Gå til innhold

Vi har knapt hatt sex på flere år men hun drømmer om hus og barn, hallo?


gutten80

Anbefalte innlegg

Sålenge en annen mann som jeg ikke har giddet å lete frem har samme mening som deg så er jeg uberettighet til å kritisere meningen din, fordi av en eller annen grunn så skal jeg "ta" deg? Er jeg en "bitterpikk" nå?

Dama til ts skjønner også at det er et problem men la oss alle rette fokus som ikke har "sagt" noe om virkningen av manglende sex, fordi det er han som skal ta seg av all kommunikasjonen.

Hvordan skal HUN vite noe om hvorvidt det er et problem så lenge HAN ikke har kommunisert tydelig nok?

Typisk, med en gang det er snakk om et kommunikasjonsproblem i et forhold, så er det kvinnens feil uansett.. For kvinner er tydeligvis tankelesere og forstår intuitivt hva partneren tenker selv om hans kommunikasjon begrenses til vage hint og krav. For man kan jo ikke kreve at en mann klarer å kommunisere på en måte som er forståelig for andre, det er jo helst kvinnens ansvar å forstå uansett. Og om mannen ikke forstår kvinnen? Ja, da er det kvinnen sin feil som ikke har kommunisert tydelig nok og gjort alt for at mannen skal forstå hva hun mener, for menn skal ikke anstrenge seg på den fronten, de må ha det inn med t-skje........

Anonymous poster hash: 16262...a8a

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Doge skrev rett under meg, på denne siden så det er ikke så vanskelig å se innlegget hans når du ser mitt.

Jeg aner ikke hva en bitterpikk er og har aldri hørt uttrykket. Så det får du stå for selv. :)

Jeg har heller ikke sympati for dama hans, ellers hadde jeg ikke sagt at han skulle flytte fra henne. /Logikk.

Hahaha! Logikk stopp, men fortsatt ser jeg 0 logikk. Så hva er poenget ditt? Ettersom en mann skrev akkurat det du skrev og det er tydeligvis noe jeg burde ha fått med meg fordi vanlig praksis her inne er å lese alle 100 innlegg med kanske noe nyanser..... Så tilsier det hva? Hvor er logikkEn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tomasjj

Hvordan skal HUN vite noe om hvorvidt det er et problem så lenge HAN ikke har kommunisert tydelig nok?

Typisk, med en gang det er snakk om et kommunikasjonsproblem i et forhold, så er det kvinnens feil uansett.. For kvinner er tydeligvis tankelesere og forstår intuitivt hva partneren tenker selv om hans kommunikasjon begrenses til vage hint og krav. For man kan jo ikke kreve at en mann klarer å kommunisere på en måte som er forståelig for andre, det er jo helst kvinnens ansvar å forstå uansett. Og om mannen ikke forstår kvinnen? Ja, da er det kvinnen sin feil som ikke har kommunisert tydelig nok og gjort alt for at mannen skal forstå hva hun mener, for menn skal ikke anstrenge seg på den fronten, de må ha det inn med t-skje........

Anonymous poster hash: 16262...a8a

Nå ja. Der er det nok mange versjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal HUN vite noe om hvorvidt det er et problem så lenge HAN ikke har kommunisert tydelig nok?

Typisk, med en gang det er snakk om et kommunikasjonsproblem i et forhold, så er det kvinnens feil uansett.. For kvinner er tydeligvis tankelesere og forstår intuitivt hva partneren tenker selv om hans kommunikasjon begrenses til vage hint og krav. For man kan jo ikke kreve at en mann klarer å kommunisere på en måte som er forståelig for andre, det er jo helst kvinnens ansvar å forstå uansett. Og om mannen ikke forstår kvinnen? Ja, da er det kvinnen sin feil som ikke har kommunisert tydelig nok og gjort alt for at mannen skal forstå hva hun mener, for menn skal ikke anstrenge seg på den fronten, de må ha det inn med t-skje........

