Gå til innhold

Tradisjonelle roller....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere er ikke likestilte dersom han forlanger at du skal organisere og bestemme rutinene. Dette har han like mye plikt til å bidra med, han skal ikke bare kunne stille seg på sidelinja og "hjelpe til". Slike menn er det dessverre fortsatt mange av, men de burde høre fortida til.

Kvinner som steller for mannen mer enn han steller for henne, har glemt hva kvinner har kjempet for de siste generasjonene. Slike menn må ingen kvinner akseptere å måtte drasse på!

Anonymous poster hash: 5fef0...79f

Men siden jeg har mer blikk for dette enn han tjener vi begge på at jeg definerer og delegerer. Det koster meg lite tid og energi, og vi sparer tiden vi ville ha brukt på å være uenige om standard osv. Jeg tar ikke en lederrolle når vi gjør oppussingsarbeider eller byggeprosjekter og setter meg inn i alt heller, men aksepterer at han har mer kompetanse enn meg på byggetekniske ting. Det tar lenger tid hvis jeg skal Google meg frem til ting han allerede kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Feminin og underkuet er ikke synonymer.

Å ha feminine trekk som mann gjør en ikke plustelig veik og svak. Tvert imot er det noen slike trekk hos menn som krever litt baller for å vise frem.

Feminint og maskulint er kulturelt betinget. Før i Hellas var du ikke en mann om du ikke kunne styrtgrine. I dag blir grining sett på som pinglete. Og vi er helt sikre på at det er 100% sant at maskulinitet er slik og feminitet er slik, selv om de var like sikre på det motsatt 100 år siden.

Det virker som om de som liker tradisjonelle holdninger ser på det feminine (det å være kvinne?) som svakt og hjelpeløst.



Anonymous poster hash: a69ce...16e
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe her kommer hylekoret ser jeg. Trøst dere med at de puslete pingleguttene gjør som dere sier, mens menn gjør som menn alltid har gjort. Hvor mange ganger skal jeg si at madammen ikke har lyst på en fløtepus som mann. Hun elsker å få ha all kontroll innenfor alle husets vegger. Hun jobber tilogmed bare 50%, så hun har mere fritid enn dere kvinner som på død og liv skal jobbe 100% for å vise at dere kan gjøre det samme som menn. Hvordan går det med disse? Jo de er sykemeldt mye mere enn menn og klager å blir bitter. Er en grunn til at det alltid har vært sånn at menn jobber for å brøfø familien, og tar seg av familien. Kvinner skal ta vare på barna sine og sørge for at man har et godt familiesammenhold. Da hadde flere ekteskap holdt sammen. :)

Anonymous poster hash: 4787e...b33

Å jobbe mest mulig betyr mest mulig oppsparte pensjonspoeng!

Vi kvinner jobber ikke da vi vil bli menn! Å komme med en slik påstand er latterlig.

Samfunnet i dag er lagt opp til 2 inntekter.

Er du med på å sette et barn til denne verden er du like ansvarlig for dette barnet som kvinnen er.

Voksne menn er klar over dette. - Her kommer du til kort igjen.

Å være økonomisk uavhengig er viktig.

Om du mister jobben din, eller du bli ufør, hva da??

Hvem skal betale for hus og hjem?

Ekteskap er et partnerskap. Begge to må dele på arbeidet både i hjemmet og ute.

Flere ekteskap ville ha overlevd dersom par hadde vært flinkere til å samarbeide om felles oppgaver.

Endret av Snuppi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at din verden består av to kategorier, fløtepuser og huleboere. For resten av oss er det altså ikke slik. Jeg har ikke noe behov for å brødføs. Om jeg hadde hatt lyst til å ha ha noen i livet mitt som må fores og tømmes, så hadde jeg snekret meg en låve og kjøpt ei ku. Jeg foretrekker en mann som kan bidra med litt mer enn å gi meg lommepenger og ta rollen som tobein versjon av arten melkeku.

Sier ikke at dere MÅ brødføs, men at dere gjør ting som kvinner skal gjøre. Dagens norske kvinner er blitt mere mannlig enn de stakkars mannfolkene de lever med. Olaf Tufte er et arbeidshjern. Driver gård, er brannmann, idrettsutøver, tømmerhugger osv osv. Sånne menn vil Norge ha. Ikke late sofagriser som går å pjusker litt i grytene på kjøkkenet, eller børster litt støv før de legger seg ned forran tv-en. Er flaut å se hvordan samfunnet har blitt ødelagt. Er som bestemor sa, de var mye lykkeligere før, og familiene holdt sammen og hadde et godt samhold.

Anonymous poster hash: 4787e...b33

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt Cathrine, jeg synes ikke noe om at du skriver så nedsettende om disse to viktige kampene. Jeg har tre ting jeg jobber med for øyeblikket.

