Gå til innhold

Tradisjonelle roller....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og det er det dummeste jeg har hørt. De fleste menn her til lands er flotte menn som vi kan være stolte av. Anonymous poster hash: 52115...eae

Det er ikke for ingenting at norske menn topper lista over de som er mest populære som ekteskapskandidater i andre land. http://www.nrk.no/norge/--nordmenn_-verdens-beste-ektemenn-1.6720969
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og det er det dummeste jeg har hørt. De fleste menn her til lands er flotte menn som vi kan være stolte av.

Anonymous poster hash: 52115...eae

Det er jo klart det når dere har fått formet de akkurat som dere vil de skal være. Er helt vilt for en forandring som har skjedd med menn de siste 50 årene. Er det rart de snart ikke har mere testosteron enn kvinner? Men er kanskje det dere vil ha? Mannfolk uten testosteron, som sitter hjemmme å strikker og vasker klær? I dyreriket hadde disse mennene blitt utkonkurrert av de sterke testosteronbombene. Sædkvaliteten går jo ikke opp med årene heller..

Anonymous poster hash: 4787e...b33

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo klart det når dere har fått formet de akkurat som dere vil de skal være. Er helt vilt for en forandring som har skjedd med menn de siste 50 årene. Er det rart de snart ikke har mere testosteron enn kvinner? Men er kanskje det dere vil ha? Mannfolk uten testosteron, som sitter hjemmme å strikker og vasker klær? I dyreriket hadde disse mennene blitt utkonkurrert av de sterke testosteronbombene. Sædkvaliteten går jo ikke opp med årene heller..

Anonymous poster hash: 4787e...b33

nei, vi forventer at dere deltar i arbeidslivet og gjør det som er nødvendig for å få unna arbeid i hus og hjem. En mann som er aktiv, får høyere nivåer av testosteron - dette betyr bare at jo mindre tid en mann bruker i sofaen jo høyere testosteronverdier får han. Det hjelper faktisk på testosteronnivået å løpe etter unger og vaske hus om en bare gjør nok av det.

Den dårlige sædkvaliteten kommer også av stillesitting og miljøgifter, her til lands er det økologiske bønder som har den beste sædkvaliteten blant menn.

Endret av absinthia
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo klart det når dere har fått formet de akkurat som dere vil de skal være. Er helt vilt for en forandring som har skjedd med menn de siste 50 årene. Er det rart de snart ikke har mere testosteron enn kvinner? Men er kanskje det dere vil ha? Mannfolk uten testosteron, som sitter hjemmme å strikker og vasker klær? I dyreriket hadde disse mennene blitt utkonkurrert av de sterke testosteronbombene. Sædkvaliteten går jo ikke opp med årene heller..

Anonymous poster hash: 4787e...b33

I tillegg så er det jo ikke måte på hvor mange tråder det er ang menn som er noen utro jæ...r. Er det kanskje en grunn til at mange menn har mistet respekten for mange kvinner? Dere vil at han skal gjøre "kvinners" oppgaver, og de skal gjøre hans. Dere tar fra han all maskulinitet ved å kreve at han skal være på en viss måte, sånn at det passer inn i deres liv og hverdag. Glad det finnes kvinner som faktigst har beholdt noe vett mellom ørene, som lar menn være menn. Men desverre blir det færre og færre av de. Så lenge begge jobber like mye som de har lyst til og deler på oppgavene, så skal dere være fornøyd. La menn få gjøre mannfolk-ting, og kvinner gjøre kvinnelige ting uten å rope på forskjellsbehandlig.

Anonymous poster hash: 4787e...b33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg er en utdøende rase.

Jeg liker å stelle for mannen min. Ha middagen klar når han kommer fra jobb de dagene jeg ikke jobber seint og sette klart noe i kjøleskapet han bare kan varme når jeg jobber kveld. I min verden er det en selvfølge at han forsyner seg først og at jeg rydder etterpå. Det er en selvfølge å holde huset i orden og klærne rene og på plass.