Anonymous poster hash: 16262...a8a

1. Kjære, vi har for lite sex.

2. Kjære, jeg syns sexen begynner å forsvinne.

3. Jeg tar opp at vi har sex en gang i uka er litt i det minste laget.

4. Kanskje du skal ta litt initativ til sex, kjære?

5. Kjære, jeg vil .... Vet du hva, jeg gidder ikke å ta opp sexen konstant.

6. Hvis du fikser litt av husarbeidet så skal du få sex.

7. Hvis vi kjøper oss hus som noen har misligholdt lånet på, så skal du få en bj.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her: Grunnen til at jeg ikke har villet leie leilighet er at det hadde økt utgiftene mine mye. Dobbel husleie, nettleie(strøm), internett, tv lisens, og sikkert mer. Lett 10.000 ekstra i mnd. Noe som hadde satt meg bak. Jeg var allerede satt endel tilbake etter 2013 når jeg prøvde å redde forholdet. I tillegg måtte jeg hatt møbler som kanskje ikke hadde passet inn i den nye leiligheten så hadde jeg fått et flytte problem.

Jeg har ingen planer om å ta med noe møbler fra felles bolig nå, slik at alt egentlig vil stå igjen. Tar bare med meg mine klær, jobbting og småting.

Hun vet godt at jeg ønsker sex, og med en gang det er noe hun vil oppnå så er sex på bordet. Tidligere brukte hun ofte at jeg skulle få sex ikveld hvis jeg gjorde sånn og sånn. Det fungerte greit for 5-6 år siden, men for 1-2 år siden så ble det sånn at det ikke ble noe sex allikavel etterpå og jeg sluttet å inngå slike avtaler, derfor har hun nå begynt med sex på forhånd for å få meg til å gjøre slik hun vil.

Denne blowjobben for å kjøpe hus tar jo kaken og er komisk i mine øyne. Hun har sett etter leilighet som vi kan kjøpe sammen i ett årstid, men jeg har sagt til henne at jeg ikke er inntressert i å kjøpe noe så lenge ting er som de er.

Helt ærlig så skjønner jeg ikke hvorfor hun ikke bare kan suge meg av en gang iblandt og ha litt mer sex så hadde egentlig alt vært helt greit. Klarer bare ikke å sjønne hvorfor det skal være så vanskelig?

Det virker som det er materielle og praktiske ting som styrer deg, ikke emosjonelle. Det er ikke tiltrekkende egenskaper i et langvarig forhold, og disse tingene kan fort føre til misforståelser. Du prøver å løse problemer i forholdet med å bruke penger, f.eks dyre ferier og ting. Du måler innsatsen din i antall kroner. Mens det å prate sammen (uten å kritisere) for å løse problemer, vise omsorg, støtte, deltagelse, interesse, er det som virkelig er med på å bygge opp og vedlikeholde både forhold og sexliv, og det nevner du ikke engang.

Damer flest mister sexlysten i et langvarig forhold om de ikke opplever de tingene jeg nevnte ovenfor. De er essensielle i et forhold, og for de fleste damer betyr slike ting langt mer enn sex, penger, fint hus og materielle goder.

Du virker ikke reflektert i det hele tatt, for da hadde du hatt helt andre tanker både om situasjonen og grunnene til at du fortsatt er i forholdet.

På mange måter er du nok veldig enkel å leve med, for om du får sex en gang i uka, så er du fornøyd med hele forholdet og dama. Det var en dame her for noen dager siden, som sa at "hold mannen mett og tømt, så er han trofast og fornøyd". Det virker som det er sant når det gjelder deg. Samtidig hadde det nok ført til en veldig tomhet å leve med deg, om du kun er fornøyd med det. Det hadde ikke blitt så veldig personlig og givende å leve med deg om du ikke har mer dybde i deg enn det du beskriver i dine innlegg. Og det dreper følelser over tid. Man investerer ikke mye emosjonelt i en person som ikke verdsetter det, og som ikke gir noe av det samme tilbake.

Vi damer er ofte laget sånn at for å ha lyst på sex, så må vi først føle samhørighet og nærhet. Og det betyr at mannen også må gjøre en innsats der. Jeg synes det er vanskelig å ha sex om mannen er likegyldig over tid, eller om jeg føler at den følelsesmessige avstanden er stor mellom oss.