1. Få kjæresten til å tisse sittende og spontanmenstruere.

2. Lære katten å bjeffe.

3. Gro pikk.

Når punkt 1 og 3 er på plass er neste mål å smelle ham på tjukken, så han kan dulle rundt i huset, med en stor hårete gravidmage.

Du er et lysende eksempel for oss andre. :)

Jeg bruker fortsatt mye tid på å gå gatelangs og brekke alle de ekle, feminine høye hælene jeg ser med kraftige spark. Med mindre de sitter på menn selvsagt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang jeg lurer på om jeg skulle gjøre en ekstra innsats for å finne meg en kjæreste, leser jeg bare en tråd her inne. Da går det over. Merkelig det der :P

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AllisHagtorn

"Selvfølge at han skal forsyne seg først og du skal rydde." Jeg hadde aldri holdt ut med en slik dørmatte. Nei en ekte kvinne er ikke så selvutslettende.

-mann 34

Anonymous poster hash: 6f2d9...2f4

Dette med at annen forsyner seg først som tradisjon er jo fullstendig forkastelig, og praktiseres i enkelte svært kvinneundertrykkende kulturer hvor det også er fattigdom.

Menn og gutter først, så til kvinner og jentebarn om noe er igjen. Og de sitter somregel sultne igjen. For en syk, syk ting å videreføre i den vestlige verden for å fremstå som et ideale...................

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en annen ting. Kan godt lage mat, man da gjerne gourmet-mat eller mat fra grillen. Elsker å lage et romantisk måltid for madammen og familien. Hun får det som hun vil i hjemmet. Har pusset opp å bygd ut huset de siste to årene, mens hun har jobbet 50% og hatt masse fritid til å være med veninner, å gjøre koselige ting med barna. Tar også med ungene på skiturer, fjellturer, lærer de å snekre, flyr modellfly og andre ting. Så i sum gjør keg mye mere enn henne, i tillegg til at jeg jobber over 100% stilling. Så ikke kom å si at hun må gjøre alt. Vi har fordelt arbeidet sånn at HUN får gjøre det hun har lyst til. Hun har verken lyst til å snekkre, hugge ved, skifte tak, legge elektrisk i huset osv osv. Hun liker å bruke tid på trening, venner, familien og å dulle i hjemmet og lage mat. DERFOR har vi det perfekt, fordi begge får gjøre det de har lyst til.:)

Anonymous poster hash: 4787e...b33

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AllisHagtorn

Er som bestemor sa, de var mye lykkeligere før, og familiene holdt sammen og hadde et godt samhold.

Anonymous poster hash: 4787e...b33

Og det henter hun fra hvor?

Det er jo komplett tøys og tull. De var ikke mer lykkelige før. De var undertrykte og hadde ikke frihet til å ta egne valg grunnet manglende økonomisk mulighet og skampåførsel av andre for å eventuelt ta de likevel.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier ikke at dere MÅ brødføs, men at dere gjør ting som kvinner skal gjøre. Dagens norske kvinner er blitt mere mannlig enn de stakkars mannfolkene de lever med. Olaf Tufte er et arbeidshjern. Driver gård, er brannmann, idrettsutøver, tømmerhugger osv osv. Sånne menn vil Norge ha. Ikke late sofagriser som går å pjusker litt i grytene på kjøkkenet, eller børster litt støv før de legger seg ned forran tv-en. Er flaut å se hvordan samfunnet har blitt ødelagt. Er som bestemor sa, de var mye lykkeligere før, og familiene holdt sammen og hadde et godt samhold.Anonymous poster hash: 4787e...b33

Rart det der, min bestemor sa det motsatte. At dagens kvinner er heldig, som klarer seg selv, både praktisk og økonomisk. Slik at vi faktisk ikke er avhengig av en mann. Hun var litt preget av å ha levd med både en far og en ektemann som både tydde til vold og drakk opp familiens penger.

Jeg trenger forøvrig ikke en Ola Tufte, og samfunnet er heller ikke avhengig av at samfunnet består av 50% Tufte-kloner. Menn kan nemlig ha mer å by på. Variasjon er stikkordet.

Jeg har forresten møtt en del menn som minner meg om måten du fremstiller deg på. Jeg er en machomann som skrur bil, jobber med kroppen og som vil ha en kjerring som forer meg og tar seg av hus og barn-hør meg brøle! Jeg har funnet dem ca like interessante og stimulerende som en agurk. Vi skal altså være glad for at både menn og kvinner kommer i forskjellige utgaver, så er det håp for oss alle.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med at annen forsyner seg først som tradisjon er jo fullstendig forkastelig, og praktiseres i enkelte svært kvinneundertrykkende kulturer hvor det også er fattigdom.