Hagen, bilen, småreperasjoner og økonomi er hans ansvar. Vi tjener godt begge to så begge bidrar like mye på det området.

I dag har jeg fri og har begynt på favoritt middagen hans som er fersk suppe med kjøtt og løksaus. Desserten tar vi på soverommet ;)

Det er min desverre avdøde mormor som har "skylden" for min oppdragelse. Hun prentet inn at en kvinnes ansvar er å stelle godt for mannen. "Hold han mett og tømt så blir han fornøyd og trofast" er en setning jeg har hørt mye :)

Er det flere som meg, som liker de gamle rollene og som syns det er godt og tilfredsstillende å "stelle godt" for mannen sin ?

Anonymous poster hash: d8f48...2f9

Tja, hvis du føyer til at det er mannens ansvar at hans kvinne er trygg, lykkelig, fornøyd, glad, tilfreds og generelt happy med livet så ser jeg ikke noe galt i situasjonen, snarere tvert i mot.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likestillingen ha gått altfor langt og i en helt feil retning. Menn og kvinner er ikke like. LIKEVERD er noe helt annet, det er en selvfølge. Skilsmisse statistikken er klar tale. Nå må kvinnene ta seg sammen med alt tøvet sitt. Vi skal være stolte av å være kvinner og som har helt andre kvaliteter enn menn , også kan mennene være stolte av seg som har helt andre kvaliteter enn kvinner. Vi utfyller hverandre. Og det har seg slik at kvinner som regel trives med husleie ting, mens menn like verktøy og den slags (sagt enkelt)

Ville dere damer syntes det var allright om mannen kjøpte nye sofaputer, gardiner eller håndklær til huset? Eller at mannen din ba deg gå ut av døra for å skrape isen på bilen, eller å gå å skifte over til vinterdekk før snøen kom??

Kvinner og menn et forskjellig sånn er det bare. At alle skal ha like mye respekt og muligheter er en selvfølge!

Jeg vil i hvertfall ha en trygg og sterk gentleman som behandler meg som en kvinne og for å få det må han også bli behandlet som en mann.

Min mann er min helt og jeg er hans styrke!

Anonymous poster hash: d8d67...394

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Likestillingen ha gått altfor langt og i en helt feil retning. Menn og kvinner er ikke like. LIKEVERD er noe helt annet, det er en selvfølge. Skilsmisse statistikken er klar tale. Nå må kvinnene ta seg sammen med alt tøvet sitt. Vi skal være stolte av å være kvinner og som har helt andre kvaliteter enn menn , også kan mennene være stolte av seg som har helt andre kvaliteter enn kvinner. Vi utfyller hverandre. Og det har seg slik at kvinner som regel trives med husleie ting, mens menn like verktøy og den slags (sagt enkelt)

Ville dere damer syntes det var allright om mannen kjøpte nye sofaputer, gardiner eller håndklær til huset? Eller at mannen din ba deg gå ut av døra for å skrape isen på bilen, eller å gå å skifte over til vinterdekk før snøen kom??

Kvinner og menn et forskjellig sånn er det bare. At alle skal ha like mye respekt og muligheter er en selvfølge!

Jeg vil i hvertfall ha en trygg og sterk gentleman som behandler meg som en kvinne og for å få det må han også bli behandlet som en mann.

Min mann er min helt og jeg er hans styrke! Anonymous poster hash: d8d67...394

Så man kan ikke være kvinne, like verktøy, skrape bilen og samtidig kjøpe sofaputer. Dummeste jeg har hørt! Ikke engang mine bestemødre hadde slike holdninger.

Menn og kvinner er forskjellige, men å være hjelpesløs og kunne lite er ikke hverken det ene eller det andre. Skjønner ikke hvorfor i all verden du synes det er greit å jage mannen ut for å skrape bilen om du skal ut å kjøre. Totalt latterlig! Slikt gjør man selvfølgelig selv, når man trenger det.

Edit: Plutselig skjønte jeg at du ikke er kvinne, men om du hadde vært det, ville dette vært et gyldig svar.