Jeg leste en gang at menn kan ha sex for å oppnå nærhet, mens kvinner må ha nærhet først før de vil ha sex. Jeg tror det er mye sant i det. I langvarige forhold der den første tenningen er over, så er nærhet og samhørighet viktig for mange kvinner for å opprettholde sexlysten. Materielle goder og ferier er mindre viktige.

Jeg ser at du allerede har bestemt deg for å bryte forholdet, men du bør ta med deg det jeg skriver likevel, særlig om du vil ha flere forhold. For om du fortsatt måler din verdi i penger og fortsatt prøver å løse problemer med å bruke penger, så vil du oppleve det samme om og om igjen. Damene dine vil ikke være lystne på sex når dere har vært sammen lenge, om du ikke har evne til nærhet, støtte og samhørighet. Hvis du da ikke skulle være så "heldig" å møte en dame som kun vil ha deg for pengene, og ikke evner noe emosjonelt selv.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts har tydligvis ikke klart å kommunisere sine følelser til sin samboer på en måte som har vært klar nok til at hun har forstått hva han faktisk mente. Ts har et ansvar for å kommunisere på en slik måte at man ikke må drive med tolkning og tankelesning for å forstå hva han faktisk sier.

Anonymous poster hash: 16262...a8a

"Behov" er vel det riktige ordet her. Og TS' samboer er fullstendig klar over hans behov. Han tar initiativ til sex, men blir avslått. Hun bruker lovnad om sex som lokkemiddel når det er noe hun vil ha. Hun vet at hans fysiske behov overhodet ikke blir tilfredsstilt, og hun gir faen.

Dersom hennes emosjonelle behov ble neglisjert på samme vis hadde det nok blitt bråk.

TS burde utvilsomt dratt for lenge siden, og dette med at han blir boende for å spare penger er et veldig usympatisk trekk. De er begge mennesker som fremstår relativt umodne for sine 34 (?) år.

TS har egentlig ikke stilt noen spm. i denne tråden så jeg vet ikke helt hva han vil med den. Svarene han får er jo ganske tydelige - vil du dra, så dra. Jeg har ikke helt sympati med hans lidelser i dette parforholdet ettersom han velger å bli der. Det skal sies at jeg har heller ikke utpreget sympati med hans samboer. Vår tid er vårt ansvar og man må selv passe på at man opplever progresjonen man forventer. Det blir nok ekstra surt for henne, som vil ha barn, å bli dumpet som 35åring men hun kunne selv ha stilt krav til ekteskap og barn etter 5, 6 eller 7 års samliv og kuttet ham ut dersom han ikke ville det samme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Heartbeat

Riv av plasteret først som sist. For henne er du en trygg person som vil gjøre seg bra som mann og far, men som ikke tenner henne seksuelt. Flere kvinner jeg vet om går i denne "fellen", og du gjør både deg selv og henne en tjeneste ved å dra.

Enig i dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Behov" er vel det riktige ordet her. Og TS' samboer er fullstendig klar over hans behov. Han tar initiativ til sex, men blir avslått. Hun bruker lovnad om sex som lokkemiddel når det er noe hun vil ha. Hun vet at hans fysiske behov overhodet ikke blir tilfredsstilt, og hun gir faen.

Dersom hennes emosjonelle behov ble neglisjert på samme vis hadde det nok blitt bråk.

TS burde utvilsomt dratt for lenge siden, og dette med at han blir boende for å spare penger er et veldig usympatisk trekk. De er begge mennesker som fremstår relativt umodne for sine 34 (?) år.

TS har egentlig ikke stilt noen spm. i denne tråden så jeg vet ikke helt hva han vil med den. Svarene han får er jo ganske tydelige - vil du dra, så dra. Jeg har ikke helt sympati med hans lidelser i dette parforholdet ettersom han velger å bli der. Det skal sies at jeg har heller ikke utpreget sympati med hans samboer. Vår tid er vårt ansvar og man må selv passe på at man opplever progresjonen man forventer. Det blir nok ekstra surt for henne, som vil ha barn, å bli dumpet som 35åring men hun kunne selv ha stilt krav til ekteskap og barn etter 5, 6 eller 7 års samliv og kuttet ham ut dersom han ikke ville det samme.