Menn og gutter først, så til kvinner og jentebarn om noe er igjen. Og de sitter somregel sultne igjen. For en syk, syk ting å videreføre i den vestlige verden for å fremstå som et ideale...................

Hva? Vil du ikke lære dine eventuelle døtre at de er mindre verdt enn sønnene?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg er en utdøende rase.

Jeg liker å stelle for mannen min. Ha middagen klar når han kommer fra jobb de dagene jeg ikke jobber seint og sette klart noe i kjøleskapet han bare kan varme når jeg jobber kveld. I min verden er det en selvfølge at han forsyner seg først og at jeg rydder etterpå. Det er en selvfølge å holde huset i orden og klærne rene og på plass.

Hagen, bilen, småreperasjoner og økonomi er hans ansvar. Vi tjener godt begge to så begge bidrar like mye på det området.

I dag har jeg fri og har begynt på favoritt middagen hans som er fersk suppe med kjøtt og løksaus. Desserten tar vi på soverommet ;)

Det er min desverre avdøde mormor som har "skylden" for min oppdragelse. Hun prentet inn at en kvinnes ansvar er å stelle godt for mannen. "Hold han mett og tømt så blir han fornøyd og trofast" er en setning jeg har hørt mye :)

Er det flere som meg, som liker de gamle rollene og som syns det er godt og tilfredsstillende å "stelle godt" for mannen sin ?Anonymous poster hash: d8f48...2f9

Koselig for dere da:) hvis det er sånn dere begge VIL ha det så er det vel ikke noe problem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg er en utdøende rase.

Jeg liker å stelle for mannen min. Ha middagen klar når han kommer fra jobb de dagene jeg ikke jobber seint og sette klart noe i kjøleskapet han bare kan varme når jeg jobber kveld. I min verden er det en selvfølge at han forsyner seg først og at jeg rydder etterpå. Det er en selvfølge å holde huset i orden og klærne rene og på plass.

Hagen, bilen, småreperasjoner og økonomi er hans ansvar. Vi tjener godt begge to så begge bidrar like mye på det området.

I dag har jeg fri og har begynt på favoritt middagen hans som er fersk suppe med kjøtt og løksaus. Desserten tar vi på soverommet ;)

Det er min desverre avdøde mormor som har "skylden" for min oppdragelse. Hun prentet inn at en kvinnes ansvar er å stelle godt for mannen. "Hold han mett og tømt så blir han fornøyd og trofast" er en setning jeg har hørt mye :)

Er det flere som meg, som liker de gamle rollene og som syns det er godt og tilfredsstillende å "stelle godt" for mannen sin ?Anonymous poster hash: d8f48...2f9

Tja, det du gjør, ts, er jo å avpersonifisere mannen din. Han er ikke noen, han. Ikke har han egen vilje, ikke moral, ikke ryggrad. Han er som en hund, og du er eigeren.

Og der, ikke i hvem som gjør hva i hjemmet, ligger kjernen til det som kan bli ditt problem. Kanskje bryr ikke mannen din seg om at han ikke tillegges noen personlighet? Hvem vet. Men kanskje gjør han det. Og er du i så fall villig til å bytte ut egne tanker så dere har et forhold der han har verdi? Som menneske, ikke kjæledyr?

Eller er din sexualitet avhengig av at han er et objekt?

Anonymous poster hash: 06aa5...3d5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AllisHagtorn

Hva? Vil du ikke lære dine eventuelle døtre at de er mindre verdt enn sønnene?

Jo, så skal jeg omskjære dem og tvinge dem til å kun ferdes i offentlighet med mannlig følge.

Vettu, jeg er sikker på at vi feministfittene her inne som visstnok tråkker på mannlige&kvinnelige verdier er de som gir mest blowjobs :nigo:

Det overgår svinesteik på søndager anyday.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er et lysende eksempel for oss andre. :)

Jeg bruker fortsatt mye tid på å gå gatelangs og brekke alle de ekle, feminine høye hælene jeg ser med kraftige spark. Med mindre de sitter på menn selvsagt.

:5:

Pass på at de ikke gir deg et spark i fantom-testiklene, det er sabla vondt!:nigo:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe her kommer hylekoret ser jeg. Trøst dere med at de puslete pingleguttene gjør som dere sier, mens menn gjør som menn alltid har gjort. Hvor mange ganger skal jeg si at madammen ikke har lyst på en fløtepus som mann. Hun elsker å få ha all kontroll innenfor alle husets vegger. Hun jobber tilogmed bare 50%, så hun har mere fritid enn dere kvinner som på død og liv skal jobbe 100% for å vise at dere kan gjøre det samme som menn. Hvordan går det med disse? Jo de er sykemeldt mye mere enn menn og klager å blir bitter. Er en grunn til at det alltid har vært sånn at menn jobber for å brøfø familien, og tar seg av familien. Kvinner skal ta vare på barna sine og sørge for at man har et godt familiesammenhold. Da hadde flere ekteskap holdt sammen. :)

Anonymous poster hash: 4787e...b33

Har du i det hele tatt vitenskapelig belegg for å påstå det du skriver i siste setning? Du synser og presenterer det som fakta. Der tapte du gitt.