Endret av absinthia
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AllisHagtorn

Likestillingen ha gått altfor langt og i en helt feil retning. Menn og kvinner er ikke like. LIKEVERD er noe helt annet, det er en selvfølge. Skilsmisse statistikken er klar tale. Nå må kvinnene ta seg sammen med alt tøvet sitt. Vi skal være stolte av å være kvinner og som har helt andre kvaliteter enn menn , også kan mennene være stolte av seg som har helt andre kvaliteter enn kvinner. Vi utfyller hverandre. Og det har seg slik at kvinner som regel trives med husleie ting, mens menn like verktøy og den slags (sagt enkelt)

Ville dere damer syntes det var allright om mannen kjøpte nye sofaputer, gardiner eller håndklær til huset? Eller at mannen din ba deg gå ut av døra for å skrape isen på bilen, eller å gå å skifte over til vinterdekk før snøen kom??

Kvinner og menn et forskjellig sånn er det bare. At alle skal ha like mye respekt og muligheter er en selvfølge!

Jeg vil i hvertfall ha en trygg og sterk gentleman som behandler meg som en kvinne og for å få det må han også bli behandlet som en mann.

Min mann er min helt og jeg er hans styrke!

Anonymous poster hash: d8d67...394

Du kan jo virkelig ingenting om likestilling.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten ting siden du er glad i hva statistikkwn viser..

Du er klar over at både likestilling og høyere utdanning reduserer sannsynligheten for samlivsbrudd?

Anonymous poster hash: 79017...1ad

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjære bestemor lærte meg at det var viktig at jeg ble selvstendig, tjente egne penger og kunne stå på egne ben, uavhengig av en mann.

Jeg kan godt dulle litt ekstra for kjæresten min innimellom. Jeg liker å passe på at hun har det bra. Jeg kan godt lage middag, rydde og vaske, men jeg forventer samtidig at hun gjør det samme for meg. Vi deler likt på husarbeid. Vi har fells ansvar for den delen av økonomien som er felles, og eget ansvar for den delen som er privat. Vi er et team, men selvstendige og likestilte individer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å innse at du aldri klarer å bli "mann" uansett hvor mye du prøver. Har vært sånn i alle år, og dette er bare en "trend" soø vil dø ut. Mannfolk skal være barske, godt trent og skikkelig arbeidshjern. Prøv å få Olav Tufte til å stå å kokkelere.. Alle menn bør streve etter å bli mere som han.

Anonymous poster hash: 4787e...b33

http://mat.tv3.no/oppskrifter/hellstrom-inviterer/flesk-i-duppe-la-olaf-tufte

Anonymous poster hash: 817f7...2f5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AllisHagtorn

Skal love deg at bestemor og bestefar var mere rik på samhold og opplevelser enn i det overfladiske samfunnet i dag, selv om ikke du liker å tro det. Har blitt et møkkasamfunn(unnskyld uttrykket). Det er utrosksap, shopping, blogging, selfies, facebook, instagram, rumpebilder og generelt overfladiskhet som driver samfunnet i dag. At du ikke klarer å innse dette, er nok fordi du er del i dette. Man kan jo ikke engang kose seg i dag, uten å se på tv, eller sitte å trykke på mobilen, eller være på facebook eller twitter eller snap-chat og gud vet hva. Er jo snart et hjernedødt samfunn.

Anonymous poster hash: 4787e...b33

Haha.

Her er vi faktisk enige i det.

Jeg er forøvrig 33 år og har aldri tatt en selfie, internett eksisterte ikke når jeg ble født.

Fritiden min har jeg siden ungdomsåra brukt på frivillighet, kultur og akademiske interesser.

Og veldig mye sex, som den likestilte kvinnen jeg jo er :nigo:

Hva har du brukt dagene dine på da?

Endret av AllisHagtorn
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The damned

Jeg hadde ikke trives i en slik rolle. Gå og varte opp mannen og omtrent behandle han som en unge er ikke noe for meg.