Men de blir jo det. Han gjør jo bar en halvhjertet innsats med husarbeid for å oppnå sex, ikke for å bedre kommunikasjon eller forholdet.

Strengt tatt skjønner jeg ikke hvorfor de er sammen. For alt vi vet sparer vel hun alt hun kan også, så hun kan bare kjøpe drømmebolig og stikke..

Anonymous poster hash: 16262...a8a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon blund

Hallo? Forstår du ikke teksten hans, eller?

Han takket ikke nei til en blowjob i seg selv, han takket nei til en bestikkelse som går ganske så mye dypere og fremtidsrettet enn sex...........................

Anonymous poster hash: 8c064...e56

Hallo forstår du ikke "ironi"?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk ei dame jeg som kvinne ikke har sansen for. Hun skal ha "walkin closet", nytt kjøkken, nye sko, fine ferier og lever kun for materielle ting og et ønske om " det perfekte liv". Nå har hun mannen med god lønn, hun har karrieren i boks. Status på plass, nye fliser på badet. Nå skal hun ha den perfekte familien. Ser så mange slike og jeg lukker ører og øyne. Du er liksom " heldig" som får holde henne i hånden. Alt kverner rundt henne og livet hun presser på deg. Mangel på dybde, lever i en boble.

Anonymous poster hash: 725ef...478

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor snakker du så mye om penger i innlegget? Ser ikke at det er relevant her?



Anonymous poster hash: a8093...b67
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tomasjj

Hvorfor snakker du så mye om penger i innlegget? Ser ikke at det er relevant her?

Anonymous poster hash: a8093...b67

Det hodet er fullt av renner kjeften over med.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget med tråden er hvordan det er mulig å ikke skjønne at forholdet ikke fungerer og tro at jeg er inntresert i hus & barn slik tingene er nå? Hun er heller ikke inntresert i å gjøre noe med det, kun etter at vi har kjøpt hus "så skal det bli bedre", mer sex etc.

Det har jeg ikke så stor tro på personlig og siden ingen av oss har råd til å sitte med det huset alene så lukter det big mistake lang vei.

Jeg kommer til å kjøpe meg en egen leilighet så fort som mulig, og forhåpentligvis en jeg kan flytte rett inn i hvis det er mulig. Det betyr ikke at hun er helt over og ut, hvis hun skjerper seg og vil prøve igjen når realitetene endelig har sunket inn, så er jeg klar for det. Det er ikke værre en at hun flytter inn til meg om noen uker hvis hun vil det. Man da må hun faktisk prøve, noe jeg selv har gitt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget med tråden er hvordan det er mulig å ikke skjønne at forholdet ikke fungerer og tro at jeg er inntresert i hus & barn slik tingene er nå? Hun er heller ikke inntresert i å gjøre noe med det, kun etter at vi har kjøpt hus "så skal det bli bedre", mer sex etc.

Det har jeg ikke så stor tro på personlig og siden ingen av oss har råd til å sitte med det huset alene så lukter det big mistake lang vei.

Jeg kommer til å kjøpe meg en egen leilighet så fort som mulig, og forhåpentligvis en jeg kan flytte rett inn i hvis det er mulig. Det betyr ikke at hun er helt over og ut, hvis hun skjerper seg og vil prøve igjen når realitetene endelig har sunket inn, så er jeg klar for det. Det er ikke værre en at hun flytter inn til meg om noen uker hvis hun vil det. Man da må hun faktisk prøve, noe jeg selv har gitt opp.

Så det eneste du har fått ut av forholdet er sex?

Anonymous poster hash: efb3a...9b2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hm.. det er nettopp derfor jeg ikke ser vitsen med å flytte sammen med noen. De aller aller fleste menn er feige og konfliktsky og evner ikke til å snakke ordentlig ut om ting som plager dem! Hva er poenget med å flytte sammen med noen når det blir slutt før eller senere uansett?

Da er jeg faktisk happy at jeg bor alene i min 2-roms, som jeg eier alene. Syns sånne menn som ts oppfører seg skikkelig ufint. KO-M-M-U-N-I-K-A-S-J-O-N!