Og en annen ting. Kan godt lage mat, man da gjerne gourmet-mat eller mat fra grillen. Elsker å lage et romantisk måltid for madammen og familien. Hun får det som hun vil i hjemmet. Har pusset opp å bygd ut huset de siste to årene, mens hun har jobbet 50% og hatt masse fritid til å være med veninner, å gjøre koselige ting med barna. Tar også med ungene på skiturer, fjellturer, lærer de å snekre, flyr modellfly og andre ting. Så i sum gjør keg mye mere enn henne, i tillegg til at jeg jobber over 100% stilling. Så ikke kom å si at hun må gjøre alt. Vi har fordelt arbeidet sånn at HUN får gjøre det hun har lyst til. Hun har verken lyst til å snekkre, hugge ved, skifte tak, legge elektrisk i huset osv osv. Hun liker å bruke tid på trening, venner, familien og å dulle i hjemmet og lage mat. DERFOR har vi det perfekt, fordi begge får gjøre det de har lyst til. :)

Anonymous poster hash: 4787e...b33

Med mindre hun er elektriker så kan hun ikke "legge elektrisk", og håper forgudsskyldd du ikke er av typen som har så virkelighetsfjernt syn på dine egne ferdigheter at du tror du gjør et like bra arbeid som en utdannet elektriker...

Jeg er svært nysgjerrig på en ting.. Hvis kona di blir kronisk syk og sengeliggende, hva skjer med barn og hus da?

Anonymous poster hash: 23243...e4a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette er forhold som hører hjemme i 50-åra. Det å innrette seg slik at kvinnen må slave hjemme med alt husarbeidet, er ikke lenger akseptabelt. I et likestilt forhold skal kjønn ikke ha noen betydning for hvem som gjør hva, begge skal ha samme ansvar på alle felter, og innsatsen skal være lik fra begge.Dersom dette ikke blir allmengyldig og selvfølgelig, bør det innføres et lovverk som regulerer fordelingen av arbeidsoppgaver i hjemmene. Anonymous poster hash: 5fef0...79f

Hahaha...fuck off,du prøver bare å provosere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulle og tøv, både jeg og madammen vil ha det sånn. Hum vil ha en barsk machomann som liker å bli slitten på fingrene. Hyn er feminin, sexy, glad i å lage mat og stelle hjemme. Hører du ikke hva jeg sier? At vi to har det fantastisk.. Kommer aldri til å endre meg for denne femi- kulturen der menn er mere feminin enn jenter.

Anonymous poster hash: 4787e...b33

Kjenner mange menn og de har alle sin unike definisjon av hva sexy og feminint er.

Kjenner en skikkelig macho mann som er mye mer mann enn du noen gang kommer til å bli, og han synes det er feminint og sexy med en dame som:

-Mekker på bil, kjører MC, trener hardt, løfter vekter, ikke er opptatt av stell og rydding (det er for døllt).

Så din definisjon av sexy og feminint er ikke lik som andres... :)

Anonymous poster hash: 7fd17...6e1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi heldigvis lov til å leve som individer her i Norge, så noen "utdøende rase" er du ikke. Det vil alltid være noen som foretrekker 50-talls roller og de som ikke gjør det.

I de fleste forhold tar man vare på hverandre. Så at man må leke husmor for å kunne "ta vare på mannen" henger ikke helt på greip :P

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det du gjør, ts, er jo å avpersonifisere mannen din. Han er ikke noen, han. Ikke har han egen vilje, ikke moral, ikke ryggrad. Han er som en hund, og du er eigeren.

Og der, ikke i hvem som gjør hva i hjemmet, ligger kjernen til det som kan bli ditt problem. Kanskje bryr ikke mannen din seg om at han ikke tillegges noen personlighet? Hvem vet. Men kanskje gjør han det. Og er du i så fall villig til å bytte ut egne tanker så dere har et forhold der han har verdi? Som menneske, ikke kjæledyr?

Eller er din sexualitet avhengig av at han er et objekt?Anonymous poster hash: 06aa5...3d5

Dette var faktisk også noe av det første som slo meg. Mannen her fremstilles som en skapning blottet for både personlighet, følelser og dypere tanker. Bare man passer på at han er mett og tømt, så er han trofast og grei. Om han derimot må lage litt mat selv, og ikke får tømt seg annenhver sag og to ganger i helga, så vil han gå ut og stappe kuken i noen andre. For det er tilgang på mat og sex som gjør at han blir. Han evner jo ikke verken dypere følelser eller tanker.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...