Her er vi nok ikke 100% likestilte, men det er ikke målet heller.

For eksempel så lager jeg alt av mat, men det er fordi jeg liker å å lage mat. Men han rydder av bordet og tar oppvasken.

Han tar også sin del av husarbeidet, og det var ikke noe jeg trengte å mase om. Det gjorde han automatisk.

Jeg hater husarbeid, og mener det er bullshit at det er noe kvinner er mer egnet til eller liker. Det er noe som må gjøres uansett.

Noen ting er han flinkere enn meg til. Verktøy og sånne ting kan han alt om, og han har en typisk mannsdominert jobb.

Jeg prøver å hjelpe til der jeg kan. Kan godt være med å sage ved eller måke snø jeg. Jeg skraper is selv, og det trodde jeg alle gjorde selv. (på nye biler, så gjør jo bilen det for deg :) )

Men noen ting klarer han bedre enn meg på grunn av fysisk styrke og ferdigheter/interesse.

Hadde forresten ikke reagert nevneverdig om han hadde kjøpt puter eller duker.

Blir i hvert fall helt feil for meg å skulle innta en rolle der alt jeg gjør er omtrent for å gjøre han fornøyd. Mener det er noe som går begge veier.

Jeg er ikke så opptatt av at vi må ha veldig definerte roller, men at man gjør det man er god på samtidig som man kan lære og hjelpe til med andre ting man ikke er så god på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan jo virkelig ingenting om likestilling.

Er jo virkelig du som ikke har skjønt noe angående likestilling. Likestilling går ut på at begge parter skal ha likeverd. Ikke at de gjør samme ting. Der missforstår alle kvinner. Så lenge mannen jobber like mye som dere og gjør like mye jobb realatert til eiendom og bolig, så betyr det at de kan velge selv hva som passer for de å gjøre. En mann skal ikke sitte å sy gardiner eller vaske huset, så lenge han kan ta oppgaver som interesserer han. Kommer aldri noen sinne til å gjøre "kvinneting", med mindre det absolutt må gjøres. En annen ting er jo at feminine menn og homofile liker jo interiør, sy gardiner osv, så da må de gjerne gjøre dette. Men hvis de ikke intresserer seg for dette skal de ta seg av manneting.

Anonymous poster hash: 4787e...b33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo virkelig du som ikke har skjønt noe angående likestilling. Likestilling går ut på at begge parter skal ha likeverd. Ikke at de gjør samme ting. Der missforstår alle kvinner. Så lenge mannen jobber like mye som dere og gjør like mye jobb realatert til eiendom og bolig, så betyr det at de kan velge selv hva som passer for de å gjøre. En mann skal ikke sitte å sy gardiner eller vaske huset, så lenge han kan ta oppgaver som interesserer han. Kommer aldri noen sinne til å gjøre "kvinneting", med mindre det absolutt må gjøres. En annen ting er jo at feminine menn og homofile liker jo interiør, sy gardiner osv, så da må de gjerne gjøre dette. Men hvis de ikke intresserer seg for dette skal de ta seg av manneting.

Anonymous poster hash: 4787e...b33

Mener du at likeverd betyr at menn selv kan velge hva de vil gjøre, de kan gjøre ting fordi de har lyst, mens kvinner skal gjøre ting fordi det hører med i kvinnerollen :klo:

Jeg liker ikke husarbeid. Nå bor jeg alene, men jeg tviler på at jeg hadde likt husarbeid noe særlig bedre om jeg hadde en ekstra person (eller en hel familie) å rydde og vaske etter, eller lage mat til. Jeg har forøvrig aldri sydd en gardin i hele mitt liv, og jeg kjøper heller diverse elektriske dubbeditter (som det kalles av min tradisjonelle mor), i stedet for pynteting til hjemmet.

