoret der. Så vet liksom ikke om jeg får henne eller ikke hver gang jeg kommer dit. Det virker så travelt der hele tida. :rolleyes:

Blitt dårlig med lesing i dag... merker at prøvingen noen ganger går utover studiene mine og det syns jeg er litt kjipt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her skyblue. Kvinneguiden er så mye mer interessant å lese enn til eksamenene...

Håper du får legen din neste uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal først høre med en gynekolog her i byen da. Hvis de ikke kan gjøre noe, så får jeg bare beholde den timen ja. Men redd for å ikke å fastlegen igjen... altså jeg kommer jo aldri direkte til henne, bare til legekontoret der. Så vet liksom ikke om jeg får henne eller ikke hver gang jeg kommer dit. Det virker så travelt der hele tida. :rolleyes:

Blitt dårlig med lesing i dag... merker at prøvingen noen ganger går utover studiene mine og det syns jeg er litt kjipt.

Hvis du gjerne vil utredes nå, så må du nok betale for det desverre. Ja, det er dumt men de må jo sette en grense for ting i det offentlig nettopp pga. ventetider på utredning osv.

Men du vet at du kan be spesifikt om time til den legen du vil ha? Det bare sier du til de i telefonen når du ringer :) Det beste er jo å holde seg til en lege :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...