Anonymous poster hash: 272fe...301
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg ser det er sex limet i et forhold. Ikke-intime forhold har man till venner og familie.

Men du må fortelle henne hva du planlegger ellers blir det dobbelt så vondt for henne den dagen du river av plastret. Ikke bare mister hun samboer og (beste?)venn, men også drømmen om barn og hus som hun uvitende går og gleder seg over nå. Tro meg, jeg snakker av erfaring!

Det er mye som skal ordnes ved et samlivsbrudd, ikke bare flytt i all hemlighet når du har spart opp nok midler. Etter ti år sammen fortjener hun et "heads up" ellers risikerer du at hun går rett i kjelleren. Vær en mann!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget med tråden er hvordan det er mulig å ikke skjønne at forholdet ikke fungerer og tro at jeg er inntresert i hus & barn slik tingene er nå? Hun er heller ikke inntresert i å gjøre noe med det, kun etter at vi har kjøpt hus "så skal det bli bedre", mer sex etc.

Det har jeg ikke så stor tro på personlig og siden ingen av oss har råd til å sitte med det huset alene så lukter det big mistake lang vei.

Jeg kommer til å kjøpe meg en egen leilighet så fort som mulig, og forhåpentligvis en jeg kan flytte rett inn i hvis det er mulig. Det betyr ikke at hun er helt over og ut, hvis hun skjerper seg og vil prøve igjen når realitetene endelig har sunket inn, så er jeg klar for det. Det er ikke værre en at hun flytter inn til meg om noen uker hvis hun vil det. Man da må hun faktisk prøve, noe jeg selv har gitt opp.

Hvis du ikke skjønner det, er du like uviten som det hun er.

Hun er ikke interessert i sex, likevel er hun fornøyd med forholdet. Hun har ikke tenkt at mangel på sex= han elsker meg ikke. Kanskje fordi du ikke har klart å uttrykke det? istedenfor har du som en feiging gått bak ryggen og latet om alt er fint,mens du leter etter ehm...et perfekt sted å bo.. ikke tal om at du flytter hjem midlertidig eller i en mindre bra leilighet, du har ikke så mye verdighet i din kropp at du vil forlate henne før DU har fått deg pent sted å bo? svakt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget med tråden er hvordan det er mulig å ikke skjønne at forholdet ikke fungerer og tro at jeg er inntresert i hus & barn slik tingene er nå? Hun er heller ikke inntresert i å gjøre noe med det, kun etter at vi har kjøpt hus "så skal det bli bedre", mer sex etc.

Det har jeg ikke så stor tro på personlig og siden ingen av oss har råd til å sitte med det huset alene så lukter det big mistake lang vei.

Jeg kommer til å kjøpe meg en egen leilighet så fort som mulig, og forhåpentligvis en jeg kan flytte rett inn i hvis det er mulig. Det betyr ikke at hun er helt over og ut, hvis hun skjerper seg og vil prøve igjen når realitetene endelig har sunket inn, så er jeg klar for det. Det er ikke værre en at hun flytter inn til meg om noen uker hvis hun vil det. Man da må hun faktisk prøve, noe jeg selv har gitt opp.

Så lenge du ikke har sagt noe om at du vurderer å gå ut av forholdet dersom ting ikke bedrer seg, så er det ikke rart at hun tror at du fortsatt vil være sammen med henne og dele livet ditt med henne? Det som er rart er at hun vil stifte familie med deg når forholdet høres så dårlig ut, men kan jo hende hun synes dere har det forholdsvis bra (selv om ikke du synes det), og så lenge dere fortsatt bor sammen (og du ikke har nevnt noe om at du vil ut av forholdet), så er det naturlig at hun tenker at dere skal fortsette livet sammen!

Dersom en av partene vil ut av et forhold er det jo normalt at man sier det til den andre, og dersom ikke partneren din sier det direkte (ingen er tankelesere) er det ikke noe grunn til å tro at den andre vil ut av forholdet?! Det er jo normalt å si ifra om sånt og flytte ut når man har bestemt seg for det/vurderer det!

Anonymous poster hash: e079a...c91

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...