Så igjen, hvorfor kan ikke jeg, som kvinne, få gjøre de tingene jeg liker, når dette tydligvis er en rett menn har? Eller mener du at alle menn egentlig vil ha en hushjelp?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok som deg TS. Jeg gjør også slik for min samboer. Er oppdratt slik selv. Jeg ser han noen ganger ønsker å bidra, men jeg pleier å be han la det ligge. Han liker å vaske gulvet av en eller annen grunn, enda jeg pleier å vaske gulvet annen hver dag med varmtvann og grønnsåpe.

Han er egentlig oppdratt med en mor som gjør alt for hele familien så han er vandt til å bare sitte.



Anonymous poster hash: e516a...c07
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest AllisHagtorn

Er jo virkelig du som ikke har skjønt noe angående likestilling. Likestilling går ut på at begge parter skal ha likeverd. Ikke at de gjør samme ting. Der missforstår alle kvinner. Så lenge mannen jobber like mye som dere og gjør like mye jobb realatert til eiendom og bolig, så betyr det at de kan velge selv hva som passer for de å gjøre. En mann skal ikke sitte å sy gardiner eller vaske huset, så lenge han kan ta oppgaver som interesserer han. Kommer aldri noen sinne til å gjøre "kvinneting", med mindre det absolutt må gjøres. En annen ting er jo at feminine menn og homofile liker jo interiør, sy gardiner osv, så da må de gjerne gjøre dette. Men hvis de ikke intresserer seg for dette skal de ta seg av manneting.

Anonymous poster hash: 4787e...b33

Eventuelt så har jeg studert likestilling og lest en masse fagbøker om saken. Fikk toppkarakter.

Takk :nigo:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at likeverd betyr at menn selv kan velge hva de vil gjøre, de kan gjøre ting fordi de har lyst, mens kvinner skal gjøre ting fordi det hører med i kvinnerollen :klo:

Jeg liker ikke husarbeid. Nå bor jeg alene, men jeg tviler på at jeg hadde likt husarbeid noe særlig bedre om jeg hadde en ekstra person (eller en hel familie) å rydde og vaske etter, eller lage mat til. Jeg har forøvrig aldri sydd en gardin i hele mitt liv, og jeg kjøper heller diverse elektriske dubbeditter (som det kalles av min tradisjonelle mor), i stedet for pynteting til hjemmet.

Så igjen, hvorfor kan ikke jeg, som kvinne, få gjøre de tingene jeg liker, når dette tydligvis er en rett menn har? Eller mener du at alle menn egentlig vil ha en hushjelp?

For å ta mitt eksempel. De siste to årene har jeg bygd om hele huset og gjort det større, fått nytt tak, lagt om alt av elektrisk arbeid. Ellers så er det jeg som fikser på begge bilene, hogger ved, pusser båten og smører den. Kunne du gjort alt dette, ja da skulle jeg gledelig vaska huset og laget mat, noe som er mye lettere jobb.. Lykke til!;)

Anonymous poster hash: 4787e...b33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok å styre og stelle for mannen, men hvordan får du tid? Siden du skriver at du jobber, mener jeg?

Tenker at det er viktig å ha oversikt og kontroll på økonomien og ikke la den ene styre den. Økonomi er grunnlaget for å kunne leve et godt liv.



Anonymous poster hash: f77b4...6b7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å ta mitt eksempel. De siste to årene har jeg bygd om hele huset og gjort det større, fått nytt tak, lagt om alt av elektrisk arbeid. Ellers så er det jeg som fikser på begge bilene, hogger ved, pusser båten og smører den. Kunne du gjort alt dette, ja da skulle jeg gledelig vaska huset og laget mat, noe som er mye lettere jobb.. Lykke til! ;)

Anonymous poster hash: 4787e...b33

Jamen slikt du nevner er jo ting som er gøy. Vasking av hus og matlaging er jobb som repeteres til det uendelige = kjedeligste som finnes... Typen min syntes det er gøy å lage mat, det gjør han ikke akkurat feminin. Jeg liker å pusle sammen ting (feks møbler, oppussing av hus osv), det gjør meg ikke maskulin, det gjør oss til individer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...